Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Klopt inderdaad. Je kan soms nog beter lichamelijk gehandicapt zijn: mensen zien het en hebben vaak gelijk begrip voor je... dan hoef je je niet meer te verantwoorden.
(niet dat ik liever in een rolstoel zit hooren ik weet: je wordt aangestaard als gehandicapte)
Welshcobfan schreef:Ik ga juist overcompenseren: ik ziek nooit goed uit, ga altijd maar door totdat het écht niet meer gaat (zoals nu: op doktersadvies echt goed uitzieken nu). Ik wil nooit aan de buitenwereld laten merken dat ik 'anders' ben, met alle gevolgen van dien...
Welshcobfan schreef:nickyu: ik wil best geloven dat mensen raar naar je kunnen kijken!
Ik ben financieel nog afhankelijk van pa en ma, en dat op mijn 22ste... (ik woon nog thuis en pa en ma betalen stalling, voer en dierenarts voor mijn pony). Ik zou graag vaker willen werken, maar dan heb ik te weinig energie voor de studie. Gelukkig heb ik hele fijne ouders die ook echt willen dat mijn studie voor gaat (en mijn gezondheid ook). Zij betalen overigens ook mijn verzekering (want ik zou dat echt niet kunnen ophoesten).
Het lijkt mij geweldig om studie, werk en hobby makkelijk te combineren. Heerlijk een weekendbaantje! maar het weekend heb ik nodig om bij te komen van de week (en nee: ik kan niet op stap vanwege mijn astma)
kjoetie schreef:....., en je eigen stal kan mesten, dan kan je imo ook best 2 keer per week een paar uurtjes licht huishoudelijk werk verrichten, thuiszorg ofzo. En ja, daar zal je wellicht andere dingen voor moeten laten, maar dat moeten gezonde werkende mensen ook. ....
Citaat:Paarden kunnen heel belangrijk zijn voor het welzijn voor de mens (voor degenen die daar behoefte aan hebben).
_rosita_ schreef:PARDON?! jij wilt niet dat iemand jou veroordeeld, maar noemt de TS wél hersenloos, denk toch na zeg!!
je bent geen type voor een winkel, is dat dan niet kunnen of niet willen???
niet iedereen vind een baan die hij/zij geweldig vind,maar door te gaan werken ergens wat je niet geweldig vind, bouw je ervaring en werkjaren op, daarna kun je weer verder kijken. dat heb echt jij niet alleen.
kijk eens naar wat je wél kunt, in plaats van te beredeneren wat je niet kunt en wat je niet WILT!
daar komt bij dat mensen zonder chronische ziekte óók niet allemaal weten wat ze willen doen en wat bij ze past hoor, maar die leggen zich er toch ook niet bij neer en gaan darom maar niets doen,omdat ze geen mens zijn voor een winkel of niet voor bureauwerk?