Jong zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bestek

Re: Jong zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:44

Ik ben 16 en ik weet vrijwel zeker dat ik het weg zou laten halen.

Ten eerste heb ik het kind helemaal niets te bieden. Ik zit op school, ik lijd een leuk leven met vrienden en uitgaan. Als ik wat meer geld heb wil ik een paard kopen. Zou ik dat dan allemaal moeten opgeven, omdat er op een avond iets fout is gegaan?

Ook voor dat kind is het niet leuk. Ik kan me niet voorstellen dat het zich ooit echt gewenst zou voelen. Natuurlijk zou je er wel van gaan houden, maar een ongewenst kind zijn doet toch pijn, lijkt me (En dat is ook in gradaties. Je hebt kinderen waarvan de ouders het niet gepland hadden maar dat zodra het toch zo is, erg leuk wordt gevonden. Als je moeder 16 is, weet je vrijwel zeker dat je niet gewenst bent (ook al roept ze nog zo hard van wel).

Ten tweede zou het hele kind er nooit zijn geweest als ik beter had opgelet. Dat maakt de kwestie ook wat minder moeilijk.

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:57

Dit vind ik een hele naieve redenatie

Joyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:59

Als ik per ongeluk zwanger zou raken zou ik het kindje zeker houden.

Dieuke, 'per ongeluk' zwanger raken wil niet meteen zeggen dat het kindje ongewenst is. Als ik nu zwanger zou worden, is het kindje echt niet ongewenst, eerder ongepland En als je goed bent voor je kindje, zal het kindje daar echt niet onder lijden imo.

Ik ben overigens 19, mn vriend 26. We werken beide, maar wonen nog niet samen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:59

Ik zou zeker weten abortus doen, moet er niet aan denken dat ik nu al met een kind zou lopen. Daarbij komt ook nog dat ik dat kindje helemaal niks te bieden heb. En ik alles zou op moeten geven waar ik me nu mee bezig hou..

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:40

Dieuwke1989 schreef:
Ik ben 16 en ik weet vrijwel zeker dat ik het weg zou laten halen.

Ten eerste heb ik het kind helemaal niets te bieden. Ik zit op school, ik lijd een leuk leven met vrienden en uitgaan. Als ik wat meer geld heb wil ik een paard kopen. Zou ik dat dan allemaal moeten opgeven, omdat er op een avond iets fout is gegaan?

Ook voor dat kind is het niet leuk. Ik kan me niet voorstellen dat het zich ooit echt gewenst zou voelen. Natuurlijk zou je er wel van gaan houden, maar een ongewenst kind zijn doet toch pijn, lijkt me (En dat is ook in gradaties. Je hebt kinderen waarvan de ouders het niet gepland hadden maar dat zodra het toch zo is, erg leuk wordt gevonden. Als je moeder 16 is, weet je vrijwel zeker dat je niet gewenst bent (ook al roept ze nog zo hard van wel).

Ten tweede zou het hele kind er nooit zijn geweest als ik beter had opgelet. Dat maakt de kwestie ook wat minder moeilijk.

Ik was ook niet gepland, maar ik voel me zeker niet ongewenst. Ze hebben me tenslotte gehouden. Ik denk er ook nooit aan, voel me echt niet anders dan anderen nu hoor.
Moeder van een meisje uit mijn klas was 16 toen ze haar kreeg. Die heeft er volgens mij ook geen problemen aan overgehouden hoor.
Er is wel een verschil tussen ongewenst en ongepland. Ik kan me wel voorstellen dat een kind zich later ongewenst kan gaan voelen, omdat de ouders het eigenlijk niet wouden. Maar dus om de 1 of andere reden het wel hielden, maar niet de liefde gaven/geven die menig ander kind krijgt/wil.

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:42

Toevallig hadden wij het er laatst ook over. Ik ben 20 en bijna klaar met mijn HBO...heb nu net 5 weken nieuwe vriend maar dat doet er ff niet aan toe . Stel ik zou zwanger raken zou ik het zeker houden, vindt kinderen leuk..al heb ik niet de middelen om het te verzorgen. Daar komt altijd wel een oplossing voor in bijv. ouders die die middelen wel hebben...weet niet wat hun reaktie zou zijn maar zulke dingen zijn niet te voorspellen. Nu ben ik niet van plan al zwanger te worden maar je weet het nooit..abortus zou ik niet willen..misschien als je 15 bent..maar nu niet meer.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:05

