*Update* Bokt-caps

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:46

Prisca schreef:
Ik ga er verder niet op in of ik fout of goed heb gehandeld want het maakt toch niet uit gebeurt is gebeurt en de mensen die me kennen weten wel beter.


Daar gaat het nu juist om; Ik ken jou helemaal niet. Ik ga niet van iedere bokker bij houden waarom hij of zij een tijdje niet op bokt komt. Zoals Llewella is me opgevallen dat ze er een poosje niet is geweest. Maar ik stuur haar geen pb, waarom niet? Het gaat me niets aan. Als ik haar goed kende was het een ander verhaal. Maar ik ken haar niet en jou ook niet. Ik ben blij voor je dat het je een goed gevoel geeft om ons een schop na te geven, maar als ik heel eerlijk ben geloof ik dat niet. En als het toch werkelijk waar is, dan zit er echt iets mis in jouw hoofd, want het is niet normaal om iemand een schop na te geven die jou niets gedaan heeft. En ik durf in alle eerlijkheid te zeggen dat ik jou NIETS gedaan heb.

Wat betreft pb-en. Ik heb met je gepbt, maar je gaat niet in op mijn vragen. Waarom je ons allen erbij betrokken hebt. Ik heb geprobeerd je duidelijk te maken, dat ik verder geen wrok koester, maar jij blijft maar hameren op het feit dat je slecht behandeld bent. Niet door mij, maar ondertussen heb je mij wel slecht behandeld. En geef je me een schop na, op de koop toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:51

Prisca schreef:
Sorry maar als je dit topic goed leest wordt ik wel vergeleken met Lonneke?

Hier moet ik DS wel gelijk geven, het is nogal over de schreef om je eigen situatie met die van Lonneke te vergelijken. Behalve dat het niet klopt is het ook nog eens heel erg onfatsoenlijk.

Citaat:
Ik heb hier idd nooit een topic over begonnen omdat het jullie niet aangaat.

Oh? Het gaat 'ons' niets aan, maar 'we' hadden wel aardige PB's moeten sturen om te vragen hoe of het met je ging? Hopelijk zie je zelf ook wel dat dat niet helemaal met elkaar overeenstemt.

Citaat:
Wat wil je horen dat ik fout was? En dan wat schiet je daarmee niets toch of wel.

'Wij' niet, jij misschien wel.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:53

Ik heb me zegje gedaan wat ik wilde ga ook verder niet meer in discussie. Ik heb het geld overgemaakt naar iedereen het is nu voor mij afgesloten en bokt ook.

Bart je mag hem naar de mesthoop gooien hoor.

BTW joost jij was ook een van degene die wist wat er op MP gezet was over mij en ik wist er niets van. En dan kwam je nog bij me over de vloer heel schijnheilig toen ik het hoorde was ik daar behoorlijk kapot van en was weer terug bij af. Maar ja dat wist je niet omdat je me dat niet gevraagt hebt of moet ik dat bij jouw melden zoals je wilt sorry zo werkt het dus niet he. Ik vond de tekst wel negatief naar mij toe andere misschien niet maar het ging over mij en ik wist er niets van.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:57

excuses? Koe

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:58

Nou ja, lijkt me nog niet dat dit op de mesthoop hoort. Ik denk dat alle betaalde bokkers dit eerst nog wel even willen lezen. Dit is het eerste nieuws na vele maanden wachten. Daarbij is het jouw topic niet.

Jammer dat je wéér niet ingaat op wat ik schrijf. Daaruit trek ik dan maar de conclusie dat het je weinig kan schelen hoe wij ons voelen en dan heb ik het over 'wij die niets te maken hebben met jouw problemen'.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:32

Ik ga hier geen sorry zeggen omdat ik er niet voor je was. Ik ken je verder niet, heb nooit van jou gehoord dat het slecht ging dus ik hoefde er ook niet op te reageren vond ik zelf.

Ik had alleen met je te maken voor wat betreft de petjes en ik vond het schandalig dat je niets meer liet horen. Op die manier gaat het begrip weg.

Ik hoop oprecht dat Leys beter wordt, dat jij uit de put krabbelt en dat we spoedig deze zaak echt kunnen sluiten!

