Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kabayo schreef:Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen
Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.
(er vanuit gaande dat je elkaar ook een x aantal jaren moet leren kennen voordat er een kindje bij kan komen)Mellow schreef:Maureen95 schreef:Hier absoluut geen kinderwens. Ik ben 30 en heb steeds meer mensen in mijn omgeving die zeggen dat ik nog wel klapperende eierstokken zou hebben. Nou niet dusMaar mocht ik een relatie krijgen met iemand met kinderen, dan zou ik daar minder problemen mee hebben.
Die kreeg ik ook pas op mijn 32e![]()
Grapje natuurlijk. Maar zeg nooit nooit.
Wij hebben 1 zoon. En daar blijft het bij. Kostte al veel moeite om zwanger te worden en ook de bevalling was hel dus wil dat niet nog eens mee maken.
Maar ik hoop van niet eigenlijk
Miran schreef:Ik denk dat onder paardenmensen de keuze toch anders gemaakt wordt, sneller gekozen wordt voor geen kinderen of om het er bij eentje te houden. Bij mij kwam de wens pas echt op mijn 35e, was 36 toen ze geboren werd.
En ja, het is puzzelen in combinatie met een paard. Maar het is ook heel leuk om dingen samen te doen.
Ik maak me op zich niet veel zorgen over oorlogen, eerder over de polarisatie nu en de kwaliteit van lucht, bodem ed.
Gelukkig hebben we inderdaad de keuze om nuet voor kinderen te gaan.
Kabayo schreef:Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen
Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.
L_iek schreef:Cookies schreef:Hier ook kindvrij. Ik ben inmiddels 53, dus ze komen er ook niet meer. Bij mij heeft er nooit een eierstok gerammeld.
Ik vraag mezelf soms wel af hoe lang die vragen nog komen. Ik ben bijna 38 en nog steeds krijg ik de vraag van mijn schoonmoeder wanneer er kinderen komen.
hoe meer het idee van kinderen me ging benauwen. Ik heb ook nog de fase gehad dat ik dacht ik heb geen kinderwens maar kan me voorstellen dat ik iemand tegenkom waarvan ik denk 'met jou wel'. Die man met kinderwens passeerde en toen wilde ik het nog steeds niet. Nu heb ik de rust gevonden in dat dat niet is wat ik wil.
L_iek schreef:Cookies schreef:Hier ook kindvrij. Ik ben inmiddels 53, dus ze komen er ook niet meer. Bij mij heeft er nooit een eierstok gerammeld.
Ik vraag mezelf soms wel af hoe lang die vragen nog komen. Ik ben bijna 38 en nog steeds krijg ik de vraag van mijn schoonmoeder wanneer er kinderen komen.