Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lies schreef:Ja, ik reageerde op thoroughbred die al die procedure-mogelijkheden wil afschaffen.
Alane schreef:Er is ook iemand veroordeeld voor moord, maar er is geen lijk...
de rechter(s) achten bewezen dat die persoon iemand vermoord heeft.
en met dat meisje in dat huisje in het bos, met die 2 die veroordeeld waren voor moord en het toch niet gedaan bleken te hebben?
Marieke schreef:Oke dan wil ik dit even voorleggen.
Dit is geen fictie.... dit is echt.
Er zit een gevaarlijke gek in tbs. Deze man is niet in je eentje te banaderen... de verzorgers (bewakers) moeten altijd met zijn 2en zijn. De man moet vastgebonden zijn alvorens de bewakers naar binnen kunnen. Deze man heeft moorden gepleegd. Ook heeft hij de kans gezien een bewaakster te vermoorden. De kans bestaat elke dag dat hij dat weer gaat doen.
Wat moeten we met deze man? Ik zou zeggen dood hem.
Wiens leven is waardervoller..... de man of die van zijn bewakers?
Marieke"]
Ik quote mezelf nog maar eens even aangezien hier de tegenstanders van de doodstraf geen antwoord op hebben gegeven en ik daar toch wel heel benieuwd naar ben.
Wat moeten we met zo'n man? Het is geen kwestie van of hij nogmaals een bewaker dood, maar wanneer!
[/quote]
[quote="Ilindra schreef:Ik ben er wel voor bijv. chemische castratie van onbehandelbare zedendeliquenten of ander verplicht gebruik van medicijnen om psychische afwijkingen te behandelen.
Bij sommige zou een lobotomie misschien een optie kunnen zijn.
Gaby schreef:Voor de voorstanders van de doodstraf en ook voor de voorstanders van het 'op water en brood 'zetten van gevangenen...
Als jij een moord of soortgelijke misdaad pleegt, zou jij op bovenvoorgestelde manieren behandeld willen worden?
Ilindra"][/quote]
[quote="Marieke"]Ik quote mezelf nog maar eens even aangezien hier de tegenstanders van de doodstraf geen antwoord op hebben gegeven en ik daar toch wel heel benieuwd naar ben.
Wat moeten we met zo'n man? Het is geen kwestie van of hij nogmaals een bewaker dood, maar wanneer!
[/quote]
[quote="Ilindra schreef:Ik ben er wel voor bijv. chemische castratie van onbehandelbare zedendeliquenten of ander verplicht gebruik van medicijnen om psychische afwijkingen te behandelen.
Bij sommige zou een lobotomie misschien een optie kunnen zijn.