Bedankt dat je nu dan eindelijk hebt gereageerd!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 12:36

Ik zal vanavond eens kijken of het daadwerkelijk is overgemaakt.
Pris, ik heb nooit problemen met je gezocht, maar ik vind dat dit wel nét iets teveel uit de hand is gelopen. Ik vind niet dat je Bokt de schuld van persoonlijke problemen hoeft te geven.
Hopelijk gaat nu iemand anders voor de Caps zorgen.

het ga je goed....

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:13

Prisca laat je nou niet zo gaan meid.

Ik weet niet wat je situatie is, maar ik kan er een beetje naar raden, ik zit zelf al 8 maanden thuis in de ziektewet onder de noemer burnout nadat ik al een jaar op het randje liep (carriere maken vraagt zijn offers Knipoog ) maar het gaat allemaal veel dieper dan dat, iig is het een opeenstapeling van factoren.

Je voelt je alleen, niet begrepen, en het onbegrip wat je nu krijgt maakt het alleen maar erger.
Alleen dat probleem ligt niet bij anderen, maar bij jezelf, en dat weet je zelf ook ook al wil je er niet aan.
Niet zozeer dat je schuldig bent, want ik vind het zeker allemaal begrijpelijk aangezien ik zelf ook oververmoeid thuis zit en echt negens meer puf voor heb, maar anderen zijn net zo min schuldig dan.

Ik snap je kwaadheid en teleurstelling, maar snap de kwaadheid en teleurstelling van anderen ook.

Overigens denk ik niet dat dit topic op de mesthoop hoeft als iedereen zich maar een beetje rustig blijft opstellen en er geen grote flame partij van maakt.

En probeer nu niet in een keer alles recht te zetten of leg jezelf nu geen hele berg werk op met het terugstorten maar doe het stapje voor stapje of eventueel het geld in een keer overmaken naar een ander zodat die het naar de anderen kan terugstorten, al zie ik liever dat je het zelf doet met wat meer geduld (en anderen zullen hierop wellicht zeggen geduld genoeg gehad, maar in het geval van mezelf kan ik spreken van engelengeduld Knipoog ).

Iig sukses Prisca; met jezelf, met leys, en als je een lot/steungenootje zoekt hoor ik het wel Lachen (En waarom geen persoonlijke pb van mijn kant Verward omdat ik niet wist wat er gaande was en ook geen beerput wilde opentrekken bij je, ik kende je immers niet en kon er alleen maar naar raden).

Kop op Lachen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:34

Goh goh, wat is de buitenwereld toch donker boos en ellendig.
Sorry hoor maar het minste wat je had kunnen doen pris is even je excuses kunnen aanbieden aan ons en niet iedereen en alles beschuldigen. Iedereen heeft ellende en iedereen heeft het moeilijk. Het is poedersuiker wat er gebeurt is maar probeer eens fatsoenlijk verder te leven en niet andere mensen in je ellende mee te trekken.
Iedereen verliest dingen rond zich, daar moet je mee leren leven hoe je het ook ziet. Of je klimt uit dat dal of je breekt, de keus is aan jou en met medelijden aantrekken schiet je überhaupt niets op.
Ik hoop dat het nu waar is wat je hebt beloofd.
Weet je, die opmerking, een trap na geven vind ik wel vuil hoor. Ik heb nog nooit iets met jou sores temaken gehad en dan lees je wel even zo iets. Als je zo iets lekker vind, nou , ik weet het niet hoor. Had ik niet verwacht van je.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:40

Al maanden liep ik op het randje alles was leuk iedere meeting en avondjes uit. Maar ik heb ook een paard, vriend en hond en daarnaast ook nog een groot huis te onderhouden en ook nog een baan an 40 u/pw. Het paste allemaal net het lukte allemaal net. Al tijden ging het slecht thuis liep niet zoals het hoorde.

Maar ik zette een masker op en liep door niemand mocht zien hoe ik van binnen kapot ging. Soms probeerde ik er met mensen over te praten maar hun hadden zelf al genoeg problemen dus wilde ik ze de mijne niet geven. Antwoorden van dan stop je er toch mee had ik weinig aan. Ik vond geen open deur waar ik werkelijk me hart kon luchten dus ging ik door. Toen ging het mis en alles ging kapot en ik zelf ook.

