EenVeganist schreef:
Ik wil niet weten hoe ze aan deze uitslagen gekomen zijn. Arsenicum.... dat hebben ze dus uitgeprobeerd bij dieren! Dat is een afschuwelijke dood. Dus proefdieren lijden wel degelijk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EenVeganist schreef:
leentje schreef:Wie van jullie is er kandidaat om maar meteen mee te werken aan een test van een "ruw medicijn"? (wel door computermodellen gegaan en op weefselkweek uitgetest etc, maar niet op proefdieren?)
Desiree schreef:EenVeganist schreef:
Ik wil niet weten hoe ze aan deze uitslagen gekomen zijn. Arsenicum.... dat hebben ze dus uitgeprobeerd bij dieren! Dat is een afschuwelijke dood. Dus proefdieren lijden wel degelijk.
Desiree schreef:leentje schreef:Wie van jullie is er kandidaat om maar meteen mee te werken aan een test van een "ruw medicijn"? (wel door computermodellen gegaan en op weefselkweek uitgetest etc, maar niet op proefdieren?)
Als ik een bepaalde ziekte heb waar nog geen goed medicijn voor is, dan wil ik best proefpersoon zijn. het zou toch weer hoop geven.
leentje schreef:probleem is dat ze eerst gezonde "proefobjecten" (om het even niet als dier of persoon moeten te bestempelen) nodig hebben om de nevenwerkingen te achterhalen
Apple schreef:Het punt is dat ze voor dergelijk geneesmiddelen onderzoek juist geen zieke mensen willen maar enkel en alleen gezonde mensen zodat de nevenwerkingen duidelijk worden.
Spetterlover schreef:Apple schreef:Het punt is dat ze voor dergelijk geneesmiddelen onderzoek juist geen zieke mensen willen maar enkel en alleen gezonde mensen zodat de nevenwerkingen duidelijk worden.
Daarom is proeven doen op gevangenen wel een goed alternatief
Spetterlover schreef:Apple schreef:Het punt is dat ze voor dergelijk geneesmiddelen onderzoek juist geen zieke mensen willen maar enkel en alleen gezonde mensen zodat de nevenwerkingen duidelijk worden.
Daarom is proeven doen op gevangenen wel een goed alternatief
faye schreef:Hier moet ik toch wel even om lachen hoor. Dus dierproeven is zielig, maar gevangenen mag wel? Gaat het je nou om levende wezens of ben je gewoon een beetje Penny?
Lorena schreef:Ik begrijp je redenering van 'dieren zijn onschuldig', maar wat ik dan niet snap is dat je opeens gevangenen erbij gaat betrekken![]()
Zeg dan gewoon dat je helemaal tegen proeven bent, voor wat dan ook, bij wie dan ook.
Deze opmerking getuigt namelijk ook niet echt van helder denken op niveau.
faye schreef:Tsja ik vind mensen die zich drukker maken om dieren ipv mensen die in hongersnood verkeren behoorlijk crimineel. Wat mij betreft mogen ze van mij dus best proeven op jou uitvoeren
Echt een redenering van niets!
faye schreef:Tsja ik vind mensen die zich drukker maken om dieren ipv mensen die in hongersnood verkeren behoorlijk crimineel. Wat mij betreft mogen ze van mij dus best proeven op jou uitvoeren
Spetterlover schreef:faye schreef:Tsja ik vind mensen die zich drukker maken om dieren ipv mensen die in hongersnood verkeren behoorlijk crimineel. Wat mij betreft mogen ze van mij dus best proeven op jou uitvoeren
En dat mogen ze van mij ook, ben ook zeker van plan me daarvoor op te geven zodra ik 18 ben.
Desiree schreef:leentje schreef:probleem is dat ze eerst gezonde "proefobjecten" (om het even niet als dier of persoon moeten te bestempelen) nodig hebben om de nevenwerkingen te achterhalen
als je ziek bent en er zijn geen medicijnen, heb je die neveneffecten er wel voor over.
Spetterlover schreef:faye schreef:Tsja ik vind mensen die zich drukker maken om dieren ipv mensen die in hongersnood verkeren behoorlijk crimineel. Wat mij betreft mogen ze van mij dus best proeven op jou uitvoeren
En dat mogen ze van mij ook, ben ook zeker van plan me daarvoor op te geven zodra ik 18 ben.
EenVeganist schreef:Cassidy schreef:Met celkweek kun je niet alles doen. En zal ik je wat vertellen? Voor het aanmaken van die celkweek moet ook een dier sterven. Piem, dood, dead, Todt, deceased....
Vertel dan waarom celkweek beperkt is?
Het zou kunnen dat men celmateriaal van dieren gaat jatten. Maar niet perse.
Lorena schreef:@ EenVeganist; Hoe zou het niet persé hoeven dat men celmateriaal van dieren gaat 'jatten'? Ben je uberhaupt wel bekend op dit terrein