PvdA vs. PF

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:12

ik kan helemaal in Eyes's verhaal komen. zelf ben ik van joodse afkomst, hoewel dat niet te zien is, dus daar zal ik nooit op aangesproken worden (ik heb geen grote neus }> Haha! ) mijn dochter is wel gekleurd, van haar papa's kant. Als ik dan op het nieuws een paar dagen geleden de rotterdammers hoor; 'al die zwartkoppen eruit', dan vind ik dat ook een beetje eng. het gaat hier net zo goed over mijn kind, want hoe nederlands ze ook is, ze zal altijd (voor het oog) een buitenlander blijven omdat ze gekleurd is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:15

Wat eyes moet ondergaan als "getinte" is triest. zo ga ik niet met mensen om. Ik doe wel uitspraken over buitenlanders, maar zoals ik al zei, dat geldt niet voor iedere buitenlander. Ik ben in zoverre voor leven en laten leven. Maar ...... dat moeten anderen dan ook bij mij doen. Ik heb het gevoel door veel buitenlanders (met name islamitische mannen) niet gerespecteerd te worden.

Wat de zetels van pim betreft: een peiling is toch heel anders dan de uiteindelijke verkiezingen. Nu zeggen mensen heel dapper, ik stem voor pim, maar als het puntje bij paaltje komt, stemmen ze toch weer anders. Die 29 zetels haalt hij niet hoor.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:25

ik denk ook dat veel islamitische mannen (vooral de oudere generatie) weinig op heeft met de nederlandse vrouwen. In hun ogen lopen we er onzedelijk bij en zijn we veel te brutaal. Iets wat in hun tijd, in hun land gewoon strafbaar was. gewoon een verschil in cultuur.
En ja.. ze zullen er maar langs moeten kijken als ze het niet aanstaat, want het is hier tenslotte niet abnormaal of strafbaar. Toch vind ik niet dat je ze er op aan moet kijken. je oma houdt er waarschijnlijk ook rare ideeën op na. Gewoon een verschil in opvoeding en tijden dus.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:35

lis schreef:
ik kan helemaal in Eyes's verhaal komen. zelf ben ik van joodse afkomst, hoewel dat niet te zien is, dus daar zal ik nooit op aangesproken worden (ik heb geen grote neus }> Haha! ) mijn dochter is wel gekleurd, van haar papa's kant. Als ik dan op het nieuws een paar dagen geleden de rotterdammers hoor; 'al die zwartkoppen eruit', dan vind ik dat ook een beetje eng. het gaat hier net zo goed over mijn kind, want hoe nederlands ze ook is, ze zal altijd (voor het oog) een buitenlander blijven omdat ze gekleurd is.

Waar is de vader nu?

Hotdog, ik wil wel een discussie, maar iedereen heeft denk ik zijn punt gemaakt. Voor alles en iedereen valt wel wat te zeggen!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:35

Citaat:
Mijn vooroordelen zijn nog niet ontkracht hier

Prima, ik denk dat als je van ons verwacht dat we jouw vooroordelen kunnen ontkrachten, we een zware taak krijgen Haha!
Je zegt namelijk zelf al:
Citaat:
Branca, bedankt voor je bijdrage. Dat van die somaliers, die naar hun eigen land op vakantie gaan, dat zegt me weer genoeg.

Iedereen mag hun mening hebben en als jij er zo over wil denken, ik ben het er niet mee eens, maargoed, jouw feestje. Wat ik alleen wil aangeven, is het toch misschien eens goed is om met een frisse kijk onbevooroordeeld het eens opnieuw te bekijken. Dus niet 'dat zegt me weer genoeg' want zo haal je er inderdaad uit wat je wil zien. Ik kan een verhaal vertellen van een marokaanse jongen die buiten zijn schuld in de criminele wereld terecht is gekomen, maar vergeleken met Branca's verhaal dat beter in jouw straatje past, wordt die van mij afgewenteld als 'dat zal wel' Probeer eens één keer onbevooroordeeld te zijn. Een betere wereld... etc

