Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
youngster schreef:het ging mij niet om de situatie rond venlo maar om jouw uitspraak: "als je iemand van het leven berooft (opzettelijk), heb je het recht ook niet meer om zelf nog te leven".Ik weet niet of jij de krant vanmorgen heb gelezen, maar daar stond in dat de moordernaar van die joep al weer vrij was!!![]()
SuperPepeijn"]het ging mij niet om de situatie rond venlo maar om jouw uitspraak: "als je iemand van het leven berooft (opzettelijk), heb je het recht ook niet meer om zelf nog te leven".
[quote="youngster schreef:Ik weet niet of jij de krant vanmorgen heb gelezen, maar daar stond in dat de moordernaar van die joep al weer vrij was!!![]()
youngster schreef:ik ben het er niet mee eens dat iedereen die iemand een ander van het leven beroofd zelf ook het recht op leven verspeelt, een voorbeeld heb ik al eerder gegeven. zo simpel zit het niet in elkaar.Oke, en je bent het niet met me eens??!! Dat kan!! Iedereen heeft zijn eigen mening, maar ik vind het belachelijk dat het rechtssysteem hier in nederland zo verdomde zwak is....
XoNo schreef:het valt me wel op hoe makkelijk over leven en dood bepaald wordt. uit amnesty:Geen grenzen, rechters moeten bepalen of executie op zijn plaats is of niet.
Citaat:het aloude ‘oog om oog, tand om tand’. Dat is in een modern rechtsstelsel een oneigenlijke redenering. Straffen worden niet opgelegd uit wraak, maar om de samenleving een signaal te geven en de schuldige met harde hand te dwingen tot verbetering van zijn gedrag. Een rechter dient een zorgvuldige afweging te maken om de juiste straf te bepalen, in het volle besef dat dit voor de slachtoffers niet altijd een genoegdoening kan zijn.
SuperPepeijn"]het valt me wel op hoe makkelijk over leven en dood bepaald wordt. uit amnesty:
[quote="XoNo schreef:Geen grenzen, rechters moeten bepalen of executie op zijn plaats is of niet.
[/quote]Citaat:het aloude ‘oog om oog, tand om tand’. Dat is in een modern rechtsstelsel een oneigenlijke redenering. Straffen worden niet opgelegd uit wraak, maar om de samenleving een signaal te geven en de schuldige met harde hand te dwingen tot verbetering van zijn gedrag. Een rechter dient een zorgvuldige afweging te maken om de juiste straf te bepalen, in het volle besef dat dit voor de slachtoffers niet altijd een genoegdoening kan zijn.