Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:42

Ik vind het te ziek voor woorden!

en al helemaal dat sommige stieren dus meerdere keren de arena inmoeten, weer die angst stress en pijn moeten doorstaan

en waarom?? voor het vermaak van een stel debiele toeristen Boos!

nee dit is met geen 1000 woorden goed te praten, op geen enkele manier!!

en ja ook in NL gebeuren er verkeerde dingen met stieren en zeker vroeger met de kistkalveren etc, maar hoe dan ook stierenvechten is dierenmishandeling en zou verboden moeten worden.

iedereen die t daar niet mee eens is wil ik wel ff doorboren met een spies hoor!! kijken hoe je er dan over denkt Boos!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:45

Ik snap totaal niet dat sommige mensen zeggen dat ze het niet zielig vinden. Ok, wij doen ook foute dingen met beesten(dierenleed), dat is de industrie en er wordt aan gewerkt het beter te maken. We zijn er echt niet trots op.
Stierenvechten is gewoon pure dierenbeulerij. Het is vermaak en ze zijn er trots op.

Een groot verschil dus!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:47

koeien in nl krijgen het steeds beter, en waarom?
omdat er ten eerste meer grond vrijkomt ivm opkoopregeling en boeren die failliet raken ..
en zowiezo geven koeien meer melk als ze het goed hebben en veel weidegang krijgen

varkens zijn nog steeds veels te goedkoop Boos!
daarom willen die boeren zoveel mogelijk hun ruimte benutten door het maximale aantal varkens in de hokken te houden

oke tuurlijk zie ik varkens liever op de wei, maar als je niet weet wat je mist, mis je het dan eigenlijk wel ???

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:48

Ik begrijp werkelijk niet waarom de bio-industrie hiermee vergeleken moet worden, om te kijken welk dier het "beter" heeft. Het gaat hier om het stierenvechten, en dat is gewoon onterend en afschuwelijk. Ik zie het al dat ze mijn geliefde merrie, die ook een mooi leventje heeft, in een ring gooien waar een paar idioten haar met speren gaan proberen te doden, en met een juichende menigte op de achtergrond Scheve mond.... "Ach, ze heeft toch een mooi leventje gehad" gaat daarbij wat mij betreft echt niet op .

Nog even wel over de bio-industrie: ik eet praktisch alleen biologisch vlees om zo'n dier in ieder geval een beetje dierwaardig bestaan te geven - maar ook zo'n dier zou ik liever niet op het eind als "vermaakobject" zien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:50

ik mag dan wel hopen dat jou merrie dan nooit een stal heeft gezien,anders is ze ook zielig!!!

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:58

crossmonster schreef:
walgelijk om onder toezien van een groot publiek, voor de lol een stier zo te laten lijden
kijk, in nederland heb je de bioindustrie, maar zie je daar mensen juichen om de beeste die pijn lijden????
zitten mensen om, die dieren te lachen net zoals bij de stieren,als de clowns in de ring gaan? dacht het niet he !

ik werk op een slachterij, en ja ik slacht ook varkens als het druk is in het slachtgedeelte, ik zie daar niet tribunes vol met publiek die staan te juichen omdat die beesten worden gedood hoor Scheve mond

en ook, in nederland hebben die dieren een NUT
namelijk, ze worden gedood zodat WIJ kunnen eten, dit doden gebeurt op een nette manier, en ze worden niet eerst opgejaagt en gestoken met speren , puur en alleen voor de lol

cultuurverlies als dit word verboden??
amehoela !
dan pakken ze maar een mechanische rodeo stier, en gaan ze daar maar naar zitten kijken

ik vind die stierenvechten gewoon barbaarse praktijken, maar ja wie ben ik he ?

OK dan! OK dan! AMEN OK dan! OK dan!

we zoeken nog iemand die stevig in zn schoenen staat/ feiten en actie's duidelijk kan benoemen/uiteleggen en de pers te woordt staat tijdens/na actie's van de D.B en A.I.D in jou regio.....
Intresse? Clown

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:06

Hey trouwens, valt me op dat de topic starter (pferdje ofzo?) niet mee reageert Bloos!
Zouden we haar overtuigt hebben dat het stierenvachten niet leuk is, of is ze geschrokken omdat half bokt ovber haar heen kwam?? Clown

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:11

De stieren in Nederland hebben het steeds beter, én zonder geweld!

Gewoonweg om te kotsen, stierenvechten Misselijk!

Jockey_my

Ik vind het echt afschuwelijk, wie wil er nou een stier zo zien lijden?

En dat paard op de foto ook, hoeveel pijn zal die hebben alleen om de mens te vreden te houden?

Als het aan mij licht wordt dat stiere vechten afgeschaft.

Ik heb het een aantal keer op tv gezien, ik vindt het echt diere mishandeling, waarom zou je voor je eigen lol een dier zo veel pijn aan doen.

