automutilatie/snijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetheart

Re: automutilatie/snijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:13

winged_angel schreef:
allereerst wil ik zeggen dat ik het heel moedig vindt van jou dat je het openlijk durft zeggen. Het is zeker goed dat je WILT stoppen. Onthoud: waar een wil is, is een weg! ik weet jammergenoeg dat het heel erg moeilijk is om te stoppen.
Ikzelf doe het ook, maar durf het ook niemand meer zeggen. Rond oktober zag mijn beste vriendin het en hebben we veel gepraat. Toen ben ik ook teweten gekomen dat zij het ook deed en daar verschoot ik heel erg van. We hebben dan samen besloten om te stoppen en mekaar steun gegeven. Toch was dit nog altijd niet gemakkelijk. Als zij het deed, deed ik het ook en omgekeerd. We waren wel elke keer boos op de anders als ze het gedaan had. Nu is zij er volledig vanaf, maar ik heb het maar 1 maand volgehouden. Ik durf het haar niet te zeggen dat ik al die tijd gelogen heb, anders ga ik haar vertrouwen weer gebroken hebben en dat wil ik echt niet. Ik wil echt niemand teleurstellen. Ook het verbergen wordt op den duur een last. Als het warm is en iedereen loopt met een topje, maar jij met lange mouwen, dan valt het wel op en moet je elke keer uitvluchten verzinnen. Ook al zou ik kunnen stoppen, dan nog zou ik met lange mouwen moeten rondlopen omdat ik dan niet de wonden, maar de littekens zou moeten verberegen.

over het aan je ouders zeggen: op een dag hadden mijn ouders het gezien toen we aan het eten waren. Ze vroegen direct wat het was, waarom en zo. Toen heb ik ook veel met mijn moeder gepraat, maar de echte reden durfde ik niet te zeggen omdat ik me zo schaamde. Er waren wel veel andere redens, maar de hoofdreden weet niemand. We hebben dan geweent in elkaars armen, en de week daarna moest ik mijn arm af en toe tonen aan mijn vader. Ik deed het toen helaas nog atlijd, op mijn benen en buik. Het vreemde is dat we het er na die week nooit meer over gehad hebben. Ik denk dat ze het probleem willen ontwijken. Ik weet het niet... Toch weet ik dat ze het niet vergeten zijn, ik stel hen gewoon voortdurent teleur. Ik BEN gewoon niet de perfecte dochter die ze verwachten. Ook zijn mijn punten op school heel erg omlaag gegaan, ik had gewoon geen zin meer om te leren of zo.
Nu zeg ik gewoon niets meer, aan niemand. Ik weet dat het niet goed is, maar ik durf niets anders. Ik sluit me gewoon op in mezelf.

ik weet dat je hier misschien niet zoveel aan hebt, maar weet dat je niet alleen bent. Stoppen is echt moeilijk en het is heel erg moedig dat je het wilt vertellen aan je ouders, die zullen je zeker helpen. Komop meis, je kan het wel

Je hebt trouwens een PB.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:06

heel veel sterkte hem meisie!!

goed idee trouwens van die brief Tong uitsteken

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:17

Oke, mijn verhaal. Ik heb het ook gedaan (doe het af en toe nog steeds). Dit om verschillende redenen die ik niet op bokt ga zetten, omdat als díe persoon het leest, het weer gebeurt.

Ik heb een heel moeilijk verleden gehad, ik snij/sneed ook in me zelf. Tot 1x poging tot zelfmoord eigenlijk vaker, maar laten we maar niet alles op bokt gaan zettentoen me ouders weg waren, ik viel flauw, ik weet niet hoe , maar me vriendin kwam naar me toe, om 12 uur 's avonds, op een doordeweekse dag. Dag erna moest ik naar de dokter, die heeft me doorgestuurd naar jeugdzorg (of wat voor ... het ook was). Ik werd (bijna letterlijk Nagelbijten / Gniffelen ) opgesloten in een inrichting, na 3 dagen heb ik mezelf er uit kunnen "likken" Schijnheilig . Ook ik loop elke dag 's winters, of 's zomers, met een trui aan, vind het niet erg meer, vind het eerlijk gezegt heerlijk die trui Nagelbijten / Gniffelen . Als mensen nieuwsgierig zijn naar mijn volledige verhaal PB me maar.

Elke keer als ik bij de psycholoog was geweest, voelde ik me zo klote, dat ik een half pakje sigaretten achter elkaar op rookte, en daarna HET weer deed. Al was het op school, op de wc het maakte niet uit, de psycholoog liet mij zo klote voelen, ik mocht er niet mee stoppen, want er waren nog zoveel problemen te behandelen K*twijf.

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 17:57

dessie schreef:
Oke, mijn verhaal. Ik heb het ook gedaan (doe het af en toe nog steeds). Dit om verschillende redenen die ik niet op bokt ga zetten, omdat als díe persoon het leest, het weer gebeurt.

