Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:59

Gulpje schreef:
van fok.nl

Kamerlid Geert Wilders heeft een beloning van duizend euro uitgeloofd voor de gouden tip die leidt naar de personen die een gehandicapte vrouw overvielen en daarbij haar hondje doodden. De politicus roept in schriftelijke vragen premier Jan Peter Balkenende en Justitie-minister Piet Hein Donner op om het bedrag te vertienvoudigen.

De 49-jarige Els Bergsma uit Spijkenisse liet maandagochtend in haar scootmobiel haar hondje uit, toen ze werd overvallen door twee scooterrijders. Toen ze vertelde geen geld bij zich te hebben sloegen de onbekenden op haar in. De vijfeneenhalve maand oude Franse bulldog Whooper werd vervolgens aan zijn riem opgehangen aan een hek. Het beestje overleefde de actie niet.

In schriftelijke vragen wil Wilders tot twee keer toe van de premier en de verantwoordelijk minister weten of ze ook geschokt zijn door de gewelddadige straatroof. Daarnaast is de voormalige VVD'er benieuwd of de daders al gepakt zijn. "Vindt u ook niet dat zij eigenlijk eenzelfde behandeling verdienen danwel op zijn minst langdurig achter de tralies moeten verdwijnen?", aldus Wilders in zijn vragen.

Ik had dit bericht in een nieuw topic geplaatst totdat ik deze zag...

Ik heb Groep Wilders inmiddels een mail gestuurd dat ik er 250 euro uit eigen zak bovenop doe.

Klootzakken...

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:04

Ik hoop ook zeker dat ze die klootzakken te pakken krijgen. Ik vind het een zeer goed idee van Geert Wilders!

En laat ze dan aub niet er met een taakstraf vanaf komen!

Rinskee

Re: Hondje opgehangen bij overval gehandicapte vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:48

Ik vind het echt heel erg dat dit in nederland gebeurt

wat voor geest gaat er wel niet in zulke jongens rond zeg

ja sorry hoor vind het echt vreselijk laf
en echt ik hoop zo dat ze een lange straf krijgen.. echt waar ziek dat ze zijn..
je hangt toch geen hondje op het is al erg genoeg dat je zo´n vrouw aanvalt..

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:06

Ik zou graag wat voor deze gehandicapte mevrouw willen doen, maar de meesten vinden dat ik daarmee misschien wat overdrijf...

Wie wil mij hiermee helpen?
Laatst bijgewerkt door Menno op 16-11-05 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:08

wat wil je dan gaan doen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:10

Super van Wilders
En super van jou

Maar om eerlijk te zijn, wat heb je er aan, in dit land, als je ze hebt?
serieuze vraag?
Zodat ze lachend een taakstrafje doen in een verpleeg huis van gehandicapten?

een werkje dat andere dagelijks doen
hebben die mensen die dat dagelijks doen dan altijd straf?

Denk je dat het iest losmaakt in zo'n verziekt brein?

Als ze nu levenslang zouden krijgen als ze opgepakt zouden worden
samen met al die aso's die zoiets doen
ja, dan heeft het pas nut...

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:11

PaardenMeisJ schreef:
wat wil je dan gaan doen?

Zoals in mijn bericht bovenaan deze pagina al staat ben ik bereid om 250 euro extra te storten aan Geert Wilders voor de gouden tip die naar de daders leidt, maar deze mevrouw zelf heeft daar weinig meer aan. Haar hondje krijgt ze daar niet mee terug en het kwaad is al geschied...

Misschien is het beter om deze 250 euro en misschien een bijdrage van anderen samen te voegen en deze mevrouw en haar partner(?) naar een van de beste restaurants van Spijkenisse te sturen met alles erop en eraan.

Of eerste klas kaartjes voor de Lion King in het Circustheater inclusief vervoer, ik noem maar iets geks.

Ik heb het echt met deze vrouw te doen. Wat haar is aangedaan vind ik echt verschrikkelijk...

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:12

Ik vind het een goed idee, maar hoe wil je aan haar adres enz komen?

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:15

Daar hoef je niet aan te komen, contact zal gewoon via het politiebureau gaan lijkt mij.

Dat zal ik wel navragen anders

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:17

We hebben mensen als pistolen paultje nodig. Wat jammer dat die man dood is! Die zorgde in dit soort gevallen ECHT voor gerechtigheid.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:18

ik vind het een strak plan...
Misschien komt bokt dan nog wel in het nieuws....

Dames van de paardenwebsite "bokt.nl" hebben met elkaar een bedrag aan de vrouw geschonken die onlangs was beroofd en waarvan haar hondje het met de dood moest bekopen.

haha kicken...
Hoop dat we de vrouw hier een beetje mee kunnen helpen, denk dat ze het wel heel erg moeilijk heeft. Kan er nog steeds niet bij dat dit gebeurt.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:20

geef die k*jongens maar aan mij, dan hang ik ze aan hun banketstaaf op ergens in een boom ofzo. is dat geen goed plan
stelletje @#*$#

Kyno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:21

Ik las het gister in de Telegraaf.

Echt vreselijk!

Ik zou die jongens persoonlijk wel op willen hangen, ook aan een ijzeren hekje. En dan héél langzaam, nét de teentjes bij de grond en langzaam stikken maar.

Stelletje malloten. Hoe halen ze het in hun kop!

Ik zag een foto van het hondenlijkje. Zo zielig. Ik heb het echt te doen met de mevrouw.

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:21

lautjuh85 schreef:
ik vind het een strak plan...
Misschien komt bokt dan nog wel in het nieuws....

