dajos schreef:goede huisvrouw vindt ik niet echt belangrijk,
goede moeder des te meer
Dat schreef ik niet maar terorita.Maar het een sluit het ander niet uit. Je kunt prima een goede moeder zijn EN werken. Vaders kunnen toch ook een goede vader zijn EN werken? De nadruk ligt altijd zo op de moeder, maar in mijn ogen is de vader net zo belangerijk en niet alleen die man die op zondag het vlees komt snijden.
Nee, de een sluit het ander zeker niet uit! (als je even terug leest zie je dat ik ook volledig werk! of zie mijn profiel?)Als ik straks misschien een kind heb, dan nemen gaan wij allebei wat minder werken en dan nemen we een huishoudster zodat we alle vrije tijd aan leuke dingen kunnen besteden (kind, paard etc)
En dat is dan ook een keuze die je kan maken
Bovendien heeft onderzoek uitgewezen (in psychologie magazine, oktober 2006 ofzo) dat kinderen van werkende ouders minder tv kijken, beter kunnen plannen en organiseren, en socialer zijn. Kinderen leren dan namelijk van hun ouders/moeder hoe ze met verantwoordelijkheden om moeten gaan, hoe ze contacten moeten leggen etc. Statistisch gezien doen kinderen van werkende ouders het ook beter op school.
Dus full-time thuis zijn voor je kinderen is heus niet altijd en op alle vlakken beter.
idd alle voordelen hebben hun nadelen en andersom, zeg ik altijd maar.dajos schreef:Als het er op aan komt zijn de vouwen van tegenwoordig zelfstandig en mondig genoeg om zichzelf te redden, financiel gezien.
Waarom zitter er dan zoveel alleenstaande moeders in de bijstand?