Vrouw met opgehangen hondje: zelf het beestje gedood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:32

Ik zou nog een update plaatsen over hoe ik verder zou handelen over het geld wat ik hierin heb gestoken.

Inmiddels heb ik goed na kunnen denken over deze hele situatie en heb ik aardig wat achtergrondinformatie kunnen krijgen.
Daar komt nog bij kijken dat ik heel bekend ben met mensen met psychoses dus ik kan zoals ik hierboven ook al noemde toch enigsinds begrip vinden bij het gebeuren hoe vreselijk het ook is.
In details ga ik niet treden, mijn besluit is grotendeels tot stand gekomen door eigen ervaringen en ik heb besloten om het geld niet terug te vragen.

Ik weet zeker dat veel van jullie mijn besluit niet zullen begrijpen, sterker nog, het overgrote deel van Nederland ziet deze mevrouw nu het liefste aan de schandpaal.
Gisteren heb ik ook per pb een goed gesprek gehad met een bokker die erg bekend is met psychoses en het is gewoon een feit:
Als je dit niet van heel dichtbij hebt meegemaakt, zul je het niet kunnen begrijpen...

Ik hoop dat iedereen die hier negatief praat over deze mevrouw nog eens goed na gaat denken.
De reden dat ik mijn geld niet terug wil hebben gaat verder dan wat jullie in de media over deze zaak vernemen.
Ik ben er ook van overtuigd dat het geld toch nog goed terecht is gekomen.

Deze vrouw heeft een 'ziekte' waar ze zelf niets aan kan doen, wat voor ons fout is hoeft zij niet altijd als fout te zien.
Ook durf ik met mijn hand op het hart te zeggen dat de familie niet al die tijd al heeft geweten dat ze het zelf gedaan had, ik heb zelfs mijn twijfels of deze vrouw het zelf wel geweten heeft....

Begrijp mij niet verkeerd, het is vreselijk wat er met het hondje is gebeurd, maar het is voor de familie net zo erg.
Zij gaan een vreselijke tijd tegemoet, alles is landelijk nieuws geworden van het begin tot het eind.
De overgrote reactie is haat naar deze familie toe, maar wat ze eigenlijk nodig hebben is steun.
Steun deze familie en behandel deze vrouw, dat is wat ze nodig hebben!

Ben je niet bekend met deze ziekte en wil je je er toch in verdiepen, lees dan eens de boeken van Pieter Overduin (God is in de war, hij denkt dat hij Pieter is).
In dit boek wordt alles van alle kanten goed beschreven. Zijn denkbeelden, maar ook die van de 'normale' buitenwereld.

Dus geeft het alsjeblieft een kans, verdiep je meer in deze ziekte voordat je een oordeel geeft over deze vrouw...

Suzanne F.

Re: Vrouw met opgehangen hondje: zelf het beestje gedood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:37

Ok is duidelijk Menno. Het is in je te prijzen dat je het zo ziet.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:37

Menno, ik vind dat je het erg duidelijk hebt uitgelegd en ik vind ook dat je er super mee omgaat.
De titel van het boekje dat je geeft kende ik al, die Pieter is een keer bij Jack Spijkerman in de uitzending geweest.
Het zijn inderdaad nare ziektes. Ik heb me eerder ook niet heel positief over deze vrouw uitgelaten, maar dat was voordat ik meer over de achtergrond wist. Super dat je het zo duidelijk uitlegt en begrip opbrengt voor de hele situatie.

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:39

Ik ben dus iemand die te vroeg heeft geoordeelt, ook al wist ik dat zij de ziekte had.
Maar ik wist niet wat het inhield, vind het stom van mezelf dat ik dan meteen zo heb geoordeelt.

Menno, volgensmij heb je een goed besluit genomen

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:01

@Menno>Super dat je er zo op reageert.

Een psychose is vreselijk,misschien nog wel meer voor de naaste omgeving,als voor de patiënt zelf.
Je wilt niet weten wat een rare dingen mensen dan doen,zonder het zelf te beseffen.Helaas zie je het ook niet altijd snel genoeg aankomen.

Ik neem aan dat de vrouw onder behandeling is gesteld en hoop dat ze er snel uitkomt.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk een heel trietst iets is,het arme dier niet te vergeten natuurlijk.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:44

Ik vind dat Menno top heeft gehandeld en nog steeds doet. Maar ik wil ook zeggen dat ik het top vind dat er hier nu mensen zijn die toegeven dat ze niet genoeg van deze ziekte afwisten voor ze oordeelden en er nu (iets) anders tegenover staan. Petje af!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:15

Sapphire schreef:
ze kan blijkbaar wel goed genoeg nadenken om een goede leugen te bedenken (want iedereen is er ingetrapt) maar ze weet niet waar ze mee bezig is als ze der hondje wurgt

Das in NL altijd het excuus
Geestelijk niet in orde

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:48

Verdiepen in de ziekte of niet
Iemans die zoiets doet hoort niet op straat
want volgende keer weet ze niet dat ze een peuter heeft gewurgd...

