H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:52

Ach Rk, een leuk koppie en een beetje inhoud krijg je niet automatisch met een maatje 36 mee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:54

alette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:57

WendyK schreef:
Gaan we weer? Waarom kijkt niet iedereen gewoon naar zichzelf en loopt niet zo te zeiken. Uiteindelijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid..... Niet iedereen heeft bij een goed gewicht een maatje 36. Ik zal er bijvoorbeeld nooooooit in kunnen, gewoon omdat mijn schouders en mijn heupen te breed zijn. Kunnen we een ander niets meer gunnen tegenwoordig???

Laura, volgens jou zijn mensen met maat 44+ maar verbannen tot de oudbollige, stoffige grote maten winkels???? Die mogen de poortjes van de H&M niet passeren, want ze zijn niet standaard??? Mensen met maat 44+ zijn ongezond, zien eruit alsof ze aangespoeld zijn op het strand en zo snel mogelijk teruggerold moeten worden? Dream on meid. Wees dan voor jezelf maar blij dat jij er wel goed uitziet volgens jezelf en bemoei je niet teveel met anderen. Mijn zusje heeft hetzelfde maatje als jij en die komt toch altijd met hordes kleren thuis als we de stad in geweest zijn en ik kom met 1, hooguit 2 banketstaaf plastic tassen terug. En watvoor plastic tassen?? Juist M&S, Miss Etam enzovoorts.....(wil er wel even bijzeggen dat de kleding daar wel steeds leuker wordt)

Ik shop niet op leuke kleren??? Ik kijk eerst wat de grootste maat is en daarna ga ik kijken of ik iets leuks zie. Ik vind het dus juist een goede ontwikkeling dat er wat meer winkels zijn die hun maten aan het uitbreiden zijn. En daarbij zeg ik niet dat het goed is dat ze die maten maar als standaard maten hanteren. Ik denk persoonlijk dat jij gewoon pech hebt gehad en dat jouw maat gewoon uitverkocht was. Dus niet meteen piepen, je wilt niet weten hoevaak ik gewoon pech heb omdat mijn maat van dat ene shirtje nooit bestaan heeft.

Accepteer en respecteer elkaar nou eens, wordt het een stuk gezelliger van denk ik.

maarja, andersom is het ook zo hoor. door het verschuiven van de maat naar boven toe pas ik in veel winkels de kleinste maat niet meer. het is prima dat de maten wat gevarieerder worden, maar betekend gevarieerder dan alleen maar groter?

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:07

alette schreef:
WendyK schreef:
En daarbij zeg ik niet dat het goed is dat ze die maten maar als standaard maten hanteren.

maarja, andersom is het ook zo hoor. door het verschuiven van de maat naar boven toe pas ik in veel winkels de kleinste maat niet meer. het is prima dat de maten wat gevarieerder worden, maar betekend gevarieerder dan alleen maar groter?

Dat zeg ik toch ook niet!!

En wat ik me nu afvraag hè? Zijn de mensen die hier zo zeuren over overgewicht nu echt zo bezorgd over mijn gezondheid? Zien jullie met veel verdriet aan dat ik misschien op mijn 40e doodga omdat ik teveel gevroten heb? Of zijn het gewoon frustraties, omdat dat maatje 36 vanmiddag niet meer in het rek hing bij de H&M? Die dan maar gebotvierd moeten worden op de dikke medemens?

Elke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:12

whaha je moet gewoon anders gaan denken. als je iets leuks ziet, en je moet het kledingstuk nog in jou maat zoeken. moet je gewoon bij jezelf denken dat ze het niet hebben, dan valt het nooit tegen

Ik heb een tijdje geleden een winterjas gekocht bij de H&M. Ik heb maat 38. maarik eerst een 40 geprobeerd want ik vind een lekkere goede winterjas, moet toch wel goed zitten maar die was veeel te groot! en nu heb ik een winterjas in maatje 34!!

Flutterby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:15

Om me ook maar even in de discussie te mengen:

Waarom word anorexia als een ziekte gezien, en is overgewicht gewoon een gegeven ? Anorexia is ongezond, maar dat is overgewicht ook. In beide gevallen moet er iets aan gedaan worden, en dan zeg ik niet dat iedereen in maat 38-40 moet passen (voordat ik dat naar mijn hoofd geslingerd krijg)

Anoniem

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:16

@ WendyK Nee dat is het niet denk ik. Ze maken zich waarschijnlijk geen tel druk om je gezondheid. Dit is een typisch geval van even laten zien hoe slank je zelf wel niet bent.

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:17

Flutterby schreef:

Waarom word anorexia als een ziekte gezien, en is overgewicht gewoon een gegeven ? Anorexia is ongezond, maar dat is overgewicht ook. In beide gevallen moet er iets aan gedaan worden, en dan zeg ik niet dat iedereen in maat 38-40 moet passen (voordat ik dat naar mijn hoofd geslingerd krijg)

Ik droom ervan in maatje 40 te passen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:25

Flutterby schreef:

Omdat er nogal verschil in overgewicht en over gewicht zit.

