Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jeanie

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:48

Ze heeft al gebeten, eigen schuld dikke bult ik had de kids van te voren gewaarschuwd. Niet luisteren dan maar voelen .......ervaringsleren zeg maar Clown .

( En aangezien ik een beroepsopvoeder ben moet je van hoge huizen komen om mij hier op aan te spreken)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:48

*kruipt onder de tafel vandaan* Haha!

Mijn schoonmoeder begon meteen bij ons eerste bezoek aan haar na onze huwelijksreis met de opmerking: "En, denken jullie al aan kinderen?"
Ik heb haar meteen gevraagd of ze niet vond dat ze al genoeg kleinkinderen had (7 van haar dochter). Sindsdien niks meer over gehoord Haha!

En Ruud doet wat ik regelmatig wíl doen, maar niet durf... Tong uitsteken Ligt een kind in het gangpad te dweilen, hevig janken en gillen. Kans van 99/100 dat ik een paar vingertjes kan raken als ik erlangs rijd met mijn karretje.... Maar ik wacht dan altijd toch, tot het kind uit de weg is gerold Clown

Bij de C1000 hoorde ik eens zo'n klein karretje met een noodgang aankomen, aan de andere kant van het schap. Met zeer duidelijk een rennend kind erachter. Toen (ik kwam van links) heb ik wel mijn kar ietsje doorgeduwd, waardoor het kind met karretje en al tegen mijn kar aan knalde. Verder geen schade, maar het kind in kwestie was goed geschrokken Lachen

Nee hoor, ik vind het wel goed met de kinderen. Er zijn er zat in Nederland, daarvoor hoef ik er ook niet nog eens een stapeltje op de wereld te zetten. Creche moet je je tegenwoordig al voor opgeven als je kinderen nog niet eens geboren zijn, wat een gedoe...
Een leuk eigen paard staat hoger op mijn prioriteitenlijstje.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:52

jeanie schreef:
Ze heeft al gebeten, eigen schuld dikke bult ik had de kids van te voren gewaarschuwd. Niet luisteren dan maar voelen .......ervaringsleren zeg maar Clown .

( En aangezien ik een beroepsopvoeder ben moet je van hoge huizen komen om mij hier op aan te spreken)

Maar als zo'n moeder aangifte doet, kan je wel je hond in laten slapen. En geloof me, lakse moeders zijn het ergst om anderen ergens de schuld van te geven!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:56

Mijn hond zat keurig aangelijnd op het gangpad volgens de regels, er is hier ook een regel niet rennen en schreeuwen door het gangpad er staan 45 paarden.
De manegehond bijt nog eerder die is wat groter als de mijne ik heb een kleine jack die eerst nog waarschuwd. Nee hier ben ik niet zo bang voor hond gaat ook dagenlijks mee naar het werk en ze heeft daar nog nooit gebeten. En daar lopen de zogenaamde echte gedragsgestoorde jongeren alleen luisteren die wel vreemd toch Haha!

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:59

Hoe lastig de kinderen van een ander ook zijn, je hebt niet het recht om dan maar het heft in eigen handen te nemen en die kinderen hardhandig aan te pakken... Ook een beetje heel erg laf en triest dit, je gaat als volwassenen toch niet met je winkelwagentje tegen een kind aanrijden of iets dergelijks? Dacht toch dat je dan wat meer verstand had.

Je kunt er ook problemen mee krijgen, vooral als er getuigen bij zijn ofzo, en de moeder stapt naar de politie (ja die heb je ja). Bedenk dat het nog altijd kinderen zijn!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:02

SweetTinka schreef:
Hoe lastig de kinderen van een ander ook zijn, je hebt niet het recht om dan maar het heft in eigen handen te nemen en die kinderen hardhandig aan te pakken... Ook een beetje heel erg laf en triest dit, je gaat als volwassenen toch niet met je winkelwagentje tegen een kind aanrijden of iets dergelijks? Dacht toch dat je dan wat meer verstand had.

Je kunt er ook problemen mee krijgen, vooral als er getuigen bij zijn ofzo, en de moeder stapt naar de politie (ja die heb je ja). Bedenk dat het nog altijd kinderen zijn!

Kwestie van de "aanrijding" dus danig camoufleren dat het geheel per ongeluk was. Ga uiteraard niet vol in de achtervolging Haha!

Maar als ze op de grond liggen dan rijd ik er niet overheen hoor. Of ik moet het echt niet gezien hebben. Maar inderdaad mijn snelheid aanpassen zodat ze net tegen je karretje aan klappen is erg leuk.