Ik ben het ook aan het rechtzetten maar het is me niet gegunt want na me vakantie ging het weer wat beter. Rijden ging super enz. maar toen kreeg ik de volgende klap leys kreeg koliek en moest met spoed geopereerd worden. Dus ik was weer hard bij af.

Ik weet dat hier ook heel wat bokkers rondlopen met een masker op ze laten aan de buitenkant zien hoe geweldig en gezellig zijn maar ondertussen gaan ze ook kapot van binnen. Ze hebben voor me deur of aan me telefoon gehangen. Tuurlijk gaat dit bokkers niet aan en hoef je het hier niet te vertellen ik heb dat idd ook niet gedaan ook om mezelf te beschermen.

Thanks Llewella je beschrijft het super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:47

Prisca schreef:
Al maanden liep ik op het randje alles was leuk iedere meeting en avondjes uit. Maar ik heb ook een paard, vriend en hond en daarnaast ook nog een groot huis te onderhouden en ook nog een baan an 40 u/pw. Het paste allemaal net het lukte allemaal net. Al tijden ging het slecht thuis liep niet zoals het hoorde.

Grappig, ik heb ook een paard, een kat, een vriend, een huis te onderhouden, familie om op te vangen, vrienden in een crisissituatie, plus nog wat tegenvallertjes erbij. Uhm, ik loop ook nog vrolijk door hoor, want ik laat me namelijk niet zo onderschoffelen.

Citaat:
Maar ik zette een masker op en liep door niemand mocht zien hoe ik van binnen kapot ging. Soms probeerde ik er met mensen over te praten maar hun hadden zelf al genoeg problemen dus wilde ik ze de mijne niet geven.

Als je er voor kiest een masker op te zetten, dan moet je ook niet verwachten dat mensen zien wat er achter schuilt. Laat ik het anders zeggen, als jij je wereld door je schietgaten bekijkt, gun je mensen weinig ruimte om verder te kijken. Dat doe je dus zelf en kun je een ander niet verwijten.

Dus Prisca, jouw verwijten naar buiten toe, daar zul je vast je redenen wel voor hebben, daar twijfel ik niet aan. Maar als je reeel bent en ook daadwerkelijk beter wilt worden, dan moet je ook de moed op kunnen brengen om eerlijk naar binnen te kijken. Dat kun je het beste doen met een therapeut, die kan je vertellen hoe je dat moet doen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:57

Gelukkig Lovely ben jij het allemaal zo geweldig voor elkaar hebt maar niet iedereen is zo als jij. Je doet je ook voor alsof je zo geweldig bent maar dat vraag ik me wel eens af of dat werkelijk zo is?. Kan me niet voorstellen dat je geen dip hebt of dagen hebt dat het allemaal niet zo wil.
Ik ben ondertussen wel gewend dat er altijd weer iets misgaat (vader ernstig ziek, paard ziek, relatie slecht enz..) het komt niet tegelijk maar achter elkaar en dat sloopt je heeeeel langzaam.

Dat masker zet je niet bewust op en ik heb hem heus wel eens afgezet want een aantal mensen wisten ervan maar konden er schijnbaar weinig mee. Ook omdat die mensen veel problemen hadden en ze er niet mee wilde belasten. Tja wat moet je dan ja je loopt door. Ook mijn vriend wist er geen raad mee. Wie zegt dat ik geen hulp heb gezocht? Jullie kunnen wel makkelijk praten maar je moet het wel zelf doen die vent/vrouw lost het heus niet allemaal een op. Jullie weten niet hoe ik vanaf juni geleeft heb?

Ik kan er nu makkelijker over praten dan 2 weken geleden maar nog steeds is het niet makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:07

Prisca schreef:
Gelukkig Lovely ben jij het allemaal zo geweldig voor elkaar hebt maar niet iedereen is zo als jij. Je doet je ook voor alsof je zo geweldig bent maar dat vraag ik me wel eens af of dat werkelijk zo is?. Kan me niet voorstellen dat je geen dip hebt of dagen hebt dat het allemaal niet zo wil.
Ik ben ondertussen wel gewend dat er altijd weer iets misgaat (vader ernstig ziek, paard ziek, relatie slecht enz..) het komt niet tegelijk maar achter elkaar en dat sloopt je heeeeel langzaam.

