Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:22

Saga schreef:
verootjoo schreef:
Ze zijn zo volhardend dat ik denk dat ze het echt heel zeker weten. Anders zet je niet zoveel op het spel als winkel want imago schade is echt duurder dan €100.
Dus ze weten iig zeker dat ze €100 missen en dat heeft of de caissière of jij.
Ik zou gewoon die beelden gaan bekijken, maar had denk ik gelijk op de stoep gestaan om te bekijken.

Ik vind het van beide kanten raar; het verschil tussen €200 en €100 niet opmerken van de cassiere, maar van jou ook niet merken dat je €100 overhebt. Er zullen vast veel briefjes in je portemonnee zitten, maar toch ook geen €5000 aan briefgeld. Of misschien wel, maar toch is €100 voor iedereen een bedrag dat wel opvalt. Want je kan op je rekening bekijken wat je hebt opgenomen, en dan de winkels langsgaan waar je bent geweest om geld uit te geven en dan kom je er best achter of je €100 mist of niet.

Maar zonder die beelden weet je niets.
Ik ben het hier wel mee eens, zeker omdat er maar 400 euro in de portemonee zat.
Dat is dan een kwart van het bedrag.
Ik denk ook dat ze echt zeker zijn van hun zaak.

Maar ja, hun gang van zaken is ook niet netjes en een zaak als Expert zou dit normaal gesproken prima op moeten kunnen vangen, financieel gezien.

Waar staat dat dan? Volgens mij is het juist zo dat TS helemaal niet weet hoeveel er precies in haar portemonnee zat.

En denken dat je heus wel precies moet weten hoeveel je in je portemonnee hebt zitten omdat dat te relateren zou zijn aan wat je de laatste keer gepind hebt is ook nogal kortzichtig. Niet iedereen zit krap, niet iedereen heeft alleen maar cash in de portemonnee na/door pinnen of precies/alleen maar dat geld van het pinnen. Niet iedereen gaat een verschil van 100 euro cash nog zonder twijfel na kunnen gaan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:24

Ik val echt van de ene verbazing in de andere, wat een gekke gang van zaken. Ik zou hoe dan ook niet alleen naar die afspraak gaan. Als er dan nog iets achter weg komt dan heb je in ieder geval een getuige.

Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.

kiwiwitje

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:31

Ik zou de camera beelden ook gaan bekijken. En als hun niet het volledige bedrag van € 200 willen teruggeven of terugstorten voor de annulering en op de beelden niet duidelijk te zien is dat jij te weinig betaald hebt zou ik aangeven dat jij aangifte gaat doen en contact op zou nemen met een advocaat kijken hoe snel ze dan een keutel intrekken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:33

prompter schreef:
Waarom mag je de camerabeelden hier niet voor gebruiken?

Dit is wettelijk gezien niet toegestaan. De camera’s hangen er alleen ter beveiliging voor bijvoorbeeld overval diefstal et cetera. Maar dit is handelen van een medewerker want linksom of rechtsom heeft de caissière haar werk niet goed gedaan en dat soort beoordelingen of veroordelingen mogen niet via het camerasysteem gedaan worden. Dit onder andere met de wet op de privacy, maar ook omdat de camera beelden daar niet voor bedoeld zijn wettelijk gezien.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 15:33

Ik denk gewoon als ik de beelden zou mogen filmen en het met jullie deel dat het gros hier zal zeggen dat ze precies gern bewijs zien.... zeker omdat ik 100% weet dat de kassa dame het niet nog extra op de toonbank natelde er gingen gestapelde biljetten haar kassa/stortbox in zonder tellen zonder echtheid check...

Maar zoals het nu overkomt gaan hun hoe dan ook alleen 100 terug geven ookal staat op de bon 200€
Ik ben gelukkig niet iemand die het heel krap heeft dus ik neem dit dan ook als les voor mezelf dat ik met zelf niet goed opletten meschien nu ook 100 onterecht down the drain gooi. Maar hun willen ondanks eerdere genoemde feiten over ondernemers risico en camera gebruik geen haar toegeven dat de fout grotendeels gewoon echt door hun is..

Dit was een les voor mij maar ook voor hun

Ik stop verders ff met reageren want ik word er een beetje leip van :')
Zal morgen nadat ik ben geweest en de beelden heb gezien ff een update plaatsen.

Wil alle bokkers echt hartelijk bedanken voor hun adviezen en inzichten en ook de dames die in retail werken zo zie je maar het beleid kan bij elke winkel schijnbaar anders zijn

Neem morgen mijn vriend mee om de beelden te bekijken en thats it

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:35

Heb dit ook een beetje met open mond gelezen. Ik zou hier zelf ook echt enorm van schrikken, namelijk.

