Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:33

Waarom?

Tessebes

Jorie schreef:
Hahahahaha, strak plan!!! Wedden dat je vage antwoorden krijgt??? Daarom, of , en die vind ik zelf het aller grappigst : "het brengt ons dichter bij elkaar" Relatie redden dus!!!

Ja of: "Omdat er dan tenminste later iemand op bezoek komt, als ik oud ben."

Marieke

Marianne schreef:
ben ik nou de enige die meer half overspannen jonge moeders (en vaders) in haar omgeving heeft dan dolgelukkige?

Je moet blijkbaar wel een hoop overhebben voor dat "mooiste van je leven" Haha!

Precies!
En vaak zeggen die dan nog tegen je, je moet ook kinderen nemen, dat is zo leuk!! Je weet niet wat je mist......
Volgens mij willen ze gewoon dat jij ook ongelukkig word! Knipoog

Ik wil geen kinderen. Ik heb niks met kinderen. Ik heb wel wat met dieren en heb dus ook mijn huis vol.

Mensen vragen wel eens of ik niet bang ben dat ik er later spijt van zou krijgen. Dan is mijn antwoord.....
Ik heb er liever later spijt van dat ik geen kinderen heb genomen, dan dat ik er spijt van heb dat ik ze wel heb genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:34

Ik zie je al helemaal je zin doordrijven met een pruilipje bij een peuter in de peuterpubertijd! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:36

isabelle schreef:
ik hoor dan ook tot de moedergroep en de eerste die mijn kind een etterbek of een fokprodukt noem ziet elke hoek van mijn huis van heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dichtbij!

Dat jij je kind lief, aardig en geweldig goed opgevoed vindt, is prima.
Maar ook jouw kind kan iets doen bij een ander wat niet door de beugel kan en dan zal diegene jouw kind misschien wel een etterbakje vinden, dat kan.
Je hoort veel moeders zeggen "mijn kind doet zoiets niet", ahum, kinderen hebben soms meer in zich dan moeders zou vermoeden Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:36

faye schreef:
Ik zie je al helemaal je zin doordrijven met een pruilipje bij een peuter in de peuterpubertijd! Lachen

Ja ze zullen naar me luisteren ja, zeker weten
Niet dat soft gedoe, niet doehooenn
Dan knijp ik ze wel eens ff flink in de boven arm

Zouden er eens meer moeten doen
Dan die janklippen die tegen je hakken rijden in de supermarkt, zonder boze blik van ma

veel te soft word er gedaan en je ziet wat er van komt bij die 14 jarige..lees de krant maar eens

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:37

Tessebes schreef:
Ja of: "Omdat er dan tenminste later iemand op bezoek komt, als ik oud ben."

Whoehahahahaha, ja die is helemaal geweldig!!!! Ik kom via mijn werk erg veel ouwetjes tegen met vijf kinderen of zo "maar met die en die is ruzie en die en die wonen te ver weg" Zit je dan, met je 5 kinderen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:37

Overigens ben ik het er wel mee eens dat een hoop ouders er een zooitje van maken. Zo heb ik zelf een vriendschap verbroken met iemand die haar zoontje elke dag twee uur opsloot in een tuinhuisje omdat ze paard wilde rijden. Kijk, dan moet je niet voor kinderen kiezen.....

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:38

runningkawa schreef:
veel te soft word er gedaan en je ziet wat er van komt bij die 14 jarige..lees de krant maar eens

Ongeintresseert!!!! En dat dan weer goed maken met spulletjes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:39

Jorie schreef:
Whoehahahahaha, ja die is helemaal geweldig!!!! Ik kom via mijn werk erg veel ouwetjes tegen met vijf kinderen of zo "maar met die en die is ruzie en die en die wonen te ver weg" Zit je dan, met je 5 kinderen!!!!

idd
dat krijg je zo vaak te horen
Misschien emigreren ze wel, of verlies je ze al uit het oog als drugs gebuikende 14 jarige puber

ja, daar moet je er echt voor nemen ja, slim plan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:40

Jorie schreef:
Ongeintresseert!!!! En dat dan weer goed maken met spulletjes!!!

Idd

daar kan ik er ook een stapel van opnoemen
Kinderen hebben geen besef van waarde, want alles krijgen ze
En liefde, wat is dat met die 2 verdieners die hun kinderen na een week al de creche in dumpen

Nou fijn een kindje hebben, als je het nooit ziet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:42

Gut o gut wat een vooroordelen. Ik dacht dat jullie daar zo'n hekel aan hadden?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:43

Kawa, je bent een wijf naar mijn hart!!!! OK dan!

