Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Jaduuh schreef:Nou, dat vind ik al veel eerlijker.
Sorry, maar wij hebben nogal wat dyslecten in de klas en soms vind ik het wat overdreven dat ze een half uur langer krijgen voor een proefwerk waar je amper teksten hoeft te lezen e.d. Dan heb ik soms wel iets van 'ja je maakt er ook wel misbruik van'.
Nou aan dit heb ik ook moeite, vraagstellingen zijn heel moeilijk voor ons. En voor sommige bijna onmogelijk zonder dat iemand het voorleest. Denk je nu echt dat mensen het gebruiken, degene die het hebben ruilen het liever in en gaan voor de normale gang van zaken. Hoe kan je er nu misbruik van maken kom op seg...
Hier word ik toch soms grrr van
Edit: En over dat word, hoe zou je het vinden om elke keer, telkens eerst in word te typen. Mischien kun je dat niet begrijpen, maar het is gewoon ook vernederend voor jezelf. Gewoon even vlug iets zeggen kan al niet. Neen je moet telkens naar word, zodat andere mensen zich niet kunnen storen aan de schrijffouten. Een beetje begrip is ook leuk, stel dat jij elke dag daaraan hangt.
Jaduuh schreef:Nou, dat vind ik al veel eerlijker.
Sorry, maar wij hebben nogal wat dyslecten in de klas en soms vind ik het wat overdreven dat ze een half uur langer krijgen voor een proefwerk waar je amper teksten hoeft te lezen e.d. Dan heb ik soms wel iets van 'ja je maakt er ook wel misbruik van'.
Tellie schreef:Ik heb er geen moeite mee dat je typfouten maakt oid. Maar het lijkt me dat leestekens ed wel te gebruiken zijn, ook voor een dyslect?
Je kan er gewoon even de tijd voor nemen en het zo goed mogelijk proberen. Als ze er dan toch iets van zeggen, dan reageer je er toch gewoon niet op. Of je zegt gewoon dat je dyslectisch bent.
Cayenne schreef:T
De juiste spelling voor Dylectie is Dyslexy
Doen we het met zijn allen nog steeds fout
katiavl schreef:Nerwen heb ik al beantwoord. Toch een beetje, begrijpend lezen is voor sommige moeilijker dan andere.
Daarom krijgen wij ook meer tijd, niet omdat we het leuk vinden en er van profiteren. Maar omdat we moeite hebben met de vraag te begrijpen. Beter is eigelijk mondeling, of dat de vragen voorgelezen worden bespaard je problemen met de vraag lezen.
Cayenne schreef:Trouwens een beetje offtopic, maar vond het toch wel grappig:
De juiste spelling voor Dylectie is Dyslexy
Doen we het met zijn allen nog steeds fout
katiavl schreef:Ja, dat snap ik best. Maar zoals mijn edit in men vorig bericht. Je word er al dagelijks mee geconfornteerd ik ben vroeger dom genoemd door leraren, andere mensen. Dyslexie kon niet, ik was te lio/dom om te schrijven. En zo een dingen gebeuren nu nog. Dat je het op een forum, die voor ontspanning moet zorgen, weer telkens mee wordt geconfornteerd word soms ook teveel.
De hoofdletters en punten ben ik ook mee eens, maar als je hier ook telkens alles eerst op word moet typen. Neen, sorry been there done that. Mensen moeten me maar nemen met men fouten. Ik steek mijn tijd liever in het oefenen en studeren. Daar kom ik verder mee.
En da hoor je, dat je een profiteur bent omdat je speciale aandachtspunten krijgt, word het helemaal teveel.
Ik krijg ook geen multiple choice, soms wel want ik wil normaal zijn. Maar bij dingen waar ik weet dat ik het moeilijk heb, vraag ik het gewoon aan, of mondeling. En dat is allesbehalve een voordeel....
Zeg maar eerlijk profiteer ik van men status?