Geesten oproepen, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re: Geesten oproepen, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:09

ik kom nu misschien wel heel overtuigend over maar dat komt omdat ik geloof in mezelf en wat ik heb gezien en gevoeld.
Juis doordat andere mensen andere verklaringen zoeken en je vertellen dat het ingebeeld is dan word je gek,en ga je aan je zelf twijfelen en dat brengt je tot waanzin!

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:11

jaa lijkt me echt heel eng.. als je dingen denkt mee te maken
en andere mensen het ontkennen Verward
maar kvind wel goed dat je dr nu zo zeker van bent.. door dit soort dingen weetk zeker dat ik dr nooit aan begin!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:12

nee idd en ik heb het nog geen eens opgeroepen laat staan als je dat wel doet.

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:17

en heb je nu niet meer dat die geest je achtervolgd?
is die echt in het huis gebleven?
(als je het niet wil vertellen of liever over pb is ook goed he Lachen )

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:19

nee ben er al zeker 8 jaar weg en nooit meer last gehad vanf dag 1 dat ik niet meer wonnde al niet meer.
ligt gewoon aan het huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:20

ik durf het niet, maar iedereen uit mijn omgeving zegt al wel minstens 1 keer geesten te hebben op geroepen maar toch doe ik lekker niet mee!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:29

Goed hoor Shanna Knipoog Gewoon doen wat jou het beste lijkt Knipoog

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:38

Een tip nooit doen .

Ik heb het ook gedaan toen ik 16 was .
Samen met een vriendin van mij .
We zaten beetje lacherig te doen omdat het glaasje niet bewoog.
Op gegeven moment zag ik 2 lichten op de gordijnen .
Dus ik loop naar het raam om te kijken of er een auto in de straat reed ( was doodlopend maargoed kon toch ) dit was dus niet het geval .
Toen voelde ik dat er iets was kan het niet verklaren . Ik draai mezelf om staat mijn vriendin in dr nakie ineens te dansen .
En aan de blik in dr ogen zzag ik dat er iets niet klopte .
Ik raakte in paniek en heb dr geprobeerd aan te kleden ze bleef maar lachen en lachen en zelfs dat leek niet van haar .
Uiteindelijk kreeg ik haar rustig . Ze kon zichzelf er nks meer van herinneren en we zijn naar boven gegaan om te slapen .
De volgende dag hebben we erover gepraat en ze geloofde mij niet ze dacht dat ik haar bang wilde maken .
Maar ik durf echt te zweren op alles wat ik lief heb dat het echt gebeurd is .

De vriendschap is uiteindeljk steeds minder geworden en nu nu heb ik haar al 12 jaar niet meer gesproken .

Dus wederom doe het nooit echt niet .
Ik heb me lesje geleerd op de harde manier en raad het idereen af .

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:42

Ik heb ook foto's met mijn digitale camera en daar staan ook vlekken op. Dat zijn zekerweten geen geesten, dat doet ie wel vaker, alleen binnen Knipoog Mensen kunnen ook foto's bewerken dat het net lijkt of er geesten op staan. Nog steeds vind ik het doodeng, het idee dat er zielen rondzweven.. Gatsie, ik krijg helemaal de rillingen...

Gatsie Karina wat een vreselijk eng verhaal. Ik kan al een week niet slapen van deze verhalen Clown

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:44

Ja ik weet ook niet of ik die foto's nou moet geloven. Wij hebben een vlekje op de lens dus dan lijkt het ook net alsof er ook een geest op staat

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:45

Ik ben al bang als ik naar het programma 'het zesde zintuig' kijk.
Ik zou het nooit doen

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:47

Haha, daarom kijk ik zulke dingen niet Nagelbijten / Gniffelen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:47

russel schreef:
Cassidy, helemaal mee eens. Vaak raken de mensen in de ban. Zijn de eerste kontakten, spannend, interessant, toevallige voorspellende uitkomsten. Pas na herhaaldelijke kontakten blijken ze in de ban te zijn, komen ze er niet meer van los, moeten ze idd opdrachten uitvoeren om met rust gelaten te worden, maar dat worden ze dan niet. Krijgen ze stemmen, raken ze uitgeput omdat ze geen rust meer krijgen.

Niet iedereen wordt naar 1 keertje glaasje draaien gek, maar vaak gaat men op dat gebied vaker en op meer wijzen verder experimenteren en dan gaat het fout. Het kan zo ontzettend fout gaan en niemand kan je dan helpen. Men kan in een korte periode zo tot waanzin en volledige angst gedreven worden dat een vlugge zelfmoord snel gedaan is.

Weetje.. je beschrijft nu exact mijn broer; stemmen in zijn hoofd, het ging van kwaad tot erger en uiteindelijk resulteerde het in zelfmoordpogingen. Als iemand hier meer over weet zou ik graag een PB krijgen, want ik word er toch wel een beetje angstig van Scheve mond
Hij is er namelijk absoluut het type voor om zo'n idiote stunt uit te halen - glaasje draaien etc.. -

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:36

levensgevaarlijk!!!!!

wat gebeurt er met glaasje draaien, je werkt met een glas en een qiuja bord,
een bord met letterjes, je roept door een ritueel een geest op en die antwoord via de letterjes je vragen.
Het probleem is dat je niet weet welke geest je oproept, geesten zeker fouten vertellen namelijk echt niet altijd de waarheid.
Dus jij wil een vraag aan Oma stellen, dat hoeft dan niet te beteken dat je met oma praat. Geesten kunnen heel echt overkomen en dingen van je weten die je overleden oma alleen van je wist, maar dat hoeft haar dan dus echt niet te zijn.
Kortom je opent een poort, waarvan je niet weet wat er door heen komt en hoe je de poort weer dicht moet krijgen.

