Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WendyK schreef:Gaan we weer? Waarom kijkt niet iedereen gewoon naar zichzelf en loopt niet zo te zeiken. Uiteindelijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid..... Niet iedereen heeft bij een goed gewicht een maatje 36. Ik zal er bijvoorbeeld nooooooit in kunnen, gewoon omdat mijn schouders en mijn heupen te breed zijn. Kunnen we een ander niets meer gunnen tegenwoordig???
Laura, volgens jou zijn mensen met maat 44+ maar verbannen tot de oudbollige, stoffige grote maten winkels???? Die mogen de poortjes van de H&M niet passeren, want ze zijn niet standaard??? Mensen met maat 44+ zijn ongezond, zien eruit alsof ze aangespoeld zijn op het strand en zo snel mogelijk teruggerold moeten worden?Dream on meid. Wees dan voor jezelf maar blij dat jij er wel goed uitziet volgens jezelf en bemoei je niet teveel met anderen. Mijn zusje heeft hetzelfde maatje als jij en die komt toch altijd met hordes kleren thuis als we de stad in geweest zijn en ik kom met 1, hooguit 2 banketstaaf plastic tassen terug. En watvoor plastic tassen?? Juist M&S, Miss Etam enzovoorts.....(wil er wel even bijzeggen dat de kleding daar wel steeds leuker wordt)
Ik shop niet op leuke kleren??? Ik kijk eerst wat de grootste maat is en daarna ga ik kijken of ik iets leuks zie. Ik vind het dus juist een goede ontwikkeling dat er wat meer winkels zijn die hun maten aan het uitbreiden zijn. En daarbij zeg ik niet dat het goed is dat ze die maten maar als standaard maten hanteren. Ik denk persoonlijk dat jij gewoon pech hebt gehad en dat jouw maat gewoon uitverkocht was. Dus niet meteen piepen, je wilt niet weten hoevaak ik gewoon pech heb omdat mijn maat van dat ene shirtje nooit bestaan heeft.
Accepteer en respecteer elkaar nou eens, wordt het een stuk gezelliger van denk ik.
alette schreef:WendyK schreef:En daarbij zeg ik niet dat het goed is dat ze die maten maar als standaard maten hanteren.
maarja, andersom is het ook zo hoor. door het verschuiven van de maat naar boven toe pas ik in veel winkels de kleinste maat niet meer. het is prima dat de maten wat gevarieerder worden, maar betekend gevarieerder dan alleen maar groter?
Flutterby schreef:Om me ook maar even in de discussie te mengen:
Waarom word anorexia als een ziekte gezien, en is overgewicht gewoon een gegeven ? Anorexia is ongezond, maar dat is overgewicht ook. In beide gevallen moet er iets aan gedaan worden, en dan zeg ik niet dat iedereen in maat 38-40 moet passen (voordat ik dat naar mijn hoofd geslingerd krijg)
Waarom word anorexia als een ziekte gezien, en is overgewicht gewoon een gegeven ? Anorexia is ongezond, maar dat is overgewicht ook. In beide gevallen moet er iets aan gedaan worden, en dan zeg ik niet dat iedereen in maat 38-40 moet passen (voordat ik dat naar mijn hoofd geslingerd krijg)
WendyK schreef:En wat ik me nu afvraag hè? Zijn de mensen die hier zo zeuren over overgewicht nu echt zo bezorgd over mijn gezondheid? Zien jullie met veel verdriet aan dat ik misschien op mijn 40e doodga omdat ik teveel gevroten heb?
Flutterby schreef:@ RK: ik heb het dus puur over onder- of overgewicht: niet over de kledingmaat ( ik weet ook wel dat dat heel erg nietszeggend is) Wanneer je odnergwicht hebt ben je niet gezond, wanneer je overgewicht hebt ook niet - punt uit. Hoe lekker je je er ook bij voelt, de overheid maakt niet voor niets campagnes voor een 'goed' gewicht.
Urielle schreef:En wat is overgewicht? Maatje 44?
WendyK schreef:Flutterby schreef:Om me ook maar even in de discussie te mengen:
Omdat anorexia een psychische ziekte is en overgewicht niet.![]()
SuusJa schreef:Urielle schreef:En wat is overgewicht? Maatje 44?
Nee dat is een maat!
Je overgewicht kun je bereken met het BMI.
SuusJa schreef:WendyK schreef:En wat ik me nu afvraag hè? Zijn de mensen die hier zo zeuren over overgewicht nu echt zo bezorgd over mijn gezondheid? Zien jullie met veel verdriet aan dat ik misschien op mijn 40e doodga omdat ik teveel gevroten heb?
Ja![]()
Wat denk jij dan? Iedereen is voortaan ZÓ met zichzelf bezig, wees blij dat er nog zulke mensen zijn die kijken naar andere hoe ze langzaam sterven aan overgewicht. Het is ook nooit goed
Roosmarijn schreef:Ik heb niet eens een 5e versnelling.
Freggel schreef:Overgewicht
kan
net zo goed psychisch zijn.
WendyK schreef:Freggel schreef:Overgewicht
kan
net zo goed psychisch zijn.
Maar lang niet in alle gevallen, dus overgewicht is geen psychische ziekte, maar kan een psychische oorzaak hebben.
En nu ga ik echt eten halen bij de AH!!!!!!!
Urielle schreef:En dat BMI klopt ook van geen kanten, als ik flink rond ben (zoals nu) zit ik nog op het randje ondergewicht en ik ben nu ff echt flink aan de maat voor mijn doen (zie mijn benen maar eens op mijn avatarfoto)
Bovendien zie je niet hoe iemand zijn BMI is en spreek je dus iemand met overgewicht wel degelijk aan op de maat kleren...
WendyK schreef:En wat ik me nu afvraag hè? Zijn de mensen die hier zo zeuren over overgewicht nu echt zo bezorgd over mijn gezondheid? Zien jullie met veel verdriet aan dat ik misschien op mijn 40e doodga omdat ik teveel gevroten heb? Of zijn het gewoon frustraties, omdat dat maatje 36 vanmiddag niet meer in het rek hing bij de H&M? Die dan maar gebotvierd moeten worden op de dikke medemens?