Hoe stom kan je zijn!! (dode dieren)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:21

Ik heb van jou nog geen reactie gezien op de artikelen die ik heb gepost.

Maar goed;

Ik plan een stier in mijn achtertuin. Vind ze geweldig. Koeien zijn zachtaardig, lief, intelligent en knuffelig. Zelfde geldt voor varkens.

Schapen kunnen ook heeeeerlijk knuffelen, geiten ook, kippen kunnen handtam knus rondlopen.

Dus, ik vind het een hypocriet argument. Alle dieren kunnen je maatje zijn.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:24

En niet te vergeten;

*>ja, met sojatroep! Gatverdarrie! Dat smaakt nergens naar!<

>ja, met nepbont, gatverdarrie, dat ziet er niet uit!<

*Nogmaals; voor leer is men ongevoelig, maar zet er haar op, en het gaat pijn doen.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:36

Overigens, want WW probeert uit te leggen is het volgende:

Het is oeverloos absurd om uit je pan te gaan van een kattentas terwijl jezelf in eenzelfde schakel zit van wellicht velen malen erger dierenleed; vlees uit de supermarkt eten.

En deze hypcriteit toont Tinkebell aan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:48

Paraat schreef:
Overigens, want WW probeert uit te leggen is het volgende:

Het is oeverloos absurd om uit je pan te gaan van een kattentas terwijl jezelf in eenzelfde schakel zit van wellicht velen malen erger dierenleed; vlees uit de supermarkt eten.

En deze hypcriteit toont Tinkebell aan.

Amen...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:51

Paraat schreef:
Ik heb van jou nog geen reactie gezien op de artikelen die ik heb gepost.

Maar goed;

Ik plan een stier in mijn achtertuin. Vind ze geweldig. Koeien zijn zachtaardig, lief, intelligent en knuffelig. Zelfde geldt voor varkens.

Schapen kunnen ook heeeeerlijk knuffelen, geiten ook, kippen kunnen handtam knus rondlopen.

Dus, ik vind het een hypocriet argument. Alle dieren kunnen je maatje zijn.

dan kun je niet lezen. HEb nog wel expliciet je naam vermeld.

kippen zijn niet knuffelbaar, ze lenen zich er niet voor. Wil je nu werkelijk beweren dat je met die dieren eenzelfde diep contact kunt hebben? Dat die ook zo reageren op je zoals ene hond of kat dat zou kunnen doen? Kom op hee! Varkens is een ander verhaal, maar dan krijg je weer de manier waarop mensen wonen: in flats, rijtjeshuizen, klein tuintje.... hoe kunnen die nou een varken als huisdier houden? Daar zitten varkens ook niet op te wachten.

Ik heb hier kippen rondlopen, konijnen, paarden, en honden. En met geen enkel dier krijg ik zo'n contact als met een hond. Waarom? die zijn continu bij me, in huis, op bed (een varken neemt heel je bed in beslag), in de auto, naar de winkels.... Wil jij dat vergelijken met andere dieren? Ben je dan wel reeel bezig?

NIET alle dieren kunnen je maatje zijn. Je kunt je er wel aan hechten, ik ben zelf begaan met mijn kippen en konijnen. Maar het gaat niet verder dan je een beetje begroeten. Meer zit er niet in.

Ik eet nog steeds vlees ja. en ik vind mezelf nog steeds niet hypocriet.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 21-03-06 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:53

Desiree schreef:
Ik heb hier kippen rondlopen, konijnen, paarden, en honden. En met geen enkel dier krijg ik zo'n contact als met een hond. Waarom? die zijn continu bij me, in huis, op bed (een varken neemt heel je bed in beslag), in de auto, naar de winkels.... Wil jij dat vergelijken met andere dieren? Ben je dan wel reeel bezig?