Als ik dan zie dat die stier dan die persoon aanvalt dan vindt ik het terecht en dan heb ik het liefste dat die mens zoveel pijn heeft dat hij er aan overlijdt.

Maar een dier zoiets aan doen...nee...

CM_

Sharlyn schreef:
_/-\o_ OK dan! OK dan! AMEN OK dan! OK dan!

we zoeken nog iemand die stevig in zn schoenen staat/ feiten en actie's duidelijk kan benoemen/uiteleggen en de pers te woordt staat tijdens/na actie's van de D.B en A.I.D in jou regio.....
Intresse? Clown

hihi voor de DB zou ik het best willen doen, maar sorry, de AID en ik boteren niet zo Schijnheilig
ik heb 3,5 jaar vrachtwagen gereden, en alle keren dat ik de AID zag... kreeg ik ook een boete Bloos
dus vandaar Haha!
aid heb ik het zowiezo niet hoog mee op, ze zijn wel streng voor het dierwelzijn, maar de meeste aid'ers zijn gewoon mensen die thuis niets te zeggen hebben ofzo, want die moeten even laten merken dat ze de baas zijn Boos!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:18

Het meest wrange is nog wel dat een stier helemaal niet woest wordt van de kleur rood, die dieren zijn hardstikke kleurenblind, maar hun horens worden zo ver gevijld dat elke aanraking ze onwijs pijn doet waardoor ze dus kwaad worden (van pijn) dus elke keer dat die lap over die horens glijdt wordt dat beest woedend en hels van......................de pijn!

heb zelf in Spanje en Portugal gewoond en heb en uitgebreide voorlichting gehad van n ex matadoor, en daar wordt je echt niet vrolijk van! Boos!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:18

Dat ze dan zo'n bokstier pakken, zoals je vaker op de kermis ziet.
Is even woedend en charmant, en nog amusanter zeker!
Bah, dat ze voor amusement die arme dieren gebruiken.. Scheve mond
Als ze eens wisten hoeveel dieren er per jaar omkwamen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:30

Carolinef schreef:
Het meest wrange is nog wel dat een stier helemaal niet woest wordt van de kleur rood, die dieren zijn hardstikke kleurenblind, maar hun horens worden zo ver gevijld dat elke aanraking ze onwijs pijn doet waardoor ze dus kwaad worden (van pijn) dus elke keer dat die lap over die horens glijdt wordt dat beest woedend en hels van......................de pijn!

heb zelf in Spanje en Portugal gewoond en heb en uitgebreide voorlichting gehad van n ex matadoor, en daar wordt je echt niet vrolijk van! Boos!

misschien dat je het even hier wil uitleggen hoe het te werk gaat,er zijn mensen die het allemaal erg rooskleurig inzien...

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:06

Quote schreef:
Ja, daar reageerde ik op.
Ik bedoelde dat de stier onnatuurlijk wordt behandelt, maar dat dat toch geen excuus is om te lachen om het duel tussen mens en dier.

Geweld is nooit goed!

Och ik vind dat die mensen het wel verdienen.
Nog leuker vind ik als ze ze eerst op de horens nemen en dan doodstampen, maar ik denk dat ik nu een beetje te hard ben

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:16

Bij ons op school hadden we het over dierenmishandeling .
En wanneer het nou dierenmishandeling is en onze lerares vond paardrijden nog erger mishandeling dan Boos! stierenvechten .
Want ze vond het niet goed dat als paarden moesten springen en ze het niet wilde of bepaalde oefeningen ze er dan overheen geslagen werden .
ik ben het er niet mee eens want die stieren die pinnen in hun lijf krijgen en daarna gewoon in een donker hok worden gezet .
Dat vind ik veel erger en ik heb nog geen ruiter gezien die zijn paard over de hindernis sloeg .
gr elise

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:30

ten 1e ik ben gigantisch tegen het stierenvechten of het nou Spaans of Portugees is. En ik lach dan ook hard in mijn vuistje als de stieren revanche nemen.

ten 2e, wil ik die foto's nou weleens zien waar waterkippie het over had. Ik ben bij verschillende veehouders geweest, van een kneuterboertje met 50 koeien tot aan Koepon (Garnwerd in Groningen) aan toe. Daarnaast ben ik ook bij vleesveehouderijen geweest. Die beesten hebben een super goed leven. Dagelijks voer en altijd vers drinkwater, mankeert er wat aan ze dan staat de VA ook op de stoep.

Dus als ik de keuze moest maken tussen een stier in Spanje/Portugal of een melkkoe hier in Nederland, laat mij dan maar lekker hier.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:31

gijsenkim schreef:
Pardon???? Hoe bedoel je struisvogelpolitiek.... Kom nou, Geen pijn. Vergroeide poten hebben van het stilstaan op een vierkante meter, om van 3 maanden stilstaan ineens een vrachtwagen op te moeten lopen, terwijl je nooit hebt leren lopen........... das pas echt pijn hebben...