Het zal me werkelijk een rotzorg zijn wat je van mij vindt, daar gaat het trouwens ook niet om.
Waar het wel om gaat is dat als je wilt vechten voor je eigen leven, je dat wel op de juiste manier moet doen. Dat lukt dus niet door alles van je af te schuiven en te proberen anderen af te breken, let me tell you, daar wordt je niet wijzer van. Je zult moeten leren om op de juiste manier te knokken voor jezelf en dan zonder dat je alles verliest. Verlies overigens, is niet zo erg als het lijkt in veel gevallen. Het lijkt heel afschrikwekkend, maar als het verlies gerechtvaardigd is, dan kun je het een plek geven. Heb ik wel eens verloren, ja Prisca ik heb genoeg verloren tijdens mijn leven, heb ik gerouwd, ja Prisca, ik heb gerouwd. Het is de kunst om dingen dingen een plek te geven waar ze pijn mogen doen in plaats van ze continu te laten doorwerken in je dagelijkse beleving, dat is de kunst. En iedere keer weer moet je er hard aan trekken en diep gaan, maar er is altijd licht aan het einde van de tunnel.
Laat ik het zeggen zoals Frans het zei in Bit: je kunt heel lang achterom kijken, maar nog geen 5 minuten vooruit. Dit is niet letterlijk wat hij zei, maar wel de strekking. Die 5 minuten en alles erna, daar heb je zelf ook hand in, dat hangt niet allemaal van anderen en situaties af. Dus doe met je leven zoals je het zelf wilt, maar probeer wel iets positiefs te vinden om naar te streven. WIl je vrienden hebben, dan zul je ook een vriend moeten zijn. Wil je geluk vinden, dan zul je ook je ogen open moeten hebben als het dichtbij komt. Verbittering verpest je leven elke dag. De moed hebben om die verbittering los te laten en dingen tot het verleden te laten behoren, dat is iets wat heel opluchtend kan werken.
Misschien klink ik nu weer alsof ik alles weet, dat zal best. Het is misschien wat ik hier en daar opgepakt heb en waarvan ik hoop dat iemand er iets aan heeft, anders is het de moeite van het typen niet eens waard. Je kunt je ook afvragen waarom ik het hier neerzet.

En oh ja, je bent pas een verliezer als je je als verliezer opstelt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:08

Prisca schreef:
Gelukkig Lovely ben jij het allemaal zo geweldig voor elkaar hebt maar niet iedereen is zo als jij. Je doet je ook voor alsof je zo geweldig bent maar dat vraag ik me wel eens af of dat werkelijk zo is?. Kan me niet voorstellen dat je geen dip hebt of dagen hebt dat het allemaal niet zo wil.
Ik ben ondertussen wel gewend dat er altijd weer iets misgaat (vader ernstig ziek, paard ziek, relatie slecht enz..) het komt niet tegelijk maar achter elkaar en dat sloopt je heeeeel langzaam.



Sorry Prisca, maar ik ga met Lovely mee. Ik heb het thuis ook druk:
Werk 32 uur voor een baas, we hebben een eigen zaak waar ik de complete boekhouding voor run, heb een heerlijke (lees verschrikkelijke) schoonmoeder langs ons wonen waar we gek van worden, run mijn huishouden, heb een paard, een vriend, de nodige sores daaromheen, maar dat houdt toch niet in dat ik in de stress schiet… Dan laat je jezelf snel “onderschoffelen” net wat Lovely zegt.

Als alles je teveel wordt, kan je binnen 2 dagen bij een hulpverlenende instantie geholpen worden, dat moet je toch toegeven. Het is natuurlijk heel vervelend, als het niet gaat zoals JIJ wilt zoals het gaat, maar dat is het leven, met voorspoed en tegenslag. Klinkt misschien raar en cliché, maar zo is het wel.
Zoek anders hulp voor je persoonlijke problemen…

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:12

Mooi gesproken, Lovely.
Ik hoop dat Prisca er wat aan heeft en het opvat zoals het bedoeld is.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:21

Maar daarom zeg ik toch ook dat de ene het wat makkelijker kan dan de andere. Ik trok het dus niet meer en toen barste de bom. Dat gebeurt dan kan ik niet meer terug draaien. Op zich wil ik wel vechten maar niet als het van de ene misser in de andere misser gaat dan houdt het gewoon een keer op. Het is allemaal makkelijker gezegt dan gedaan.