Dat denk ik wel . Persoonlijk heb ik ook meer met katten en honden, dan met kippen, maar daar kunnen die dieren zelf niets aan doen, toch?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:57

CCCCorine schreef:
Dat denk ik wel . Persoonlijk heb ik ook meer met katten en honden, dan met kippen, maar daar kunnen die dieren zelf niets aan doen, toch?

Daar kunnen die dieren zelf ook niets aan doen nee, zeg ik dat dan? Dat is ook niet relevant.

Als we nu kippen en honden met elkaar gaan vergelijken, dan kunnen we ook mensen en dieren met elkaar gaan vergelijken. Want als jullie denken dat alle dieren hetzelfde zijn, dan kunnen we ook wel zeggen dat mensen net als dieren zijn. (wat ik trouwens wel ook tot bepaalde hoogte vind alleen trekken we het dan nog wat verder door)

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:01

Even over mij leeskunsten; ik heb meermalen de pagina's teruggelezen en doch geen reactie van je op de artikelen. Misschien kan jij me erop wijzen?

En over de band die iemand met welk dier dan ook kan hebben ga ik niet met je discussiëren. Je ziet alleen hond vs. kip. Het ging overigens om een kat met die tas, geen hond.

Ik snap eerlijk gezegd jou als dierenliefhebber niet als je onderscheid maakt tussen de "liefhebbaarheid" van dieren. Dat je niet hetzelfde met een hond kan doen als met een varken maakt het varken niet ondergeschikt. Het zijn supergevoelige wezens, zeker gevoeliger dan menig hond die ik ken. En zo'n gevoelig wezen in de bio-industrie... laat dáár je nekharen van overeind staan, ipv, een kattentas.

Maargoed, dat varken leeft nou eenmaal niet bij je in huis, dus wat doet dat godse varken er dan nou toe?

De hele bio-industrie is te walgelijk voor woorden, en je kan hem nog zo beargumenteren; omdat koeien ed. niet in huis kunnen leven zijn ze minder dan een hond. Een kip in huis halen is kiponvriendelijk, maar ik ken mensen wiens kip hun zéér dierbaar is (en de kip op zijn beurt echt gesteld is op de mens).

[edit]Een kip heeft een andere belevingswereld dan een hond (bij hond= hun mens middelpunt van hun leven; kip is zelfstandiger). Misschien spreken ze jou persoonlijk daardoor minder aan. Deze gaat gewoon mee naar het strand; http://www.javachickn.com/photos/2004/i ... trip02.jpg

Ik vind jouw beredeneringen altijd erg krap.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:20

Paraat schreef:
Even over mij leeskunsten; ik heb meermalen de pagina's teruggelezen en doch geen reactie van je op de artikelen. Misschien kan jij me erop wijzen?

Jij wil een reactie van mij op de artikelen van de kunstenares?!
Ik heb daar al iets van gezegd. En ik weet niet goed wat ik er van moet denken. HEb er geen uitgesproken mening over. In het eerste opzicht kan ik het niet waarderen dat ze eigenhandig een kat keelt om wat voor reden dan ook om er een handtasje van te maken. IN het 2e opzicht begrijp ik dat ze een discussie wil aanzwengelen. Ik weet alleen niet of ze er iets mee bereikt. MAar goed, nu val ik in de herhaling, want ik heb dit al eerder gezegd.

Paraat schreef:
En over de band die iemand met welk dier dan ook kan hebben ga ik niet met je discussiëren. Je ziet alleen hond vs. kip. Het ging overigens om een kat met die tas, geen hond.

Maar jij ziet een tas versus vlees. Dus daarom hond versus kip. En al gaat het om een kat... Katten zijn net als honden huisdieren en hele dikke trouwe maatjes. Een hond of kat kan echt treuren om een baasje. Zie ik een kip of konijn nog niet doen hoor.

Paraat schreef:
Ik snap eerlijk gezegd jou als dierenliefhebber niet als je onderscheid maakt tussen de "liefhebbaarheid" van dieren.

