{A} Honderden doden na zeebeving ZO-Azië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:23

Jeetje, echt verschrikkelijk, en het wordt alleen maar erger, het dodental loopt voorlopig alleen maar op! Echt heel erg.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:59

mijn familie blijft ook daar de vakantie uitzitten.... nog 2 weken te gaan geloof ik... Scheve mond

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:07

Cassidy schreef:
Als je op zee zit dan voel je de tsunami onder je door gaan als een kleine golf. Je bent veiliger op zee dan in de haven, er wordt ook aangeraden om de volle zee op te zoeken als er een tsunami nadert. Zeedieren worden er ook niet door geraakt. Er zijn duikers geweest die aan het duiken waren op het moment van de tsunami, die wel meer stroming hebben gevoeld, maar verder okee zijn.

Bloos! echt waar joh nooit geweten zeg wel logisch eigenlijk!
vind het wel iets bizars hoor brrrr.......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:00

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:03

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:05

Ik heb de afgelopen drie dagen op een beurs gestaan, dus niet echt op de hoogte.............

Ik vind het vreselijk, vreselijk wat daar gebeurt is!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:30

Zat je op dat megapaardenevenement?

Bijpraten is zo gebeurd, met een onderzeese aardbeving is een vloedgolf ontstaan die zich in Azie op de kust heeft gestort in Sri lanka, Thailand, India en Somalie. Omdat het zo onverwacht kwam zijn er erg veel slachtoffers gevallen...

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:40

echt zo erg allemaal, telkens als ik die beelden zie krijg ik helemaal de rillingen....

Maar ik hoorde indd ook dat er een boot vlakbij was waar de tsunami begont die ongedeerd is gebleven, omdat de tsunami daar nog zo heel klein (in zn beginstadium) is...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:46

Pauline schreef:
Zat je op dat megapaardenevenement?

Bijpraten is zo gebeurd, met een onderzeese aardbeving is een vloedgolf ontstaan die zich in Azie op de kust heeft gestort in Sri lanka, Thailand, India en Somalie. Omdat het zo onverwacht kwam zijn er erg veel slachtoffers gevallen...

Jazeker het MEGA paardenevenement Clown

Ik werd niet stapsgewijs op de hoogte gehouden....... ik ging van 2000 doden naar 100.000 Scheve mond en das nogal een schok

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:51

Ik vind het echt super erg voor die mensen wat er is gebeurd.
Ze hebben niks meer dat is echt sneu.
Het dodental wordt met de dag erger.
Ik heb wel gehoord dat er al iets van 15 miljoen euro is gespaard via die 555 giro Haha! Dat is wel fijn voor die mensen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:30

Ik vind het zo erg.

Net zag ik nog een reportage van een man die zijn vrouw verloren had. Hij was terug gekeerd naar het eiland en vertelde alles tot in de puntjes wat er gebeurde Scheve mond. Echt erg.

Nu hopen dat het vele geld dat al gestort is ook op de juiste plaats komt ...

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:34

mango schreef:
:oo echt waar joh nooit geweten zeg wel logisch eigenlijk!
vind het wel iets bizars hoor brrrr.......

en toch denk ik niet dat veel mensen het zouden doen, ook al hadden ze geweten dat dat kom. Het gaat op de een of andere manier zo tegen je gevoel in, je gaat richting het gevaar, terwijl je liever hard weg zou rennen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:43

De titel van dit topic kan wel bijna veranderd worden in honderdduizenden doden..... Verdrietig

En dan te bedenken dat de eerste nieuwsberichten spraken over rond de 20 doden... Scheve mond

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:43

gijsenkim schreef:
Jazeker het MEGA paardenevenement Clown

Ik werd niet stapsgewijs op de hoogte gehouden....... ik ging van 2000 doden naar 100.000 Scheve mond en das nogal een schok

hmm ik was op vakantie, we gingen hier van 23.000 (maximaal) naar 70.000 (minimaal) en toen 100.000 (minimaal), echt vreselijk. Gewoon hele dorpen die weg zijn, waarvan ze alle inwoners bij de doden kunnen tellen..

