Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:20

Ik heb het hele verhaal gisteravond gelezen en kreeg het er zo benauwd van. Ik wil je echt alle sterkte wensen, en besef me dat ik geen idee heb over hoe het moet zijn in jouw schoenen te staan.
Maar ga Niet naar brazilie, het is gevaarlijk, kies voor jezelf.
Als je nu wegloopt, laat je niet je vader in de steek, maar een ziekte, die jouw leven thuis ondraaglijk en misschien zelf gevaarlijk maakt.
klinkt allemaal simpel, maar misschien zien juist buitenstaanders, die alleen de feiten kennen, en niet hoe het vroeger was enzovoort, Dit juist welk heel scherp. De reacties zijn hier allemaal hetzelfde...dat zegt ook wel wat.
nogmaals sterkte

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:24

Ik hoop voor je dat je bij een goede vriendin of familie de komende tijd kan verblijven. Ook ik raad je aan om absoluut niet met je vader mee te gaan naar Brazilie. Gaat je broer trouwens wel mee?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:39

Ja die gaat wel mee.. ik niet heb ik besloten. Ik zie het niet zitten. Ik ben daar Te afhankelijk van hem.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:40

Ik denk dat dat een hele goede beslissing is OK dan!

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:40

Heb je het je vader al verteld?

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:41

Goed dat je al voor het beste hebt gekozen! Ik denk dat dat echt een goeie beslissing is

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:41

nee ik denk dat ze daar beter even mee kan wachten, ivm ruzies en dwingen? ze kan het beter samen met iemand anders vertellen en dna meteen weggaan

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:49

Heel goed va je dat je hebt besloten om niet mee te gaan, wie weet wat voor gekke dingen hij dan je uithaalt. Ik zou het pas aan je vader vertellen als je zeker weet dat je bij iemand terecht kan.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:59

Wat een verschrikkelijke verdrietige situatie voor je zeg..
Je klinkt erg volwassen en zo te lezen ook een positief persoon.
Je vader gaat helemaal op in deze(in mijn ogen erg enge)groep, hij is er afhankelijk van geworden en zal zich door niemand tegen laten houden denk ik, voor hem de ideale manier om alle aardse emoties te "vergeten"wat te veel pijn voor hem doet. Hij zal ongetwijfeld erg veel van je houden en denkt serieus dat waar hij mee bezig is dat dat de juiste manier van leven is en wil jou beschermen tegen al het kwaad...neemt niet weg dat het naar mijn idee een foute gedachte is.
Ik denk dat wanneer je van je vader blijft verlangen op dit moment dat hij jou kan laten voelen dat ie van je houd, je hele eigen leven teniet doet, je zal steeds meer je grenzen moeten verleggen om aan zijn eisen te voldoen en dat houd geen mens vol. Probeer de gedachte los te laten dat hij van jou moet houden zoals jij dat wil, dat scheelt een hoop energie(makkelijk praten he) en vaak betekend iets los laten, dat je het ook echt voelt, dat het naar je toe komt. Als je heel graag iets wilt dan focus je vaak daar te erg op en krijg je het vaak niet.
Ik denk dat het een goede beslissing is dat je niet mee gaat naar Brazillie en zoizo voor je school gaat, erg knap van je hoor.
Wat hier al eerder geopperd is, is het niet een idee(als het kan) om bij familie tijdelijk te wonen? Zodat je wat afstand kan creeren van de situatie en rust hebt.
Veel sterkte!

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:03

Meisje toch, wat een verschrikkelijke situatie... Scheve mond
Heel goed van je dat je hebt besloten niet mee te gaan naar Brazilië. Hopelijk kun je de komende tijd terecht bij lieve mensen waar je de rust vindt om over de toekomst na te denken en die je kunnen helpen bij het nemen van de moeilijke beslissingen die je wellicht te wachten staan...
Maar wat je ook doet, ga NIET (nog meer) aan jezelf twijfelen!! Je hebt op veel te jonge leeftijd veel te veel voor je kiezen gekregen en probeert daar zo goed mogelijk mee om te gaan. Probeer op moeilijke momenten te denken aan de mensen om je heen die wel veel om je geven en je willen helpen. Heel, heel veel sterkte! Ach gut