Dat vind ik nou gek. Want tegelijkertijd wordt me vaak verweten dat ik geen onderscheid maak tussen mensen en dieren. Maar mensen zijn OOK dieren. En het ene dier is het andere niet. Er zijn verschillen tussen dieren onderling. Bewustzijnsniveau en intelligentie en zo.

Paraat schreef:
Dat je niet hetzelfde met een hond kan doen als met een varken maakt het varken niet ondergeschikt. Het zijn supergevoelige wezens, zeker gevoeliger dan menig hond die ik ken. En zo'n gevoelig wezen in de bio-industrie... laat dáár je nekharen van overeind staan, ipv, een kattentas.

Jij weet niet wat ik voel t.a.v. varkens. Ik vind ze juist heel leuk en aandoenlijk met die grote flappers van oren! Ik probeer me er ook van te distantieren wat er met ze gebeurt maar dat lukt me niet altijd, zeker niet bij uitbraken van veeziektes. Ik moet met bepaalde dingen leren te leven die me niet bevallen. Ik wil niet dat er nog een hoop ellende BIJ komt om mee te leren leven. Snap je dat?

Paraat schreef:
Maargoed, dat varken leeft nou eenmaal niet bij je in huis, dus wat doet dat godse varken er dan nou toe?

De hele bio-industrie is te walgelijk voor woorden, en je kan hem nog zo beargumenteren; omdat koeien ed. niet in huis kunnen leven zijn ze minder dan een hond. Een kip in huis halen is kiponvriendelijk, maar ik ken mensen wiens kip hun zéér dierbaar is (en de kip op zijn beurt echt gesteld is op de mens).

[edit]
Een kip heeft een andere belevingswereld dan een hond (bij hond= hun mens middelpunt van hun leven; kip is zelfstandiger). Misschien spreken ze jou persoonlijk daardoor minder aan. Deze gaat gewoon mee naar het strand; http://www.javachickn.com/photos/2004/i ... trip02.jpg

Ik vind jouw beredeneringen altijd erg krap.

Ik kan hetzelfde zeggen van jouw beredeneringen.

En ik vind dat je zelfstandigheid van een dier moet los kunnen zien van de liefde die een dier voor een mens kan opvatten. Verder doe je alsof ik een voorstander ben van bioindustrie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:27

Desiree schreef:
CCCCorine schreef:

Daar kunnen die dieren zelf ook niets aan doen nee, zeg ik dat dan? Dat is ook niet relevant.

Ik zeg niet dat jij dat zegt . Toch denk ik dat het wel relevant is. Ik ben hartstikke gek op mijn katten en zou voor geen goud een varken in mijn flat hebben . Toch vind ik niet dat een varken minder is dan een kat.

En objectief bekeken is een tasje van mijn kat (op het moment dat hij een mooi leven heeft gehad en toch al dood is gegaan of afgemaakt is) toch vele malen minder zielig dan een stukje varkensvlees uit de winkel. Denk je eens in hoe dat varken heeft geleefd.

Persoonlijk hoef ik ook echt geen tassen van mijn katten te maken, hoor. Ik vind het ook niet zo'n prettig idee.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:31

Nee nee, ik zie kattentas vs. al het andere dierenleed in Nederland dat vele malen omvangrijker is. Waarvan vleesproducten er de meest concrete van zijn.

Waar het mij nog altijd omgaat is de mate, de omvangrijkheid van reacties op een kattentas tegenover al het andere dierenleed in de wereld dat vele malen relevanter is. Het -feit- dat mensen over de rooie gaan van een tas en -niet- elke dag over de rooie gaan van de bio-industrie is natuurlijk niet zo gek. Maar om een kat en hond boven andere dieren te plaatsen is mij vreemd.

Zolang de zenuwen niet uit koeien, varkens, kippen ed. zijn gefokt is het allemaal even erg. En heeft die kat het luxe en goed gehad.

