huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:58

Apple schreef:
Zep: wat ben je kwijt aan benzinegeld, parkeren, afschrijving auto als je die boodschapjes met de auto doet Knipoog.

Die auto rijd er toch al, die hoef ik niet aan te houden voor de boodschappen Knipoog Doe de boodschappen op de terugweg vanaf stal en parkeren is gratis Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 11:22

Ik zie dat jullie zien dat ik 17 ben, klopt. Maar dat jullie ook zeggen dat ik het niet red van mijn maand loon. Mijn vriend, waar het huis van is, is bijna 27 ( ik bijna 18 ) Maar hij verdient ook hea, dus het komt niet alleen van mijn kant. mijn moeder koop voor 400 per maand voor ons alle thuis. En wij zijn bijde neit zo veel thuis enzo. niet zo veel als bij mijn eigen thuis. dus zullen onze kosten lager zitten. En dat van 550/600 in de maand, dat dat niet veel voor komt. Dat is wel mijn inkomen.... word straks weer hoger...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:34

Okee... dan gaan we nu kijken of mensen mijn boodschappen van gisteren op waarde weten te schatten:

- 1 kg aardappelen
- 1 pot pasta-saus
- 2 pakken a2 liter melk
- 1 liter yoghurt
- 1 paprika
- 1 grote ui
- een doosje champignons
- een doosje verse trostomaten (halve kg ongeveer)
- 3 pakken koekjes
- 2 zakken chips
- pakje met kaas (plakjes)
- 500 gram gehakt, half om half
- 1 cake (hotelcake)
- tortilla's (een pak van 8 stuks)
- tortilla kruiden
- 2 pizza's
- een zak gemengde groenten uit de diepvries
- allesreiniger
- wasverzachter

Alles zo goedkoop mogelijk gekocht, geen echte merken, gelet op aanbiedingen

Wie raad?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:37

ik denk rond de 38€ kunnen we ook iets winnen haha

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:13

Ik denk dat het ook heel veel scheelt als je je vriezer goed gebruikt.
Als we hier een portie van bijvoorbeeld een ovenschotel over hebben, dan gaat het hup de vriezer in. Nu zijn mijn ouders op vakantie en kan ik makkelijk even iets uit de vriezer halen als ik weinig tijd heb.
Ik schat dat er hier iets rond de 100 euro doorheen gaat aan boodschappen in een week. Voor 4 personen, inclusief kattengrid, maar zonder kattenvoer, konijnenvoer, spul voor de konijnenkooi etc want dat halen we bij de dierenwinkel. We drinken hier nooit frisdrank of sap, eten veel verse groente en fruit, maar er wordt wel op gelet dat alles niet te duur wordt.
Koeken voor school voor mijn zusje worden bijvoorbeeld bij de Aldi gehaald, net als wat andere dingen die prima zijn daar. Ja

Ben erg benieuwd hoeveel ik de komende weken uit ga geven aan boodschappen, fruit en groente haal ik toch wel veel en dat hakt er best in. Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:14

ninja2 schreef:
ik denk rond de 38€ kunnen we ook iets winnen haha

Je kunt niets winnen maar ik zeg je nu al dat je veeeeeel te laag zit Ja

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 14:16

je moet een beetje prijzen vergeleiken. want soms is o'lasys van vomar goedkoper dan aldi Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 14:17

ja wat voor koekjes, scheeld ook veel in prijs je heb biscui naar gevulde koeken Knipoog
en dan zou ik me afvrragen, waarom plajes kaas? is veel eerder op en zit monder in als een pak. is dit gemakzucht dan?

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:25

wij zijn met zijn 3e 90 euro per week kwijt aan boodscvhappen.
brood en beleg halen we bij de liddl of c1000 en de rest van de boodschappen zowiezo bij de c1000.
het licht ook echt aan bij welke winkel je boodschappen doet.
ga je bij de ah en wil je alleen echte merken ja dan ben je meer kwijt maar wij redden het prima.
en hebben nog veel overbodige luxen in huis zoals chips koekjes chocola.
allees aan gas water en licht zijn wij 190 permaand kwijt.
en wij hebben geen vaste telefoon wij bellen op koste van de zaka met mobiel:D.
maar een eigenhuis wonen is erg duur.
wij hebben een koophuis en betalen 900 euro aan hypotheek per maand.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:21

Barmat schreef:
Okee... dan gaan we nu kijken of mensen mijn boodschappen van gisteren op waarde weten te schatten:
Wie raad?

Rond de € 52,00?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:26

Barmat, heel afhankelijk van supermarkt.

Ik weet dat ik met een kratje bij de AH of emte, veel duurder uit ben dan in de Aldi/Lidl/Nettorama voor dezelfde spullen. Kan niet schatten, geen idee, soms valt het me mee bij de kassa en soms schrik ik mij kapot.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:59

Barmat schreef:

- 1 kg aardappelen
- 1 pot pasta-saus
- 2 pakken a2 liter melk
- 1 liter yoghurt
- 1 paprika
- 1 grote ui
- een doosje champignons
- 3 pakken koekjes
- 2 zakken chips
- 1 cake (hotelcake)
- tortilla kruiden
- 2 pizza's
- allesreiniger
- wasverzachter

Wie raad?

ik gok 55euro Knipoog
maar wat voor koekjes hadje? en ik neem aan dat de wasverzachter een grote fles is?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:59

Gisteren een goed nieuw matras gekocht (mede vanwege rugklachten), 1000 euro!! Dat soort dingen hakt er pas echt in! En ook voor dergelijke zaken moet je kunnen sparen, dingen moeten toch ooit vervangen worden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:36