Nee Gwen, ik zou me eerst in dat soort dingen gaan verdiepen voordat je gaat vertellen dat kistkalveren het zo goed hebben........ Bah

Die zielige spaanse stier HEEFT tenminste nog een leven gehad, de Nederlandse stier NIET

Sorry, ik haalde inderdaad twee dingen door elkaar, ik doelde eigenlijk op een kalf dat opgroeit in een gewone box, zoals ik ze ken. Die zijn net zo zielig als het doorsnee paard in een box.
Het echte kistkalf is zeker een afschuwelijk fenomeen, maar dan nog vind ik het raar om te zeggen dat het kistkalf veel erger lijdt en dat het voor de stier dus niet zo erg is. Ik blijf de stierenvechterij een walgelijke sport vinden, of het nu een eeuwenoude traditie is of niet.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:37

Ik vind het achterlijk en zielig... Die plaatjes Scheve mond Heb dus ook Ja!!!! gestemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 09:40

Kistkalf mag in Nl niet meer, heb ik van de week vernomen in een ander topic.
Super
Dat heet met de tijd meegaan, niet blijven hangen in de middeleeuwen.
Wanneer gat dat in Spanje en Portugal ook eens gebeuren?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:20

Ik heb helemaal nergens gezegd dat ik stierenvechten goedkeur of andersinds goedpraat.

Stierenvechten is imo inderdaad middeleeuws barbaars leedvermaak, aboluut.

Het enige wat ik zeg, en daar blijf ik bij....

Ik ben liever een spaanse vechtstier dan een nederlandse vleesstier Haha! Haha!

vooral omdat ik voor mezelf meer kwaliteit hecht aan het leven dan aan de manier van doodgaan.

Stierenvechten is gewoon not done....... en er is volgens mij helemaal niemand in dit topic die het wel goedkeurt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 10:47

Renske20 schreef:
Ik vind het te ziek voor woorden!

en al helemaal dat sommige stieren dus meerdere keren de arena inmoeten, weer die angst stress en pijn moeten doorstaan

en waarom?? voor het vermaak van een stel debiele toeristen Boos!

nee dit is met geen 1000 woorden goed te praten, op geen enkele manier!!

en ja ook in NL gebeuren er verkeerde dingen met stieren en zeker vroeger met de kistkalveren etc, maar hoe dan ook stierenvechten is dierenmishandeling en zou verboden moeten worden.

iedereen die t daar niet mee eens is wil ik wel ff doorboren met een spies hoor!! kijken hoe je er dan over denkt Boos!

OK dan!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 11:18

Nou, ik ben toch liever een Nederlandse stier, gijsenkim!
De Nederlandse stier weet niet dat hij geslacht wordt, maar de Spaanse stier staat vaak oog in oog met de dood.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 12:48

Ik heb alle reacties nog niet doorgelezen, maar stierevechten, hanegevechten of hondegevechten KUNNEN gewoon NIET! En het valt gewoon niet goed te praten dat het traditie is, dat men er trots op is, dat de paarden erdoor getraind worden en wat nog meer voor flauwekul.

Het argument dat we eerst naar onszelf moeten kijken voordat we een mening hebben over een ander slaat in dit geval compleet de plank mis. Misstanden moeten altijd kunnen worden aangekaart, en in het geval van stierevechten gaat toch meer om de eer en glorie van een debiel die zijn thrill in life wil halen in een Arena met een stier. Als je de thrill wilt beleven, ga voor mijn part Bunjee jumpen of zoek andere extreme manieren van sport, maar laat de dieren er buiten.

Lifesshort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 13:18

Het kan wel een cultuur zijn, maar die mensen die zijn dus blijkbaar trots dat ze stieren vermoorden! Ookal was het een lokale WET , dat kan me niets schelen! zielig is het gewoon! Het si tocvh gewoonniet normasal, die mensen die zijn natuurlijk super enthousisast, en vermaakt, maar die stieren DIE gaan dood! doe meznen niet! echt, ik snap jou niet, en dat wil ik niet ook! Boos!

veel ??? van Soof

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 13:21

kimmie261 schreef:
ik mag dan wel hopen dat jou merrie dan nooit een stal heeft gezien,anders is ze ook zielig!!!

En waar slaat die op Verward Verward

Ik lees hier ook allerlei vergelijkingen, die eigenlijk nergens op slaan.
Net zoals dat iemand er ineens mee komt dat je 'scheinheilig' bent als je tegen dierenleed (stierenvechten hier dus) bent, maar wel vlees eet.
En idd, hier lijden de stieren/koeien/whatever echt niet zo als die stieren voor de stiergevechten!

Dus waarom zou je nou scheinheilig zijn als je wel vlees eet?
Dat heeft toch helemaal niks met stierenvechten te maken..? Verward