Succes morgen en laat ze er niet te makkelijk vanaf komen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 15:37

kiwiwitje schreef:
Ik zou de camera beelden ook gaan bekijken. En als hun niet het volledige bedrag van € 200 willen teruggeven of terugstorten voor de annulering en op de beelden niet duidelijk te zien is dat jij te weinig betaald hebt zou ik aangeven dat jij aangifte gaat doen en contact op zou nemen met een advocaat kijken hoe snel ze dan een keutel intrekken

Heb dit ook aan de politie voorgelegt die zeggen is Civille zaak moet je met hun uit vechten politie gaat daar niks in betekenen zei zeiden bel het Juridischloket maar dus heb ik vanochtend gedaan en die zeiden ze mogen het de klant wel vragen maar alleen met ijzersterk videobewijs alleen dan kunnen ze in een rechtzaak ook winnen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:40

Ts, als ze morgen nog steeds niet 200 euro willen terugbetalen en de beelden zijn niet duidelijk genoeg dat je te weinig hebt betaald, dan zou ik niet zo snel 100 euro verlies nemen maar toch verder kijken of rechtsbijstand je nog kan helpen. Je hebt dat niet voor niets.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:42

shilady schreef:
kiwiwitje schreef:

Heb dit ook aan de politie voorgelegt die zeggen is Civille zaak moet je met hun uit vechten politie gaat daar niks in betekenen zei zeiden bel het Juridischloket maar dus heb ik vanochtend gedaan en die zeiden ze mogen het de klant wel vragen maar alleen met ijzersterk videobewijs alleen dan kunnen ze in een rechtzaak ook winnen

De vraag is of dat die manager dat weet..
Aangezien hun geen poot hebben om op te staan als die beelden niet duidelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 20-02-26 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:43

cobiie schreef:
Ts, als ze morgen nog steeds niet 200 euro willen terugbetalen en de beelden zijn niet duidelijk genoeg dat je te weinig hebt betaald, dan zou ik niet zo snel 100 euro verlies nemen maar toch verder kijken of rechtsbijstand je nog kan helpen. Je hebt dat niet voor niets.

Dit :j
shilady schreef:
kiwiwitje schreef:

Want je zegt het zelf al. Juridisch loket zegt dat het mag, maar het moet erg duidelijk zijn.

Niet duidelijk is dus niks 100 euro laten zitten.

Dat is precies wat ze hopen.

Succes morgen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:44

cobiie schreef:

en rechtsbijstand heeft vaak een eigen risico van 150 euro bij geschillen. Maar ik zou het er ook niet bij laten zitten.
Ik vind dat de ts nu ook al heel snel bijdraait dat ze dan geleerd heeft en 100 euro verlies neemt.

Dat je niet exact weet hoe veel geld je contant bij je hebt kan ik me ergens voorstellen, maar dat heb ik alleen bij muntgeld. Grotere bedragen weet ik wel exact. 100 euro zou ik ook missen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:48

Succes morgen TS!
"De soep wordt nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend" dus hopelijk koelt het winkelpersoneel nu wat af en nemen ze hun verlies, inclusief een bosje bloemen voor jou met een welgemeend excuses voor de gang van zaken...
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:49

Ik vind het idee bizar dat de caissière zonder natellen het geld heeft aangenomen. Hoe laag het bedrag ook, ik tel alles goed na, dus bij 200 euro zou je toch verwachten dat dit zeker gedaan wordt.

Succes TS!

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:51

Ik vind dat ook wel bizar. Zelf zit ik ook veel achter de kassa en heb mijzelf aangeleerd altijd in te toetsen wat voor mij ligt. Heb op die manier wel vaker achterhaald dat ik te weinig (of te veel) heb gekregen en dan kan dat makkelijk opgelost worden.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:57

GDG schreef:
Waar staat dat dan? Volgens mij is het juist zo dat TS helemaal niet weet hoeveel er precies in haar portemonnee zat.

shilady schreef:
ik heb wat ik in mijn portomonee heb niet geteld voor ik weg ging en nadien na het shoppen ook niet
ben gewoon geen tyoe die de hele tijd haar portomonee telt..
Maar weet wel dat er iets meer dan 400 euro in zat

Ik zou na morgen, als de beelden onduidelijk zijn, ook rechtsbijstand inschakelen. :j
Laatst bijgewerkt door Saga op 20-02-26 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:58

Ik heb een eigen winkel, maar dit is wel hele bijzondere gang van zaken. Ik heb ooit ook niet helemaal opgelet. Klant wilde afrekenen met pin, maar vroeg gelijk ook nog iets over ontvlooiing en ontworming. Pin slaat af, ik leg uit en na een kwartier twintig minuten loopt de klant naar buiten en ik zat daarna ineens van kak... en ik checken nope, niet afgerekend.. Het is een klant die vaker komt en dus gewoon mijn verlies genomen.

