Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik vind het trouwens heel apart dat de mensen die in het topic van Paloma het al niet met de TS eens waren, nu opeens ook weer allemaal opduiken
naadje24 schreef:slimmerik schreef:Als de postbode ermee stopt? Voor één gestopte postbode staan er minstens 10 anderen in de rij.
is dat zo
ik denk dat je dit alleen kan zeggen als je een insider bent..
ik kan je namelijk vertellen dat dit dus niet zo is!(tot voor kort 4 jaar lang postbode geweest)
weet niet exact waar je woont maar hier weet ik wel 10 mensen die hier postbode willen worden , maar er zijn een vakatures
zeker niet nu ze weer paar postbodes de laan uitgestuurd hebben
ivm financieen en het idd gedeeltelijk door zo'n bedrijf met guppen word gedaan
afijn TNT valt niet geheel goed te praten,ze maken een hoop fouten....Toen wij zelf nog de pakketten deden...pff je wil niet weten hoe daarmee omgegaan werd....gelukkig is door vele klachten een andere regeling voor gekomen.
Maar voor pakketten gelden wel vaste regels die wie door de klant gemaakt worden!
een pakket mag namelijk alleen bij de buren afgegeven worden als dit met bepaalde tekens op de doos staat! staan deze tekens er niet op dan heb je pech en zal je toch echt naar het postkantoor moeten als je niet thuis bent
degene die het pakket verstuurd moet aan jou vragen of het bij de buren mag en dit op de doos vermelden
dit kan je als verzender dus niet zomaar aangeven of je moet het eigenhandig op de doos schrjivenalleen daar waar voor getekend moet worden kan je aangeven en dan zelfs mag er iemand anders voor tekenen
of je moet aangeven dat ALLEEN de ontvanger mag tekenen voor ontvangsten idd zelf een briefje op de deur hangen is een optie.
ook leuk voor de dieven![]()
ook bij de AH houden ze zich gewoon aan de regels...zoniet dan kunnen ze het hele postagentschap wel vergeten en hebben ze weer een service minder naar honderden klanten toe
dus gaan ze niet voor 1 klant ,honderden klanten op het spel zetten.
als je weet dat een pakket komt..zorg dat je thuis bent,iemand anders thuis is....of wat dan ook...
maar ga daar niet de bedrijven de schuld van geven.
ik krjig hier 3 a 4 x per week pakketten , moet dus altijd thuis zitten
omdat het ene pakket er 1 dag over doet en de ander 3 (vooral uit de verdeel post zwolle is standaard dag langer onderweg weet ik ondertussen..)nou ben ik idd 9vd10 keer thuis of moet in het ziekenhuis zijn of buitenritje aan het maken en de postbode komt spontaan op andere tijd (paar uur eerder of later ..gebeurt soms geeft inprincipe niks maar kan gebeuren ..
maar wat da n//![]()
en dan een verhaal van een paard erbij betrekken,vervolgens word het geklaagd en moet er weer ontopic worden gepraat terwijl je er zelf weer van afwijkt....
niet fair....ook niet fair om het verhaal erbij te pakken om zo je zin te krijgen of steun
je bent een mens en klant net als ieder ander....er zijn genoeg mensen die goede dingen doen voor dieren en er niet te koop mee lopen of bedelen maar het gewoon doen!
die mensen doen dit op eigen verantwoording en keuze,je bent het niet verplicht!
dat je een klacht indient is dus niet fair en ik mag ook hopen dat ze m niet serieus nemen.
ik reageer uit de principe kwestie niet vawege deken voor zieluggg paard ..
al ging het over een onderbroek ..
gaat er om dat verschillende dames achter de balie de regels naar eiendunk invullen ..de een star de ander weet niet eens dat het niet mag ..
de kromheid van de uitspraak "moet zeker weten dat u u bent dus ik moet scannen .. terwijl het wel zo bij buren afgegeven kan worden
maar niet aan iemand met bewijs van poging tot afgifte en id kaart , trapt mij tegen het verkeerde been ..sorry als je dit allemaal tegen de borst stoot maar na het lezen van alles is dit mijn mening.
naadje24 schreef:afijn TNT valt niet geheel goed te praten,ze maken een hoop fouten....Toen wij zelf nog de pakketten deden...pff je wil niet weten hoe daarmee omgegaan werd....gelukkig is door vele klachten een andere regeling voor gekomen.
Maar voor pakketten gelden wel vaste regels die wie door de klant gemaakt worden!
een pakket mag namelijk alleen bij de buren afgegeven worden als dit met bepaalde tekens op de doos staat! staan deze tekens er niet op dan heb je pech en zal je toch echt naar het postkantoor moeten als je niet thuis bent
degene die het pakket verstuurd moet aan jou vragen of het bij de buren mag en dit op de doos vermelden en idd zelf een briefje op de deur hangen is een optie.
knip
als je weet dat een pakket komt..zorg dat je thuis bent,iemand anders thuis is....of wat dan ook...
maar ga daar niet de bedrijven de schuld van geven.