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:45

Mijn vader weet al dat ik niet mee wil. dat zei ik al vanaf het begin. Ik wou er nog over nadenken maar toen had die de volgende dag al een reis geregeld dus toen was het voor mij al klaar. Hij gaat maar alleen met mijn broer. Maar hij praat wel de hele tijd over de reis enzo tegen mij hij denkt echt dat het helpt ofzo maar ik wil het echt niet. Als ik daar kan ik niks, ben ik afhankelijk van hem. Ik durfhet niet aan. Ik vind het daarbij ook een eng land, waardoor ik nog liever thuis blijf.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:50

Ik vind het heel sterk van je dat je nee durft te zeggen. Als buitenstaander is dat gemakkelijk, maar dat je dat zo zelf kan, echt super. Ik hoop echt voor je dat het nu allemaal stilletjesaan trug gaat beteren.
Heb je al enig idee naar waar je gaat? Naar je tante(of ergens anders met je tante als voogd), of bij nathalie, of vrienden...?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 22:50

Pfff en waarom twijfel ik dan Verward Verdrietig

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:56

Waarschijnlijk omdat het toch gewoon je vader is en blijft. Het is niet zo makkelijk om dan je eigen plan te trekken. Tsja, voor ons aan de kant is het makkelijk te roepen dat je ergens anders heen moet en niet moet meegaan naar Brazilie. Zelf weet je dat diep in je hart ook wel, maar het is lastig om dan daadwerkelijk de beslissing te nemen.

Uiteindelijk ben je nog heel jong en wordt je nu gedwongen om over zaken na te denken waar je helemaal niets mee te maken zou moeten hebben. Je wordt zo gedwongen heel snel volwassen te worden Scheve mond.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:14

Omdat dat niet "normaal" is, zo'n situatie komt niet elke dag voor, het is een keuze die maar heel weinig mensen moeten maken, en je hebt dus ook niet de tijd gehad om er een mening over te kunnen vormen etc. Omdat er gewoon nooit over gepraat werd(denk ik) aangezien het niet zo'n "normaal" onderwerp is.
Nu moet je ineens een hele beslissing maken, terwijl je eigenlijk nog maar een ervaring hebt met dit soort mensen, en het niet uit verschillende standpunten gezien hebt.
En zoals Apple zei: het is en blijft je vader.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:40

Jeetje wat een situatie zeg!
Echt heel rot...
Heel goed dat je belsoten hebt om niet mee te gaan...
Probeer echt zo snel mogelijk te regelen dat je ergens anders heen kan...

Heel veel sterkte!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:38

jee meisje toch , wat een verhaal
dit klinkt echt niet gezond
je vader is gevlucht in een waanwereld waar hij zijn verdriet niet hoeft te voelen en trekt jou daar in mee Ach gut

dat je niet meegaat naar brazilë vind ik een hele wijze en goede beslissing van je
ook denk ik dat je toch srieus weg moet bij je vader
ook al is het tijdelijk,
gewoon weg van het gedwing en gechanteer , alles voor jezelf op een rijtje kunnen zetten en rust vinden in een stabiele omgeving

tuurlijk het is moeilijk, het blijft je vader , maar je vader zit in een situatie waarin hij geen vader kan zijn voor je , hij heeft zichzelf in deze situatie gebracht en de enige die hem daar weer uitkrijgt is ook hijzelf

kies alsjeblieft voor jezelf lieverd, jij kunt wel je best doen , maar het enige waar het op uitdraait is dat jij je grenzen verlegt , jij je telkens verder aanpast totdat je straks jezelf kwijt bent

neem kontakt op met de instanties die hier boven al vernoemd zijn , ga tijdelijk naar familie of vrienden
want jij bent nu aan het vechten tegen iets waar alleen je vader iets aan kunt doen
je krijgt nu telkens te horen dat jij slecht bent , telkens word de grond onder je voeten vandaan geslagen , daar ga je op een gegeven moment aan onderdoor

kies voor jezelf en ga weg thuis
Ach gut

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 06:48

Jamy schreef:
Mijn vader weet al dat ik niet mee wil. dat zei ik al vanaf het begin. Ik wou er nog over nadenken maar toen had die de volgende dag al een reis geregeld ....

