Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paraat schreef:Overigens, want WW probeert uit te leggen is het volgende:
Het is oeverloos absurd om uit je pan te gaan van een kattentas terwijl jezelf in eenzelfde schakel zit van wellicht velen malen erger dierenleed; vlees uit de supermarkt eten.
En deze hypcriteit toont Tinkebell aan.
Paraat schreef:Ik heb van jou nog geen reactie gezien op de artikelen die ik heb gepost.
Maar goed;
Ik plan een stier in mijn achtertuin. Vind ze geweldig. Koeien zijn zachtaardig, lief, intelligent en knuffelig. Zelfde geldt voor varkens.
Schapen kunnen ook heeeeerlijk knuffelen, geiten ook, kippen kunnen handtam knus rondlopen.
Dus, ik vind het een hypocriet argument. Alle dieren kunnen je maatje zijn.
Desiree schreef:Ik heb hier kippen rondlopen, konijnen, paarden, en honden. En met geen enkel dier krijg ik zo'n contact als met een hond. Waarom? die zijn continu bij me, in huis, op bed (een varken neemt heel je bed in beslag), in de auto, naar de winkels.... Wil jij dat vergelijken met andere dieren? Ben je dan wel reeel bezig?
CCCCorine schreef:Dat denk ik wel. Persoonlijk heb ik ook meer met katten en honden, dan met kippen, maar daar kunnen die dieren zelf niets aan doen, toch?
Paraat schreef:Even over mij leeskunsten; ik heb meermalen de pagina's teruggelezen en doch geen reactie van je op de artikelen. Misschien kan jij me erop wijzen?
Paraat schreef:En over de band die iemand met welk dier dan ook kan hebben ga ik niet met je discussiëren. Je ziet alleen hond vs. kip. Het ging overigens om een kat met die tas, geen hond.
Paraat schreef:Ik snap eerlijk gezegd jou als dierenliefhebber niet als je onderscheid maakt tussen de "liefhebbaarheid" van dieren.
Paraat schreef:Dat je niet hetzelfde met een hond kan doen als met een varken maakt het varken niet ondergeschikt. Het zijn supergevoelige wezens, zeker gevoeliger dan menig hond die ik ken. En zo'n gevoelig wezen in de bio-industrie... laat dáár je nekharen van overeind staan, ipv, een kattentas.
Paraat schreef:Maargoed, dat varken leeft nou eenmaal niet bij je in huis, dus wat doet dat godse varken er dan nou toe?
De hele bio-industrie is te walgelijk voor woorden, en je kan hem nog zo beargumenteren; omdat koeien ed. niet in huis kunnen leven zijn ze minder dan een hond. Een kip in huis halen is kiponvriendelijk, maar ik ken mensen wiens kip hun zéér dierbaar is (en de kip op zijn beurt echt gesteld is op de mens).
[edit]
Een kip heeft een andere belevingswereld dan een hond (bij hond= hun mens middelpunt van hun leven; kip is zelfstandiger). Misschien spreken ze jou persoonlijk daardoor minder aan. Deze gaat gewoon mee naar het strand; http://www.javachickn.com/photos/2004/i ... trip02.jpg
Ik vind jouw beredeneringen altijd erg krap.
Desiree schreef:CCCCorine schreef:Dat denk ik wel. Persoonlijk heb ik ook meer met katten en honden, dan met kippen, maar daar kunnen die dieren zelf niets aan doen, toch?
Daar kunnen die dieren zelf ook niets aan doen nee, zeg ik dat dan? Dat is ook niet relevant.
Paraat schreef:Maar om een kat en hond boven andere dieren te plaatsen is mij vreemd.
Desiree schreef:wildwings vertoont erg star gedrag. Ze vindt mensen die vlees eten ronduit hypocriet zonder begrip op te brengen voor het volgende:
Paraat schreef:Verder zit er wél iets in vlees dat slecht en nauwelijks te vervangen is WW, namelijk een ijzersoort. En verder is het imho véél belangrijker om te minderen met vlees dan te stoppen, maar dat is weer een heel andere discussie. Hoog cholesterol, antibiotica en hormonen via vlees binnen krijgen is ieders eigen keuze. Dat er vanuit de sector zoveel slechts over vlees in de doofpot wordt gestopt is wel een kwalijke zaak.