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:39

"maar vergeleken met Branca's verhaal dat beter in jouw straatje past, "
ik denk dat het verhaal van Branca zijn ervaringen bevestigd, je hebt dus een verkeerde woordkeus gebruikt.
Ik zal geen buitenlanders lastig vallen, ze netjes te woord staan als ze mij iets vragen en ze behandelen zoals ik normale nederlanders behandel. maar groepjes marokanen die op straat rondhangen zal ik toch omzeilen. Ik loop liever geen risico.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:41

lis schreef:
ik denk ook dat veel islamitische mannen (vooral de oudere generatie) weinig op heeft met de nederlandse vrouwen. In hun ogen lopen we er onzedelijk bij en zijn we veel te brutaal.

jij gaat uit van de islamitische mannen die hier in Nederland wonen. Ik weet niet of je wel eens in Turkije bent geweest? Maar die vrouwen die je daar ziet lopen er nog moderner bij dan de vrouwen hier!!
Veel Turken die hier naar toe komen die komen uit die boerendorpjes en zijn niks gewend. Ik weet absoluut niet of dit ook geldt voor Marokkanen, ik wil ook niemand over een kam scheren.
Ik heb heel veel Turkse vrienden en ik ben blij met ze!!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:47

Prima"]
[quote="lis schreef:

Waar is de vader nu?
[/quote]

ik zal daarop antwoorden alleen omdat jij denkt dat het een werkeloze nietsnut is.
De vader woont in Groningen. We zijn niet meer samen omdat IK niet meer samen wil zijn. Als hij het voor het zeggen had, woonden we nog steeds samen. Hij is niet werkeloos.
Hij werkt bij een bouwbedrijf en verder voldoet hij aan alle verplichtingen die een vader heeft. Ook maakt hij gebruik van zijn rechten als vader want hij is dol op zijn dochter, en brengt zoveel mogelijk tijd met haar door. Deze 'buitenlander' spreekt beter nederlands dan menigeen hier, en als je hem ooit aan de telefoon zou krijgen zou je absoluut zeker niet horen dat hij 'buitenlander' is. Hij woont trouwens ook al 20 jaar hier en is dus een goed geïntergreerde medelander. Zo, voldoet hij aan de eisen van een deugende buitenlander?
flauw dat je niet op het inhoudelijke van het bericht durft in te gaan. Hoe zou jij je voelen als je mensen roepen dat jouw kind er maar uit moet omdat ze rood haar heeft??

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:48

Citaat:
ik denk dat het verhaal van Branca zijn ervaringen bevestigd, je hebt dus een verkeerde woordkeus gebruikt.

Dat klopt, ik bedoelde het niet qua geloven (want Branca's verhaal zal idd waar zijn) maar meer qua 'horen wat je horen wil en daar je conclusies vanuit trekken'
Net als van die mensen die hun paard naar de mallemoeren rijden en dat 9x te horen krijgen maar persoon nr 10 zegt dat er niks aan t handje is dus is de methode goed want hetgeen wat de persoon wilde horen wordt zwaarder gewogen dan de anderen die 'tegendraads' antwoorden. Verduidelijkt zo? Verward Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:50

getwerdemme 'waar is de vader nu' waar slaat dat nou op?? Die opmerking wordt dus enkel gemaakt omdat het kind donker is en de vader dus blijkbaar een buitenlander dus zal ie zn vrouw en kind wel in de steek gelaten hebben'
Misselijk
Vind je dit nou zelf niet een beetje ver gaan Prima? Of sla ik de plank nou volledig mis en had je het zo niet bedoeld? Dan ontgaat me het nu van die opmerking. Boos!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:51