Ik heb een heel moeilijk verleden gehad, ik snij/sneed ook in me zelf. Tot 1x poging tot zelfmoord eigenlijk vaker, maar laten we maar niet alles op bokt gaan zettentoen me ouders weg waren, ik viel flauw, ik weet niet hoe , maar me vriendin kwam naar me toe, om 12 uur 's avonds, op een doordeweekse dag. Dag erna moest ik naar de dokter, die heeft me doorgestuurd naar jeugdzorg (of wat voor ... het ook was). Ik werd (bijna letterlijk Nagelbijten / Gniffelen ) opgesloten in een inrichting, na 3 dagen heb ik mezelf er uit kunnen "likken" Schijnheilig . Ook ik loop elke dag 's winters, of 's zomers, met een trui aan, vind het niet erg meer, vind het eerlijk gezegt heerlijk die trui Nagelbijten / Gniffelen . Als mensen nieuwsgierig zijn naar mijn volledige verhaal PB me maar.

Elke keer als ik bij de psycholoog was geweest, voelde ik me zo stinkmodder, dat ik een half pakje sigaretten achter elkaar op rookte, en daarna HET weer deed. Al was het op school, op de wc het maakte niet uit, de psycholoog liet mij zo stinkmodder voelen, ik mocht er niet mee stoppen, want er waren nog zoveel problemen te behandelen K*twijf.

en daarom wil ik dus niet meer naar een psych omdat het eerst zoveel erger wordt voordat het beter gaat...

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:10

Dan heb je dus geen feeling met die persoon.

Toch opnieuw proberen en dan zelf keuze van persoon maken. Dat mag!!

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 09:40

mensen nog 1 dag... dan ga ik de brief neer leggen maar hou het nu al niet van de zenuwen Verdrietig

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:48

huisman schreef:
Dan heb je dus geen feeling met die persoon.

Toch opnieuw proberen en dan zelf keuze van persoon maken. Dat mag!!

Niet als je nog geen 16 bent. En ik heb met een stuk of 5 psychs gepraat, nou nooit meer Nagelbijten / Gniffelen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:49

haffie_gek schreef:
mensen nog 1 dag... dan ga ik de brief neer leggen maar hou het nu al niet van de zenuwen Verdrietig

sterkte

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:10

Lieve haffie_gek, heeeeeeeel veel sterkte!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:34

Succes morgen! Ik kan met goed voorstellen dat de zenuwen door je keel gieren. Als je die brief neerlegt heb je voor jezelf de eerste overwinning al te pakken. Ik hoop dat een goede reactie van je ouders daarop volgt.

Citaat:
MOED
staat aan het begin van de daad
GELUK
wacht bij zijn voltooiing.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:46

haffie_gek schreef:

Zet hem op...ik reken op je!
Als er iets is mag je me ook PB-en!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:01

sterkte!
ik denk aan je!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:04

Sterkte he meis, ik blijf voor je duimen! En je kan het! Zet m op! En je bent een goede meid die er mag wezen, echt waar! Kom op je kan het. Beloof me als je ook maar een klein beetje moed hebt al is het nog zo klein, je die brief neer legt. Alsjeblieft.
Een hele dikke knuffel en sterkte!
Kus,
Sweetheart

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:06

Heel veel sterkte! Hier heeft iedereen vertrouwen in je dat het je lukt!

Leg hem neer en ga gelijk weg....en wacht het gewoon af

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:09

Je kan het! Iedereen duimt voor je! Lovers

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:10

Phoeee!

Ik moet even zeggen dat ik het behoorlijk knap van je vindt als je een brief neerlegt, met daar alles in geschreven!
Ik heb eens een brief geschreven aan mijn vader, maar die is uiteindelijk verbrand.

Knap hoor!

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 13:54

nou daar gaat tie dan he! moet tot 23.00uur werken dus dan zien we t wel. wish me luck! hou jullie op de hoogte hoe het is afgelopen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:10

Good luck!

c_just_me1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:22

jaa heel veel sterkte en veel plezier met werken, k blijf lekker op me luie reet thuis zitten Knipoog

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:24

Ik heb de laatste bladzijden nog eens doorgelezen en het verbaasd me dat er zoveel mensen zijn die het doen.
Er zullen vast mensen zijn die het in een schreeuw om aandacht doen, daar kende ik er een van, maar dat meisje was echt ziek in haar hoofd, lang verhaal.
Zelf deed/doe ik het ook. Zo'n 3 jaar onderhand, het is iets verslavends. Ik doe het niet om aandacht te vragen. Ik loop de hele dag met mijn littekens bedekt en ik baal ervan. Op het moment dat ik het doe, dan is het alsof de pijn die je van binnen voelt naar buiten voelt stromen, op dat moment is het even fijn, maar als je daarna die littekens ziet, dan heb ik er echt spijt van. Ik heb littekens die er al maanden zitten en waarschijnlijk niet meer weg zullen gaan. Ik kan geen bikini aan, omdat mijn hele bovenbeen onderzit. Ik wil er mee stoppen en heb het ook al heel lang niet meer gedaan, en ik kan het nu ook steeds beter tegenhouden als er drang naar is.
Mijn pbbox staat open voor iedereen, trouwens Lachen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:31

mij verbaast het ookwel ja hoevel het er doen,, HEEEEEL veel sterkte als je strax tuis komt meisie!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:33

sterktevandaag
ook hier verbazing, k probeer het te bergrijpen

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:52

Heel veel sterkte en ook mijn PB box staat open. Voor als je gewoon een keer iets kwijt wil ofzo...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:50

nog 75 min en dat komt ze thuis Knipoog

*w8 al de hele dag met spanning af hoe het gegaan is*

c_just_me1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:47

ik denk dat het wel even duurt.. Diepgaande gesprekken voeren met familie...