Geen afscheid bij verlaten werkgever

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

Re: Geen afscheid bij verlaten werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

TS, succes vandaag met je laatste werkdag. +:)+
Laat je even hier weten hoe deze is geweest? [&] :9k

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Wij hebben overigens altijd wel een koffiemomentje als iemand weggaat.
Zelfs bij iemand die er maar 4 maanden heeft gewerkt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Dat laatste moet ook gewoon kunnen , vind ik .

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

purny schreef:

Dat herken ik ook van elk bedrijf waar ik heb gewerkt. Maar dat regelde je dan gewoon onderling en in overleg met degene die vertrekt.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

Misschien dachten je collega's ook wel, nou dat is gek, zijn we hier met zijn allen op locatie, ze gaat bijna weg, en ze neemt niet eens een koekje of taartje of iets voor ons mee

Een collega die van onze ploeg naar een andere ploeg ging had croissantjes voor iedereen meegenomen bijvoorbeeld, bij zo kort in dienst lijkt me dat ook logischer trouwens, dat je zelf iets meeneemt om de occasie te markeren

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:21

Bij ons in het team neemt degene die weggaat vaak zelf wat lekkers mee, mailt/appt iedereen: i.v.m. mijn afscheid staat er om X tijd in ruimte X een stukje taart voor iedereen klaar.
Of, wat ook nog wel eens voorkomt: diegene loopt de ruimtes langs met een doos taart en een stapel kartonnen bordjes en vorkjes.

In onze CAO staan wel afspraken over geldbedragen bij bepaalde dienstjaren, maar zo kort in dienst is het vaak toch dat diegene zelf wat meeneemt. En afhankelijk van de functie is er een manager/senior die dan nog een bedankje uitspreekt, maar ook dat gebeurt wel eens niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:23

Tja, ik heb ooit na 9 jaar op einde schooljaar gewoon collega's gehad die niet het fatsoen hadden om een hand te komen geven.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:35

Ik zit bijna 10 jaar in dienst en dat ik 2 jaar terug grote operaties kreeg kon er met moeite een bos bloemen af, die kwam na een opmerking omdat ik best pist was. Duidelijk aangegeven dat ik echt 6 weken niets mocht en na 2 weken kreeg ik een belletje: wanneer denk je er weer te zijn. In alle jaren praktisch nooit ziek geweest en stond met koorts en al gewoon op werk..
Ik heb uiteindelijk overigens 3 operaties gehad en heb enkel wat berichtjes verder van collega's gehad.

2.5 jaar is niet lang maar ook niet kort, het zegt meer over de afdeling dan over jezelf. Zou zelf op dat moment erg blij zijn weg te gaan, geen fijne omgeving. Het gaat om een stukje fatsoen denk ik, het hoeft niet maar is gewoon fatsoenlijk als je het doet. :)
Hopelijk valt je operaties mee en is je nieuwe baan wel erg leuk!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:50

Ik heb vorig jaar op een nieuwe baan gesolliciteerd, daar ben ik ook aangenomen. Uiteindelijk kwam ik er in mijn proefmaand achter dat het toch niet bij mij paste. Dus die proefmaand netjes uitgewerkt en op mijn laatste dag was er zelfs niemand van de leiding aanwezig om even netjes afscheid te nemen. Ik verwachtte geen feestje of zoiets, maar het leek mij toch gepast dat ik mij bij of de locatie-manager of de teammanager even netjes meldde dat ik wegging. Niet dus. Mijn naaste collega was ook al naar huis. Uniform en naambadge ingeleverd. En ik ben gewoon weggegaan. Was ook raar.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

Nagini schreef:
He!? Je hebt er maar 2.5 jaar gewerkt.
Denk dat je ff een reality check nodig hebt.

Hier kreeg ik anders na 2 jaar gewoon netjes een afscheidspakketje. Als het in het CAO staat hoort dat ook gewoon, ongeacht hoelang je in vaste dienst bent geweest.