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:30

SweetTinka schreef:

Helemaal mee eens! Ik vind het echt enórm triest en belachelijk als je je frustraties maar fysiek op een klein kind gaat uiten! Dan moet je ook niet zeuren over vervelende kinderen want als je zoiets doet ben je zelf net zo erg! Wat nou volwassen!?! Boos!
Doe even normaal en verhaal het op de ouders. Heel laf als je wel tegen een klein kind opdurft maar niet de ouders aanspreekt omdat je bang bent voor een felle reactie.

Overigens zou ik het héél terecht vinden als zo'n ouder boos wordt als je zijn/haar kind loopt te mishandelen; daar is nl nóóit een reden voor.

En wat betreft de 'vingertjes raken'; ik mag toch hopen bij God dat je dat nooit van je leven doet want dat soort dingen verminken iemands hand voor de rest van zn leven...
Lies schreef:
Maar mijn eigen kind.. tja, dat is mijn wereld, mijn hart. Het ís imo gewoon waar; een 'eigen' kind is heel wat anders dan de koters van een ander.

Volgens mij is dat idd een belangrijk punt. Mijn moeder heeft ook niet zoveel met kinderen in het algemeen maar haar eigen kinderen zijn gewoon álles voor haar. En zo ken ik wel meer vrouwen die dat zo voelen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:48

stef schreef:
Dus ik dat ook tegen die vrouw gezegt: Nee, daar kon ik nog niet over oordelen. Mijn moedergevoelens kwamen nog wel.....

Noujaaaaaa

WIE oordeelt er nu over WIE? Boos!
DAt mens WALST gewoon over jouw mening en jouw gevoelens heen. HOezo komt dat nog wel? Is dat vanzelfsprekend dan?
Helaas wordt het krijgen van kinderen als vanzelfsprekend beschouwt en dat brengt veel problemen in de maatschappij:
- kinderen krijgen hoort erbij dus doe je dat. OOK al moet je er offers voor brengen (dan breng je ze toch gewoon niet als ouder?)
- als het krijgen van kinderen niet lukt (kennelijk vindt moeder natuur het krijgen van kinderen iets minder vanzelfsprekend), komt er des te meer frustratie los en het wordt een obsessie. Want ook van de natuur kan de mens geen "nee" accepteren.
- als meer mensen eerlijk naar zichzelf zouden zijn, zouden ze zich realiseren dat ze onvoldoende te bieden hebben voor een kind en dat een kind beter af zou zijn als het bij hen niet geboren zou worden.

Ik vind dat veel mensen kinderen krijgen uit egoisme. ZE staan er onvoldoende bij stil wat ze zelf een kind te bieden hebben. JIj bent heel eerlijk, jij zegt "leuk voor een dagje maar meer heb ik er niet voor over". Ik waardeer dat juist. Martin Gaus zei het zo mooi op de radio vorige week. Dit was n.a.v. de film shrek die in Engeland een hype onder het kopen van ezeltjes veroorzaakte. Wij als dierenliefhebbers weten hoe schadelijk het kan zijn voor een dier om een "trend" te zijn. Martin zei dat mensen kudde dieren zijn, die trends achterna hollen, en dat ze dat zelfs doen als het gaat om kinderen krijgen en dat ze er onvoldoende bij stil staan wat ze zelf nou een kind te bieden hebben als ouder.

Mensen die geen kinderen willen geven een positieve bijdragen aan het milieu. De mens is namelijk slecht voor het milieu. Het zou beter zijn als er minder mensen waren. En ook voor de mensen zelf is het prettiger. Hoe meer ruimte, hoe meer vrijheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:51

Desiree schreef:
- als het krijgen van kinderen niet lukt (kennelijk vindt moeder natuur het krijgen van kinderen iets minder vanzelfsprekend), komt er des te meer frustratie los en het wordt een obsessie. Want ook van de natuur kan de mens geen "nee" accepteren.

Met alle respect, maar als kindervrije kun je niet oordelen over het hebben van een kinderwens en ze niet kunnen krijgen. Ik vind deze opmerking van jou nogal kort door de bocht.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:55

faye schreef:
Desiree schreef:

Met alle respect, maar als kindervrije kun je niet oordelen over het hebben van een kinderwens en ze niet kunnen krijgen. Ik vind deze opmerking van jou nogal kort door de bocht.