Ik zit volgens de BMI op het randje, goed, niet goed
Toch maat 44/46
Gezien de manier er hier naar maten gekeken word een gevaar voor de volksgezondheid

Volgens het tabbeletje opletten, maar meer nog niet

toen ik maat 36 had, was ik volgens dat tabbeltje al lang niet meer gezond, maar had niet eens annorexia

En laat ik er van uit gaan dat ik dan echt niet de enigste ben

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:29

WendyK schreef:
En wat ik me nu afvraag hè? Zijn de mensen die hier zo zeuren over overgewicht nu echt zo bezorgd over mijn gezondheid? Zien jullie met veel verdriet aan dat ik misschien op mijn 40e doodga omdat ik teveel gevroten heb?

Ja

Wat denk jij dan? Iedereen is voortaan ZÓ met zichzelf bezig, wees blij dat er nog zulke mensen zijn die kijken naar andere hoe ze langzaam sterven aan overgewicht. Het is ook nooit goed

Edit: De quote stond niet gequoted

Flutterby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:31

@ RK: ik heb het dus puur over onder- of overgewicht: niet over de kledingmaat ( ik weet ook wel dat dat heel erg nietszeggend is) Wanneer je odnergwicht hebt ben je niet gezond, wanneer je overgewicht hebt ook niet - punt uit. Hoe lekker je je er ook bij voelt, de overheid maakt niet voor niets campagnes voor een 'goed' gewicht.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:35

Flutterby schreef:

Omdat anorexia een psychische ziekte is en overgewicht niet.

Je hebt mij niet horen zeggen dat het goed is en geaccepteerd moet worden dat men overgewicht heeft. En ik ben ook echt niet blij met mezelf, maar daar kan ik 2 dingen mee doen; mezelf de put in praten en daardoor te dik en depressief zijn & mezelf accepteren en nogsteeds te dik zijn, maar in ieder geval van het leven gaan genieten. Dat eerste heb ik gedaan en dat beviel me niet goed, het tweede ga ik nu proberen. Ik ben druk bezig met afvallen, omdat ik dat echt heel graag wil (en om heel eerlijk te zijn niet om gezondheidsredenen), maar tot die tijd heb ik mezelf voorgenomen tevreden met mezelf te zijn en er niet meer zo depri van te worden. Als je maar tevreden bent met jezelf, dat is het allerbelangrijkste. En dat de kledingwinkels daarin meegaan, dat vind ik positief. Zo kan ik tenminste totdat ik weer in een meer gangbare maat pas, mezelf ook nog leuk kleden. En mensen die zich happy voelen met hun maatje 46+ en het nut van afvallen niet zien, die kunnen zich ook leuk kleden. En nogmaals, ik vind niet dat maat 46 een standaard maat moet worden, maar ik geloof ook niet dat dat het geval is.

Ow ja, leuk detail, ondergewicht is schadelijker voor je gezondheid dan overgewicht.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:45

En wat is overgewicht? Maatje 44? Dat was een paar eeuwen terug normaal! Dat opgefokte gedoe van mager-gebruind-grote tieten-opgeblazen lippen, ik hoop dat we dit tijdperk weer snel achter ons laten want gelukkiger worden we er bepaald niet van!

Ik heb trouwens onder 38 en boven 40 en moet bij een aantal winkels een XXL laten hangen omdat ik hem niet over mijn heupen geschoven krijg - idioot gewoon!

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:46

Flutterby schreef:
@ RK: ik heb het dus puur over onder- of overgewicht: niet over de kledingmaat ( ik weet ook wel dat dat heel erg nietszeggend is) Wanneer je odnergwicht hebt ben je niet gezond, wanneer je overgewicht hebt ook niet - punt uit. Hoe lekker je je er ook bij voelt, de overheid maakt niet voor niets campagnes voor een 'goed' gewicht.

Ja en de overheid houdt ook campagnes voor het eten van 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag. En voor veilig vrijen en voor het rijden van 80 km/uur in de 5e versnelling. En als ik daar een topic over zou maken, zou die ook geen 7 pagina's in 6 uur halen.... Want je ziet namelijk niet of iemand wel aan die 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag komt en je ziet niet of iemand in bed met zijn vriendinnetje wel eerst even wat om zijn banketstaaf doet en je ziet niet of iemand bij 80 km/uur zijn/haar auto wel in de 5e versnelling zet. En wat je niet ziet, dat is er niet. Overgewicht zie je wel, daarom is het ook zo'n hot item, kun je elkaar lekker op aanspreken. Want dat vinden wij mensen leuk, zeiken op elkaar. Dit gaat trouwens wel erg offtopic....

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:51

Ik heb niet eens een 5e versnelling.

SuusJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:52

Urielle schreef:
En wat is overgewicht? Maatje 44?

