Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Disa schreef:Ik zou zeggen, paard verkopen frisse start maken met een studie die je leuk lijkt en niet verdrietig of wanhopig gaan zitten doen.
Nu even 4/5 jaar knallen, daarna een leuke baan zoeken en het geld stroomt binnen. Er zijn paarden genoeg op de wereld en na je studie ben je van alle middelen voorzien om een geschikte te kopen.
De paar jaar van je studie zijn wel heel erg bepalend voor hoe de rest van je leven eruit gaat zien. Paarden blijven er altijd wel, de mogelijkheid om te studeren wordt steeds minder naarmate je ouder wordt.
Sorry maar ik vind het altijd wat kortzichtig als mensen een studie zwaar laten lijden onder de hobby. Een studie kan er ook juist (in de toekomst) aan bijdragen dat je een hobby met veel meer plezier kan uitvoeren. Door de extra verdiensten kun je dan denken aan een stal bij huis, fraai gefokt dier etc. etc.
Ik heb je profiel zojuist bekeken, inderdaad heb je een mooi compleet paard en dat maakt de beslissing taai. Maar..........first things first ook al moeten de kiezen daarvoor even op elkaar
) waar hij dagelijks buiten komt. Mijn ouders zouden er anders ook nooit achter staan want die zijn ook hartstikke gek op hem want hij heeft echt een fantastisch lief en leuk karakter. Heel misschien wil mijn vorige instructrice hem, dat zou perfect zijn. Ik heb mijn vorige paard ook verkocht en dat is me helemaal niet zo tegen gevallen als ik gevreesd had. Hij is nu zeker net zo gelukkig dus ik hoef me helemaal nergens rot of schuldig om te voelen.
, en ervaren ruiters willen weer niet meebetalen (logisch). Bovendien zou m’n vader het helemaal niks vinden want we hebben thuis hartstikke mooie stallen. Als ik hem nou al ergens op pension had was het maar een kwestie van het paard verhuizen, maar nu is het wat anders.
waar even geen paard in past, althans geen eigen paard.
Ik heb al vanaf m’n 13e een eigen paard gehad en ze zijn voor ons echt huisdieren dus het zal wel een gat zijn. Op een gegeven moment wordt het gewoon een deel van je leven. Maar goed.. als dat leven dusdanig verandert dat er geen paard meer in past moeten de tanden maar even op elkaar. Het is alleen gewoon zo’n lief en mooi paard. Maarja die zijn er wel meer moet je dan maar denken
. Dat hoor je vast véél vaker en hij komt vast op een fantastische plek terecht!) 
.

Lenn schreef:Maar ik ga niet bij een studentenvereniging ofzo hoor
??

Zep schreef:Studentenverenigingen zijn hartstikke goed voor je
En zonder vernederd te worden het eerste jaar