hotdog schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens dat branca geen goed beeld kan geven. Ik heb een aantal jaar bij de politie in Amsterdam meegedraaid en als agent kom je nou eenmaal vaker in aanraking met de rotte appels als de goede. Kennelijk zijn dat bij Branca haar bevindingen en zijn dat haar ervaringenOok heb ik in een "allochtone"wijk gewoond en ik moet zeggen dat de allochtone medelander een stuk toleranter is en meer open staat voor de autochtone medelander dan andersom. Jij hebt dus goede ervaringen in deze situatie, maar niet iedereen heeft dat! Tuurlijk zijn er allochtonen die misdaden plegen en dat wordt breed uitgemeten in het nieuws. Dat er ook nog eens een heel groot percentage blanke criminelen zijn valt minder op omdat niet expliciet vermeld wordt. Ik heb moeite met de generalisatie. Ik bedoel, ik zie hier drie mensen uit 't Gooi met een houding die ik absoluut dom en onwetend vind. Jij vindt het dom en onwetend, waar basseer je dat op? Op onze ervaringen, omdat wij er zo over praten, beetje kortzichtig niet? Jij vindt het dom, dat is jouw MENING........ Zijn nu alle mensen uit 't Gooi zo? Trek ik nu de conclusie dat er maar 2% slimme mensen wonen? Nee! Pas een beetje op met hoe je dingen zegt, dan kom je in ieder geval een stuk vriendelijker, opener en slimmer over! Je zou je ook eens in een ander kunnen verdiepen en je afvragen waarom iemand zo reageert. Dingen kunnen heel aangrijpend of bedreigend zijn geweest, zo erg dat je wel gaat generaliseren, het is niet aan jou om te oordelen hoe iemand mag reageren en toch doe je dat, net als vele anderen hier op bokt, negatief of positief.Termen als parasieten, ophoeren ed. getuigen nou niet echt van intelligentie of klasse om Prima zijn geliefde termen nog maar eens aan te halen. Nuancering en formulering zou een aardige omwenteling zijn!

Waarschijnlijk ga je nu zeggen dat het dan ook niet zo gek is dat vluchtelingen/ buitenlanders/de mensen waar we het over hebben, van zich afbijten als er iets gebeurt...........Maar is het over het algemeen niet zo dat de hand die het eten geeft, niet gebeten moet worden? Oftewel, als je iemand scholing wil aanbieden en iemand kansen wil geven, is het dan niet zo dat je als ontvanger zielsblij zou zijn en alles zou willen leren en doen om je aan te passen? Ik denk dat daar o.a. het knelpunt zit, dat veel mensen het zien als ondankbaarheid, je krijgt hier in Nederland de kans en maak er dan ook wat van! Dat geld voor iedereen, voor blank, zwart, geel, bruin, roze, jong, oud en noem het maar op!

BTW, Hotdog, ik ben het met je eens dat je iemand niet moet uitschelden naar de afkomst, maar de overige scheldwoorden zijn die niet bijna allemaal gebasseerd op mensen, ziektes, of lichaamsdelen? [/b]

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:53

Sjeze, zoals jullie nu over Prima heen vallen zeg. WAarom kunnen jullie dit nu niet opvatten als belangstelling, alleen maar omdat jullie anders denken dan hij?
Effe voor Barb (geloof ik). De islamitische mannen in turkije zijn inderdaad vaak anders dan die hier rondlopen. MAar wat schieten we daar hier mee op? Mensen die hier wonen hebben elkaar te respecteren. dat wil zeggen dat islamitische mannen nederlandse vrouwen te respecteren hebben, en ook homo's. WAnt dat zijn in dit land de normen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:58

uhm, tsja. Het topic gaat over discriminatie en er worden meningen geuit dat veel buitenlanders er maar een zootje van maken. Dan wordt er verteld dat iemand een donker kindje heeft, en er komt een opmerking als 'waar is de vader?'

Is dat pure belangstelling? heeft dat niks te maken met het feit dat de vader dus donker is?
Het zal wel, aardig dat Prima informeert naar de situatie van de vader in een topic over nutteloze buitenlanders. Suggereert een hoop, maar dat zal ik dan wel helemaal verkeerd geinterpeteerd hebben. Dan is het toch vervelend dat die opmerking als zodanig geinterpreteerd KAN worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:02

zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Dergelijke gedachten kwamen bij mij niet op toen ik de vraag van Prima las. Ik denk ook niet dat je op elke slak zou moet gaan leggen nu.
Mensen kunnen altijd alles verkeerd interpreteren. Maar tegen mij zeggen ze vaak "je moet uit gaan van het positieve". sja, natuurlijk kan ik dat gemakkelijk zeggen nu. Ik zie niet zoveel verkeerds in wat Prima heeft gezegd, ben het over het algemeen wel met hem eens. Ik denk ook niet dat hij alle buitenlanders weg zou willen hebben. Alleen degenen die er zo'n zooi van maken, en dat zijn er veel. In marokko zouden ze er ook veel beter raad mee weten dan die softies hier in nederland.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:05

De uitspraak, in combinatie met dit topic en Prima's denkbeelden tezamen leek mij idd niet op zijn plaats. Dat heeft niks te maken met de waard en zijn gasten, meer met het feit dat Prima duidelijk heeft gemaakt hoe hij over alles denkt en dan zo'n uitspraak doet waar je dus niet vrolijk van wordt. Vertel me eens Prima, heb ik de plank finaal mis geslagen of zat er wel degelijk een verwijzing in jouw opmerking?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:07

Desiree schreef:
Ik zal geen buitenlanders lastig vallen, ze netjes te woord staan als ze mij iets vragen en ze behandelen zoals ik normale nederlanders behandel. maar groepjes marokanen die op straat rondhangen zal ik toch omzeilen. Ik loop liever geen risico.

