De grootste nederlander allertijden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:33

Wat voor problemen heeft Fortuyn dan bespreekbaar gemaakt eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:33

Desiree schreef:
Ik denk wel dat hij problemen bespreekbaar durfde te maken ja. Maar na zijn dood dutte de regering weer in. Buurten werden door buitenlandse jongeren geterrorisseerd, de middenstand werd het erg moeilijk gemaakt maar kreeg uiteraard geen bescherming maar niemand deed iets. Daarnaast werd er gezegd dat Pim dus geen enkele invloed over verschil gemaakt zou hebben door velen. Maar nu kom jij plotseling met deze opmerking. Erg tegenstrijdig. Je moet Pim niet de schuld geven van wat er nu gebeurt is, maar die maffe moslim die v. Gogh vermoord heeft.

Waar zeg ik dat? Je maakt zoveel aannames in je berichten Desiree, en dat is denk ik het probleem voor het grotere gedeelte van de samenleving. Aannames maken en voor andere mensen denken.

Ik heb het over alle problemen die we de laatste jaren hebben.

De laatste jaren word er nogal wat gediscrimineerd en vooral door onwetendheid zeer smakeloze uitlatingen gedaan. Polarisering heet het geloof ik Knipoog Ik denk eerder dat dat de reden is waarom er steeds meer het hunnie en zullie gevoel is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:34

Gelukkig is de gemiddelde B & v.D kijker niet voor Pim

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:35

Hmm, zijn moeder is wel een Nederlandse........(van Rontgen).Maar verder staat bijna overal de "duitse wetenschapper" of iets in die trant. Volgens mij stond hij ook ergens rond de 14e plaats in de grootste nederlander verkiezing.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:40

Pipo schreef:
Is het werkelijk zo dat Pim Fortuyn eindelijk de problemen bespreekbaar durfde te maken, of is het zo dat de problemen veel groter zijn geworden nadat hij onterecht allerlei mensen beschuldigde? Is het niet zo dat nadat hij het WIJ EN ZULLIE gevoel bij iedereen probeerde te krijgen de tolerantie en het respect naar anderen tot het nulpunt is gedaald?

Outsj... over de vinger op de zere plek drukken gesproken.

Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer? iets in de trant van; slapende honden wakker maken...

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 12:42

manzano schreef:
Hmm, zijn moeder is wel een Nederlandse........(van Rontgen).Maar verder staat bijna overal de "duitse wetenschapper" of iets in die trant. Volgens mij stond hij ook ergens rond de 14e plaats in de grootste nederlander verkiezing.

Mwa met een nederlandse moeder ben je al aardig nederlands.. dubbele nationaliteit. En 14 jaar in Apeldoorn gewoond en daarna nog in Utrecht gewoond en gestudeerd... daarna in Zurich (zwitserland) gestudeerd en daarna naar Straatsburg, Wurzburg en Munchen gegaan. Ach die duitsers hebben hem gewoon ingepikt Haha! terwijl hij daar niet eens werd toegelaten voor zijn studie...

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 12:43

Aimee schreef:
Outsj... over de vinger op de zere plek drukken gesproken.

Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer? iets in de trant van; slapende honden wakker maken...

Zal ik eens heel hard gaan blaffen? Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:44

Dat geloof ik maar tot een bepaald punt. Er zullen heus wel mensen zijn geweest die toen pim op kwam zeiden : "ja, het is hun schuld", maar ook daarvoor(voor Pim voor de verkiezing ging) heb ik al vele en diverse mensen gehoord over die 'rot' 'buitenlanders', dus het speelde daarvoor ook al. Het werd alleen niet in de politiek zo ervaren. Iedereen was daar juist van 'kom maar binnen met je goede knecht', tot Jan Maat (te extreem misschien) en daarna Pim kwam met zijn ideeën.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:45

Hurrycane schreef:
Mwa met een nederlandse moeder ben je al aardig nederlands.. dubbele nationaliteit.

Verward Dus omdat ik een duitse moeder heb en een tijd in Duitsland heb gewoont en gewerkt, ben ik nu ineens duitse? Ik dacht het niet!
Als ik ooit nog eens zoiets geweldigs presteer (waar ik niet vanuit ga Haha! ) dan is dat op nederlandse naam hoor. Net zo goed als dat meneer Röntgen een duitser is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:46

Hurrycane schreef:
Zal ik eens heel hard gaan blaffen? Haha!

Het probleem is dat men tegenwoordig letterlijk vuurwapens laten blaffen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 12:53

In nederland is Rontgen ook van school geschopt hoor, vanwege zijn slechte cijfers (best leuk om te weten trouwens). Ach ja, Nederland wil graag veel "helden" hebben denk ik.

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:05

Desiree sloeg de spijker op z'n kop:de grote meerderheid heeft geen enkel historisch besef en kiest dus iemand uit de actualiteit. Die mensen hadden dus de grootste Nederlander van de afgelopen tien jaar moeten kiezen! *LOL*
äller tijden"is trouwens sowieso onzin, want je weet niet wat de toekomst nog gaat brengen (hoewel ik weinig hoop heb met deze uitslag...)
Om een zo belangrijke uitspraak te doen zou je alleen mensen met een hoog IQ mee moeten laten stemmen, of een andere maatstaf aanleggen.

Overigens: was Pepijn de Korte ook geen Nederlander, eigenlijk ? Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:07

Ik heb toch aardig wat historische kennis, maar wie is Pepijn de Korte????

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:12

Pepijn de Korte was een soort van Balkenende die rond 550 de laatste Merovinger koning afzette en daarmee de Karolingers aan de macht bracht; zijn zoon Karel de Grote is nogal beroemd geworden...