Verder doe ik ook altijd tellen en terug tellen.

En voor iedereen die roept je weet toch wel hoeveel geld je in je portomonee hebt? of in ieder geval briefgeld? Nee, ik weet dat namelijk ook niet. Ik heb wel belangrijkere dingen om te onthouden.

TS, ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt en je gewoon je geld terug krijgt.. Maar wat een ellende en niet gek, maar gewoon heel bijzonder..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:59

_chou schreef:
Ik vind dat ook wel bizar. Zelf zit ik ook veel achter de kassa en heb mijzelf aangeleerd altijd in te toetsen wat voor mij ligt. Heb op die manier wel vaker achterhaald dat ik te weinig (of te veel) heb gekregen en dan kan dat makkelijk opgelost worden.

Ik legde het geld altijd voor mijn neus zodat ik en de klant konden zien hoeveel er was gegeven.

Maar om er zeker van te zijn zou gelijk de kassa geteld moeten zijn. Dit zou ik ook even navragen, wanneer de kassa is geteld. Gelijk daarna of pas na sluitingstijd.

Ik blijf het een apart verhaal vinden.

Ik heb nooit meer echt contant geld op zak. Toevallig nu, maar dat weet ik ook niet hoeveel. Zou ik het moeten tellen.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:20

Ik denk dat de tijd die de winkel is deze casus stopt al meer kost dan die €100... Tijd en arbeid zijn ook niet gratis. Wat een rare situatie.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:03

Als jij het niet kan zien dat er te weinig is betaald, dan kunnen zij dat ook niet zien toch? Als ze niet nageteld heeft en alles zo heeft afgeroomd, dan is het voor niemand duidelijk, en kunnen ze jou niet beschuldigen van te weinig betaald

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:17

Zou zo wie zo eerst ook vragen waarom er niet is gechecked op echtheid? Dat gebeurt toch overal?
Dan was dit nooit gebeurd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:40

Zonnehoed schreef:
Ik denk dat de tijd die de winkel is deze casus stopt al meer kost dan die €100... Tijd en arbeid zijn ook niet gratis. Wat een rare situatie.

Dat dacht ik ook al de hele tijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:46

Ik denk dat dat heus wel meevalt.
Kassa wordt in de avond gecheckt. Camerabeelden kijken kost hoogstens een uurtje werk.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 18:25

Niet wat je waarschijnlijk wil, wel de manier waarop je zeker weten geen geld "verliest"

Deze winkel nu de artikelen laten leveren en gaan voor optie 2. En de bij andere winkel bestelde producten retourneren.

En uiteraard daarna daar nooit weer wat halen. En zou in dit geval ook zeker een negatieve reviews achterlaten (en daar ben ik normaal écht niet van :+ )

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 18:39

Rintah schreef:
Niet wat je waarschijnlijk wil, wel de manier waarop je zeker weten geen geld "verliest"

Deze winkel nu de artikelen laten leveren en gaan voor optie 2. En de bij andere winkel bestelde producten retourneren.

En uiteraard daarna daar nooit weer wat halen. En zou in dit geval ook zeker een negatieve reviews achterlaten (en daar ben ik normaal écht niet van :+ )

Ik heb net even met mijn vriend gesproken en ik doe toch de spullen afnemen.
Het gaat trouwens om een electrische kachel en een haar fohn.
Ik laat die camera beelden maar voor wat het is ik wil niet daar in die winkel nog een welles nietes discussie voeren deze situatie heeft mij de afgelopen dagen veel stress gegeven en ik wil dit verder graag achter me laten.

Wij weten in elk geval dat hun NIET bereid zijn om 200 aan mij terug te geven en ik er dan enkelt met 100 minus spullen vanaf zou komen en dan is het nog rotter. Ga dus in op het aanbod van de algemeen directeur.

Hoop dat dit topic toch op het forum blijft staan zodat andere mensen meschien ook iets hebben aan dit verhaal inclusief adviezen. Vind het niet leuk om zo af te druipen en het liefst had ik gezegt van nou stop jullie spullen maar lekker waar de zon niet schijnt . Maar ik wil voor mijn eigen gemoedsrust kiezen.

Wil iedereen nogmaals hartelijk bedanken voor hun adviezen <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 18:54

Bijzondere wending.

Waarom niet de camera beelden kijken om te weten waarom ze jou verdenken?