Laat je even hier weten hoe deze is geweest?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nagini schreef:He!? Je hebt er maar 2.5 jaar gewerkt.
Denk dat je ff een reality check nodig hebt.
CalipsoLover schreef:Niet het hele topic doorgelezen, maar snap TS wel hoor. Al is het bij grote bedrijven soms toch anders, hebben er minder tijd voor en is de relatie met werknemers vaak minder persoonlijk. Dit kan toch een grote impact hebben op het al dan niet geven van afscheidsfeestjes, zeker als er veel komen- en gaan is.
Ik ben werkzaam in België en heb eigenlijk altijd een soort afscheid gehad, zelfs bij stages en korte vervangopdrachten. Wij zijn met 30 binnen het bedrijf waar ik nu werk, hier krijgt iedereen tijdens de lunch een bedankje, een klein cadeau en taart wanneer die persoon ons verlaat, ook wanneer je maar 6 maanden hebt gewerkt. Ik heb het eigenlijk ook nooit anders geweten.
Zonnetje81 schreef:Tja, ik heb ooit na 9 jaar op einde schooljaar gewoon collega's gehad die niet het fatsoen hadden om een hand te komen geven.
Eleeke schreef:Zonnetje81 schreef:Tja, ik heb ooit na 9 jaar op einde schooljaar gewoon collega's gehad die niet het fatsoen hadden om een hand te komen geven.
Dan ga je zelf toch even een hand geven.
Als ik zelf een heftige week heb vergeet een collega ook wel eens of het iemands laatste dag is. Dan besef je dat de maandag erna pas. Hee waar is Zonnetje... oh nee was dat vorige week ik dacht dat ze nog een maand bleef.
Ik heb zo wel eens een berichtje van iemand gehad doe het helemaal was vergeten en opeens besefte dat ik er niet meer was. Dat gebeurd geeft niets toch.
Ik heb overigens alles meegemaakt .
Toen ik ontslagen werd na 8 jaar kreeg ik een surprise etentje van collega's en een ipad en airpods , ze waren even met de pet rondgegaan.
En wel eens dat ik zelf wat lekkers voor iedereen regelde , en het ook heel gezellig was.
Oh ja en 1x einde contract dat iedereen zo bang was voor de CEO dat ik niemand meer sprak en van iedereen berichtjes kreeg. Maar over dat bedrijf kan ik hele enge verhalen vertellen.
Zonnetje81 schreef:Je hebt als docent een jaarafsluiting met toespraak en afscheidspraatjes en dan even gezellig kletsen, toen zag ik dus dat er collega's vertrokken waren zonder doei te zeggen. Dus heeft niks te maken met zelf de kantoren langs gaan en zelf een hand geven in dit geval. En dan mensen waarmee ik echt 9 jaar in 1 team heb gewerkt, niet random collega die je nooit spreekt.
purny schreef:Wij hebben overigens altijd wel een koffiemomentje als iemand weggaat.
Zelfs bij iemand die er maar 4 maanden heeft gewerkt.
Eleeke schreef:Zonnetje81 schreef:Je hebt als docent een jaarafsluiting met toespraak en afscheidspraatjes en dan even gezellig kletsen, toen zag ik dus dat er collega's vertrokken waren zonder doei te zeggen. Dus heeft niks te maken met zelf de kantoren langs gaan en zelf een hand geven in dit geval. En dan mensen waarmee ik echt 9 jaar in 1 team heb gewerkt, niet random collega die je nooit spreekt.
Oh my, dat is wel heel slecht.
ik probeer dan het beste ervan te denken : moeilijk meet afscheid nemen, niet weten wat te zeggen maar het kunnen ook gewoon eikels zijn uiteraard.
Dat snap ik dat dat je wel even bijblijft.
(lekker kinderachtige gedachte) Miss_Mii21 schreef:purny schreef:Wij hebben overigens altijd wel een koffiemomentje als iemand weggaat.
Er waren 2 collega's naar kantoor gekomen. Degene van wie ik het totaal niet verwachtte had nog taart meegenomen. Dus toch nog soort van mini afscheid. Fijn dat er nog een paar de moeite namen.
De rest vergeten we maar snel
Miss_Mii21 schreef:purny schreef:Wij hebben overigens altijd wel een koffiemomentje als iemand weggaat.
Er waren 2 collega's naar kantoor gekomen. Degene van wie ik het totaal niet verwachtte had nog taart meegenomen. Dus toch nog soort van mini afscheid. Fijn dat er nog een paar de moeite namen.
De rest vergeten we maar snel