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 13:17

O nee, rond 750, want KdG regeerde van 768-814.. Scheve mond

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 15:52

manzano schreef:
In nederland is Rontgen ook van school geschopt hoor, vanwege zijn slechte cijfers (best leuk om te weten trouwens). Ach ja, Nederland wil graag veel "helden" hebben denk ik.

Ja zag ik ook Haha!

Maar als Anne Frank er tussen kan staan... dan kan wat mij betreft Rontgen ook

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 15:54

Ludovicus schreef:
O nee, rond 750, want KdG regeerde van 768-814.. Scheve mond

Waar staat die eigenlijk? Karel de Grote Verward of was nederland toen nog niet genoeg nederland...

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:20

Desiree"]
Maar nu kom jij plotseling met deze opmerking. Erg tegenstrijdig. Je moet Pim niet de schuld geven van wat er nu gebeurt is, maar die maffe moslim die v. Gogh vermoord heeft.
[/quote]

Waarop Pipo antwoordt:

[quote="Pipo"]
Waar zeg ik dat? Je maakt zoveel aannames in je berichten Desiree, en dat is denk ik het probleem voor het grotere gedeelte van de samenleving. Aannames maken en voor andere mensen denken.
[/quote]

Hier zegt Pipo dit:

[quote="Pipo schreef:
Is het werkelijk zo dat Pim Fortuyn eindelijk de problemen bespreekbaar durfde te maken, of is het zo dat de problemen veel groterzijn geworden nadat hij onterecht allerlei mensen beschuldigde? Is het niet zo dat nadat hij het WIJ EN ZULLIE gevoel bij iedereen probeerde te krijgen de tolerantie en het respect naar anderen tot het nulpunt is gedaald?
Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:12

carien schreef:
;)

En toen Verward

Vigour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:25

Zal ik jullie eens wat zeggen...

Nederland gaat over aan de moslims als wij niets doen. En er zijn een aantal mensen die het voor hun volk opnemen, zoals Pim ja en nu Geert wilders. Maar die gaat er ook op een dag aan door die moslims. Die PvdA lui verpesten werkelijk alles, stelletje egoïsten dat het er zijn. Klinkt hard uit mijn mond maar geef toe: Dat is gewoon zo!
Moslims moeten van hun geloof zoveel mogelijk nakomelingen krijgen, en ze krijgen dus zo 10 stuks per gezin. Normaal? NEEEEEE!
Denk eens aan Turkije. Wat denk je.. geloof het of niet: Daar zijn hoofddoeken VERBODEN in het openbaar! Het is niet te geloven.. Dus alles hup, naar dit tolerante landje waar je alles mag! Joepie, doekie om het koppie, erop los fokken en een paar racisten neerknallen.
En de hoge heren in Den Haag vinden dit de gewoonste zaak van de wereld.

Ik moest even mijn mening uiten, want ik ben het helemaal zat. Alle burgers komen er nu pas achter wat Pim had voorspeld, maar nu is hij al vermoord door de linksen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:38

Vigour schreef:
......

En jij bent 12?????

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:58

Beste Vigour;
heb je er ooit eens over nagedacht dat níet alle moslims in Nederland uit Turkije komen, níet alle moslims in dezelfde vorm van de islam geloven en dat bv de Turkse moslims over het algemeen in Nederland óók geen hoofddoek dragen. Diegenen die dat wél doen zijn over het algemeen de (Noord-) Afrikaanse moslims.

Verder ken ik een aantal moslim gezinnen en geen één met 10 kinderen...

Waar heb je al deze ideeën precies vandaan? Heb je cijfers om je uitspraken te onderbouwen? Dan wil ik dat onderzoek namelijk graag lezen! En als je zulke dingen durft te roepen in je post vind ik dat je ze dan óók moet durven onderbouwen met goede argumenten. Dus ik wacht op de bevestigende onderzoeken en cijfers, en tot die tijd ga ik maar weer met mijn kop tegen de muur slaan uit frustratie over het niveau van 'logisch nadenken' in Nederland....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:01

Eliane schreef:
Beste Vigour;
.......rest van je tekst even weggehaald anders wordt het zo lang
Dus ik wacht op de bevestigende onderzoeken en cijfers, en tot die tijd ga ik maar weer met mijn kop tegen de muur slaan uit frustratie over het niveau van 'logisch nadenken' in Nederland....

ben het helemaal met je eens.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:04

Hurrycane schreef:
Waar staat die eigenlijk? Karel de Grote Verward of was nederland toen nog niet genoeg nederland...

Haha! Nee.. Meer Frans en Duits... En Karel was geen lieverdje; hakte nogal wat saksen alszijnde niet christenen in de pan.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:16

Vigour, in Turkije zijn hoofddoeken NIET verboden. Alleen als je een ambtenaren functie hebt. Politiek en kerk zijn daar gescheiden rond 1938.
Ik Turkije heerst een erg westerse sfeer, vooral aan de kust en in de grote steden. Op het platte land is het daar erg traditioneel. (net als hier in Nederland eigenlijk, denk maar aan Staphorst) Het is ook erg arm in het binnenland, en juist die mensen komen naar Nederland.

Hier wonen erg veel buitenlanders. En met die grote gezinnen valt het ook reuze mee. Er zijn extremen, maar ook extreem Nederlandse Nederlanders. Maar als je het bekijkt over het aantal, is dat maar een kleine percentage.
Die anderhalf die in Oldenzaal of all places wonen....daar kun je geen mening op baseren.