Wat vinden jullie nou van het scheldwoord.............

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Wat vinden jullie nou van het scheldwoord.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:29

Ik vind het een vreselijk iets, en kan heel boos worden om mensen die het om het jevanhetje in de mond nemen... Bah! Boos!

Zelf schreeuwde ik het laatst ook... Daar schok ik van... Dat je zo boos wordt dat je woorden zegt die je egienlijk niet wil zeggen. Ik slikte het in, schrok van mezelf en heb er ook echt spijt van. Wat dat betreft kun je mij gerust een tik geven als ik het zeg, want dat zou ik andersom ook het liefst willen doen Haha! Gelukkig zeg ik het vrijwel nooit. Ik was op dat moment gewoon zo vreselijk woest dat het eruit floepte... Ook eigenlijk best triest Bloos

Hessie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:31

Ik vind het ook verschrikkelijk, maar ik denk altijd maar w8 maar tot je er zelf op een of andere manier mee te maken krijgt!

Trouwens er worden heel veel ziektes naast kanker wel gebruikt om te schelden zoal polio, t***ng (wie zegt dat niet), mongool....en dat wordt wel geaccepteerd door de meeste mensen...

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:49

Het valt mij op dat veel mensen schrijven dat het er gewoon uit floept.
Als je verder nooit met kanker schelt maar het wel van andere hoort denk ik dat je er zelf ook mee gaat beginnen.
Al zegt jou vriendin nou vaak (bijv.) jezus.
En dat hoor jij nou iedere dag dat jij dat ook gaat gebruiken.
En ik denk dat, dat het zelfde effect heeft op kanker.
Veel mensen in je omgeving gebruiken het, (maar jij niet) als je de dan echt boos wordt gebruik jij het dan ook.
En dan is het niet om met de ziekte te spotten maar omdat je gewoon zo boos ben zeg je dan spontaan kanker.

Ook denk ik dat als een famililid of iemand die je goed kent het heeft of er aan overleden is dat je er dan bij na denkt dat het toch wel erg is en dat je het dan stom vind als andere mensen het zeggen.

Ik ben er gewoon op tegen en voor mij hoeft het woordje kanker niet.

xx mii

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:51

Dit is trouwens mijn mening en ik weet dat sommige mensen er anders over denken Knipoog .
Mijn oma heeft het en nu denk ik er ook weer anders over na.
Toen mijn oma het nog niet had vond ik het al erg maar dacht ik laat maar.
Maar nu heeft me oma het en denk ik er nóg meer over na en vind ik het nog meer achtelijk.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:12

Heel verhaal getypt maar weer weggehaald Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het gewoon zíelig als je zó diep zinkt dat je met zúlke woorden moet gaan schelden. En nóg zieliger vind ik het dat mensen 'nou en ' zeggen als je ze aanspreekt op het feit dat ze er zóveel mensen mee kwetsen..

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:09

Ik spreek mensen er altijd op aan, het kwetst me. Hoewel sommige mensen zeggen dat het niet gekoppeld is, is dat onzin, het is toch echt hetzelfde woord en het maakt veel gevoelens in mensen los. Ik moet zeggen dat ik mij aan alle vloekwoorden erger, al ben ik zelf ook geen heilig boontje en ontsnappen de woorden k*t en kl*te ook wel eens.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:39

Ik heb er geen last van... Het word hier ook gebruikt als een 'gewoon' woord Ja.

Ik gebruik het ook, ik probeer het zo min mogelijk te doen ! Maar soms floept het er gewoon uit, zeker aangezien hier iedereen het wel een keer zegt.

Als scheldwoord zou ik het niet snel gebruiken, want het is toch een naar iets !

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:02

Ik hoor het ook super vaak om me heen,
vreselijk!
Ken aantal mensen die het hebben..

Als ik plots er iets uitfloep is het vaak ; k u t!
Of GVD.. maar kanker, nee zal je mij niet horen zeggen..

Alien_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 22:19

Ik vind het scheldwoord K*nker heel erg. Op mijn school zijn veel die het gebruiken,dus ik hoor het best vaak. Mijn opa heeft kanker, hij heeft van het jaar veel bestralingen gehad en is er nu waarschijnlijk vanaf. Haha! En een meisje die ik ken is haar echte moeder en stiefmoeder aan kanker verloren.Veel mensen overlijden eraan dus vind ik niet da je dat hoort te zeggen. Ook moet ik wel toegeven dat het er bij mij ook wel eens uit floept, dit gebuurt als ik héél boos ben wat gelukkig niet vaak is. Maar mijn vader gebruikt het best vaak en als ik er dan wat van zeg krijg ik een boze preek da ik nie brutaal moet zijn. Boos! Maar ik blijf er bij dat je ziektes enzo. niet moet gebruiken als scheldwoorden.

lianne de ruiter