Nee dat is een maat!

Je overgewicht kun je bereken met het BMI.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:55

En dat BMI klopt ook van geen kanten, als ik flink rond ben (zoals nu ) zit ik nog op het randje ondergewicht en ik ben nu ff echt flink aan de maat voor mijn doen (zie mijn benen maar eens op mijn avatarfoto)

Bovendien zie je niet hoe iemand zijn BMI is en spreek je dus iemand met overgewicht wel degelijk aan op de maat kleren...

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:55

WendyK schreef:
Flutterby schreef:

Omdat anorexia een psychische ziekte is en overgewicht niet.

Overgewicht kan net zo goed psychisch zijn. Als overgewicht al ontstaat door teveel eten. Dan komt dat vaak door een psychische oorzaak. Dat kan heel veel zijn, net als bij anorexia.

De maatvoering is sowieso al absurd. In de ene XL kom je niet in en de andere XL is veel te groot.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:00

SuusJa schreef:
Urielle schreef:
En wat is overgewicht? Maatje 44?

Nee dat is een maat!

Je overgewicht kun je bereken met het BMI.

BMI is een indicatie bij gemiddelde lichaamsbouw. Te dik ben je pas als je je ribben niet meer kunt zien. Overmatig vetweefsel zichtbaar aan de buitenzijde is vaak ook een indicatie van overmatig vetweefsel rond je organen, en dat is dus echt slecht voor je gezondheid. Ben jij een gezellige peer, dan valt het meestal nog wel mee.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:04

SuusJa schreef:
WendyK schreef:
En wat ik me nu afvraag hè? Zijn de mensen die hier zo zeuren over overgewicht nu echt zo bezorgd over mijn gezondheid? Zien jullie met veel verdriet aan dat ik misschien op mijn 40e doodga omdat ik teveel gevroten heb?

Ja

Wat denk jij dan? Iedereen is voortaan ZÓ met zichzelf bezig, wees blij dat er nog zulke mensen zijn die kijken naar andere hoe ze langzaam sterven aan overgewicht. Het is ook nooit goed

Dat vind ik nou lief , geef me je adres even, dan zorg ik dat je een rouwkaart krijgt als het zover is. En Laura, zal ik jou dan gewoon een waardebon van de H&M sturen, dan kun je je shirtje ophalen als het maatje 36 weer in de rekken hangt.
Of ga ik nu een beetje te ver?

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:05

Roosmarijn schreef:
Ik heb niet eens een 5e versnelling.

Belachelijk!!!!!!!! Echt geen woorden voor.....

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:08

Freggel schreef:
Overgewicht
kan

net zo goed psychisch zijn.

Maar lang niet in alle gevallen, dus overgewicht is geen psychische ziekte, maar kan een psychische oorzaak hebben.

En nu ga ik echt eten halen bij de AH!!!!!!!

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:09

WendyK schreef:
Freggel schreef:
Overgewicht
kan

net zo goed psychisch zijn.

Maar lang niet in alle gevallen, dus overgewicht is geen psychische ziekte, maar kan een psychische oorzaak hebben.

En nu ga ik echt eten halen bij de AH!!!!!!!

En jij kunt aan de buitenkant niet zien of dat zo is. Bovendien kan overgewicht ook nog eens het gevolg zijn van een lichamelijke ziekte en/of medicijnen.

En een psychische oorzaak komt vaker voor dan men verwacht.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:12

Urielle schreef:
En dat BMI klopt ook van geen kanten, als ik flink rond ben (zoals nu ) zit ik nog op het randje ondergewicht en ik ben nu ff echt flink aan de maat voor mijn doen (zie mijn benen maar eens op mijn avatarfoto)

Bovendien zie je niet hoe iemand zijn BMI is en spreek je dus iemand met overgewicht wel degelijk aan op de maat kleren...

Klopt

Als ik op het randje overgewicht zit volgens mijn BMI zit ik nog steeds in maat 38 qua kleding. Als ik dan pogingen doe om af te vallen, zegt men dat ik dat toch niet nodig heb... BMI zie je echt niet!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:15

WendyK schreef:
En wat ik me nu afvraag hè? Zijn de mensen die hier zo zeuren over overgewicht nu echt zo bezorgd over mijn gezondheid? Zien jullie met veel verdriet aan dat ik misschien op mijn 40e doodga omdat ik teveel gevroten heb? Of zijn het gewoon frustraties, omdat dat maatje 36 vanmiddag niet meer in het rek hing bij de H&M? Die dan maar gebotvierd moeten worden op de dikke medemens?

Frustraties botvieren op de dikke medemens? Waar lees je dat?

Ik lees dat iemand zijn gloeiende best heeft gedaan om af te vallen en een baalmiddagje heeft omdat ze als ze niet afgevallen was wel leuke kleding had kunnen kopen, en nu net pech had.

En het feit blijft dat op zich overgewicht ongezond is, net als leven zelf trouwens