Hoeveel kinderen hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:21

Ook hier bewust 0 kinderen. Ik heb nooit een kinderwens gehad. Er is wel ooit een partner geweest waarvan ik dacht 'met jou had ik het misschien wel aangedurfd als ik 10 jaar jonger was' maar ik heb er echt geen spijt van dat ik geen kinderen heb. Inmiddels (bijna) 46 en krijg ik gelukkig ook niet meer de vraag wanneer ik aan kinderen begin.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:22

Ik heb er 0, en ook hier gaan ze niet komen. Ik kan beter overweg met 4-voeters dan met 2-voeters om het zo maar te zeggen :+

Mijn vriend heeft wel 3 kinderen uit een vorige relatie maar dat is totaal niet vergelijkbaar met zelf kinderen hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Hier ook bewust kinderloos. Wel een partner met een volwassen zoon en inmiddels 2 kleinkinderen. Die mij ook als oma zien, want zij zijn geboren tijdens onze relatie en inmiddels 5 en 7.
En mijn broertje heeft een kind, dus ik ben ook tante.
Ik vind kinderen oprecht heel leuk. Maar niet van mezelf. Dus zo heb ik wel de lusten, maar niet de lasten :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:24

Daihyo schreef:
Ik vind kinderen oprecht heel leuk. Maar niet van mezelf. Dus zo heb ik wel de lusten, maar niet de lasten :+

Ik ook! Kinderen van anderen zijn vaak ook best leuk!
Maar ik vind het heerlijk wanneer ze dan weer naar huis gaan en de rust hier terug is :evaw: :D

Tancreda4

Kabayo schreef:
Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen

Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.

Ik heb geen partner en dat scheelt zeker! Gelukkig dat ik geen kinderwens heb, want anders zou ik me wellicht niet gelukkig voelen zonder partner en de klok voelen tikken nu.

Ik heb wel altijd gezegt 'zeg nooit nooit' want ben me er altijd wel van bewust geweest dat het 'geen kinderen gevoel' zo kan verdwijnen met een juiste partner. Dat heb ik namelijk wel vaker gezien in mijn omgeving.

Nu is die tijd inmiddels verstreken, mocht ik een partner krijgen waar ik dat gevoel bij krijg. Inmiddels vind ik mijzelf te oud voor kinderen :) (er vanuit gaande dat je elkaar ook een x aantal jaren moet leren kennen voordat er een kindje bij kan komen)

Maat los daarvan ben ik er van overtuigd dat ik er aan onder door zou gaan als ik een kind heb, wat een sterk gevoel is voor m'n keuze en de rust geedt in het alleen zijn.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op Gisteren, 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Cayenne schreef:
Daihyo schreef:

Ik ook! Kinderen van anderen zijn vaak ook best leuk!
Maar ik vind het heerlijk wanneer ze dan weer naar huis gaan en de rust hier terug is :evaw: :D

Ja, precies dat :D

Chapeau2002

Zoon van 36 en een dochter van 35. Geen spijt van. Absoluut niet :D .. maar ik weet niet of ik in de huidige tijd weer kinderen op de wereld zou willen zetten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:26

maitestar23 schreef:
Hier 43 jaar en 3 kinderen, jongste meid is 14 en oudste jongen is 22 jaar. Ons middelste meisje is helaas overleden, vandaag alweer 15 jaar geleden.

:(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Hier geen kids, mijn man en ik hebben lang getwijfeld. Mijn man is een ware workaholic, hij wil alles of niets er uit halen met ons bedrijf, wat ik snap, maar dat betekend wel dat alles op mij terecht was gekomen, dat ik wel veel in moest leveren en hij niet. Dat was geen keuze voor mij. Dan lever je samen iets in maar niet de één niet en de ander wel. Het is geen kleine beslissing, iets wat je hele leven veranderd en dat moet je samen doen is mijn mening. En inderdaad ook zoals alles nu gaat wil ik dat een kind ook niet aandoen met de vooruitzichten zoals ze nu zijn in deze wereld.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

maitestar23 schreef:
Hier 43 jaar en 3 kinderen, jongste meid is 14 en oudste jongen is 22 jaar. Ons middelste meisje is helaas overleden, vandaag alweer 15 jaar geleden.

Sterkte vandaag :knuffel:

robbie88

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:31

1 inmiddels puberkind, superleuk, maar 1 is helemaal top ook geen serieuze wens ( gehad) voor een 2 e .

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

Nul kinderen, nooit broeds geworden en mijn vriend had ook geen kinderwens. Misschien met een andere partner die wel graag kinderen had gewild, was het misschien anders gelopen. Heb niet het idee dat ik iets gemist heb, zeker niet nu ik ouder word en het financieel kan veroorloven om eerder met pensioen te kunnen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:33

Hier 3 jongens <3

Sunshinedaan

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:37

Hier 1 volwassen zoon.

