Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Proefdier in gevangenschap krijgt jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:03

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:05

leentje schreef:
Wie van jullie is er kandidaat om maar meteen mee te werken aan een test van een "ruw medicijn"? (wel door computermodellen gegaan en op weefselkweek uitgetest etc, maar niet op proefdieren?)

Als ik een bepaalde ziekte heb waar nog geen goed medicijn voor is, dan wil ik best proefpersoon zijn. het zou toch weer hoop geven.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:23

Desiree schreef:
EenVeganist schreef:

Ik wil niet weten hoe ze aan deze uitslagen gekomen zijn. Arsenicum.... dat hebben ze dus uitgeprobeerd bij dieren! Dat is een afschuwelijke dood. Dus proefdieren lijden wel degelijk.

Er staat dus dat het op schapen waarop ze het hebben uitgeprobeerd, zelfs bij hoge doseringen, juist GEEN effect had Tong uitsteken .

Hoe ze er achter zijn gekomen dat katten doodgaan aan aspirine vind ik een minder prettig idee.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:27

ze zullen het heus niet alleen op schapen hebben uitgeprobeerd. En die aspirine en die katten dat zegt al genoeg.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:03

Desiree schreef:
leentje schreef:
Wie van jullie is er kandidaat om maar meteen mee te werken aan een test van een "ruw medicijn"? (wel door computermodellen gegaan en op weefselkweek uitgetest etc, maar niet op proefdieren?)

Als ik een bepaalde ziekte heb waar nog geen goed medicijn voor is, dan wil ik best proefpersoon zijn. het zou toch weer hoop geven.

probleem is dat ze eerst gezonde "proefobjecten" (om het even niet als dier of persoon moeten te bestempelen) nodig hebben om de nevenwerkingen te achterhalen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:12

leentje schreef:
probleem is dat ze eerst gezonde "proefobjecten" (om het even niet als dier of persoon moeten te bestempelen) nodig hebben om de nevenwerkingen te achterhalen

als je ziek bent en er zijn geen medicijnen, heb je die neveneffecten er wel voor over.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:39

Het punt is dat ze voor dergelijk geneesmiddelen onderzoek juist geen zieke mensen willen maar enkel en alleen gezonde mensen zodat de nevenwerkingen duidelijk worden.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:51

Apple schreef:
Het punt is dat ze voor dergelijk geneesmiddelen onderzoek juist geen zieke mensen willen maar enkel en alleen gezonde mensen zodat de nevenwerkingen duidelijk worden.

Daarom is proeven doen op gevangenen wel een goed alternatief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:56

Spetterlover schreef:
Apple schreef:

Hier moet ik toch wel even om lachen hoor. Dus dierproeven is zielig, maar gevangenen mag wel? Gaat het je nou om levende wezens of ben je gewoon een beetje Penny?

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:30

Waar gaat het hier over? Proefdieren? Definieer proefdier. Om het gedrag van dieren te bestuderen heb je ook proefdieren nodig (die dan door gangetjes gaan lopen enzo) is dat ook zielig? (m.i. niet). Als je moeder kanker heeft, en via proefdieren kunnen ze nieuwe medicijnen uittesten... Tja..
Dit blijft heel moeilijk om hierover te discussieren, en iedereen denkt er anders over. (Zodra ze make-up gaan testen op dieren vind ik het ook te erg worden, en meer van dat soort dingen).

Maar over dierenliefde gesproken...
Hoeveel van jullie hebben een hond? En laten deze uit aan een lijntje, op tijden dat het jou uitkomt?
Wie van jullie rijdt er paard? Douwt dat beest een bit in z'n mond, legt een zadel op de rug en gaat erop zitten?

Je kan wel roepen 'mensen en dieren zijn gelijk' (ik ben het hier zeker mee eens hoor! Begrijp me niet verkeerd Knipoog) maar het is aan de andere kant ook een flinke hypocriete uitspraak.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:33

Spetterlover schreef:
Apple schreef:

Lips are sealed

Nou jij hecht waarde aan het leven Huilen Gevangenen zijn ook mensen.....

Proefdieren voor cosmetica vind ik verschrikkelijk. Medicijnen is een ander verhaal, maar dan heb ik nog wel eens mijn vraagtekens.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:26

faye schreef:
Hier moet ik toch wel even om lachen hoor. Dus dierproeven is zielig, maar gevangenen mag wel? Gaat het je nou om levende wezens of ben je gewoon een beetje Penny?

