Vogelgriep in Duitsland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:28

Wij hebben op 2 kippen na alles binnen. Die ene gaan we zo nog vangen, die konden we niet vinden gisteravond. Mijn ouders waren gistermiddag al bezig geweest ze het hok in te drijven, maar dat was niet gelukt. Gisteravond ben ik hun nachtverblijfje ingekropen en heb de kippen die daar inzaten allemaal kunnen pakken. Die ene die we zometeen gaan pakken was waarschijnlijk door de stress van 's middags ergens anders. De kip is net weer gesignaleerd in het land, dus we gaan zo tot actie over.

1 kip wordt echter nog een probleem, die is zo klein dat hij door de mazen van het gaas heen kan. Dus toen we die kregen is hij naar buiten gekropen en nooit meer in het land geweest. Hij komt nu elke ochtend voer halen bij de schuifpui, maar door de stress van gister waarschijnlijk is hij vandaag niet geweest. Die gaan we proberen in huis te lokken en hem daar vangen, maar of dat lukt is nog de vraag. We doen ons best, maar ik vrees dat die kip buiten blijft lopen. Hij loopt elke dag door de buurt rond en haalt bij alle buren wat te eten. Dan loopt hij rond 16.00 terug naar het land en vliegt de boom in om daar te gaan slapen. Nou, ga dat maar vangen

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:33

Hadden we de laatste kip ook gevangen, ontsnapt er weer een ander..... Zucht. Nogsteeds 2 kippen zoek dus, die ook nog eens volledig in de stress zijn van de afgelopen dagen. Iemand nog een kippenvang-truc? Er lopen nu dus 2 van ons in de vrije natuur rond en de 1 kan nog vliegen, de ander is laatst nog geknipt.

Annet_

Re: Vogelgriep in Duitsland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:24

Ik had vanochtend nog op het nieuws gezien dat je het echt kan krijgen bij intensief contact tussen Mens en Vogel..
Dus tja, we moeten nog een beetje positief denken, en elkaar niet allemaal ophitsen

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:30

Ik vind t ook heel eng en met name voor mn kids pfff.
Gister keek ik op de site voor de medicijnen ,en ze hadden ze nog wel (vond ze wel erg duur)
Want je heb al gauw voor heel je gezin nodig en dan zit er een aardig prijskaartje aan .
Maar mn 2 dochters die mogen het nie ,alleen de supsensiedrank of zoiets omdat hun nog onder de 13 zn ,maar die is echt over heel de wereld uit verkocht,nou dan hoef ik t ook nie dan wacht ik nog wel ff,je maakt je uiteindelijk toch het drukste om je kids met die vogelgriep
Maar ik heb besloten mij er nie meer zo in te verdiepen want dan word je alleen maar banger en heb je helemaal geeen leven meer (ik nie dan althans)

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:32

Ik heb bij mijn ouders thuis inmiddels een nieuwe bijnaam: Wendy Weasel. De buurman was vanmorgen naar mijn ouders toegekomen om te vragen of er gister misschien een wezel in het hok was, de kippen hadden zo'n lawaai gemaakt...... It wasn't me

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:33

lowara schreef:
vind het wel apart dat sommige bokkers gelijk het eind van de wereld nu zien. kop op, we blijven wel leven, er zijn maatregelen genomen en tot nu toe is het nog niet in nederland. de BSE ( notabene onze buurman had dit op zijn bedrijf!) en de MKZ hebben we ook overleefd en wie denkt daar nu nog vaak aan terug terwijl het zo ingrijpend was?

Ik ben dat nog niet vergeten hoor....

BSE is trouwens ook weer opgedoken in Nederland.

Op het nieuws gelezen dat vanavond/morgenochtend de uitslagen van de dode vogels bekend worden.
Het wachten is blijkbaar niet of er vogelgriep komt maar alleen wanneer....

Ik ben niet zo een doemdenker als velen hier(het is nu afwachten...nog tijd zat om in de stress te schieten) maar vind het wel vreselijk voor de vogels die nu opgesloten moeten worden..er zullen er waarschijnlijk een heleboel afgemaakt worden(niet eens door vogelgriep maar plaatsgebrek)

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:10

Ik weet niet, vind het niet echt eng ofzo.. Maargoed.. We zien wel.. Het is niet het einde van de wereld

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:30

Het is allemaal wel erg.
Maar als je er een ontzettend groot probleem van gaat maken, voor jezelf, maak je het er niet makkelijker op. Ik denk er maar niet al te veel over na. Een vriendin van me maakt zich er wel heel druk om, we gaat namelijk in Juli (de 8e) naar Rome, voor degenen die zich op hebben gegeven. We gaan met het vliegtuig en nu zit ze al bang te zijn dat het niet doorgaat.
Kom op! Dat is nog 5 maanden.
Wat vinden jullie daarvan?
En vinden jullie dat de regering een goed beleid heeft tegen en met de vogelpest?