Dames van de paardenwebsite "bokt.nl" hebben met elkaar een bedrag aan de vrouw geschonken die onlangs was beroofd en waarvan haar hondje het met de dood moest bekopen.

haha kicken...
Hoop dat we de vrouw hier een beetje mee kunnen helpen, denk dat ze het wel heel erg moeilijk heeft. Kan er nog steeds niet bij dat dit gebeurt.

Ik heb hier geen commerciële gedachte achter, voor mijn part doen we dit alles anoniem, zonder dat hier enige vorm van publiciteit bij komt kijken.

Het gaat mij puur en alleen om deze mevrouw.
Als zij haar gedachten even kan verplaatsen en misschien een glimlach kan laten zien ben ik al tevreden

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:22

Ja natuurlijk.
Zo bedoelde ik het ook niet hoor.
Rustig maar.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:24

Ik weet niet of nu.nl dan zo fout zit, maar bij hun lees ik toch een aanzienlijk hoger bedrag...

Wilders: 10.000 euro voor tip gewurgd hondje

Uitgegeven: 16 november 2005 14:01
Laatst gewijzigd: 16 november 2005 14:15

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Wilders looft 10.000 euro uit voor de gouden tip die leidt naar de daders die een 49-jarige vrouw in Spijkenisse hebben mishandeld en haar hondje aan zijn eigen riem hebben opgehangen. Wilders roept premier Balkenende op zijn beloning voor de gouden tip te vertienvoudigen.

De gehandicapte vrouw liet afgelopen maandag in Spijkenisse met haar scootmobiel haar hondje uit, toen ze werd aangevallen door twee jongens op een scooter. De jongens schopten en sloegen de vrouw toen zij in een greppel was beland en haar scootmobiel over zich heen had gekregen. Toen de vrouw geen geld bleek te hebben, hingen de jongens haar hondje aan zijn riem op aan een hek. De vrouw werd pas geruime tijd later bevrijd.

Wilders is woensdag naar eigen zeggen overstelpt met e-mailtjes van woedende burgers. Hij besloot daarop 10.000 euro uit te loven en premier Balkenende en minister Donner (Justitie) schriftelijke vragen te stellen over de zaak: "Zijn de daders al gearresteerd? Vindt u ook niet dat zij eigenlijk eenzelfde behandeling verdienen danwel op zijn minst langdurig achter de tralies moeten verdwijnen?"

Ook de Dierenbescherming Voorne-Putten/Goeree Overflakkee heeft een beloning uitgeloofd. De lokale afdeling van de Dierenbescherming geeft 500 euro voor de tip die leidt tot aanhouding van de daders.

De politie is druk bezig met het onderzoek. "We benutten alle mogelijkheden die we hebben", aldus een woordvoerder. Momenteel bekijkt de politie de resultaten van het passantenonderzoek. Over de actie van Wilders wil de politie niet veel kwijt. "Dat is ieders persoonlijke keuze. We krijgen ook veel reacties van medeleven van het publiek. We zullen ze doorgeven aan het slachtoffer en haar familie", aldus de woordvoerder

Bron: www.nu.nl

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:26

edit

Op de website van Geert Wilders is het bedrag inmiddels ook aangepast naar 10.000 euro
Laatst bijgewerkt door Menno op 16-11-05 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:26

Ja maar hier heeft die vrouw niks aan.
Wij willen haar in het zonnetje zetten om het maar even zo te zeggen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:39

ik zou graag die tip hebben voor ze, en niet om het geld want dat boeit mij in dit geval helemaal niets maar zodat die jongens kunnen boeten voor wat ze hebben gedaan

en ik vind het idd een goed idee om wat voor die vrouw te doen

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:52

Ik zag het gisteren dus met een reclame, toen kreeg je er een stukje over steeds..zie je daar zo'n hondje en een karretje liggen Pfff...Als ik zoiets zie..Ik maak ze af

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:25

Ik heb zojuist met politiebureau Spijkenisse gebeld en het is mogelijk om iets leuks voor haar te ondernemen

Ik heb een direct mail-adres gekregen van een van de medewerkers van het politiebureau om alles goed af te stemmen, wat de plannen zijn en eventuele vragen die er nog zijn

Zelf wil ik dit echt door gaan zetten dus het startbedrag van 250 euro staat er al.
Daar alleen al kan er vast wel wat leuks voor haar gedaan worden.

Wie doet er nog meer mee, en wie heeft er leuke idee voor deze gehandicapte mevrouw?

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:31

Ik wil ook wel meedoen met een geldbijdrage, Menno.
Super actie van je!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:31

wat vreselijk!!

en menno,
wat een mooi gebaar dat je iets voor deze mevrouw wilt doen zeg..
Ik heb geen ideetjes,maar zodra ik er 1 heb stuur ik het naar je toe,

Sommige mensen zijn het leven niet waard,
en het hondje..

*krijgt kippevel*

Dors04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:53

menno dat is inderdaad erg aardig
ik hoorde via de radio dat als er aanwijzingen zijn je 10.000 euro krijgt ofzo
erg aardig van je maar ik heb echt geen idee

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:05

Toen ik het gisteren hoorde sprongen de tranen me in de ogen. Die arme vrouw en dat arme hondje. Wat moet dit vreselijk traumatisch zijn zeg. Het is zowiezo al vreselijk om een dier waarvan je houdt te verliezen en dan op zo'n manier. Bah.
Ik geloof nergens in, maar voor mensen die dit soort daden begaan hoop ik van harte dat er een hel bestaat!