Ik heb nu al 2 gezegt dat ik hulp gezocht heb maar het loopt niet zoals het wil omdat er toveel onrust is. Eerst moet er rust zijn voordat je weer verder kan. Ik heb gewoon de pech dat ik niet de tijd heb om op te knappen voordat het volgende misgaat. Het is wel makkelijk gezegt dat je je niet uit het veld moet laten slaan maar als je al niet lekker in je vel zit dan hoeft er maar iets mis te gaan en je bent bij af. Dit is nu de afgelopen maanden reeds 3x gebeurt kan zeggen dat het erg vermoeiend is. Ik hoop nu dat de komende tijd eens niemand ziek of dood gaat zodat ik weer eens kan gaan leven zonder zorgen en verder kan gaan met leuke dingen. Kan je misschien wel zeggen dat ik daarmee moet leren leven dan kan ik zeggen dat ik dat gewoon niet meer kan het is een keer op echt OP.

Iedere sitautie en ieder persoon is anders en reageerd dus anders op dingen. Bij mij ging het lang goed en nu dus niet meer. Ik kom er wel uit maar de weg is erg lang en ik denk dat menig persoon hier daarover kan meepraten.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:26

Ik heb dit topic wel zo'n beetje gevolgd maar ik begin me nu af te vragen waar dit heengaat. Waarmee zou iedereen blij zijn:

1. als het geld terug gestort wordt, naar alle mensen apart of naar 1 persoon die het vervolgens verdeelt. Ik heb uit prisca haar antwoord gelezen dat ze de bedragen inmiddels heeft overgemaakt (naar de verschillende personen?).

2. Als er excuses gemaakt worden: Prisca wil excuses van zo'n beetje heel bokt omdat ze haar hebben laten zitten toen ze het moeilijk had en veel bokkers omdat Prisca hun heeft laten zitten met het bokt-caps gedoe.

Punt 1 lijkt dus opgelost, punt 2 lijkt me ondoenlijk. Ik denk dat het een beetje in prisca's karakter zit (voor zover je iemand kunt beoordelen na een jaar of wat topics op bokt te volgen) om de schuld snel bij een ander te zoeken en zich erg snel aangevallen te voelen. Dat ligt niet aan de slechte periode die ze doorgaat naar mijn mening. Wat niet wil zeggen dat een mens niet zou kunnen veranderen door zo'n slechte periode en de juiste begeleiding en hulp, maar daar zit ze overduidelijk nog middenin.

Prisca: zorg dat het geld teruggestort is als je dat al niet gedaan hebt en kom een tijdje niet op bokt. Zet je zaken op een rijtje en probeer er als een sterker mens uit te voorschijn te komen. Welicht kan je over een tijdje met een glimlach aan deze periode terugdenken, als je erachter bent dat het leven ook al is het niet altijd makkelijk en rechtvaardig toch ook heel waardevol is, vol van geluksmomenten voor degene die er voor openstaat. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

En lovely: mooie slotzin *LOL*

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:27

Er zijn inmiddels al weer nieuwe reacties die ik nog niet heb gelezen dus sorry als ik in herhaling val....

Prisca schreef:
Gelukkig Lovely ben jij het allemaal zo geweldig voor elkaar hebt maar niet iedereen is zo als jij. Je doet je ook voor alsof je zo geweldig bent maar dat vraag ik me wel eens af of dat werkelijk zo is?. Kan me niet voorstellen dat je geen dip hebt of dagen hebt dat het allemaal niet zo wil.