Ik wil alleen een kind als het van iemand is waar ik het samen mee op kan voeden.
Op dit moment ben ik 23, en als ik nu zwanger zou raken, zou ik het voor 97% zeker weglaten halen. Die laatste 3 is als het van een goede vriend zou zijn die een stuk van de opvoeding/huistaken op zich zou willen nemen. Ik heb niet voor niks een scala condooms in de la, de pil en in geval van twijfel de MAP. Mocht het daar tussendoor gaan, dan zit ik met een kind wat mij a. zal belemmeren in mijn carriere, b.in mijn sociale leven, en c. wat van iemand is waarmee ik niet oud wil worden. Dat vind ik geen goed uitgangspunt. Ik wil een kind financiele en emotionele zekerheid kunnen bieden, en ik wil dat hij of zij contact heeft met zijn vader en ik wil een gezin kunnen bieden. Dat dat op later punt ook fout kan lopen, a la, maar ik wil niet bij voorbaat al beginnen als single ouder.

En daarom, lang leve de voorbehoedsmiddelen

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:19

Dat je je sociale leven kwijt zou zijn, dat heb je dan zelf in de hand
Ik heb een dochtertje van 8 maanden, mijn sociale leven is niks mis mee

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:24

Uiteraard, maar er zijn gewoon dingen die je dan moet laten. Ik wil niet iemand zijn die op zaterdagavond elke week oppas chartered omdat ik zo nodig uit moet. Ik wil niet dat mijn kind van half 8 tot half 6 in buitenschoolse opvang zit omdat ik een goeie carriere wil hebben. Etc etc Dus om die compromissen te voorkomen wacht ik gewoon met kinderen tot ik een stabiel sociaal leven heb een een goeie baan met mogelijkheden

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:33

Ja oke daar heb je ook gelijk in. Mijn prioriteiten liggen anders, ik ga niet elk weekend meer uit (ook voor die tijd niet) en nu dus ook niet. Onze kleine gaat naar de chreche (2 ochtenden per week) omdat het goed voor haar is en omdat ze het leuk vind, ze leren om te gaan met andere kinderen ed.
Ik ben ook 23 kun je zien hoe verschillend mensen zijn

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:38

Uh zeer moeilijke keus en hangt zeker van de situatie af.
Ik heb nu al een half jaar een vriend, en als ik daar zwanger van zou worden zou ik echt niet weten wat ik moest.
Ik ben nog maar 16 jaar en heb nog een heel leven voor me, en heb nu eigenlijk niet de middelen om mijn kind een stabiel leven te geven. Mijn ouders zouden me zeker opvangen dat weet ik zeker al hadden ze liever dat ik een abortus zou doen.
Maar ik wil hun leven ook niet verpesten met nog een kind die ze op moeten voeden, ze zijn net bijna klaar met mij

Maar het probleem is dus dat als ik zou weten dat er een kind in me groeide, meteen mn moeder-instinct de kop weer op zal steken. En meteen gehecht zou zijn aan het kindje.

Ik heb veel oppaskindjes, en als ik daar zo mee om sjouw, steekt m'n moederinstinct al de kop op ik weet het veel te vroeg maar daar kan ik niks aan doen.

Ook wil ik heel graag een kind stiekem, maar ik wil ook het beste voor het kind en haar een stabiele zowel financiele als emotionele omgeving kunnen bieden.

Ik ben aan de pil, dus het is een kleine kans dat ik zwanger zal worden.

Als ik per ongeluk zwanger zal worden hou ik het wel denk ik, afgezien van verkrachting ed.
Als ik volgens mezelf oud genoeg ben om sex te hebben, dan moet ik de consequenties daar ook van kunnen dragen.

Wel wil ik iig een jonge moeder zijn, jaar of 23 vind ik een mooie leeftijd voor een kind. Maar dat verschilt per persoon denk ik.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:25

Niet gepland, wel gewenst.

Voor mij ligt het zo: Ik ben de oudste en eigenwijste van mijn familie. Toen ik 2 was, werd mijn neefje geboren. Als 2 jarige peuter liep ik al te zeulen met hem (buggy en zitten op de bank).
Op mijn 4e kwam mijn zusje. Ouders waren nóóit thuis ik ben dan ook opgevoed door opa en oma. 4 jarig meiske dat zo goed en kwaad als het kan probeerde haar krijsende zusje te zussen door een luier te verschonen. Zo ging dat door met al mijn neefjes en nichtjes.
En later was het babysitten. Mijn kleinste schoonbroertje wordt over 2 weken 1, daar zeul ik ook altijd mee rond. Er word nog een schoonbroertje of zusje geboren in juni (Eng he? Mijn vriend is 23, hij had de vader van ze kunnen zijn) maar verheug me er nu al op.

