( En aangezien ik een beroepsopvoeder ben moet je van hoge huizen komen om mij hier op aan te spreken)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jeanie schreef:Ze heeft al gebeten, eigen schuld dikke bult ik had de kids van te voren gewaarschuwd. Niet luisteren dan maar voelen .......ervaringsleren zeg maar.
( En aangezien ik een beroepsopvoeder ben moet je van hoge huizen komen om mij hier op aan te spreken)
SweetTinka schreef:Hoe lastig de kinderen van een ander ook zijn, je hebt niet het recht om dan maar het heft in eigen handen te nemen en die kinderen hardhandig aan te pakken... Ook een beetje heel erg laf en triest dit, je gaat als volwassenen toch niet met je winkelwagentje tegen een kind aanrijden of iets dergelijks? Dacht toch dat je dan wat meer verstand had.
Je kunt er ook problemen mee krijgen, vooral als er getuigen bij zijn ofzo, en de moeder stapt naar de politie (ja die heb je ja). Bedenk dat het nog altijd kinderen zijn!
SweetTinka schreef:Helemaal mee eens! Ik vind het echt enórm triest en belachelijk als je je frustraties maar fysiek op een klein kind gaat uiten! Dan moet je ook niet zeuren over vervelende kinderen want als je zoiets doet ben je zelf net zo erg! Wat nou volwassen!?!Hoe lastig de kinderen van een ander ook zijn, je hebt niet het recht om dan maar het heft in eigen handen te nemen en die kinderen hardhandig aan te pakken... Ook een beetje heel erg laf en triest dit, je gaat als volwassenen toch niet met je winkelwagentje tegen een kind aanrijden of iets dergelijks? Dacht toch dat je dan wat meer verstand had.
Je kunt er ook problemen mee krijgen, vooral als er getuigen bij zijn ofzo, en de moeder stapt naar de politie (ja die heb je ja). Bedenk dat het nog altijd kinderen zijn!
Lies schreef:Maar mijn eigen kind.. tja, dat is mijn wereld, mijn hart. Het ís imo gewoon waar; een 'eigen' kind is heel wat anders dan de koters van een ander.
stef schreef:Dus ik dat ook tegen die vrouw gezegt: Nee, daar kon ik nog niet over oordelen. Mijn moedergevoelens kwamen nog wel.....
Noujaaaaaa
Desiree schreef:- als het krijgen van kinderen niet lukt (kennelijk vindt moeder natuur het krijgen van kinderen iets minder vanzelfsprekend), komt er des te meer frustratie los en het wordt een obsessie. Want ook van de natuur kan de mens geen "nee" accepteren.
faye schreef:Desiree schreef:- als het krijgen van kinderen niet lukt (kennelijk vindt moeder natuur het krijgen van kinderen iets minder vanzelfsprekend), komt er des te meer frustratie los en het wordt een obsessie. Want ook van de natuur kan de mens geen "nee" accepteren.
Met alle respect, maar als kindervrije kun je niet oordelen over het hebben van een kinderwens en ze niet kunnen krijgen. Ik vind deze opmerking van jou nogal kort door de bocht.
Desiree schreef:Overigens, ik zie dat gevoelens die mensen hebben t.a.v. kinderen (vaak negatief door andermans laksheid in de opvoeding) toch weer iets anders is als het hebben van een kinderwens.
Ik kan zoveel redenen opnoemen dat ik geen kinderen wil. Ik zou kunnen zeggen:
- de maatschappij deugt niet genoeg voor mijn kinderen
- er zijn al te veel mensen in de wereld
- ik hou niet zoveel van kinderen
maar eigenlijk zouden die redenen niet zwaar genoeg zijn indien ik een moederwens had gehad. Maar dat heb ik niet.
Mij ontbreekt gewoon de behoefte om te moederen over iets wat uit mezelf voortkomt ondanks dat iedereen zegt hoe mooi het kan zijn. En waarom? SJa. waarom hou je van paarden, waarom wordt je verliefd op een bepaald persoon? Dingen zijn zoals ze zijn. Ik weet ook niet altijd waarom ik ben zoals ik ben maar het is zoals het is. En ik ben ook heel tevreden met mijn leven zoals het nu is. Ik wil dat niet veranderen.
faye schreef:Zo is het denk ik ook. Maar wil je wel graag en het lukt niet is dat heel pijnlijk. En de een kan dat beter loslaten dan de ander. Het is ook maar net hoe sterk die wens is natuurlijk!
faye schreef:Desiree schreef:- als het krijgen van kinderen niet lukt (kennelijk vindt moeder natuur het krijgen van kinderen iets minder vanzelfsprekend), komt er des te meer frustratie los en het wordt een obsessie. Want ook van de natuur kan de mens geen "nee" accepteren.
Met alle respect, maar als kindervrije kun je niet oordelen over het hebben van een kinderwens en ze niet kunnen krijgen. Ik vind deze opmerking van jou nogal kort door de bocht.
faye schreef:Waarom niet IVF vergoeden, maar bijvoorbeeld wel behandeling van longemfyseem omdat iemand zich kapotgerookt heeft? Of een levertransplantatie als iemand zich kapot heeft gezopen? Waar trek je de grens?
Desiree schreef:[
Ik wil er maar mee aangeven hoe gek de mensen elkaar kunnen maken in hun wensen en behoeftes. ALles MOET! Het gaat verder dan het hebben van een 2e auto, 3x per jaar op vakantie en alles willen wat de buurman ook heeft. HEt betreft ook kinderen!
[/quote]