Maar ik zou het ook gewoon laten gaan, TS. Geen woorden meer aan vuil maken.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:29

CalipsoLover schreef:
Niet het hele topic doorgelezen, maar snap TS wel hoor. Al is het bij grote bedrijven soms toch anders, hebben er minder tijd voor en is de relatie met werknemers vaak minder persoonlijk. Dit kan toch een grote impact hebben op het al dan niet geven van afscheidsfeestjes, zeker als er veel komen- en gaan is.

Ik ben werkzaam in België en heb eigenlijk altijd een soort afscheid gehad, zelfs bij stages en korte vervangopdrachten. Wij zijn met 30 binnen het bedrijf waar ik nu werk, hier krijgt iedereen tijdens de lunch een bedankje, een klein cadeau en taart wanneer die persoon ons verlaat, ook wanneer je maar 6 maanden hebt gewerkt. Ik heb het eigenlijk ook nooit anders geweten.

Ik wilde juist zeggen ik ken dit niet in belgie en ik zie dat meer belgen het niet kennen...Blijkbaar is het ook hier dan per bedrijf anders.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:08

2,5 in deze tijd is overigens best normaal en geen korte tijd. Vroeger werkte je bijna je hele leven bij hetzelfde bedrijf. Tegenwoordig toch niet meer? Ik blijf er bij, even een kaartje geven en een hand geven is toch wel het minste wat je kan doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

Ik ben ondertussen benieuwd hoe het is gegaan. :j

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:13

Hier ook normaal dat als je weggaat je iets lekkers meeneemt voor bij de koffie. Vanuit collega's organiseren we vaak nog een afscheidslunch of iets dergelijks, maar dat is ook afhankelijk hoe lang iemand in dienst is. Bij langere jaren doet de manager altijd wel een afscheidswoordje tijdens het koffiemoment.

Maar heel eerlijk; hier is best veel verloop en zeker van tijdelijke inhuur dat ik ook wel klaar ben dat er met de pet wordt rondgegaan voor mensen die 2 maanden hier hebben gewerkt en waar ik dan 1x in een overleg mee heb gezeten. Dan betaal ik bijna iedere week een open tikkie voor mensen die ik amper ken en dat doe ik niet meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:34

Je kiest er zelf voor om weg te gaan, dus het lijkt me logisch dat je dan ook zelf iets lekkers meeneemt om de periode af te sluiten.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:48

Zonnetje81 schreef:
Tja, ik heb ooit na 9 jaar op einde schooljaar gewoon collega's gehad die niet het fatsoen hadden om een hand te komen geven.

Dan ga je zelf toch even een hand geven.

Als iemand zelf heftige week heeft gehad vergeet die ook wel eens of het iemands laatste dag is. Dan besef je dat de maandag erna pas. Hee waar is Zonnetje... oh nee was dat vorige week ik dacht dat ze nog een maand bleef.

Ik heb zo wel eens een berichtje van iemand gehad doe het helemaal was vergeten en opeens besefte dat ik er niet meer was. Dat gebeurd geeft niets toch.

Ik heb alles wel meegemaakt.

Toen ik ontslagen werd na 8 jaar kreeg ik een surprise etentje van collega's en een ipad en airpods , ze waren even met de pet rondgegaan.

En wel eens dat ik zelf wegging en dus wat lekkers voor iedereen regelde, en het ook heel gezellig was.

Oh ja en 1x einde contract dat iedereen zo bang was voor de CEO dat ik niemand meer sprak en van iedereen berichtjes kreeg. Maar over dat bedrijf kan ik hele enge verhalen vertellen.

edit : typo's
Laatst bijgewerkt door Eleeke op Vandaag, 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:50

Eleeke schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dan ga je zelf toch even een hand geven.

Als ik zelf een heftige week heb vergeet een collega ook wel eens of het iemands laatste dag is. Dan besef je dat de maandag erna pas. Hee waar is Zonnetje... oh nee was dat vorige week ik dacht dat ze nog een maand bleef.

Ik heb zo wel eens een berichtje van iemand gehad doe het helemaal was vergeten en opeens besefte dat ik er niet meer was. Dat gebeurd geeft niets toch.

Ik heb overigens alles meegemaakt .

Toen ik ontslagen werd na 8 jaar kreeg ik een surprise etentje van collega's en een ipad en airpods , ze waren even met de pet rondgegaan.