Hoe nutteloos in jouw ogen die tas is, hoe nutteloos mensen (mensen, dus niet jij in het bijzonder, maar feit is dat een groot deel van deze maatschappij dit doet) zeven keer per week vlees naar binnen werken.

Het is allemaal zo krom. Met het konijnenbont nog om hun schoenen schreeuwen meiden over een kattentas.
Laatst bijgewerkt door Yabloko op 21-03-06 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:32

Op het moment dat hij een mooi leven gehad heeft en netjes ingeslapen is ja. Maar ik denk dat de meeste kattenbont niet afkomstig is van katten die ene fijn leven hebben gehad. Net zo min als de dieren in de bioindustrie een fijn leven hebben gehad.

Dus moet de kattenellende er OOK nog bij in deze maatschappij>? Is de SJIT die de koeien, varkens en kippen moeten ondergaan niet al genoeg? Is het einde dan helemaal zoek?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:33

Paraat schreef:
Maar om een kat en hond boven andere dieren te plaatsen is mij vreemd.

dus als jij vind dat dieren allemaal gelijk zijn, dan vind je ook dat mensen niet boven dieren staan. Want mensen zijn immers OOK dieren.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:33

Tinkebell stelt precies die vraag.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:35

Wees eens wat explicieter s.v.p. Stelt Tinkebell de vraag "staan mensen wel echt boven dieren" of wat? Ik begrijp het niet helemaal.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:35

Ik ben absoluut voorstander van mensen=dieren en dieren=mensen.

Daar gaat al mijn werk over. Hoe vaak ik me al niet druk heb gemaakt over een zeker superieuriteitsgevoel van de mens boven al het andere levende. Maar zoiets is er pas sinds de bijbel.
Ik snap dat die beredenering in jouw omgeving misschien vreemd wordt beantwoord, maar ik denk zeker dat de mens wat vaker een stapje terug kan doen.

De mens verliest het altijd op kracht. Altijd.
Maar dat is weer een ander verhaal.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:38

"Then I saw this man on tv who had the same problem with his cow "Betsie" and he decided to kill her and make really nice fashionable shoes from Betsie. He looked sooo handsome with Betsie on his feet!..."

Maar met een kat heb je de stront aan de knikker.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:06

Ik redeneer op zich hetzelfde als jij. De superioriteit die de mens zichzelf toeeigent naar dieren toe stoort mij net zo goed. Vele mensen hier op bokt kunnen dat getuigen want ik krijg het van sommigen soms zelfs om de oren die het er niet mee eens zijn.

MAar je snapt mijn redenatie ook, dat ik het al erg genoeg vind van de bioindustrie, als er NOG meer dierenleed moet komen kennelijk omdat bioindustrie OOK getolereerd wordt dat er alleen maar NOG Meer dierenellende komt? En dat ik NOG meer ellende niet meer zie zitten?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:32

Desiree schreef:
wildwings vertoont erg star gedrag. Ze vindt mensen die vlees eten ronduit hypocriet zonder begrip op te brengen voor het volgende:

Als je iets vind van MIJ, zeg het dan ook TEGEN mij en niet OVER mij.

Verder vind ik mensen die vlees eten HELEMAAL NIET hypocriet. Ik weet zelf wel wat ik vind en wat niet, en dat vind ik totaal niet en ik zie het mezelf ook nergens zeggen. Jij legt me woorden in de mond.

Ik heb totaal geen zin om met jou nog een discussie aan te gaan op deze manier

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:35

Paraat schreef:
Verder zit er wél iets in vlees dat slecht en nauwelijks te vervangen is WW, namelijk een ijzersoort. En verder is het imho véél belangrijker om te minderen met vlees dan te stoppen, maar dat is weer een heel andere discussie. Hoog cholesterol, antibiotica en hormonen via vlees binnen krijgen is ieders eigen keuze. Dat er vanuit de sector zoveel slechts over vlees in de doofpot wordt gestopt is wel een kwalijke zaak.