Natuurlijk heeft iedereen weleens een dip!
Maar dat is toch niet zo vreemd?
Ik heb zelf een tijdje terug ook in een dip gezeten.
Ik wist echt even niet meer wat ik moest doen.
Maar in die tijd verwachte ik geen steun van bokt maar juist van mensen om me heen.
Personen die ik niet, of alleen via internet ken, kunnen mij in zo'n periode niet helpen.
Gelukkig gaat het inmiddels weer goed met mij! Maar wat ik hier mee wil zeggen is het volgende: je kunt op zo'n moment niet rekenen op mensen die je eigenlijk maar oppervlakkig kent!
Want al lijkt het soms anders via internet leer je mensen toch niet echt kennen.
Er zullen best wel een paar mensen bij zitten die wel waardevol blijken te zijn met hun steun maar je kunt het anderen niet kwalijk nemen dat ze er niet voor je zijn.

Waar het op dit moment voor veel mensen omgaat is dat je hen ten onrechte onheus hebt behandeld.
Je vraagt begrip voor je situatie nu maar tegelijkertijd verwijt je mensen dat ze eerder niets hebben laten horen.
Maar mensen die jou verder niet kennen hebben toch ook niets met jou situatie te maken?

Ik heb zelf geen cap besteld maar als ik dit wel gedaan had dan zou ik nu ook boos zijn.
Je persoonlijke problemen met mensen hier (wie hieraan schuldig is maakt verder niet uit) kunnen geen reden zijn om andere mensen te duperen.

Ik denk dat als je een blijk had gegeven van spijt naar deze mensen toe dat dat wel op zijn plaats was geweest.
Het is heel vervelend voor je dat je een moeilijke tijd achter de rug hebt (en nog steeds hebt?), maar zie dat aub los van de situatie waarin de bokkers verkeren die op hun geld wachten.
Door het geld niet terug te storten en nooit meer wat te laten horen heb je het hen en jezelf heel moeilijk gemaakt.
Hen omdat ze natuurlijk onterecht benadeeld werden en dus geld terugwilden, en jezelf omdat je al die mensen over je heen hebt gekregen.

Je praat ook de hele tijd over zij dit en die persoon zus....
Wat mij eerder echt geholpen heeft is door alleen van jezelf uit te praten.
Je kunt niet weten wat een ander dacht of denkt.
In plaats van dat je redeneert van wat andere personen hebben gedaan kun je beter dingen op jezelf betrekken.
Dus: door die reacties voelde ik me.....
Zo val je iemand niet direct aan maar je geeft wel duidelijk aan dat je ergens door gekwetst wordt/bent.
De andere persoon in kwestie kan hier ook veel meer mee dan met een directe aanval.
Wat bij mij altijd een "slechte"eigenschap is gebleken, is dat ik van andere hetzelfde verwacht als van mezelf.
Dus als iemand mij midden in de nacht zou bellen zou ik komen, maar dit kun je van een ander niet altijd verwachten.
Stel je eigen verwachtingspatroon van mensen bij en je zult ook niet zogauw teleurgesteld raken in mensen.
Simpel voorbeeldje: ik breng na mijn werk weleens iemand even naar het station (=een stukje om) laatst moest ik zelf naar het station en er was niemand die die kant opging.
Ik zelf rijd dan wel een stukje om, maar je kunt natuurlijk niet van iemand anders verwachten dat hij dit ook doet. En dit hoeft niet altijd persoonlijk naar jou toe te zijn.
Even goede vrienden hoor.

Nou ik wens je veel sterkte in de komende tijd en ik hoop dat je eruit komt.
Mijn advies zou zijn om in ieder geval ook begrip op te brengen voor de bokkers die benadeeld zijn.
Je kunt personen verwijten dat ze geen begrip voor jou toonden maar je toont nu ook geen begrip voor hun situatie.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:28

Ga alsjeblieft geen situatie's met elkaar vergelijken want dat heeft toch geen zin Knipoog

Ik denk dat dat ook hier niet echt van toegevoegde waarde is behalve dan dat mensen eventueel wat begrip voor zouden kunnen krijgen.

Prisca heeft nu van zich laten horen, ze heeft het in gang gezet en nu afwachten.