Idd ik heb misschien ook vooroordelen, maar ik heb het hier puur over het uitwisselen van ervaringen. Ik heb Branca eerder ook gevraagd of ze ook positieve ervaringen heeft gehad. Helaas, maar dat niet. Mensen, probeer eens mijn tekst te lezen, zonder vooroordeel. Dat doe ik ook met hotdog zijn verhaal. Ik heb net nog gezellig met een surinamer staan praten en mijn ex was notabene een halfbloedje.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:09

ach desiree, we weten allemaal wat Prima hiermee bedoelde, als jij het niet begreep moet je de hele discussie misschien nog eens lezen.
enneh Prima; doe je het weer, iets aanhalen wat ik je prive verteld heb. dus wil je daar aub mee ophouden? Je had het anders via pb kunnen vragen waar de vader nu is, dan had ik het opgevat als belangstellend. Op deze manier niet.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:15

lis"]
[quote="Prima"][quote="lis schreef:

Waar is de vader nu?
[/quote]

ik zal daarop antwoorden alleen omdat jij denkt dat het een werkeloze nietsnut is.
De vader woont in Groningen. We zijn niet meer samen omdat IK niet meer samen wil zijn. Als hij het voor het zeggen had, woonden we nog steeds samen. Hij is niet werkeloos.
Hij werkt bij een bouwbedrijf en verder voldoet hij aan alle verplichtingen die een vader heeft. Ook maakt hij gebruik van zijn rechten als vader want hij is dol op zijn dochter, en brengt zoveel mogelijk tijd met haar door. Deze 'buitenlander' spreekt beter nederlands dan menigeen hier, en als je hem ooit aan de telefoon zou krijgen zou je absoluut zeker niet horen dat hij 'buitenlander' is. Hij woont trouwens ook al 20 jaar hier en is dus een goed geïntergreerde medelander. Zo, voldoet hij aan de eisen van een deugende buitenlander?
flauw dat je niet op het inhoudelijke van het bericht durft in te gaan. Hoe zou jij je voelen als je mensen roepen dat jouw kind er maar uit moet omdat ze rood haar heeft??
[/quote]

Nou weet je, juist als een verhaal heel erg positief is, zoals in dit geval, dan juist heb ik naar verhouding meer waardering voor die man, dan als het een nederlander betrof. Dus dan denk ik:Als je een positief verhaal hoort over een buitenlander; "Ja! ZO kan het dus ook!!". Des te meer respect heb ik dan opeens voor zo een man! En respect moet je verdienen!!! Ongeacht kleur leeftijd of milieu.
Trouwens ik zie iemand die hier 20 jaar lang al woont niet als een medelander maar als een nederlander, met name als hij volledig meedraait in 'de nederlandse cultuur'. Zegt dat genoeg?

Verder bedoelde ik er niets mee hoor Laura. Ik en lis hebben hiervoor gepb en als ik er iets negatiefs mee had bedoeld, dan had ik het niet geschreven, omdat ik en Lis niet op een slechte voet staan.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:21

lis schreef:
ach desiree, we weten allemaal wat Prima hiermee bedoelde, als jij het niet begreep moet je de hele discussie misschien nog eens lezen.
enneh Prima; doe je het weer, iets aanhalen wat ik je prive verteld heb. dus wil je daar aub mee ophouden? Je had het anders via pb kunnen vragen waar de vader nu is, dan had ik het opgevat als belangstellend. Op deze manier niet.