Ik denk heel vaak dat ik blij ben dat ik nu geen jonge kinderen meer heb en ook zeker niet zou willen in deze huidige maatschappij.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

Mellow schreef:
Maureen95 schreef:
Hier absoluut geen kinderwens. Ik ben 30 en heb steeds meer mensen in mijn omgeving die zeggen dat ik nog wel klapperende eierstokken zou hebben. Nou niet dus :+ Maar mocht ik een relatie krijgen met iemand met kinderen, dan zou ik daar minder problemen mee hebben.

Die kreeg ik ook pas op mijn 32e :')
Grapje natuurlijk. Maar zeg nooit nooit.

Wij hebben 1 zoon. En daar blijft het bij. Kostte al veel moeite om zwanger te worden en ook de bevalling was hel dus wil dat niet nog eens mee maken.

Oh dan heb ik nog een aantal jaar te vrezen dat mijn eierstokken nog kunnen gaan klapperen :)) Maar ik hoop van niet eigenlijk _O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

Hier ook nul. Nooit gewild, nooit moedergevoel gehad gelukkig. En wel een partner, al 35 jaar dezelfde.

Valt me wel op dat best veel paardenmeisjes geen kinderen hebben en willen.

Toen ik 10 was en we op vakantie waren in Frankrijk waar vrienden van mijn ouders met hun kleine kinderen langs kwamen zei ik tegen mezelf "nooit kinderen". En dat gevoel is nooit veranderd.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op Gisteren, 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:43

Hier ook kindvrij. Ik ben inmiddels 53, dus ze komen er ook niet meer. Bij mij heeft er nooit een eierstok gerammeld.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Ik heb één kindje van mezelf en één (groot) kind van m'n schoonmoeder. O:) :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Miran schreef:
Ik denk dat onder paardenmensen de keuze toch anders gemaakt wordt, sneller gekozen wordt voor geen kinderen of om het er bij eentje te houden. Bij mij kwam de wens pas echt op mijn 35e, was 36 toen ze geboren werd.
En ja, het is puzzelen in combinatie met een paard. Maar het is ook heel leuk om dingen samen te doen.

Ik maak me op zich niet veel zorgen over oorlogen, eerder over de polarisatie nu en de kwaliteit van lucht, bodem ed.

Gelukkig hebben we inderdaad de keuze om nuet voor kinderen te gaan.

Wat heeft dat met paarden hebben te maken? Vind ik een beetje kort door de bocht.

Ik heb geen paarden meer en paard of kind staat volledig los van elkaar. Anders zouden al die topruiters of professionals nooit een kind hebben.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:50

Cookies schreef:
Hier ook kindvrij. Ik ben inmiddels 53, dus ze komen er ook niet meer. Bij mij heeft er nooit een eierstok gerammeld.

Ik vraag mezelf soms wel af hoe lang die vragen nog komen. Ik ben bijna 38 en nog steeds krijg ik de vraag van mijn schoonmoeder wanneer er kinderen komen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:52

Kabayo schreef:
Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen

Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.

Ik heb nooit kinderen gewild. Wel partners die het wilden en dan jezelf een beetje mee laten zuigen maar puntje bij paaltje altijd gedacht neeeeeeee.

Ik zoek ze er nu ook op uit want mannen lijken tot in den treuren nog een kinderwens te hebben. Nog liever heb ik dat ze “geholpen” zijn en ze niet meer kunne krijgen. Nog beter. :+

Zonnetje81

L_iek schreef:
Cookies schreef:

Ik vraag mezelf soms wel af hoe lang die vragen nog komen. Ik ben bijna 38 en nog steeds krijg ik de vraag van mijn schoonmoeder wanneer er kinderen komen.

Lang….mensen zeggen nu nog tegen mij dat het kan. Ja dikke doei :+

Snippergroen

0 kinderen, ook geen kinderwens. Dat is over de jaren wel veranderd. Als ik begin 20 een langdurige relatie had gehad, had ik nu waarschijnlijk wel kinderen. Hoe meer die frontale kwab was ontwikkeld :+ hoe meer het idee van kinderen me ging benauwen. Ik heb ook nog de fase gehad dat ik dacht ik heb geen kinderwens maar kan me voorstellen dat ik iemand tegenkom waarvan ik denk 'met jou wel'. Die man met kinderwens passeerde en toen wilde ik het nog steeds niet. Nu heb ik de rust gevonden in dat dat niet is wat ik wil.

Als mijn broer of zus een kindje krijgt dan word ik daar de meest liefhebbende en betrokken tante ooit van, en over 30 jaar stiefoma zijn lijkt me ook fantastisch. Maar eigen kinderen? Nee dank je wel :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

Ik sta echt versteld hoeveel bokkers (bewust) geen kinderen hebben! :wow:

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

L_iek schreef:
Cookies schreef:

'Van mij krijg je geen kleinkinderen. Als je ze per se wil is her verstandig om zelf nog een kind op de wereld te zetten, misschien wil die in de toekomst wel kinderen' :+