Dat heeft niets met Penny te maken
Dieren zijn onschuldig, hebben niets fout gedaan, maar worden er wel voor gebruikt.
Gevangenen die iets heel ergs hebben gedaan mogen ze van mij proeven op doen, die zijn niet onschuldig. Bijvoorbeeld die beul van twente, mogen ze van mij proeven op doen tot hij er dood bij neer valt. En geld voor nog wel meer mensen.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:32

Ik begrijp je redenering van 'dieren zijn onschuldig', maar wat ik dan niet snap is dat je opeens gevangenen erbij gaat betrekken Verward

Zeg dan gewoon dat je helemaal tegen proeven bent, voor wat dan ook, bij wie dan ook.
Deze opmerking getuigt namelijk ook niet echt van helder denken op niveau.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:36

Lorena schreef:
Ik begrijp je redenering van 'dieren zijn onschuldig', maar wat ik dan niet snap is dat je opeens gevangenen erbij gaat betrekken Verward

Zeg dan gewoon dat je helemaal tegen proeven bent, voor wat dan ook, bij wie dan ook.
Deze opmerking getuigt namelijk ook niet echt van helder denken op niveau.

Ik las dit van iemand op bokt en vond het eigenlijk een prima idee. Als die proeven gedaan moeten worden, en ze willen geen andere (duurdere) alternatieven gebruiken, gebruik dan mensen die het verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:38

Tsja ik vind mensen die zich drukker maken om dieren ipv mensen die in hongersnood verkeren behoorlijk crimineel. Wat mij betreft mogen ze van mij dus best proeven op jou uitvoeren Clown

Echt een redenering van niets! Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:38

Ik vind dit getuigen van zoooo verschrikkelijk laag niveau.....

Mensen die het verdienen..... nou de helft die in de bak zit verdient het echt niet hoor! Denk eens aan verkeerde vrienden, verschrikkelijke opvoeding enz enz......

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:41

faye schreef:
Tsja ik vind mensen die zich drukker maken om dieren ipv mensen die in hongersnood verkeren behoorlijk crimineel. Wat mij betreft mogen ze van mij dus best proeven op jou uitvoeren Clown

Precies.

Waar leg je de grens?
Dit is een ethische discussie die jou niveau ver te boven gaat (dat van mij ook, en ik doe Universiteit, no offense dus. Kost me denk ik nog wel 20 jaar om mij hier een mening over te vormen!)

Dus denk even na voordat je zulke uitspraken doet!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:42

faye schreef:

En dat mogen ze van mij ook, ben ook zeker van plan me daarvoor op te geven zodra ik 18 ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:43

Spetterlover schreef:
faye schreef:

En dat mogen ze van mij ook, ben ook zeker van plan me daarvoor op te geven zodra ik 18 ben.

Ik bedoel zeker niet de onderzoekjes waar je geld voor krijgt he? Nee die onderzoeken die in Nederland niet op mensen mogen worden uitgevoerd waarom er proefdieren zijn. Daar hebben we het toch over in dit topic? Blijkbaar begrijp je niet echt waar de discussie over gaat!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:44

Desiree schreef:
leentje schreef:

als je ziek bent en er zijn geen medicijnen, heb je die neveneffecten er wel voor over.

daar gaat het em niet om eerst moeten de neveneffecten op een gezond persoon onderzocht kunnen worden!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:46

Spetterlover schreef:
faye schreef:

Zeker meedoen aan een voedingsonderzoek van een stel studenten?
Of wat voor effect roken heeft op kwaliteit van sperma en meer van dat soort onzin?

Zodra er een medicijn uitgetest moet worden waar je misschien wel constant van moet braken, aan de diarree van raakt, en ook nog eens uitslag krijgt, weet ik zeker dat jij niet meer zo hard staat te roepen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:58

EenVeganist schreef:
Cassidy schreef:
Met celkweek kun je niet alles doen. En zal ik je wat vertellen? Voor het aanmaken van die celkweek moet ook een dier sterven. Piem, dood, dead, Todt, deceased....

Vertel dan waarom celkweek beperkt is?

Het zou kunnen dat men celmateriaal van dieren gaat jatten. Maar niet perse.

dit is beperkt omdat zoals ik al eerder gezegt heb Haha! celkweek BUITEN het lichaam gebeurt. Helaas kunnen wij het imuunsystheem niet nabootsen, dus is dierproeven in zekere zin nodig. Hierbij weet je gewoon percies hoe er op een bepaald medicijn gereageerd word... En BUITEN het lichaam is alles anders dan IN het lichaam Lachen

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:18

Klopt helemaal.

Alleen is het niet precies zoals Cassidy zegt, een dier hoeft niet altijd dood te gaan hiervoor.

@ EenVeganist; Hoe zou het niet persé hoeven dat men celmateriaal van dieren gaat 'jatten'? Ben je uberhaupt wel bekend op dit terrein Verward

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:21

Lorena schreef:
@ EenVeganist; Hoe zou het niet persé hoeven dat men celmateriaal van dieren gaat 'jatten'? Ben je uberhaupt wel bekend op dit terrein Verward

Tuuuurlijk! www.wakkerdier.nl Pling

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:27

Oh daar heb ik nog nooit op gekeken!
"Mail de legbatterij de wereld uit" - gelukkig is er niet al een wet die per 2012 alle legbatterijen in NL verbiedt Gestoord

toch vind ik wakkerdier een goede organisatie, zo worden meer mensen zich wel bewust van dierwelzijn!