Esther schreef:Van de week nog een pakketje gekregen, doos was kapot en er zijn dingen uit de doos verdwenen. En dat is nogal vervelend omdat het gaat om wikkels voor om collectebussen om te kunnen collecteren voor 'Jantje Beton'.
Verder waren we dus niet op de hoogte dat dit pakket nu zou komen. Niemand heeft ons gevraagd of het bij de buren afgegeven mocht worden en toch stond de buurman 's avonds aan de deur met het pakket. Ook nog zonder dat er een briefje bij ons in de brievenbus lag dat het pakket daar bezorgd was En dit was zeker niet de eerste keer, mijn buurman grapt al dat het goed bijverdiend dat postbode spelen. Toevallig was die week nog een pakketje bezorgd bij de buren, waarvan ik wel een briefje in de brievenbus had dat die bij de buren was bezorgd.nou ik weet het niet meer hoor.
En het is altijd maar afwachten wanneer een pakket komt, de ene keer is dat de volgende dag, dan duurt het een week, zoveel vrije dagen heb ik niet, en dan komen ze nog altijd wanneer ik de hond aan het uitlaten ben. En iemand anders in ons huis laten oppassen, vind ik niet echt fijn.
Pakket op je werk laten bezorgen moet ook maar net kunnen en moet je willen.
Charos schreef:Nou ik zou iig niet amused zijn als ze mijn pakketje bij de buren zouden afgeven.
Charos schreef:Nou ik zou iig niet amused zijn als ze mijn pakketje bij de buren zouden afgeven.
ThePast03 schreef:Charos schreef:Nou ik zou iig niet amused zijn als ze mijn pakketje bij de buren zouden afgeven.
Maar daar is bij ts ook helemaal geen sprake van en ook niet van kapotte pakketen oid.
Er is enkel sprake van het feit dat TS niet thuis was op de dag dat het pakket bezorgd werd en dat TS niet op de voorgeschreven uren haar pakket kon ophalen.
ThePast03 schreef:Bij mij ligt er altijd een briefje in de bus dat ze dezelfde avond nog een keer komen om het pakket te bezorgen, keurig met de tijd van aflevering daarbij.
Als ik er dan weer niet ben moet ik het inderdaad ophalen op de door hun vastgestelde tijden en ook die tijden staan keurig vermeld.
Niet hun schuld als ik niet op die tijden aanwezig ben of op die tijden het pakket niet kan halen.
juline schreef:en euh slimmerik hopelijk ben je net zo slim als je grappig probeerd te zijn als in je profiel heb je dus je pakkje niet naar adres van ts gestuurd want dan kunnen we dit topic nog heel lang gaan maken........
slimmerik schreef:Gewoon even rekening mee houden dat je met een dom bedrijf te maken hebt![]()
naadje24 schreef:[tnt heeft een pakketlevergarantie van 24 uur mits het voor 16.00 bij het postkantoor gebracht is
als het pakket dus dagen op zich laat wachten dan ligt de oorzaak vaak bij de afzenderer zit ook tracktrace op de pakketten van 6,20,daarmee kan je precies zien wanneer het pakket afgeleverd is op postkantoor en waar het pakket zich bevind
nickjuh: het is ook maar net hoe je het briefje ophangt...als jij een klein briefje maakt op je brievenbus dan ziet zo'n postbode dit echt wel en boeven gaan niet overdag alle brievenbussen nakijken he?
en wat betreft het insiders verhaal....er kunnen geen 10 postbodes in de rij staan voor 1 die de laan uit wordt gestuurd
dat is te danken aan de mooie economie
als je nu solliciteert bij de post en je hoort de voorwaarden cao en loon,geloof me voor dat geld ga jij dat zware werk niet doen.....veel sollicitanten haken dus af en zo krijgt post dus ook geen mensen meer binnen...
het is nou ook eenmaal een feit dat een postbode wel de vrijheid heeft om het bij de buren af te geven maar op het moment dat je het komt afhalen bij een agentschap je je hiervoor moet legitimeren
dit is overigens al jaren zo...
de dame van de AH handelen dus juist bij het vragen van een legitimatie.
en hoe moeilijk is het om met stift even op een pakket te schrijven: b.g.g. graag bij de buren
nickyu schreef:naadje24 schreef:in het geval van TS ..heb ook wel eens zoiets dergelijks aan de hand gehad
en je hebt dan dus idd de krokodil gevoel ..een beetje coulance en de persoon zich zelf laten indentificeren en tekenen voor ontvangst en dan
even het te scannen stickerje 10 minuten appart houden ..om dit vervolgens 10 minuten later door de scan te halen ...is dat nu echt teveel gevraagd ??