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:50

Ik kom net van The Lion King af, daar werd ook gecollecteerd. Ze vertelde ook dat er bij alle Joop van den Ende Producties geld werd ingezameld.
Het zal bij lange na niet genoeg zijn, maar er werden bedragen uit portemonees getrokken, voor mij iemand met honderd euro, achter mij iemand €50,-. Dan voel je je toch iets wat beschaamd als je maar €7,50 doneert.......

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 05:45

Unity schreef:
Ik kom net van The Lion King af, daar werd ook gecollecteerd. Ze vertelde ook dat er bij alle Joop van den Ende Producties geld werd ingezameld.
Het zal bij lange na niet genoeg zijn, maar er werden bedragen uit portemonees getrokken, voor mij iemand met honderd euro, achter mij iemand €50,-. Dan voel je je toch iets wat beschaamd als je maar €7,50 doneert.......

ben jij nou gek!! elke donatie is super...

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 08:47

echt vreselijk, ik zag ook op het nieuws dat er een sprinkhanen plaag is nu in afrika, dus gigantische hongernood.
die landen die zijn getroffen hebben nooit veel geluk.
dan oorlog dan eens een hongernood, dan weer dat en dit weer...
vreselijk...
STERKTE mensen!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:18

wij hebben ook geld gestort op giro 555

Die sprinkhanenplaag is inderdaad ook super erg!
Niet aan denken aan al die vieze vervelende diertjes
En die mensen maar hard werken voor hun voedsel-

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:51

Sylleke schreef:
Ik vind het zo erg.

Net zag ik nog een reportage van een man die zijn vrouw verloren had. Hij was terug gekeerd naar het eiland en vertelde alles tot in de puntjes wat er gebeurde Scheve mond. Echt erg.

Nu hopen dat het vele geld dat al gestort is ook op de juiste plaats komt ...

dat heb ik ook gezien!
ik vind het ook super erg, je moest er maar eens juist op vakantie zijn ...

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:26

120.000 doden.. Wat vreselijk erg... En 5 dagen geleden ofzo nog maar 4000... Wat vreselijk... het blijft stijgen..

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:46

het is echt verschrikkelijk!!

Ik hoorde van een kennis dat haar ouders vermist waren, nu zijn ze wel terecht maar liggen in het ziekenhuis! Dan komt zoiets vreselijks nog dichterbij...

Mijn ouders zouden begin februari naar sri lanka gaan, ze hebben de reis omgeboekt. de reis gaat wel gewoon door, echter het resort waar ze zouden zitten en een groot gedeelte van de weg is daar verdwenen.. hele rare gedachten. en mijn ouders wilden daar nu niet meer heen, ze kregen het gevoel als ramptoerist te gaan dan! We hebben wel allemaal afzonderlijk geld gestort met de familie..zo steunen we ze toc nog!! de vakantie is uitgesteldvan mijn ouders..

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:54

Weetje hoe verschrikkelijk! Al die dieren, al die mensen. Moeders die haar kinderen hebben zien dood gaan in het water, vaders die proberen de famillie te redden, mensen die van huis dieren meenemen en wegrennen maar het is te laat... Het is zo ontzettend triest. Er zijn ondertussen zoveel doden, en zoveel gebieden waar ze geen eens nog hebben gekeken naar doden, dat ze nu gestopt zijn met tellen. De uiteindelijke schatting word naar een kwart miljoen dus 250.000 doden verwacht. Wat ontzettend vreselijk, en ruim 35 nederlands tot nu toe, maar er komen er elke keer meer te voorschijn. Meschien komen er nu veel meer doden, dit is pas gebeurt en ze hebben nu al ontzettend veel doden gevonden, en ze hebben op hele gebieden nog geen eens gekeken. Een gedeelte van de wereld is echt een ramp geworden!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:00

dat het nou uitgerekend daar moet gebeuren... ze hadden het daar al niet zo heel goed, en dan gebeurt er dit.. natuurlijk bij elk land is het niet leuk maar toch.. ik hoopp dat het snel weer goed gaat, mijn kennisen die zouden deze week een weekje naar thailand gaa... ben ik even blij dat ze niet een week eeder zijn gegaan... ik hoop maar dat het snel beter zou gaan, en wens de mensen daar heeeeeel veeeeeel sterkte en geluk toe...

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:04

Ja, ze zijn al zo arm, ze treuren om alles!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:46

De dodenaantal is nu 180.000