hotdog schreef:Ik ben het er helemaal mee eens dat branca geen goed beeld kan geven. Ik heb een aantal jaar bij de politie in Amsterdam meegedraaid en als agent kom je nou eenmaal vaker in aanraking met de rotte appels als de goede. Kennelijk zijn dat bij Branca haar bevindingen en zijn dat haar ervaringenOok heb ik in een "allochtone"wijk gewoond en ik moet zeggen dat de allochtone medelander een stuk toleranter is en meer open staat voor de autochtone medelander dan andersom. Jij hebt dus goede ervaringen in deze situatie, maar niet iedereen heeft dat! Tuurlijk zijn er allochtonen die misdaden plegen en dat wordt breed uitgemeten in het nieuws. Dat er ook nog eens een heel groot percentage blanke criminelen zijn valt minder op omdat niet expliciet vermeld wordt. Ik heb moeite met de generalisatie. Ik bedoel, ik zie hier drie mensen uit 't Gooi met een houding die ik absoluut dom en onwetend vind. Jij vindt het dom en onwetend, waar basseer je dat op? Op onze ervaringen, omdat wij er zo over praten, beetje kortzichtig niet? Jij vindt het dom, dat is jouw MENING........ Zijn nu alle mensen uit 't Gooi zo? Trek ik nu de conclusie dat er maar 2% slimme mensen wonen? Nee! Pas een beetje op met hoe je dingen zegt, dan kom je in ieder geval een stuk vriendelijker, opener en slimmer over! Je zou je ook eens in een ander kunnen verdiepen en je afvragen waarom iemand zo reageert. Dingen kunnen heel aangrijpend of bedreigend zijn geweest, zo erg dat je wel gaat generaliseren, het is niet aan jou om te oordelen hoe iemand mag reageren en toch doe je dat, net als vele anderen hier op bokt, negatief of positief.Termen als parasieten, ophoeren ed. getuigen nou niet echt van intelligentie of klasse om Prima zijn geliefde termen nog maar eens aan te halen. Nuancering en formulering zou een aardige omwenteling zijn!
Waarschijnlijk ga je nu zeggen dat het dan ook niet zo gek is dat vluchtelingen/ buitenlanders/de mensen waar we het over hebben, van zich afbijten als er iets gebeurt...........Maar is het over het algemeen niet zo dat de hand die het eten geeft, niet gebeten moet worden? Oftewel, als je iemand scholing wil aanbieden en iemand kansen wil geven, is het dan niet zo dat je als ontvanger zielsblij zou zijn en alles zou willen leren en doen om je aan te passen? Ik denk dat daar o.a. het knelpunt zit, dat veel mensen het zien als ondankbaarheid, je krijgt hier in Nederland de kans en maak er dan ook wat van! Dat geld voor iedereen, voor blank, zwart, geel, bruin, roze, jong, oud en noem het maar op!
BTW, Hotdog, ik ben het met je eens dat je iemand niet moet uitschelden naar de afkomst, maar de overige scheldwoorden zijn die niet bijna allemaal gebasseerd op mensen, ziektes, of lichaamsdelen? [/b]