Borstverkleining, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Borstverkleining, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:14

Citaat:
Maar toch kan ik me voorstellen dat ze dat ontmoedigen.

ik had net een heel verhaal getypt tot bokt ging haperen, nu maar de korte versie.

Nee ik kan me dat dus NIET voorstellen....niet als ik naar mijn persoonlijke situatie terug kijk...het gaat hier niet om luxe...maar om medische noodzaak...voor mij zijn de gevolgen blijvend ik zit altijd nog met versleten rug- en nekwervels, die operatie heeft de pijn verzacht, niet weg genomen. het is een kwestie van tijd rekken,meer niet.

Dus nee ik begrijp dat echt niet, zeker niet als er medische klachten zijn.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:00

Emeraldo schreef:
Ik zei dus alleen maar dat ik volgens mijn PC misschien wel zou kunnen paardrijden na 2 weken. Het was beter als ik wat langer zou wachten, maar in principe kon het wel zei hij.
Jullie gaan er dan blijkbaar vanuit dat ik op de kalender de dagen na tel, en precies 14 dagen later in m'n rijkleren klaar sta.

Ik kijk zelf wanneer ik me goed genoeg voel, is dat na 1 dag (lijkt me sterk Clown ) of is dat na 5 weken? Het paard vindt het vast niet erg om een paar weekjes vakantie te hebben.

Trouwens, bij degene waarbij enkele stukjes uis zijn afgestorven o.i.d. roken zij? Mijn PC hamert erop niet te roken. Voor mensen die roken zouden er dat soort complicaties op kunnen treden, bij niet-rokers is die kans veel kleiner.

Hoe vaak ben jij bij de pc geweest?

Bij mij heeft ie het trouwens ook over roken gehad…doe ik gelukkig niet meer dus dat scheelt.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 23:47

Ik kom er net achter dat mijn afspraak, 25 maart, op goede vrijdag is.
Zal morgen eerst eens even bellen of ze dan wel open zijn.:/
Ik heb die afspraak in december al gezet, dus ze moet het me niet flikken om het weer een paar maanden uit te stellen, want dan ga ik naar een ander ziekenhuis.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 23:48

RUBYWHITE schreef:
Citaat:
Maar toch kan ik me voorstellen dat ze dat ontmoedigen.

ik had net een heel verhaal getypt tot bokt ging haperen, nu maar de korte versie.

Nee ik kan me dat dus NIET voorstellen....niet als ik naar mijn persoonlijke situatie terug kijk...het gaat hier niet om luxe...maar om medische noodzaak...voor mij zijn de gevolgen blijvend ik zit altijd nog met versleten rug- en nekwervels, die operatie heeft de pijn verzacht, niet weg genomen. het is een kwestie van tijd rekken,meer niet.

Dus nee ik begrijp dat echt niet, zeker niet als er medische klachten zijn.

Ok, ik jouw geval is het dus heel extreem met de last die je ervan hebt.
Dan hadden ze je idd eerder moeten helpen.
Maar ik vind het goed dat ze over het algemeen wachten tot je lichaam ongeveer volgroeid is, dat wilde ik er mee zeggen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 23:48

Jac schreef:
Ik ben 2 jaar geleden geopereerd, van mijn borsten is ook 2 kg afgehaald en ik ben er nog altijd zoooo ontzettend blij mee. Met rijden schaamde ik me dood, zeker in de zomer, ik had dan ook altijd een bodywarmertje erover aan ,ook al was het 30 graden...
Het was een ware verlossing, en de eerste keer toen ik gewoon in een hempie op mijn paard zat, kon ik wel juichen van geluk! Ikhad dit gewoon 10 jaar eerder moeten doen!
De operatie zelf is me 100 % meegevallen, ik had in mijn infuus een middeltje tegen misselijkheid, dus alles ging van een leien dakje. Ik kwam om half 8 smorgens binnen en ging de andere morgen om 9 uur naar huis! Het ligt eraan of je geplast hebt en of je drains niet meer lopen. Voor de drains eruithalen had ik het meeste schrik, ik had al zoveel horrorverhalen gehoord. Toen het dus gebeurde lag ik helemaal stijf te wachten op wat er komen ging...Maar je moet diep inademen en terwijl je langszaam uitademt, wordt de drain eruitgetrokken. Je voelt m zo lopen...heel vreemd gevoel. Omdat mijn drains niet lang erin hebben gezeten zaten ze niet vast aan de wond. Als je een tijdje moet liggen dan kan dat wat zeer doen, omdat het wondje sluit om de drain.
Ik heb alleen veel last gehad van infecties, gaatjes die niet wilden sluiten..Op een gegeven moment kwam er toch een hoop troep uit..gewoon een balletje van 1 cm doorsnee...toen voelde ik me wel wat raar worden hoor...getver...Ga alsjeblieft niet na 2 weken al op het paard zitten, waarschijnlijk laat je het ook wel uit je hoofd...Dat gaat gewoon niet. Althans, bij mij niet. Ik had ook veel last van zenuwpijn aan de zijkant van mijn borsten...Dat komt omdat door het wegsnijden je zenuwen zijn doorgesneden en als die weer aangroeien is dat een heel raar gevoel, net of je het daar heel koud hebt...
Ik ben nu dus 2 jaar verder en ik vind dat ik mooie borsten heb overgehouden. Ze zijn nog niet klein, maar wel stevig, ze hangen echt niet. De littekens vallen bij mij echt niet op, je moet echt goed kijken.
Dus... ga ervoor. het is het echt waard, ook alle kleine kwaaltjes erna.

laat je wel weten hoe het gegaan is??