Mijn kinderwens is inmiddels zo groot dat ik denk ik een gat in mijn leven zou houden wanneer ik het liet aborteren. En dan wordt het kiezen, als mijn vriend het absoluut niet wilt houden. Ik houd zielsveel van hem, wil hem nooit meer kwijt, maar aan de ene kant zeg ik, wees dan ook man genoeg om het samen op te voeden. Aan de andere kant.. Hij heeft er nooit voor gekozen. Daar ligt de moeilijkheid.

jimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:02

ik zal het denk ik wel houden,ik zou het niet zomaar weg laten halen,het ligt ook aan de vader,op dit moment ben ik vrijgezel,maar bij mijn ex heb ik wel eens een stress moment gehad dat ik een paar weken overtijd was ofzo.maar ik denk niet dat ik het zo snel weg zal laten halen.ik zal ook zeker niet bij iemand blijven om een kindje,dan voed ik het wel alleen op

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 02:34

Ik zou het weg laten halen.

Toen ik 17 bijna 18 was werd ik terwijl ik de pil dagelijks slikte zwanger.
Ondanks dat ik al 2 jaar een vriend had en al samenwoonde hadden we beiden geen vast inkomen en geen tijd en ruimte voor een kind.

Ik heb er geen spijt van ik weet dat het zo beter is tegen de tijd dat we een eigen huisje hebben en een goed inkomen waar we goed van rond kunnen komen wil ik wel kinderen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 02:59

Pam schreef:
Niet gepland, wel gewenst.

Voor mij ligt het zo: Ik ben de oudste en eigenwijste van mijn familie. Toen ik 2 was, werd mijn neefje geboren. Als 2 jarige peuter liep ik al te zeulen met hem (buggy en zitten op de bank).
Op mijn 4e kwam mijn zusje. Ouders waren nóóit thuis ik ben dan ook opgevoed door opa en oma. 4 jarig meiske dat zo goed en kwaad als het kan probeerde haar krijsende zusje te zussen door een luier te verschonen. Zo ging dat door met al mijn neefjes en nichtjes.
En later was het babysitten. Mijn kleinste schoonbroertje wordt over 2 weken 1, daar zeul ik ook altijd mee rond. Er word nog een schoonbroertje of zusje geboren in juni (Eng he? Mijn vriend is 23, hij had de vader van ze kunnen zijn) maar verheug me er nu al op.

Mijn kinderwens is inmiddels zo groot dat ik denk ik een gat in mijn leven zou houden wanneer ik het liet aborteren. En dan wordt het kiezen, als mijn vriend het absoluut niet wilt houden. Ik houd zielsveel van hem, wil hem nooit meer kwijt, maar aan de ene kant zeg ik, wees dan ook man genoeg om het samen op te voeden. Aan de andere kant.. Hij heeft er nooit voor gekozen. Daar ligt de moeilijkheid.

En toch.
Ik Heb een broertje waar ik veel zorg voor had.
Mijn broertje is slechtziend en heeft een hart afwijking.
Ik heb veel voor hem gezorgd en voor mijn ouders.
Mijn ouders waren emotioneel zo zwaar in de put dat ik 2 overspannen ouders vrolijk moest maken en in tussentijd mijn broertje verzorgen en zelf heel erg bezorgd zijn over hem.

Maar ik heb die kinderwens helemaal niet!
Echt totaal niet.

Dat was denk ik gewoon meer iets van ik HOOR dit te doen, mijn ouders zorgden goed voor mij, dus ik HOOR dat terug te doen voor hun.
En vond dat volkomen normaal ondanks dat ik nog maar 7 jaar was.
Ik was het eerste meisje uit de buurt die 10 kilometer ging fietsen langs drukke wegen om brood te halen voor mij en mijn ouders.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:54

Misschien heb je al je 'zorgen' al gedaan toen je jong was. En heb je daar nu geen behoefte meer aan. Kan toch? Vind ik helemaal niet raar. Ik ken ook iemand die de oudste is van 9 kinderen. Heeft altijd mee moeten helpen met de jongere. Die wil ook geen kinderen van zichzelf. Zegt dat ze in d'r leven al genoeg luiers heeft verschoont...

marloes-joy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:08

ik ben 22 jaar, een heel bewust jong mama geworden, sem is nu 4maandjes oud, echt het allermooiste wat me overkomen is, de zwangerschap, bevalling en dan nu zo'n heerlijk hummeltje

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vaak wel een stuk "verder"ben dan andere meiden van mijn leeftijd.
Ik ben getrouwd en nu 5 jaar samen, prima huisje, boompje, beestje
alles klopte, waarom wachten?