Ik vind dat de regering veel te laat reageerd. Toen het vorige week in Oostenrijk was, zaten ze nog vet af te wachten enzo. En nu wordt er pas aan de EU toestemming gevraagd tot vaccinatie van showdieren. Dat hadden ze voordat het zo dicht bij kwam al moeten aanvragen. Stel dat het niet mag, nou nu is er geen tijd meer om een alternatief te vragen.

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:36

Lianne007 schreef:
het kan inderdaad puur toeval zijn dat er zwanen zijn gevonden.
maar gelukkig worden er geen risico's genomen.

De opnamen voor Hart van Nederland van gisteravond, zijn bij ons voor geweest. Mijn vader had een dode zwaan langs de slootkant gevonden, die er al een tijdje scheen te liggen! Hij heeft toen de gemeente en de AIVD (dacht dat dat zo heette) gebeld. Ze zijn toen direct gekomen. Omdat deze zwaan al in verregaande staat van ontbinding verkeerde, heeft deze "woordvoerder" de zwaan maar even in de sloot gegooid en dan zou het wel "goed komen". Het sloeg nergens op. Toen we later die avond het Nieuws keken, bleek er Nog een zwaan in ons dorp gevonden te zijn. Ook deze is niet onderzocht. Diezelfde middag, bleken er dus al complete cameraploegen e.d. geweest te zijn...

Wij hebben overigens onze kipjes netjes binnen... hoewel ik weet dat er elk jaar wel zwanen en vogels doodgaan, moet ik toegeven dat ik er nog geen 1 heb meegemaakt die uit zichzelf is doodgegaan. Degene die we hebben gevonden waren geschoten of aangereden. En ik woon nu al bijna 10 jaar hier op het platteland...

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:07

Ja.. dat is vooral goed!
Vooral een 'misschien-wel-besmet-met-vogelgriep-zwaan' in de sloot gooien!! Hoe dom ben je bezig. 'HET KOMT WEL GOED'
Wat een instelling!
En dan loopt iedereen altijd te roepen: 'Beter voorkomen dan genezen!'
Wees dan inderdaad iemand van de AIVD, met een hart EN verstand!!!
Als dat beest nou echt besmet is zit die lekker bacterien in de sloot af te geven. PFFFFFFFFFFff

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:17

Love_Sophie, het is wel een virus, geen bacterie

(al ben ik het met je eens dat die man verkeerd gehandeld heeft )

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:27

Ja, maar door bacterien kan het toch verspreid worden? Of niet? Naah.. ben niet zo biologisch aangelegd
Maar die man kan mensen wel aanzetten tot verkeerde dingen. Zoals dode beesten in een sloot gooien, lijkt me niet erg goed voor mededieren en organismen.

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:38

Nee het kan niet door bacteriën verspreid worden

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:51

Okeej.. hepput dus weer us heeeeeeeeeelemaal mis
Whahaha...
Nou, heb ik weer wat geleerd, ik blijf het van de positieve kant bekijken.
Maar willen jullie ff reageren op mijn vraag:
Wat vinden jullie van het beleid van de regering?

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:51

leentje schreef:
Nee het kan niet door bacteriën verspreid worden

Nee, maar dood gevogelte kan toch wel weer zorgen voor een soort griepbacterie? Ben even de naam kwijt... komt veel voor in stilstaand water...

Ik denk, dat als een dood dier al dusdanig verteerd is, er bijna geen bacterien meer in voorkomen... iig is het virus er dan al niet meer volgens deze meneer...

We wachten rustig af...

leentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:07

griep is een virus, geen bacterie

kadavers kunnen in het algemeen wel een bron van bacteriën zijn, maargoed, kadavers zijn er altijd wel, er sterven immers altijd wel dieren een al dan niet natuurlijke dood (ze hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven...)

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 00:32

Hier zijn de kippen sinds vandaag ook binnen!
Ze zullen het er wel niet mee eens zijn maar er zijn volgens mijn moeder al een aantal zwanen hier in de buurt overleden eraan..
En we nemen toch liever geen risico met onze eigen kippen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 01:35

Love_Sophie schreef:
Maar als je er een ontzettend groot probleem van gaat maken, voor jezelf, maak je het er niet makkelijker op.

