Citaat:
hmm, ik schreef k.u.t.karakter, dat wordt dus in bokt taal poedersuikerkarakter

Ja, dat had ik in middels ook door gekregen : ).
MAar er zijn zoveel mensen die volgens jou of mij een poedersuikerkarakter hebben en toch zijn er mensen die hun weer heel aardig vinden.
Citaat:
misschien heb je inderdaad gelijk dat Pril de hond waarschijnlijk niet meer wil omdat de relatie voorgoed verstoord is, maar toch ben ik er niet helemaal voor om dan een ander met een 'probleemhond' op te zadelen.
Maar dat is 't 'm juist, misschien is het voor een ander juist geen probleem hond en vinden ze 'm geweldig!
Citaat:
Ik heb mijn hond ook uit het asiel en eerlijk gezegd is ie na 5 jaar nog steeds hetzelfde niet luisterende, bange, wegloperige hondje, dus ik denk; als t er eenmaal inzit krijg je het er moeilijk weer uit.
Je krijgt het er inderdaad moeilijk weer uit.Soms niet en soms wel alleen dan duurd het anderhalf jaar. En de meeste mensen hebben niet anderhalf jaar de tijd om het er uit te krijgen (ik beschuldig niemand) en op zich is het ook niet erg als je er goed mee kan leven, lijkt mij.
Citaat:
Waar ik vooral over viel is dat mensen zeggen; ligt het niet aan de baas?? Terwijl sommige dieren gewoon erg vervelend/naar/bijterig etc.. van aard zijn.
Bij mensen met (kleine) kinderen zou zo'n hond
(een bijterige) een antigelijke banketstaaf zijn. Omdat de kinderen niet met de hond om kunnen gaan, omdta ze bijv. het niet kunnen snappen. Bij andere mensen zonder kinderen zou het een super hond zijn omdat ze wel goed met de hond om leren/kunnen gaan. Het blijft dan misschien een hond met een handleiding, maar als ze er geen moeite mee hebben.....vinden zij het toch echt een prachthond!
Citaat:
Verder kan ik mijzelf toch een redelijke hondenkenner noemen. Ik heb 2 jaar als hondentrimster gewerkt en heb daar dus ook een opleiding voor gedaan. Wat ik voornamelijk geleerd heb is dat je een hond (net als een mens) heel slecht kan veranderen. Bijvoorbeeld: Is ie bang dan zal ie altijd bang blijven, want hoe vrolijk hij doorgaans is, houd een krant omhoog en hij piest van angst. Daarom denk ik dat je het probleem alleen verplaatst door hem een andere baas te geven.
Maar hiet komt de angst toch echt door de baas, want waarom zou de hond bang zijn van de krant.Waarschijnlijk om dat hij er alleen maar mee geslagen wordt of op gejaagt.Dan zou ik ook bang zijn.
Citaat:
Goed, weer een warrige verhaal van mij, maar ik hoop dat ik een beetje duidelijker ben dan in mijn eerdere stukje.
Nou zo warrig is het niet hoor
Ik hoop dat mijn stukje duidelijk is.