Toch vind ik dat veel jonge meiden er TE makkelijk over denken, het is een hele verantwoording
het is goed dat er zoiets als abortus bestaat, echter zal ik daar vroeger en nu nooit voor kiezen.

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:35

ik ben 20 heb nu bijna 1.5 jaar een hele lieve vriend en ben ook ongepland zwanger was eerst even schrikken maar nu ben ik er heel blij mee, en mijn vriend ouders en schoonouders overigens ook

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:43

marloes-joy schreef:
Toch vind ik dat veel jonge meiden er TE makkelijk over denken, het is een hele verantwoording
het is goed dat er zoiets als abortus bestaat, echter zal ik daar vroeger en nu nooit voor kiezen.

Helemaal mee eens,
meiden die voor de keuze komen te staan lijken er ook altijd vanuit te gaan dat het allemaal maar goed gaat. Er worden echter ook gehandicapte kindjes geboren of huilbaby's maar ook kan je er zelf lichamelijk of geestelijk wat aan overhouden.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:48

Ik zou het houden ook al zit het nog niet echt in de planning. Ben dan ook al 25 Mijn studie plan ik er dan wel omheen, of stop er even mee, wat dan ook. Er komt dan ook wel weer een oplossing.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:56

Ik zou het weg laten halen. Geen twijfel mogelijk.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:10

Duke schreef:
Ik vind dat sommigen die hier reageren wel erg makkelijk er dit onderwerp denken: 'Ik moet naar school, ik wil stappen, ik wil dit, ik wil dat.' Mensen waar is de ethiek gebleven? Het leven draait niet om wat jij wilt. Moet koste wat het kost dan maar ieder leventje (kindje) wat je leuke, zorgeloze leventje in de weg zit dan maar worden verwijderd? Omdat je zonodig wilt stappen? Egoïstisch hoor.

Het is egoïstischer om een kind geboren te laten worden als je weet dat je het niet kan bieden wat nodig is! Ik vind dit toch zo'n rare stelling. Net als mensen die zeggen dat je egoïstisch bent als je geen kinderen wilt, onbegrijpelijk.

Als je ongepland zwanger bent zou je je ook af moeten vragen of je, behalve financieel, ook geestelijk in staat bent om een kind op te voeden. Een kind opvoeden is m.i. én van de grootste verantwoordelijkheden die op je pad kunnen komen.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:18

Ik weet nu al dat ik het uberhaupt financieel niet voor elkaar kan krijgen om voor een kind te zorgen. Ik ben nu 20, in mei 21. Mijn vriend is net 19 geworden. Hij is dus net uit zijn puberteit (alheowel hij nog wel wil puberen soms). Ik wil eerst hem de kans geven om volwassen te worden voordat we aan kids beginnen. (jemig ik klink net als zijn mama ).

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:26

Ik kan niet wachten tot het zo ver is! Ben nu 19, wordt in februari 20, en we hopen volgend jaar te kunnen beginnen om te proberen zwanger te worden. Maar we wonen alweer bijna 2 jaar samen, willen voor die tijd een eigen huis hebben, en getrouwd zijn, dus eigelijk wel huisje boompje beestje!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:36

Duke schreef:
Ik vind dat sommigen die hier reageren wel erg makkelijk er dit onderwerp denken: 'Ik moet naar school, ik wil stappen, ik wil dit, ik wil dat.' Mensen waar is de ethiek gebleven? Het leven draait niet om wat jij wilt. Moet koste wat het kost dan maar ieder leventje (kindje) wat je leuke, zorgeloze leventje in de weg zit dan maar worden verwijderd? Omdat je zonodig wilt stappen? Egoïstisch hoor.

Om dit soort reacties kan ik gewoon kwaad worden. Hoezo een ander veroordelen? Iedereen is baas in eigen buik. De één wil abortus omdat ze nog op wereldreis wil, de ander omdat ze niet genoeg centen heeft, welke prutsreden het dan ook is, het is niet aan een ander om daarover te oordelen. Zolang het overdacht is en die persoon er 100% achter staat, mag jij daar niet over oordelen!