Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:
BERLIJN - De Duitse dierenbescherming heeft donderdag gezegd dat dierenasiels worden overspoeld met huisdierbezitters die van hun kat afwillen. Volgens een woordvoerster van de organisatie zijn veel kattenbezitters in "paniek" na de vondst van een dode kat in Noord-Duitsland die besmet bleek met het H5N1-vogelgriepvirus.
"We hebben een eindeloze reeks telefoontjes gekregen van mensen die onmiddellijk van hun kat afwilden. Sommigen zijn zelfs bereid hun dieren te laten inslapen", aldus Alexandra Diezermann. Volgens haar zijn vooral inwoners van de zuidelijke deelstaat Beieren bereid hun kat de deur uit te doen wegens de vogelgriep.
Het aantal bevestigde gevallen van vogelgriep in buurland Duitsland blijft oplopen. Volgens de Duitse minister van Landbouw Seehofer zijn er nu 140 besmettingen van vogels (en een kat) met het H5N1-virus vastgesteld. De meeste gevallen, 115, zijn op het Noord-Duitse eiland Rügen.
www.nu.nl
Lindy schreef:Paarden zijn in principe ook gevoelig voor het paardengriepvirus, maar er zijn nog weinig gevallen bij paarden bekend geloof ik.
Lindy schreef:...Paarden zijn in principe ook gevoelig voor het vogelgriepvirus, maar er zijn nog weinig gevallen bij paarden bekend geloof ik.
Horsesandme schreef:als de vogelgriep in nederland komt zal je je kat OOK moeten ophokken
honden aangelijnt en het kan niet anders dan je kat binnen te houden.. Ik weet het dat is niks voor een kat maar de dood is ook niks voor n kat
PriscaZ schreef:{edit} met naar een ander doen is tijdelijk bedoeld, naar iemand die hij kent die ook kippen heeft. Heeft hij de vorige keer ook gedaan. Voordat ik nu de suggestie wek dat ze weg = dood moeten
jazz-fan schreef:Nou de vogelgriep is nu niet het enige probleem hoor. In Duitsland is er ook al varkenspest.
http://www.nu.nl/news/687015/21/Uitbraak_varkenspest_bij_Duitse_grens.html
Desiree schreef:Ik denk wel dat katten ook gevaccineerd kunnen worden, als kippen dan ook kunnen. Maar het probleem bij kippen is: waarom enten als ze TOCH geruimd moeten worden als het in de buurt losbarst?