Maar goed, ik ga mijn poezenkinderen hier thuis alleen laten want ik ga naar mijn paarden kinderen!!!! Extreme duivel Haha!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:43

Heftig hier Bloos! .....
Ik snap wel waarom...mij maak je witheet met de opmerkingen.
Je weet niet wat je mist
Komt nog wel hoor...
Krijg je spijt van...
Het is het mooiste wat bestaat...
Voegt zoveel toe aan je leven.....
Boos!
NEE ik heb geen moedergevoel ga ik niet krijgen en ben daar niet treurig om.
Ik ben net als zoveel hier best een leuk normaal mens Haha! , heb een goede relatie, mijn leven dik in orde en wil oud worden met mijn vriend(Neeeee ook niet getrouwd want dat vind IK onzin).
Ik ben dol op mijn neefje en kids van vrienden maar wil in mijn leven geen kindje erbij....

Ik houd het bij mijn paard,hond,katten,varkentje en nijntjes.....en ja daar houd ik ontzettend veel van.....
Kan de liefde niet vergelijken met die van een kind maar wil dat ook niet.
Liefde moet je niet meten in hoeveelheid.

Ik verdedig me niet meer als de zoveelste vraagt waarom wij geen kindje hebben.....
Ik heb het opgegeven......je geeft nooit het goede antwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:44

faye schreef:

vooroordelen?
Dat zijn dingen van alle dag hoor
Lees je de krant niet?
Ken je die soort 2 verdieners niet?
Nou ik eel en nog wel meer dan 1
En wie is er tegenwoordig nog fulltime huisma?
Weinig, jammer genoeg heel weinig...

Anoniem

faye schreef:

Nou, ik zie een hoop van die zogenaamde vooroordelen in de praktijk wel werkelijkheid zijn hoor .

Van sommige vaders en/of moeders is het wel heel erg duidelijk dat het ouderschap hen toch mee moeite kost dan dat het oplevert.

Jorie

Geen vooroordelen, Faye. Gewoon praktijkervaringen. Ogen open en om je heen kijken. Okee, laat ik dan alleen voor MIJN stad spreken.

maja01

Kom op dames.. wat een dooddoeners....

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:45

En wat dacht je van het onderhandelen dat sommige ouders met hun kinderen doen? Een kind van pakweg 2, 3 jaar moet gewoon weten waar ie aan toe is. Duidelijke regels stellen en consequent zijn.

En inderdaad, de hoeveelheid spullen die kinderen tegenwoordig hebben gaat ook nergens over.

Soms zie je meisjes van een jaar of 10, met een naveltruitje, hakjes en een telefoontje.......waar gaat dit over?? Dit heeft toch niks meer met kind zijn te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:45

En daar krijg je spijt en het voegt wat toen en dat soort dingen zijn geen dooddoenders?

Misschien net aan welke kant je het bekijkt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:46

Tuurlijk gebeurt het. Maar al die ouders (en dat zijn er ook veel), die wel bewust voor een kindje kiezen, wel opvoeden en er wel tijd en energie in investeren worden wel over 1 kam geschoren. Alleen hoor je daar nooit wat over.

Ik zeg toch ook niet dat kindervrijen egoisten zijn? dat ze nietw eten wat ze missen etc.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:47

runningkawa schreef:

Ik ken wel mensen die fulltime huisvrouw zijn, ook zonder kinderen Lachen. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Ik verbeeld me altijd maar dat mijn belastinggeld niet naar de kinderbijslag gaat en ook niet naar het onderhoud van steuntrekkers die te lui zijn om te werken, maar naar een goed doel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:48

Lovely schreef:
Ik ken wel mensen die fulltime huisvrouw zijn, ook zonder kinderen Lachen. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Ik verbeeld me altijd maar dat mijn belastinggeld niet naar de kinderbijslag gaat en ook niet naar het onderhoud van steuntrekkers die te lui zijn om te werken, maar naar een goed doel.

beide dingen die jij nu opnoemt mogen van mij nu als maartregel van bezuinigingen dan toch geschrapt worden...

Wat zou dat opbrengen

Anoniem

runningkawa schreef:
Weinig, jammer genoeg heel weinig...

IK!

Op eigen kosten ook nog

Cars

Lovely schreef:
Ik verbeeld me altijd maar dat mijn belastinggeld niet naar de kinderbijslag gaat .

Jij ook al Knipoog

Belachelijk die fokpremie.....