Als je dan toch met geesten wilt praten vraag dan een medium, die roept niets op, en is veel veiliger.
Echt zelfs met ervaren Excoristen kan glaasje draaien nog levensgevaarlijk zijn.
Geesten kunnen je helemaal gek maken of zelfs ziek!
Er zijn mensen die door dat ze glaasje hebben gedraait in een gesticht belandt of zelfs zelfmoord hebben gepleegt.

Dus AUB doe dit nooit!!!!!!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:12

Het bestaat echt....en is heel gevaarlijk zeker als er niemand bij is die er ervaring mee heeft en sterk genoeg is!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:21

Voor mij zijn die dingen heel simpel.
Ik geloof er zelf wel in omdat ik ze zelf heb meegemaakt. Daarnaast heb ik ook verhalen uit de eerste hand van mensen waarvan ik heel zeker weet dat ze geen aandacht nodig hebben en ik ze ook geloof.

Als je er niet in gelooft en het allemaal aan je eigen onderbewustzijn toewijst, ook goed. Mensen die er in geloven kunnen niet waterdicht bewijzen dat het allemaal echt is, maar mensen die er niet in geloven kunnen ook niet waterdicht bewijzen dat het flauwekul is. Eigenlijk een beetje als geloven in God, je gelooft het of niet en daar heb je geen verklaring voor nodig.

Maar in beide gevallen is het niet te ontkennen dat sommigen er paranoide van worden en wegkwijnen. Dat het toch mensen kan blijven achtervolgen en het zeer zeker negatieve gevolgen heeft. Dus als je er in gelooft, doe het niet want niet alle geesten zijn even lief. En als je er niet in gelooft, doe het niet want dan heb je gen reden om met die dingen bezig te zijn.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:24

Op zich is de geesten wereld niet eng. Ik werk zelf al geruime tijd als Medium, maar er zit ook gewoon een hele hoop sjit tussen zeg maar en dat moet je wel kunnen scheidden.
Om de discussie te houden bestaat het wel of niet, ik zou zeggen laat eens een fotoreading doen, of een gewone reading. Dan weet je het zeker.

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:59

uhh moniek zou jij het adres van je oude huis mij willen pb-en dan weet ik dat ik daar nooit moet gaan wonen!!
sorry voor het off-topic.. het huis waar wij nu wonen zijn heel vaak geesten opgeroepen voor onze tijd al en wij wonen hier bijna 20 jaar!! we hebben er nu nog last van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:34

Canis schreef:
Okay.
Maar waarom wacht zo'n negatieve geest dan totdat een groepje rebelse tieners gaat glaasje draaien, terwijl het eigenlijk iedere nacht feest kan zijn...?

Hier zeg je zoiets, maar dat gebeurt ook wel hoor. Maar velen zijn er niet voor ontvankelijk in het dagelijkse leven en velen wel en die weten niet wat hun overkomt. Die komen in de problemen, en zijn stuurbaar. Ik ben er van overtuigd dat er psychiatrische patienten rondlopen die onder invloed zijn van entiteiten die zich bij zo iemand schuilhouden. Zo ken ik iemand die altijd veel met het occulte heeft op gehad maar al 30 jaar lang schizofreen is, of zo iemand sociologische processen in haar hersenen heeft wat haar stemmen, gevoelens en gedachten geeft of eventueel gestuurd wordt door entiteiten, vind ik moeilijk om te beoordelen als je haar hoort praten.

Ga je glaasje draaien, dan stel je je er voor open, dan geef je ahw ook toestemming. Dan doe je mee met ze en dan hebben ze kontakt, wat er achter de schermen af speelt dat weet je niet, dat kan je niet zien en daar heb je geen verstand van, maar een brug is wel geslagen naar meer entiteiten die ook even komen en wat gaan doen. Ondertussen is die persoon met zijn gevoel en verstand afgestemd op een gedachtegolf die niet oke is. Het hele idee van energievelden en connecties kan ik geen uitleg over geven, maar iedereen weet wel dat dat er is.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:35

idd, een geest kan blijven rondspoken op de plek waar het opgeroepen is.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:42

kan, dan heb je geluk als hij dat doet, hij kan zich ook aan de persoon hechten die hem op heeft geroepen, of die er bij waren.
Een hoop mensen hebben last van entiteiten zonder dat ze dat weten. onverklaarbare hoofdpijn, asma, pijn in de gewrichten, angstaanvallen ect.
Mensen vinden het heel gewoon, maar het kan een entiteit zijn.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:46

ja ik snap het, alleen het banketstaaf aan een geest die zich aan een plek hecht is dat mensen die er niets mee te maken hebben op die plek ook last van krijgen. Dus je medemens help je nu ook niet echt met oproepen Knipoog

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:22

inderdaad, dan krijg je dus bijv. spookhuizen. Ik heb er ook twee jaar in geleeft, was gelukkig niet zo'n erge maar toch. Erg lekker voel je je er niet.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:26

Gewoon niet doen... zoals je zelf al zegt vind je het stom.. waarom zou je mee gaan dan?! Rolleyes
Klinkt als een stelletje wacko's.. wie gata nou de geest van Hitler oproepen, beetje zieke gedachte als je het aan mij vraagt. Ja

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:00

gelukkig is het er mij vroeger ingestampd, dat ik het nooit mocht doen, omdat het heel gevaarlijk is.