Dat zal wel waar zijn dan, bij mijn weten is alles gewoon te vervangen, maar daar ben ik niet de volle 100% zeker van Maar zolang ik na zoveel jaar als vegetariër geleeft te hebben goede bloedwaardes heb en me prima voel heb ik er geen last van gelukkig

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 23:21

En dat is mooi, want er zijn mensen die vlees eten met véél ergere tekorten of véél ergere overvloeden aan voedingsstoffen...

En nee, er moet niet meer nóg meer dierenleed bij komen. maar defineer dat leed eens? Is een gevilde kat überhaupt nog relevant als je kijkt naar dit http://members.lycos.nl/vemp/DeKorverBio-Industrie3.jpg

Mensen moeten ook inzien dat ze hoe dan ook altijd zélf een vinger in de dierenleedpap hebben en daar verandering in kunnen brengen alvorens ze iemand's relatief lichte daad afkeuren op grond van gewenning of norm.

Hier laat ik het overigens bij, dan kunnen anderen ook nog reageren. Rest kan wmb via pb, als dat wenselijk is.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 18:58

Ik vind het nogal belachelijk dat sommige mensen hier het vergelijken met een leren tas.
Een leren tas is gemaakt van een koe. En die koe is in zijn geheel gebruikt! Alle botten, ingewanden vlees en leer worden gebruikt, er wordt niks weg gegooid. Een leren tas is daarom niks meer dan het optimaal gebruiken van een dier wat geslacht wordt.
Dat is iets heel anders dan bont. Bij dieren die voor het bont worden gefokt wordt het dier weg gegooid en zijn huid gebruikt. Daarbij hebben ze ook nog eens een zeer slecht leven gehad. Plus dat het dragen van bont andere mensen aanzet tot ook dragen van bont. Of jou bont dan afkomstig is van een dier wat het goed heeft gehad is dan inrelevant. Men ziet bont en denkt oh het kan dus weer, en koopt daarna een bontjas van 1 of ander zeer betreurenswaardig dier.
De rest komt straks

Targaryen

Re: Hoe stom kan je zijn!! (dode dieren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:02

WAT?!

blacky_lovah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:07

wat een stome rot mensen zeg wie doet dat nou?? je bent dan echt gestoord wat ik hier van vind::

< voor die mensen die dat doen nou mense stop daaro mee!!!!!!!!

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:07

hier de rest dus
De kat als tas:
Ik vind het een belachelijkmakende situatie voor je huisdier. Als het dood is fungeert het dus als tas??? Nee als je dier dood gaat dan begraaf je hem of cremeer je hem.
Om er een stuiterbal van te maken of een tas is gewoon een manier om een dier belachelijk te maken, en dat doe je met geen enkel dier!
Het is niet zomaar een tas met haar zoals sommigen hier beweren, het is je dier die er vor je is geweest zijn hele leven. Of dat dier nu dood gaat van ouderdom of op een andere manier, zo iets kun je niet maken tov je dier.
Een leven dier mag je ook niet belachelijk maken, waarom een dood dier dan wel? Het opzetten van dieren is een ander punt.
Sommige mensen kunnen geen afscheid nemen van de overleden hond en laten hem dus opzetten. Dat is een volkomen ander standpunt en niet te vergelijken.
Als je vriend dood gaat gebruik je zijn huid toch ook niet als tas? Waarom dan je huisdier wel?
Dat sommige mensen een tas met haar vergelijken met elke andere tas met haar is ook onterecht. Waar komt dat haar vadaan is de vraag. Komt dat van die koe die in zijn geheel gebruikt is of komt dat van een dier wat om zijn vel gedood is dat is het verschil.
Om je kat als tas te gebruiken is een steek naar de kat.
Als je van je dier houd dan doe je zo iets niet. Die vrouw is ziek in haar hoofd en elke andere persoon die dit normaal vind neigt toch echt die zelfde kant op te gaan.