Bedankt voor je openhartige verhaal.Lachen
Ik laat zeker weten hoe het gegaan is.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:41

MissJ schreef:
Ik heb die afspraak in december al gezet, dus ze moet het me niet flikken om het weer een paar maanden uit te stellen, want dan ga ik naar een ander ziekenhuis.

Weet je al wat meer?
Gos wel stom zeg als ze daar niet aan gedacht hebben........

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 13:59

Jaike schreef:
MissJ schreef:

Weet je al wat meer?
Gos wel stom zeg als ze daar niet aan gedacht hebben........

De secretaresse van PC was niet meer aanwezig, maar de telefonist zei dat ze gewoon geopend waren.
Ik bel morgen voor de zekerheid nog wel een keer.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:24

Ik ben 11 jaar geleden geopereerd, was toen 22 jaar en er is bijna 2,5 kilo in totaal afgehaald (- 5 cupmaten). nooit geen spijt van gehad. na ruim 2 weken kon ik al (rustig) paardrijden. Nu, na bijna 11 jaar zijn bijna toch bijna een cup gegroeid, ondanks dat ik nu 6 kilo lichter ben dan ten tijde van de operatie en ik ben nooit zwanger geweest. niettemin, ik zou mezelf morgen zo weer laten opereren.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:18

Ik kon pas na 6 weken paardrijden, en dan nog met een bh en een sporttop erover anders had ik het gevoel dat mijn littekens scheurden.

Hou er wel rekening mee dat als je te vroeg begint met sporten je littekens minder mooi worden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 14:42

Ik hou daar zeker rekening mee Flair, bedankt voor de tip.
Ik zat me weer iets heel sufs te bedenken.
Na die operatie kan je zeker ook een paar weken je oksels niet scheren, of wel?
Dan laat ik ze denk ik maar harsen voor de operatie.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:28

Oksels lukte mij nog wel met moeite Haha! Alleen je moet uitkijken dat je je arm niet te ver omhoog brengt.

Benen scheren lukte mij overigens niet, misschien als ik erbij zou gaan zitten maar dan nog denk ik dat je je armen te lang gebruikt.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:51

Zie nu pas dit nieuwe topic!
Je gaat dus toch een gesprek voeren? En ben je er al uit of je het gaat doen, of wacht je het gesprek af?
Veel succes iig!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:12

Nog 1 week...nee gister nog 1 week n dan ga ik onder het mes!!!!
Gister gebeld voor de laatste dingetjes..en aankomende maandag rijden we heeeel vroeg aan naar Antwerpen... s'middags zal ik een gesprekje hebben met mijn pc en tegen het eind van de middag verwacht ie wel dat ik geopereerd ga worden of al ben geopereerd.
2 nachten daar blijven dus dat betekend woensdag naar HUIS!!!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:41

Oh Meys wat fijn, eindelijk wordt je verlost van je "overtollige lading"!!

Spannend joh, ik zal voor je duimen maandag!!

Kun je van de zomer eindelijk in een mooie badpak/bikini/hempjes/shirtjes ed!!!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:31

Heel veel succes Meys!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:52

Super veel succes Meys!!!
Laat je wel weten hoe het is gegaan?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:22

Tuurlijk laat ik het horen zo gauw ik kan.

Vindt het toch best wel spannend worden ha ha en weet je..ik zie helemaal niet tegen de operatie op maar dat ik mijn man en kindje en mijn hondjes moet missen bah bah…
Dus ik hoop maar dat het echt bij 2 nachten blijft want zeker weten doe je het nooit he? maar we gaan er wel vanuit..positief zijn..dan komt alles goed.
Ohh wat lijkt me het heerlijk om in een normale lingerie winkel dingetjes te kopen..en niet naar die dure grote maten winkels te moeten.
Niet meer het gevoel hebben dat ze naar borsthoogte kijken maar naar MIJ!
Dat ik zin heb om dan nieuwe kleren te kopen….ik ben er nog lang niet want ben na de operatie nog steeds te zwaar maar er is 1 groot punt al weg…en dat zijn die verschrikkelijke lastige dingen…de rest komt wel…ik ga me lekkerder voelen dat weet ik zeker.

Zo en nu ga ik wat in huis doen…morgen is mijn dochtertje jarig dus moet ff opruimen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 12:49

jeetje Meys, volgende week al?
wat spannend zeg!
Heel erg veel succes, ik duim voor je!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:05

Heel veel succes Meys, er valt straks letterlijk een last van je af! Lachen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:38

wat fijn zeg !!

bij mij hebben ze er in totaal een kilo afgehaald..

ik weet nog dat toen ik wakker werd en ik keek onder de dekens..