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:53

menno, grote klasse!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:17

Spetterlover schreef:
Sapphire schreef:
ze kan blijkbaar wel goed genoeg nadenken om een goede leugen te bedenken (want iedereen is er ingetrapt) maar ze weet niet waar ze mee bezig is als ze der hondje wurgt

Das in NL altijd het excuus
Geestelijk niet in orde

Dit is niet bewust bedacht ofzo. Het is geen leugen die ze bewust verzonnen heeft om vervolgens haar eigen verhaal goed te praten. Ze gelooft zelf dat het zo daadwerkelijk gebeurd is op dat moment!!

Klasse Menno!!! Ik denk dat er maar weinig mensen bestaan als jij (helaas!!)

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:07

Menno, echt super Kan er niks anders van maken.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:57

.. Maar die vrouw houdt nog steeds stug vol (en denkt ook) dat zij het hondje niet heeft gedoodt. Dat vind ik nóg sneuer..

jaantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:41

Je hebt het goed uitgelegt Menno en het verzacht de pijn die je eerst voelt als je hoort dat ze het zelf heeft gedaan.
Nu maar hopen dat de mensen ook lezen wat er staat zonder met het vingertje te gaan wijzen.
Maar ja, veel mensen hebben moeite om goed te lezen.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:10

ik vind het heel knap hoe jij dat allemaal opvat menno,ik heb er diep respect voor,ik zou het zelf niet kunnen.

ik heb door je verhaal wat meer begrip voor de hele situatie,maar toch blijf ik het moeilijk vinden,juist omdat zoveel mensen dit soort acties verbloemen met de woorden 'geestelijk niet in orde'
dat zeiden ze namelijk ook over degene die mijn vader aangevallen heeft tijdens zijn werk,terwijl die best wel wist waar hij mee bezig was.

hoe dan ook,het blijft een vreselijke situatie,voor alle partijen

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:48

En dat ze expres een greppel ingereden en dan te zeggen dat die jongens dat hebben gedaan:oo

xxx

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:27

pff inderdaad ziek
jeetje zeg arm hondje

sommige mensen zijn ook echt geen dier waard he

en ja wat menno zegt zal vast waarheid inzitten
maar als zo'n vrouw ziek is en ze mensen/dieren dingen aan kan doen denk ik niet dat het verantwoordelijk is dat ze een dier heeft..

en als mensen het nu pas weten is het een les voor volgende keer..

vind het knap hoe menno er naar kijkt want zo kan ik er absoluut niet naar kijken..
ziek of niet.. als je een dier hebt moet je verantwoording kunnen afleggen..

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:31

runningkawa schreef:

Precies, zo denk ik er dus ook over.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:48

Vreselijk voor de vrouw dat ze hier toe in staat was. Hoe moet je je dan wel niet voelen als je zoiets doet. Erg voor het hondje!

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 02:08

runningkawa schreef:

Zo iemand hoort inderdaad niet op straat, maar heeft een goede behandeling nodig, sterker nog, ze had al onder een goede behandeling moeten staan.

Het probleem in Nederland is alleen dat de verwarde persoon nog altijd zelf bepaald of hij of zij een behandeling nodig heeft.
Aangezien een verwarde persoon altijd zal denken dat er niets met hem / haar aan de hand is zal hij of zij daar nooit vrijwillig voor kiezen.
Voor hem of haar is het op dat moment niet anders dan:
De hele wereld is gek, behalve ik.

Een gedwonge opname is niet iets wat je gemakkelijk voor elkaar krijgt, hoe hard je als familie ook aan de bel trekt bij de juiste instanties.

Ook hier geldt helaas weer de lijfspreuk van Nederland:
Er moet eerst iets gebeuren voordat er aktie ondernomen wordt.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 03:09

Fijn dat je het zo opvat Menno, ik heb met grote verbazing andere reacties gelezen.. Blijkbaar hebben de meesten echt geen idee waar ze het over hebben.

Tijdens een psychose heeft de patient vaak waandenkbeelden, het kan dus heel goed zijn dat deze vrouw zich daadwerkelijk kan herinneren dat ze is mishandeld en iemand anders haar hondje heeft vermoord. Dat ze dit verhaal blijft volhouden is dus geen leugen, maar voor haar absolute waarheid. Ze heeft dit verhaal dus waarschijnlijk ook niet bewust verzonnen en dus al helemaal niet Menno een loer gedraait..

Nogmaals heel erg veel lof voor Menno, voor het mooie gebaar en het begrip achteraf.