Ik wil er maar mee aangeven hoe gek de mensen elkaar kunnen maken in hun wensen en behoeftes. ALles MOET! Het gaat verder dan het hebben van een 2e auto, 3x per jaar op vakantie en alles willen wat de buurman ook heeft. HEt betreft ook kinderen!

DAarbij, wat bereiken mensen ermee, met een obsessie om iets te willen wat ze niet kunnen krijgen? Dan worden ze doodongelukkig! Dat heeft niets te maken met oordelen over die mensen. EN er zijn echt mensen die er vreselijk onder lijden dat ze geen kinderen kunnen krijgen. ZE kunnen het niet loslaten. En daar hebben ze zichzelf het hardste mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:57

Ik vind een nieuwe auto, een hondje of vakantie wel iets anders dan een kinderwens. Ik zou het er ook vreselijk moeilijk mee hebben als ik geen kinderen zou kunnen krijgen, als die wens ontstaat kan dat heel heftig zijn. Bovendien heeft het iets met falen van jezelf, je eigen lichaam te maken.

Als ik geen hondje kan kopen of niet op vakantie, denk ik, nou jammer. Het is wezenlijk iets anders en dus geen vergelijking. Sorry.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:58

Ik heb niet alles gelezen, maar ook hier een 30-jarige die GEEN kinderen wil.

Ook ik heb al zolang ik me kan heugen gezegd dat ik geen kids wil en inderdaad: "let maar op, dat komt nog wel" NEE verdomme, dat komt helemaal niet nog wel........ Boos! Ik wil ze niet, vind het lastpakken, handenbindertjes, tijdrovend, geldrovend, en ik kan niet meer doen wat IK wil. Egoistisch ?? Lijkt me eerder andersom, het is MIJN leven en als ik ze niet wil dan neem ik ze niet. Het is juist egoistisch om kinderen te nemen omdat papa en mama dat zo nodig willen, is mijn mening.

Ik ben heerlijk tevreden met m'n leventje zonder kids en kan me niet voorstellen dat ik ze zou hebben.
Ik vind ze leuk bij m'n vriendinnen, een uurtje, evt. een dagje oppassen, maar dan mogen ze 's avonds fijn weer terug naar huis !!

Nee, ook voor mij GEEN kids....... Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:03

Overigens, ik zie dat gevoelens die mensen hebben t.a.v. kinderen (vaak negatief door andermans laksheid in de opvoeding) toch weer iets anders is als het hebben van een kinderwens.

Ik kan zoveel redenen opnoemen dat ik geen kinderen wil. Ik zou kunnen zeggen:
- de maatschappij deugt niet genoeg voor mijn kinderen
- er zijn al te veel mensen in de wereld
- ik hou niet zoveel van kinderen
maar eigenlijk zouden die redenen niet zwaar genoeg zijn indien ik een moederwens had gehad. Maar dat heb ik niet.
Mij ontbreekt gewoon de behoefte om te moederen over iets wat uit mezelf voortkomt ondanks dat iedereen zegt hoe mooi het kan zijn. En waarom? SJa. waarom hou je van paarden, waarom wordt je verliefd op een bepaald persoon? Dingen zijn zoals ze zijn. Ik weet ook niet altijd waarom ik ben zoals ik ben maar het is zoals het is. En ik ben ook heel tevreden met mijn leven zoals het nu is. Ik wil dat niet veranderen.

OVerigens Faye, ik snap wel dat het een soort leegte overlaat in je leven. Dat zou het bij mij namelijk doen als ik in mijn leven geen hond kon hebben (als ik bijvoorbeeld altijd moest werken). Ik zou dat ervaren als een gemis. Maar het moet je niet ongelukkig maken. Je verandert er namelijk niets mee. (sjee, hoor ik mezelf dat zeggen?)
Laatst bijgewerkt door Desiree op 11-03-05 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:05

Desiree schreef:
Overigens, ik zie dat gevoelens die mensen hebben t.a.v. kinderen (vaak negatief door andermans laksheid in de opvoeding) toch weer iets anders is als het hebben van een kinderwens.