En wel eens dat ik zelf wat lekkers voor iedereen regelde , en het ook heel gezellig was.

Oh ja en 1x einde contract dat iedereen zo bang was voor de CEO dat ik niemand meer sprak en van iedereen berichtjes kreeg. Maar over dat bedrijf kan ik hele enge verhalen vertellen.

Je hebt als docent een jaarafsluiting met toespraak en afscheidspraatjes en dan even gezellig kletsen, toen zag ik dus dat er collega's vertrokken waren zonder doei te zeggen. Dus heeft niks te maken met zelf de kantoren langs gaan en zelf een hand geven in dit geval. En dan mensen waarmee ik echt 9 jaar in 1 team heb gewerkt, niet random collega die je nooit spreekt.

Edit:
Ik denk dat de maatschappij zo verhard is op bepaalde vlakken, uit het oog uit het hart. Ik heb niks meer aan je dus het zal wel....

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

Zonnetje81 schreef:
Je hebt als docent een jaarafsluiting met toespraak en afscheidspraatjes en dan even gezellig kletsen, toen zag ik dus dat er collega's vertrokken waren zonder doei te zeggen. Dus heeft niks te maken met zelf de kantoren langs gaan en zelf een hand geven in dit geval. En dan mensen waarmee ik echt 9 jaar in 1 team heb gewerkt, niet random collega die je nooit spreekt.

Oh my, dat is wel heel slecht.
ik probeer dan het beste ervan te denken : moeilijk meet afscheid nemen, niet weten wat te zeggen maar het kunnen ook gewoon eikels zijn uiteraard.

Dat snap ik dat dat je wel even bijblijft.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:56

Dieuwke_ schreef:
Ik vind het overigens wel next level dat je agenda's hebt lopen checken op een surprise moment. Waarom zou je zover willen gaan voor een afscheidsmoment bij een bedrijf waar je zelf graag weg wilt? :')

Blij dat dit ook aangehaald wordt, want holy oliebol. Dan ga je echt wel ver hoor :')

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:56

purny schreef:

Er waren 2 collega's naar kantoor gekomen. Degene van wie ik het totaal niet verwachtte had nog taart meegenomen. Dus toch nog soort van mini afscheid. Fijn dat er nog een paar de moeite namen.
De rest vergeten we maar snel :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:58

Eleeke schreef:
Zonnetje81 schreef:

Oh my, dat is wel heel slecht.
ik probeer dan het beste ervan te denken : moeilijk meet afscheid nemen, niet weten wat te zeggen maar het kunnen ook gewoon eikels zijn uiteraard.

Dat snap ik dat dat je wel even bijblijft.

Ja het waren ook wel mensen waarvan ik het niet had verwacht. Voelde een beetje zo van uit het oog uit het hart voordat je weg bent. Mensen zijn al uitgeschakeld..... Maar goed iedereen zal zijn eigen reden hebben, ik vind een hand geven van ik ga naar huis, succes bij de nieuwe plek het minste wat je kan doen.

Ik probeer het maar goed te praten dat het rommelde binnen de organisatie en er wat wisselingen waren van teams dat het daardoor ontschoten is voor een algemeen presentje wat we altijd deden. Maar een hand is wel het minste wat je kan geven. Ik heb al die jaren voor iedereen meegedaan in de lief en leed pot.........maar zelf dus nooit iets terug gekregen :+ (lekker kinderachtige gedachte)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:12

Miss_Mii21 schreef:
purny schreef:

Er waren 2 collega's naar kantoor gekomen. Degene van wie ik het totaal niet verwachtte had nog taart meegenomen. Dus toch nog soort van mini afscheid. Fijn dat er nog een paar de moeite namen.

Fijn dat er nog wel wat moeite was gedaan!

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:22

Miss_Mii21 schreef:
purny schreef:

Wat fijn! :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:22

Wat fijn dat ze toch aan je gedacht hebben :j

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:29

DuoPenotti schreef:
Wat fijn dat ze toch aan je gedacht hebben :j

Precies, eind goed al goed. Had niemand verwacht, anders had ik zelf wat meegenomen. Nouja, ook ik weer wat van geleerd. Focus vooruit, op naar een nieuw hoofdstuk