En over onderschoffelen; in het geval van mezelf, ik was altijd voor alles en iedereen een rots in de branding, stabiel en een bron van rust voor mijn omgeving, tot ik zelf dus instortte, dan komt alles ineens 10 keer zo hard op je terug, maar in mijn geval komt er nog wel meer om de hoek te kijken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:32

Maar goed, het gedoe met de petjes is nu opgelost, toch? Lachen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:35

Lovely"]
[quote="Prisca schreef:
Gelukkig Lovely ben jij het allemaal zo geweldig voor elkaar hebt maar niet iedereen is zo als jij. Je doet je ook voor alsof je zo geweldig bent maar dat vraag ik me wel eens af of dat werkelijk zo is?. Kan me niet voorstellen dat je geen dip hebt of dagen hebt dat het allemaal niet zo wil.
Ik ben ondertussen wel gewend dat er altijd weer iets misgaat (vader ernstig ziek, paard ziek, relatie slecht enz..) het komt niet tegelijk maar achter elkaar en dat sloopt je heeeeel langzaam.

Het zal me werkelijk een rotzorg zijn wat je van mij vindt, daar gaat het trouwens ook niet om.
Waar het wel om gaat is dat als je wilt vechten voor je eigen leven, je dat wel op de juiste manier moet doen. Dat lukt dus niet door alles van je af te schuiven en te proberen anderen af te breken, let me tell you, daar wordt je niet wijzer van. Je zult moeten leren om op de juiste manier te knokken voor jezelf en dan zonder dat je alles verliest. Verlies overigens, is niet zo erg als het lijkt in veel gevallen. Het lijkt heel afschrikwekkend, maar als het verlies gerechtvaardigd is, dan kun je het een plek geven. Heb ik wel eens verloren, ja Prisca ik heb genoeg verloren tijdens mijn leven, heb ik gerouwd, ja Prisca, ik heb gerouwd. Het is de kunst om dingen dingen een plek te geven waar ze pijn mogen doen in plaats van ze continu te laten doorwerken in je dagelijkse beleving, dat is de kunst. En iedere keer weer moet je er hard aan trekken en diep gaan, maar er is altijd licht aan het einde van de tunnel.
Laat ik het zeggen zoals Frans het zei in Bit: je kunt heel lang achterom kijken, maar nog geen 5 minuten vooruit. Dit is niet letterlijk wat hij zei, maar wel de strekking. Die 5 minuten en alles erna, daar heb je zelf ook hand in, dat hangt niet allemaal van anderen en situaties af. Dus doe met je leven zoals je het zelf wilt, maar probeer wel iets positiefs te vinden om naar te streven. WIl je vrienden hebben, dan zul je ook een vriend moeten zijn. Wil je geluk vinden, dan zul je ook je ogen open moeten hebben als het dichtbij komt. Verbittering verpest je leven elke dag. De moed hebben om die verbittering los te laten en dingen tot het verleden te laten behoren, dat is iets wat heel opluchtend kan werken.
Misschien klink ik nu weer alsof ik alles weet, dat zal best. Het is misschien wat ik hier en daar opgepakt heb en waarvan ik hoop dat iemand er iets aan heeft, anders is het de moeite van het typen niet eens waard. Je kunt je ook afvragen waarom ik het hier neerzet.

En oh ja, je bent pas een verliezer als je je als verliezer opstelt.
[/quote]

Ik sluit mij helemaal hierbij aan, de sleutel ben jijzelf, niemand anders.

Trouwens Lov wat kun jij dat prachtig verwoorden!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:50

Llewella schreef:
Ga alsjeblieft geen situatie's met elkaar vergelijken want dat heeft toch geen zin Knipoog
Ik denk dat dat ook hier niet echt van toegevoegde waarde is behalve dan dat mensen eventueel wat begrip voor zouden kunnen krijgen.
Prisca heeft nu van zich laten horen, ze heeft het in gang gezet en nu afwachten.
En over onderschoffelen; in het geval van mezelf, ik was altijd voor alles en iedereen een rots in de branding, stabiel en een bron van rust voor mijn omgeving, tot ik zelf dus instortte, dan komt alles ineens 10 keer zo hard op je terug, maar in mijn geval komt er nog wel meer om de hoek te kijken.


Voor het laatste is idd iets wat me overkomen is dat is idd niet echt fijn.