Het was bij een discount supermarkt (in Duitsland, levensonderhoud is ongeveer hetzelfde hier als in NL) en ik was bijna 70 euro kwijt. En ja, daar schrok ik van.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 23:27

das aardig wat. ik ben vandaag toch bij die pony wezen kijken. Maar de pony was kleiner dan ze zeiden ik leek wel een reus. die pony was onder de 1.50 en slecht aangereden. Dus durf daar verder neit zo veel mee. dus nu komt er ruim 250 per maand bij het huishouden. komen we op een ruimr 650. Dat klinkt beter vind je niet! Al ga ik wel dit geld appart zetten en alleen pakken als het nodig is Lachen

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:19

ja je moet gewoon een buffer hebben als er wat kapot gaat of er is een nood situatie bv een matras zoals hier boven wordt genoemd dan gaat het ineens heel hard

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:23

MissDonna schreef:
das aardig wat. ik ben vandaag toch bij die pony wezen kijken. Maar de pony was kleiner dan ze zeiden ik leek wel een reus. die pony was onder de 1.50 en slecht aangereden. Dus durf daar verder neit zo veel mee. dus nu komt er ruim 250 per maand bij het huishouden. komen we op een ruimr 650. Dat klinkt beter vind je niet! Al ga ik wel dit geld appart zetten en alleen pakken als het nodig is Lachen

Dit snap ik even niet hoor. Je zou een pony kopen? En omdat deze niet naar je zin was, neem je nu geen pony meer?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:25

ik vind iets anders verontrustiger..een pony totaal onderhouden van 250 euro per maand.

Incl alle kosten ook eventuwele dierenarts kosten..is echt te weinig hoor ik zou verlopig doorsparen tot je iig paar duizend euro achter de hand heb voor noodgevallen

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:37

tita schreef:
ik vind iets anders verontrustiger..een pony totaal onderhouden van 250 euro per maand.

Incl alle kosten ook eventuwele dierenarts kosten..is echt te weinig hoor ik zou verlopig doorsparen tot je iig paar duizend euro achter de hand heb voor noodgevallen

Helemaal mee eens! Paarden slopen zichzelf of elkaar, slopen spullen, spullen verslijten, paard kan koliek krijgen, paard kan misschien speciaal beslag nodig hebben of dure medicijnen, etc, etc . Teveel om op te noemen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:22

daar heb ik de ts ook al over gepmt na een pm van haar te hebben ontvangen dat ze wel een spaarpotje had.

Ik heb op mijn net 18e ook een paar gekocht en woonde zelfs nog thuis. verdiende toen full time nog geen 600 in de maand. (gewoon min loon)
In het eerste half jaar was ik misschien al voor 2000 euro aan da kosten kwijt. Ik heb hem laten castreren. Laten verzekeren bij die castratie etc. Toen ineens stond zijn nek scheef. Niemand wist wat het was. Natuurlijk preccies op vrijdag. Dus dubbel tarief. vrijdag zaterdag en zondag een pijnstiller coctail en onderzoeken. Fisio er bij gehad etc uiteindelijk bleek dat hij had vast gelegen en daardoor wat verrekt had. Maar al met al heeft dat ook weer ruim 1000 euro gekost.
Ik had hem ingereden en toen was hij zo bespierd geworden een half jaar later dat zijn zadel niet meer paste. Ik kwam daar pas achter toen hij begon kreupel te lopen. Weer da erbij kijken etc kost weer geld.
Nou zadel maker er bij ik moest een nieuw zadel. met een extra brede boom. Nou vind die maar eens 2e hands 9 van de 10 zijn med boom. Al met al heeft dat eerste jaar me meer gekost als wat mijn paard me gekost had.
En mijn ouders hadden me gewaarschuwd. Doe het nou niet je verdient te weinig als er iets groots gebeurt zit je met de moeilijkheden. Maar ik moest koste wat het kost een paard hebben. Ik heb het gered doordat mijn ouders me financieel ondersteund hebben. Als ik nu achteraf de keuze op nieuw moest maken nam ik geen paard.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:26

Inderdaad, ik denk dat iedere paardenbezitter vroeg of laat door zulke periodes gaat dat alles tegen loopt. En het geld niet aan te slepen is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:36

Barmat schreef:

- 1 kg aardappelen
- 1 pot pasta-saus
- 2 pakken a2 liter melk
- 1 liter yoghurt
- 1 paprika
- 1 grote ui
- een doosje champignons
- 3 pakken koekjes
- 2 zakken chips
- 1 cake (hotelcake)
- tortilla kruiden
- 2 pizza's
- allesreiniger
- wasverzachter

Wie raad?

Voor minder dan 30 euro kan ik dit kopen hoor, en dan kijk ik niet naar geen merk/wel merk. Het ligt er maar net aan hoe goed je om je heen kijkt en bij welke supermarkt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:36

Dat is dus ongeveer een kilo groente, volgens mij is voor twee personen twee ons pers dag bijna 3 kilo per week, er zit geen fruit bij, geen brood, geen wc-papier en nog tig andere dingen die ik de meeste weken nodig heb....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:40

sim0ne, barmat heeft ook niet gezegd dat dit haar normale wekelijkse boodschappen zijn volgens mij..

Voor minder dan € 30,- lijkt me wel heel stug trouwens, als dat op de manier is dat je alle supermarkten in de buurt af moet incl. markt enzovoort dan is goedkoop boodschappen doen een dagtaak en kom je amper nog aan andere dingen toe lijkt me..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:40

Nee hoor, red ik gewoon bij de Dekamarkt Lachen