uitslag MRI: Hernia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: uitslag MRI: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:59

phannie schreef:
een kraker heeft bij mij de boel verpest, niet doen dus is mijn advies.

Dat is goed poedersuiker, maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Ik ben juist weer enorm goed geholpen door een goede 'kraker' (lees: chiropractor).

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:00

dag dames, ik ben vorige week voor de derde keer geopereerd aan een hernia. heb er nu 5 'achter de rug' in totaal. heb al rugproblemen sinds mn 12de en het komt dus steeds terug
iedereen die er last van heeft wens ik enorm veel sterkte toe
en ik ben trouwens ontzettend snel geholpen door mn neuroloog en neurochirurg. toppers zijn het beiden!

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:07

@miss Arianne
Wat vreselijk zeg, ik hoop voor je dat de 5e beter gaat helpen...

Maar wat ik me eigenlijk afvroeg;
mij is altijd verteld dat bij een hernia maximaal 3 keer geopereerd wordt.. maar dit is dus niet zo. Heb al meerdere bokkers hier gezien die meer als 3 keer geopereerd zijn hieraan...

Met mijn vriend gaat het inmiddels wel heel aardig moet ik zeggen, alhoewel hij zaterdag weer erg bleek was en ik hem zondag weer even stiekem betrapte dat ie stond te kronkelen...
Maar vanaf vandaag heeft hij misschien een nieuwe functie binnen het bedrijf waar hij werkt, waarbij hij niet meer zoveel zwaar werk hoeft te doen...

Ben heel erg benieuwd of hij daar veel baat bij gaat hebben... was het enige wat we er op dit moment aan kunnen doen om de pijn te verlichten...

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:13

nou, elke keer dat ze opereren zijn er meer risico's aan verbonden.
je hebt steeds meer te maken met meer littekenweefsel (als dat op de zenuw gaat duwen kan je alleen maar naar pijnbestrijding toe), krachtsverlies in je benen, gevoelsverlies in je benen, verlamming... dat soort dingen. ze opereren dus niet graag als je al vaak bent geopereerd kan ze niet ongelijk geven.
ik had 70% kans op slagen en gelukkig is alles goed gegaan. heb alleen nog wat pijn in mn linkerbeen en dat gaat in de loop der weken weg. er zit namelijk een zwelling op de plek waar er gesneden is (kan bij iedereen gebeuren hoor, niets ernstigs) en dat duwt nu een beetje op mn zenuw.
maar hoop dus wel echt dat dit de laatste keer was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:04

CCCCorine schreef:
phannie schreef:
paardrijden is goed voor de balans van je rugspieren, maar niet overdrijven zoals ik al zei... meestal voel je zelf hoever je kan gaan.

Mee eens.
Maar wat is overdrijven? Overdrijf je bijvoorbeeld als je dagelijks een rustig boshobbelritje maakt of als je dagelijks dressuur rijdt? Of overdrijf je als je dagelijks 3 of 8 paarden rijdt? Of overdrijf je al als je uberhaupt (bijna) dagelijks op een paard gaat zitten?

Zulk soort dingen zijn natuurliijk erg afhankelijk per persoon. Ik denk dat je overdrijft als je door rijdt, terwijl je lichaam duidelijk aangeeft dat het eigenlijk onmogelijk is.

je laatste zin is eigenlijk precies wat ik bedoel; luister naar je lichaam....

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:20

phannie schreef:
je laatste zin is eigenlijk precies wat ik bedoel; luister naar je lichaam....
Soms is dat wel eens verdomd moeilijk

phannie schreef:
operatie nr. 10 komt eraan?
Ah, dat is toch niet te hopen. Heel veel sterkte in ieder geval

MissArianne schreef:
dag dames, ik ben vorige week voor de derde keer geopereerd aan een hernia. heb er nu 5 'achter de rug' in totaal. heb al rugproblemen sinds mn 12de en het komt dus steeds terug
Wat balen zeg, dan mag ik eigenlijk niet klagen (maar doe het vaak toch )

@Margo, beterschap aan je vriend.

Volgens mijn fysio heb ik littekenweefsel wat drukt op de zenuw, die zenuw heeft een flinke optater gekregen volgens mijn fysio door de hernia. Nu vroeg ik me zo af, hoe kan hij dan nou zien. Er zijn nog nooit foto's gemaakt. En litteken zonder een operatie, hebben meer mensen dat?
Als ik me nu buk is er net alsof er een pleister heel strak gespannen is inderdaan mijn rug, en dieper bukken gaat echt niet.
Verder heb ik als ik wandel af en toe echt last van mijn bekken. En als ik zit blijft mijn rechterbeen tintelen. Verder heb ik ondertussen echt spanning tussen mijn schouderbladen gekregen, waarschijnlijk door de pijn in mijn onderrug. aaaaaahhhhh (sorry, jullie zijn er waarschijnlijk nog erger aan toe dan ik, maar effe lekker klagen lucht wel op)

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:26

hee, dat van mij is misschien wel klote ja (okee, is het ook) maar dat wil niet zeggen dat dat van jou minder erg is
pijn is pijn he...
maar hoe denkt de fysio dat van jou op te gaan lossen? je moet gewoon blijven bewegen in ieder geval. zitten is niet goed en sporten is ook goed, want daarmee bouw je een soort van spiercorset op. (wil niet zeggen dat het goed blijft gaan hoor, want ik was lekker aan het fitnessen enzo voor mn laatste hernia )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:36

@zoefie; ja zelers ik rijd maar 2 of 3 x per week een stukkie buiten, half uurtje max. soms schiet het wel eens uit, zoals 2 wkn terug een strandritje haha.