Ik heb nooit gezegt dat ik het geld niet zou betalen op het moment dat ik weer een beetje mezelf was kon ik gaan puinruimen thuis reken maar dat er meerdere dingen waren die zijn blijven liggen.
Ik heb lange discussie met bart gehad over iets wat op MP stond waar ik in me Prive leven erg veel last van had. Het gaat niet om wat er stond maar ik vond dat ik het had moeten weten. Uiteindelijk gaf hij dit toe na een tijd. Iedereen kan zeggen daarvan wat hij wil maar dat was mijn menig en iedereen is verschillend daarin. Ik zeg niet dat ik onschuldig ben maar ik wilde idd wel even een klap uitdelen naar mensen van wie ik meer had verwacht dan dit. Het waren geen mensen die ik opervlakkig kende van bokt maar mensen die ik bijna wekelijks zag en sprak en op me paard reden. Dat daarbij onschuldige mensen geraakt worden helaas is dat gebeurt. En als mensen me werkelijk kennen weten ze heus wel beter zo niet jammer dan.

Nu heb ik eindelijk weer wat rust en heb een hoop dingen opgeruimd en enige wat ik nu hoop is dat alles nu eens rustig blijft zodat ik verder kan en aan dingen kan gaan werken. Nobody is perfect zeggen we maar. Zeg aub niet dat dat in me eigen handen ligt want dat is helaas niet zo. Een paard krijgt koliek en dat is gewoon bottepech dat voorkom je niet. Je vader ernstig ziek net zo min. Kijk als je zelf onder een auto loopt oke. Waarom ik niet eerder gereageerd heb is puur om mezelf te beschermen klinkt banketstaaf maar dat is zo niemand kan daarover oordelen.

Ik weet heus wel dat hier meer mensen lopen met serieuze problemen en de ene pakt dat makkelijker op en lost het makkelijker op dan de andere. De sitauties zijn gewoon niet te vergelijken net zoals Llewella al zei.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:56

In je eigen handen ligt wel het gegeven of je iets van je laat horen en mensen de geruststelling geeft dat ze het geld terugzien. Dat moet je denk ik wel toe kunnen geven...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 15:03

Ik kan mij indenken Prisca, dat je een moeilijke periode achter de rug hebt. Omdat ik verder niets te maken heb met bokt-caps, gaat het mij daarom niet om.
Waar het mij wel om gaat is jou, want als ik dat zo lees, denk ik meisje, wat doe je jezelf toch aan? Het is jammer als goede hulp tekortschiet, maar ieder mens bezit ergens de kracht om zichzelf te redden. Probeer de kracht niet in anderen te vinden, maar alleen in jezelf, hoe moeilijk het ook mag zijn. Wees bereid je eis/verlangen los te laten, dat de anderen jou moeten geven wat je jezelf nog niet geeft. Alles wat je van jezelf onder ogen kunt zien, kun je veranderen, dat lukt alleen als je het mogelijk maakt om het te laten gebeuren!
Ga ervoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 15:20

Prisca, als ik het kan, dan kun jij het ook, dat was eigenlijk de boodschap.
Je zegt min of meer dat dingen je overkomen (paard ziek, vader slecht). Dat is natuurlijk wel zo, maar dan nog kun je zelf behoorlijk hand houden in je eigen situatie. Dat je uit het veld geslagen bent en van gekkigheid niet weet wat je moet doen, dat is begrijpelijk. Je weerloos opstellen zal je niet helpen. Bij Leys heb je dat ook niet gedaan, je doet er toch alles voor om de situatie weer ten goede te keren? Geluk is niet het uitblijven van pech of tegenslag, geluk is eerder het kunnen keren van je tegenslagen, hoe gek het ook klinkt.

Er zijn geen voorwaarden om hulp te accepteren, helemaal niet waar het gaat om professionele hulp. Als je die hulp nodig hebt, dan kun je die het beste zoeken. Het helpt namelijk echt, veel en veel meer dan zelf te blijven proberen eruit te komen. De mensen om je heen kunnen je wel helpen, maar misschien niet zo goed als iemand die ervoor opgeleid is en de hele dag niks anders doet. Het hoeft natuurlijk niet, maar het zou heel verhelderend kunnen zijn.