Daar ben ik het helemaal mee eens. De grootste schade die de vogelgriep tot nu toe heeft aangericht is 'psychische' schade. Mensen maken elkaar hartstikke gek en dat is jammer.

Ik vind het hartstikke goed dat de overheid maatregelen neemt en dat vanaf maandag a.s. de 'ophokplicht' ingaat. Het grootste gevaar van besmetting zit immers in mens <--> vogel contact en zolang vogels die met mensen in aanraking komen, niet besmet raken, dan blijft het risico op besmetting erg laag.

Persoonlijk ben ik niet bang dat ik vogelgriep krijg. Ik raak nooit een vogel aan en tegen de tijd dat het virus misschien/eventueel mens op mens overdraagbaar raakt, heeft de overheid meer dan genoeg medicijnen op voorraad.

In Azie zijn dan wel enkele mensen overleden aan deze vogelgriep, maar zoals eerder gezegd, daar spelen kinderen met dode vogels en hebben ze dus een veel intensiever contact met besmette dieren.

In het immens grote Azie zijn minder mensen overleden aan vogelgriep, dan dat er in ons kleine nederland mensen overlijden aan een verkeersongeval. Dus statistisch gezien is de kans zeer klein om te komen overlijden door vogelgriep.

sandorra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 08:06

Geen vogelgriep onder onderzochte zwanen
Vrijdag 17 Februari 2006

DEN HAAG (ANP) - De twee dode zwanen die in de Flevopolder en bij Kampen waren gevonden en die zijn onderzocht, hebben geen vogelgriep. Dat heeft een woordvoerster van minister Veerman (Landbouw) vrijdag bekendgemaakt. Het gaat om een definitieve uitslag die eerder dan voorzien binnen is.

Veerman zei kort tevoren nog, na afloop van de wekelijkse ministerraad, dat hij ,,zeer beducht'' is voor de komst van het vogelgriepvirus H5N1. Het is volgens hem niet meer de vraag of er vogelgriep komt, maar wanneer. Voorlopig is dat gevaar geweken.

Maandag begint het kabinet wel een advertentiecampagne. Nederlanders wordt verteld hoe ze om moeten gaan met dode vogels die ze vinden. Raak die niet aan en raap ze niet om, luidt het advies.

Bron: Anp nieuws

Annet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:30

CCCCorine schreef:
De grootste schade die de vogelgriep tot nu toe heeft aangericht is 'psychische' schade. Mensen maken elkaar hartstikke gek en dat is jammer.

Goed Gezegd
We maken elkaar alleen maar gekker..
We moeten rustig blijven, en niet meteen het ergste denken..
En zoals Sandorra al meldt, die zwanen hebben geen vogelgriep..

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:38

Mensen vergeten ook dat er per dag hartstikke veel mensen dood gaan aan de gewone griep. !!

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:00

@Plunk; Er gaan ook elke dag mensen dood van Kanker/Auto ongelukken/Hartaanvallen etc.
Tja, dat heb je gewoon..
Hoezo zouden we dan extra bang moeten zijn voor de Vogelgriep en de griep..

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:12

AnnetJ schreef:
@Plunk; Er gaan ook elke dag mensen dood van Kanker/Auto ongelukken/Hartaanvallen etc.
Tja, dat heb je gewoon..
Hoezo zouden we dan extra bang moeten zijn voor de Vogelgriep en de griep..

Ja inderdaad dat bedoel ik
Ik zei het idd wel wat onduidelijk.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:09

Op 1 kip na is alles opgehokt nu bij ons. Die ene vrijbuiter kunnen we echt nog niet krijgen en we zijn donderdag al begonnen, we blijven proberen, maar ik lig er ook niet wakker van als het niet lukt. Eigenlijk vind ik het ook allemaal onzin, maar bij ons in de buurt zitten wel een aantal pluimvee-bedrijven en je zal het maar op je geweten hebben dat bij onze kippen vogelgriep geconstateerd wordt en dat die bedrijven ook geruimd moeten worden. Maar bij deze nodig ik minister Veerman uit om onze kip te komen vangen.......

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:16

Hahahhaa.. goeie!

Gelukkig heb ik geen loslopend spul. Alleen een kat en een hond.
Onze buren hebben ze wel. Maar veel doen die er geloof ik niet aan. Hopelijk gaan ze dat nog wel doen.
Me buurmeisje (waarvan de beesten zijn) loopt zich alleen maar druk te maken dat ze het onzin vind, geloof ik.
Get a life, zou ik dan zo zeggen.