8 nov. hoor ik of het mn 10e operatie wordt

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:42

10de?!?! OMFG!!! heb met je te doen meis, maar verlies de moed niet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:12

MissArianne schreef:
10de?!?! OMFG!!! heb met je te doen meis, maar verlies de moed niet!

dank je, is fijn om te lezen....

soms is het moeilijk idd om de moed niet te verliezen, maar ik heb teveel om op mijn beide benen te blijven staan, een super lieve zoon en een paar zalige paarden en nog meer beessies

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:29

Goed zo phannie! Houd die fijne gedachten vast!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:49

MissArianne schreef:
maar hoe denkt de fysio dat van jou op te gaan lossen?
eh, niet Hij weet het niet meer. Hij heeft me wel oefeningen gegeven die ik moet blijven doen, en ik moet over een paar weken weer terugkomen. Verder moet ik morgen bellen om een afspraak te maken met de accupuncturist (op aanraden van mijn fysio, ik ben eens benieuwd) Mijn werkgever wordt ook hoe langer hoe minder blij met mij, er zijn gewoon onderdelen van mijn werk die ik op het moment niet kan doen.
Ik heb nu dus binnendienst gekregen, maar daar zit ik weer bijna 8 uur op mijn kont, ook niet echt ideaal dus.

phannie schreef:
dank je, is fijn om te lezen....
heel veel sterkte meis.

Rot voor iedereen die rugproblemen heeft, maar fijn om te lezen dat je niet de enige bent vind ik

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:02

het helpt zeker weten om te lezen dat je niet alleen bent
als er overigens iemand geinteresseerd is in hoe dat er nou uit ziet, zo na een operatie met tig nietjes, ask me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 00:05

zoefie; 8 uur op je gat is ook zeer slecht voor je rug, dat is ook precies waar mijn problemen begonnen!! kijk uit!! probeer als het kan wat af te wisselen met stukjes lopen tussendoor

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:31

zitten is ook heel slecht als je last hebt van je rug. je moet dan liggen afwisselen met lopen en staan, dat is echt het beste

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:13

Jaja, dat weet ik (maar breng het mijn baas maar eens aan het verstand )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:23

zoefie schreef:
Jaja, dat weet ik (maar breng het mijn baas maar eens aan het verstand )

voor jouw gezondheid zal je baas wel moeten! anders kun je met je arbo-arts praten.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:43

phannie schreef:
voor jouw gezondheid zal je baas wel moeten! anders kun je met je arbo-arts praten.
dat heb ik al gedaan. Ik werk normaal gesproken als politie-agente buiten op straat. Om mij tegenmoet te komen heb ik nu zo lang binnenwerk. Maar volgens mij kan ik nog beter gewoon naar buiten toe
Maar morgen moet ik naar de bedrijfsarts, en dan een even kijken wat die zegt. Trouwens dinsdag begin ik met de accupunctuur, het zal mij benieuwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:30

zoefie schreef:
phannie schreef:
dat heb ik al gedaan. Ik werk normaal gesproken als politie-agente buiten op straat. Om mij tegenmoet te komen heb ik nu zo lang binnenwerk. Maar volgens mij kan ik nog beter gewoon naar buiten toe
Maar morgen moet ik naar de bedrijfsarts, en dan een even kijken wat die zegt. Trouwens dinsdag begin ik met de accupunctuur, het zal mij benieuwen

iig iets om naar uit te kijken, je "zit" niet stil! sterkte

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:54

phannie schreef:
iig iets om naar uit te kijken, je "zit" niet stil! sterkte
Wel, maar nu in de auto

Ariebombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:36

stomme bazen ook af en toe he... ik was op maandag geopereerd, krijg ik op woensdag een telefoontje van mn baas die vroeg of ik al wist wanneer ik zou komen werken

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:04

MissArianne schreef:
ik was op maandag geopereerd, krijg ik op woensdag een telefoontje van mn baas die vroeg of ik al wist wanneer ik zou komen werken
Wat een kluns zeg troost je, mijn chefs zijn niet veel slimmer (die bellen zelfs als ik ziek naar huis toe ga mijn man op om te vragen wanneer ik weer beter ben, alleen weet mijn man dan geeneens dat ik ziek ben, omdat ik nog onderweg ben )

Vandaag bij de bedrijfsarts geweest en ik ga een speciaal programma doen. (in mijn vrije tijd) ik heb dinsdag een intest (van 5 uur!!!) ik moest in ieder geval sportkleding meenemen dus ik ben eens benieuwd. Daarna moet ik waarschijnlijk drie keer per week gaan. Het is iets met fitness, maar er zitten ook fysio's, ergonomen, "krakers" e.d. bij elkaar. Ik weet dus eigenlijk ook niet precies wat het inhoud maar ik hoop wel dat het helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:09

dat klinkt me zoooooooo bekend in de oren, stomme basen, ach bij mij op mn werk hebben ze nooit naar me gevraagd, geen bloemetje, kaartje niets, zit nu al paar jaar in de wao (dat op mijn leeftijd) en WIL ook nooit meer iets horen van baas of collega.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:10

basen? bazen!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 00:22

Hier de Ts weer eens een keertje

Ik heb nu fysio gehad, en ik moet oefeningen gaan doen om mijn bekken en rugspieren sterker te maken. Moet dumbells aanschaffen en dan 3 setjes van 10 per dag doen. en dan langzaam aan zwaarder. en een soort 'wip' bewegingen op een stoel maken om mijn onderrug soepeler te maken