Dat is pas echt eng... Goed dat je bij je standpunt blijft.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:24

Jamy schreef:
Ik durfhet niet aan. Ik vind het daarbij ook een eng land, waardoor ik nog liever thuis blijf.


Juist. Dat is het. Kijk was het nou een land in europa geweest of desnoods Amerika of zoiets dan had je veel beter je weg kunnen vinden. Zowieso omdat de voertaal anders is.

Waarom ik er zo'n raar gevoel over kreeg is het feit dat hij in eerste instantie jou naar je oom in Brazillie wilde doen. Toen hij doorkreeg dat hij dat niet voor elkaar zou krijgen is hij een andere weg gaan volgen in mijn beleving. Onder het mom van vakantie daarnaartoe en uiteindelijk blijf jij achter. Dat is wat me zo bang maakt. Brazilie is geen land waar je zomaar even zegt 'mevrouw kunt u me helpen? Mijn vader heeft me achtergelaten en ik weet de weg niet'. Daar ben je zo afhankelijk van anderen en geloof me dat wil je niet.

Ik ben heel blij dat je gekozen hebt en ik hoop dat je voet bij stuk houdt. Heb je het hem al verteld?

aardbei

Berichten: 470
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:49

OMG!! Wat erg!! Goed van je dat je thuisblijft, maar weet je al wat je nu gaat doen? Je kan moeilijk alleen thuisblijven...kan je niet met Jeugdzorg praten over een pleeggezin of zoiets...En als je je verhaal kwijt wil kan je ook de Kindertelefoon bellen ofzo...misschien dat zij een oplossingn weten!!!!

xxxxxx en heeeeel veeeeeel sterkte!!!

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:08

tjeetje wat een problemen!

Zit je nog op school??? Iedere school heeft een (of meerdere) vertrouwensperso(o)nen, mensen die speciaal een opleiding hebben gedaan om jongeren de weg te wijzen en te helpen hun problemen op te lossen.

Die vertrouwenspersoon kan samen met jou een plan maken, instanties die je kunnen helpen benaderen enz. Ze hebben een zwijgplicht, dus ze mogen niet over jouw problemen praten met jouw leraren, als jij dat zo wilt.

Neem contact met zo iemand op, die mensen zijn ervoor!

heel veel sterkte!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:44

Bloos! Ik heb helemaal verschrikt je verhaal gelezen. Goed dat je het op bokt hebt gezet OK dan! Wij kunnen je proberen te steunen en adviezen te geven.
Wel volhouden he? Als je niet mee wilt moet je dat echt niet doen! Laat je niet ompraten!
Als ik het zo lees is het echt geen gezonde thuissituatie waar je in leeft... Scheve mond
Je bent jong en je staat nu voor moeilijke keuzes. Maar laat je niet meeslepen door je vader! Doe wat het beste voor je is!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:55

juist wat Fasel zegt ben ik ook bang voor....
dus goed je poot stijf houden meid!
Heb je het hem inmiddels verteld?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:59

Waterkippie schreef:
juist wat Fasel zegt ben ik ook bang voor....
dus goed je poot stijf houden meid!
Heb je het hem inmiddels verteld?


Ik zou het niet vertellen. Wie weet wat ie dan nog voor een tijd heeft om allemaal plannetjes te gaan bedenken. Lips are sealed
Mensen die in een sekte zitten kunnen de vreemdste dingen doen.
Ik zou de avond ervoor naar een vriendin vertrekken en je vooral niet meer laten zien!
Gelukkig lees ik dat je bij veel mensen terecht kunt! Nou, anders bij mij wel! Ach gut
Kind kind, ik heb echt met je te doen. Het klinkt zo onwerkelijk en jij zit echt in die vreselijke situatie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:04

Dat vond ik trouwens ook wel een goede tip, ga eens een gesprek aan met de klassedocent of de decaan of zo. Mogelijk kunnen zij je helpen of gemakkelijker bij bepaalde instanties binnenkomen.