Ik bedoelde het ironisch. Het fei dat jij in je profiel niets vermeld over een man en je hebt wel een kind. Dat zegt wel genoeg. Dus is het imo in info die je gepb had. tevens impliceer ik met die vraag niet dat hij weg is.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:24

Prima schreef:
Ik en lis hebben hiervoor gepb en als ik er iets negatiefs mee had bedoeld, dan had ik het niet geschreven, omdat ik en Lis niet op een slechte voet staan.

hé, het is natuurlijk 'Lis en ik' dat moet je weten hoor, als nederlander Knipoog
goed, als je het niet zo bedoelde neem ik bovenstaande bericht terug. Maar laat het niet weer gebeuren }>

goed, nu allemaal kijken, 2 vandaag begint zo. hebben we weer wat te zeiken vanavond!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:32

Prima"]
[quote="lis"][quote="Prima"]
[quote="lis schreef:

Waar is de vader nu?
[/quote]

[/quote]

Nou weet je, juist als een verhaal heel erg positief is, zoals in dit geval, dan juist heb ik naar verhouding meer waardering voor die man, dan als het een nederlander betrof.
[/quote]

Waaromheb je meer bewondering deze man omdat het een NEDERLANDER van buitenlandse afkomst is? Kun je dat uitleggen?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:33

desiree neemt me tenminste serieus!! En heeft geen vooroordelen zoals jullie!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:42

Citaat:
Waarom heb je meer bewondering deze man omdat het een NEDERLANDER van buitenlandse afkomst is? Kun je dat uitleggen?

Omdat het hem wel is gelukt om zich aan te passen in onze 'cultuur', baan hebben integreren enz. Des te meer respect heb ik voor hem, omdat hij een lichtend voorbeeld kan zijn voor degene die die weg nog moeten inslaan.

Hetzelfde is met die marokkaanse jongen waar ik ruzie mee had (eerder reply eerder hier) nadat ik met die jongen had gepraat en hij toonde zich niet zoals de marrokaantjes uit zijn verhaal (die zouden volgens hem allang gevochten hebben), toen kreeg ik respect voor hem om wie hij was en niet om zijn afkomst of uiterlijk. Hij koos er dus voor om niet zo te zijn als al zijn vrienden en familie!! Respect dus!! HET KAN NAMELIJK OOK ANDERS, ALS JE MAAR WIL.
DUS INTERGEREN EN AANPASSEN I(overnemen van moraal van nederlandse bevolking)S EEN KEUZE EN NIET DE SCHULD VAN DE OVERHEID ALS DAT NIET LUKT.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:00

uiteraard heb ik het dan niet over de mensen in jou omgeving waar jij woonde, hotdog. Ik heb het over die vele (ook marrokaanse rotjongeren) die er niet voor kiezen. En dat zijn er net ietsjes teveel

Laatst met die discussie over kinderbijslag en marokko. Ik las een artikel over een marokkaanse man die drie kinderen in marokko heeft wonen. Hij was heel verontwaardigd dat dat zou gaan gebeuren. Want hij heeft er zijn hele leven voor gewerkt. Hij heeft 8(ja acht!) kinderen (reken uit je 'winst') en een WAO uitkering. Hij was vrachtwagen chauffeur. Nou sorry hoor. Het is misschien de schuld van de overheid om ook na vier kinderen te zeggen dat ze een fokpremie zullen verschaffen aan elk volgend kind. Maar ga niet zeggen dat je je hele leven ervoor hebt gewerkt. Als vrachtwagen chauffeur verdien je misschien 3300 piek netto. Met als afdracht 1400 piek aan belasting. (dit ontvangt hij al aan kinder bijslag!). Maar nu zit hij vast en zeker terecht in de wao en 8 maal kinder bijslag. En dan zeggen dat het belachelijk is. Ongeacht. Nee, hij moet het belachelijk vinden dat zijn land zich zo opsteld en dat hij het kan begrijpen van nederland. (inmiddels denkend dat hij god mag danken dat hij zoveel poet krijgt van de nederlandse belasting centen). Ook vertelde hij zijn mening natuurlijk niet over hoe marokko zich opstelde. laat die kerel lekker naar marokko gaan en daar lopen zeiken en kinderen nemenen dan zeuren bij hun overheid voor geld.
(iedereen denk natuurlijk zo als hierboven geschreven en dus daarom stond het natuurlijk in de telegraaf }> )
(marokko ziet natuurlijk heeeeeel veeeeel inkomsten verloren gaan als dat onderzoek door wordt gezet)

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 00:12

Jaaa, daar hebben jullie niet van terug he?! Haha!