Ik kan zoveel redenen opnoemen dat ik geen kinderen wil. Ik zou kunnen zeggen:
- de maatschappij deugt niet genoeg voor mijn kinderen
- er zijn al te veel mensen in de wereld
- ik hou niet zoveel van kinderen
maar eigenlijk zouden die redenen niet zwaar genoeg zijn indien ik een moederwens had gehad. Maar dat heb ik niet.
Mij ontbreekt gewoon de behoefte om te moederen over iets wat uit mezelf voortkomt ondanks dat iedereen zegt hoe mooi het kan zijn. En waarom? SJa. waarom hou je van paarden, waarom wordt je verliefd op een bepaald persoon? Dingen zijn zoals ze zijn. Ik weet ook niet altijd waarom ik ben zoals ik ben maar het is zoals het is. En ik ben ook heel tevreden met mijn leven zoals het nu is. Ik wil dat niet veranderen.

Zo is het denk ik ook. Maar wil je wel graag en het lukt niet is dat heel pijnlijk. En de een kan dat beter loslaten dan de ander. Het is ook maar net hoe sterk die wens is natuurlijk!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:07

faye schreef:
Zo is het denk ik ook. Maar wil je wel graag en het lukt niet is dat heel pijnlijk. En de een kan dat beter loslaten dan de ander. Het is ook maar net hoe sterk die wens is natuurlijk!

hOe sterk een wens bij iemand is, is niet meetbaar. Ik denk alleen wel dat de een iets beter kan loslaten als een ander. En ik denk dat dit kracht kost en die kracht moet je hebben. En de een heeft meer kracht dan de ander.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:27

faye schreef:
Desiree schreef:

Nee hoor ik ben volledig tegen IVF, dat zou per direct verboden moeten worden.
Als moeder natuur nee zegt, dan is het ook nee. 't is niet voor niets MOEDER natuur.
Komen weer kreukels van die dan weer in leven moeten worden gehouden en een mens/dier onterend bestaan leven.
Ben zelfs zo erg dat als blijk dat het ongeboren mensje geen normaal leven kan leiden, dit alsnog moet worden geaborteerd/geeuthaniseerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:32

Wat is normaal?
Wie leeft er tegenwoordig nou een normaal leven? Doe je dat als je 1.3 kind heb, 2 auto's, 3 x per jaar op vakantie, een hond, hoge hypotheek op je koophuis, ong. €10.000 schuld óf als je in je huurhuisje zit met je kat en 3 kinderen?

Ook moedernatuur maakt wel eens foutjes die door de mensen tegenwoordig netjes te corrigeren zijn, dus als iemand na zo'n ingreep een 'normaal' leven kan lijden/leiden. Waarom niet?
Jarenlang ivf en al die dergelijke trucs om maar zwanger te worden valt bij ij niet onder netjes corrigeren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:35

Ik vind dat IVF zowiezo niet moet worden vergoed. DIt kost de staat handenvol geld. En overal op dingen die zo belangrijk zijn, en waar zoveel meer mensen van kunnen profiteren t.a.v. hun gezondheid wordt bezuinigd. DAn vind ik het vergoeden van hoge kosten van IVF misplaatst. WAarom is een kinderwens belangrijker dan een gezondheidswens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:40

Voordat je aan IVF toe bent heb je al aardig wat zelf moeten betalen. En dan heb ik het niet over een paar euro. Dus zo gratis is het allemaal niet.

Persoonlijk zou ik zelf niet voor IVF kiezen, maar ik kan me wel voorstellen dat een ander dat doet. Waarom niet IVF vergoeden, maar bijvoorbeeld wel behandeling van longemfyseem omdat iemand zich kapotgerookt heeft? Of een levertransplantatie als iemand zich kapot heeft gezopen? Waar trek je de grens?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:47

faye schreef:
Waarom niet IVF vergoeden, maar bijvoorbeeld wel behandeling van longemfyseem omdat iemand zich kapotgerookt heeft? Of een levertransplantatie als iemand zich kapot heeft gezopen? Waar trek je de grens?

wie zegt dat iedereen met longproblemen rookt? Ik ken veel mensen met longproblemen en daarom niet MOGEN roken. En toch krijgen ze bijvoorbeeld longproblemen erbij. Ik vind ook dat een levertransplantatie van iemand die zich kapotgezopen heeft een totale waste. Ik kan me ook niet voorstellen dat zulke mensen voor aan op een wachtlijst staan hoor.