HALLELUJA !!

ik dacht bij mezelf..ze hebben ze weg gehaald..

heel het verband zat er strak omheen enzo..
iedereen in mijn omgevind vond het zo mooi..
kleren stan je beter..
ik durf me weer te vertonen in bikini../

paardrijden in de zomer met een strak truitje aan..
in plaats van altijd bodywarmers aan..

kortom ik ben er blij mee !!

hoop voor je dat jij dat ook bent straks !

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 01:22

@ meys, succes!

@ Saskia, hahahaha ja dat had ik t.z.t. ook, ik denk ooooooh my god, ik ben een jongetje geworden Haha!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 03:27

Ik heb nu ongeveer 2 jaar geleden ook een borstverkleining ondergaan en er zijn toen4 cupmaten verwijdert alleen omdat ik nadien nogal ben aangekomen en weer zijn ze weer gegroeid.
Ik overweeg nu opnieuw een borstverkleining te doen gelukkig hebben we in Hoogeveen een hele goede pc zitten.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:05

Toen ik een jaar of 20 was (nu alweer zo'n 12 jaar geleden Clown ) heeft pc Van Rappard, Catharinaziekenhuis Eindhoven, er in totaal een kleine kilo vanaf gehaald en ik ben er nog steeds blij mee!

In de loop der jaren ben ik wel echt enorm veel kilo's aangekomen, waarbij ook mijn borsten vrolijk meegroeiden, hoewel het nooit meer zo erg is geworden als toen. Inmiddels ben ik al die kilo's weer kwijtgeraakt en weeg ik nu zelfs iets minder als ten tijde van de operatie, en mijn borsten zijn weer netjes meegekrompen.
Het enige nadeeltje is dat door het groeien de littekens ook een beetje opgerekt zijn geraakt en dat krimpt niet meer helemaal mee terug. Dan krijg je een heel klein beetje zo'n rimpeltjeseffect. Ik smeer ze nu elke dag in met vitamine E-zalf (dat je waarschijnlijk ook mee krijgt van de pc als je naar huis gaat) en dat helpt wel.

Enige tijd na de operatie heb ik overigens nog wel een litteken-herstellende operatie gehad (nou ja, operatie-tje Knipoog ), want doordat ik een vrij zachte, slappe huid heb, helaas, waren de littekens iets minder mooi geworden. Ze hebben er over de hele lengte wat verdovingsspuitjes onder gezet en het gewoon min of meer afgeraspt/gesneden en nu is het best netjes Ja . Laat ik het zo zeggen: ik heb er nog nooit klachten over gehad Haha! .

De operatie zelf viel ongelooflijk mee. Wel ben ik één nacht doodziek geweest van de narcose, maar dat komt doordat ik gevoelig ben voor die stof. Direct na de operatie had ik wel pijn, het voelde alsof mijn boezem in brand stond toen ik eenmaal bijkwam op recovery, maar dat trok vrij snel weg.
Eén van de twee drains zat een beetje vast, dat was wat minder prettig toen de verpleegster die eruit haalde, de andere floepte zo los.

Ik ben toen op dinsdagmiddag geopereerd en donderdag mocht ik alweer naar huis. Thuis heb ik ook vrij weinig last van de littekens gehad en ik kon al behoorlijk snel weer een heleboel dingen. Ik moest inderdaad 6 weken thuis blijven, maar eigenlijk was dat wel een beetje overdreven. Wel ben ik heel voorzichtig geweest met dingen waarbij ik mijn armen moest uitstrekken, vooral boven mijn hoofd.

Overigens heb ik geen moment vooraf getwijfeld, en ook achteraf heb ik geen seconde spijt gehad!

Bovenstaand verhaal had ik geloof ik ook al in het vorige topic gezet, maar ach, twee keer kan vast geen kwaad Haha! .

*Meys, veel succes alvast!

*Fjordygirl, als ik jou was zou ik toch eerst proberen af te vallen, hoor. Zie bovenstaand verhaal Knipoog .

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:09

Tja ik ben al weer afgevallen maar ze zitten nog even vrolijk op de zelfde grote cupmaat.
Ze willen wel meegroeien maar niet meekrimpen helaas.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:04

ik heb geen spul mee gekregen om de littekens mee in te smeren..
heb er ook nooit last van gehad,
wel in eht begin,als ik dan te vroeg iets ging tillen wat zwaar was,
dan had ik het gevoel dat ze openscheurden..

Ook ik was erg misselijk van de narcose.
zo erg dat ik de eerste dag niet me bed ben uitgeweest,
moest zelfs plassen op een potje Bloos

Er werd ook getwijfeld of ik niet langer moest blijven omdat ik zo misselijk was..
kon niet eten,niet drinken en al helemaal niet opstaan!!

gelukkig mocht ik toen wel naar huis,

de eerste nachts sliep ik met meerdere mensne op 1 kamer,
1 persoon daarvan snurkte zo erg dat ik neit kon slapen..

de 2e nacht sliep ik lekker alleen,
alleen heb ik nog wakker gelegen om de boel bij elkaar te kotsen,,

en toch zal ik eht zo weer doen Haha!