Maar goed, het gaat hier wel om levensbedreigende situaties. DAarbij als je niet gezond bent, kun je arbeidsongeschikt worden en je wordt heel erg beperkt. DAt is niet zo als je geen kinderen kunt krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:52

Dus jij denkt dat de mensen uit mijn voorbeeld nog werken? Clown

Ik geef alleen maar aan dat jullie nogal anti kids gefixeerd zijn. Dat is wat ik niet snap, dat je ze zelf niet wilt oke, maar ik krijg soms het gevoel dat sommige kindervrijen een ander ook geen kinderen gunnen en dat snap ik gewoon niet.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:15

Wat ik dan weer niet snap is dat in een topic van mensen die geen kinderen willen en in de meeste gevallen ook geen interesse in kinderen hebben, altijd moeders opduiken om te komen vertellen hoe lief hun kinderen wel niet zijn en hoe goed ze zich gedragen... Verward

Dat anti-kids komt denk ik gedeeltelijk voor uit het feit dat veel ouders selectief doof zijn en hun schatjes niet of nauwelijks horen dreinen, gillen, jammeren en huilen. Bij dat 'het is anders als ze van jezelf zijn' hoort dat blijkbaar ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:21

Ik zeg helemaal niet dat kids zo leuk zijn. Selectief lezen daar zijn "jullie"goed in.

Oh oh een wereldramp als iemand zegt dat de wens vanzelf nog wel komt, maar dat jullie het over k*tkoters hebben, aborteren van kids met een handicap, aanrijden van kids in de supermarkt, dat is zo vreselijk grappig en normaal. ik vind veel kindervrijen erg verzuurd en dat blijkt nu ook wel weer. Als je niet meepraat moet je uit een topic. Tolerantie eisen jullie wel, maar geven ho maar.

Jammer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:29

Misschien dat ook gedeeltelijk komt door dat de ouders (goed of slecht) hun koter bij iedereen opdringen, of je het wilt of niet. Ach wacht maar dan..... Je bent nog jong.... Ach gussie het is zo'n schatje.. Van jezelf is het toch heel anders hoor..

Als je dan het volgende ziet:
Pietje niet doen (pietje luistert niet)
Pietje leg terug! (pietje gaat vrolijk verder)
Pietje nee zei mama (pietje steekt zijn tong uit)
Dat wilt mama niet hebben, dat is niet netjes. Nee, pietje dat krijg je niet
(pietje gaat janken)
Nou vooruit dan maar, als je vanavond je bord maar leeg eet. (en wie van jullie denkt dat Pietje dat gaat doen?)

Waar denk je dat 'mijn' Pietje van mij een flets om z'n oren had gehad?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:40

Desiree schreef:
[
Ik wil er maar mee aangeven hoe gek de mensen elkaar kunnen maken in hun wensen en behoeftes. ALles MOET! Het gaat verder dan het hebben van een 2e auto, 3x per jaar op vakantie en alles willen wat de buurman ook heeft. HEt betreft ook kinderen!
[/quote]

ok ik heb 1 kind 4 paarden 3 katten 1 hond 1 konijn 3 kippen 1 haan een zooitje vissen en een man

ik zou dolgraag nog een kind er bij willen hebben , waarom , al sla je me dood , maar het kan / mag niet meer

ja ik vond dat rot om te horen maar ga der niet daarom dagelijks zielig in een hoekje zitten

IK MOET HELEMAAL NIKS (dat is al jaar en dag mijn lijfspreuk!!)

2e auto is bij ons eerder noodzaak dan wens ik had liever gezond genoeg ge weest om alles op de fiets te kunnen doen zoals vroeger
3 x per jaar op vakantie ????? wat dacht je van 1 x per 3 jaar en dan nog in nl in een huisje van iemand anders
en ik wil zeker laat staan moet dat wat de buurman heeft

dat ik dus graag een 2e had gehad heeft niks te maken met wie zijn buurman dan ook Knipoog

mijn zoontje was alles behalve gepland (met pil en condoom Haha! )maar meer dan welkom

wou ooit wel een kind maar toen eigenlijk nog niet dacht ik , heb ook eerder al een abortus gehad 1 x omdat het geestelijk en lichamelijk niet in orde was (en om nu een kas plantin de wereld te schoppen , nee dank je ) en 1 x vd verkeerde vent zwanger op de verkeerde tijd

ik mag dan een kinder wens hebben , en blij zijn met mijn kind
maar dat heeft echt niks met wie zijn buurman dan ook te maken

en toch kan ik me ook heel goed voorstellen dat en ook waarom
sommige mensen echt geen kinderen willen

maar als iemand ooit het lef heeft mijn kind een pets te verkopen krijgt die persoon echt een pets van mij terug , mijn kind mag namelijk niet slaan Knipoog maar dat doe ik dan wel graag voor m Clown