Zijn je collega's ook je vrienden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 23:00

Hier zeker wel vriendschappen op gedaan op het werk.
Echter vind ik wel, op werk ben je aan het werk en moet je elkaar ook aan kunnen spreken/feedback kunnen geven, ook als je het niet met elkaar eens ben.
En ik ben ook niet van privé dingen op werk teveel bespreken, dat doen we dan wel buiten werktijden :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 23:44

Lis_Ol schreef:
Hier zeker wel vriendschappen op gedaan op het werk.
Echter vind ik wel, op werk ben je aan het werk en moet je elkaar ook aan kunnen spreken/feedback kunnen geven, ook als je het niet met elkaar eens ben.
En ik ben ook niet van privé dingen op werk teveel bespreken, dat doen we dan wel buiten werktijden :)

Ik vind dat juist makkelijker bij collegas waar ik prive goed mee ben dan andersom. 1 van mijn beste vriendinnen bijv (wij werken in de zorg) hebben qua werk echt een andere kijk op dingen soms en dan kan het best botsen en kunnen we prima discussies hebben of het goed oneens zijn. Maar dat zie ik helemaal los van haar als persoon in prive. En ik kan van vrienden het ook beter hebben ofzo als ze feedback geven

AmyJamess

Re: Zijn je collega's ook je vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:53

Nee, mijn collega's zijn mijn collega's. De meeste kan ik wel super goed mee overweg en altijd gezellig. Maar buitenwerk om spreek ik niet af met collega's.

In het verleden wel vriendschappen opgedaan uit werk. En nog steeds een hele goede vriendin aan over gehouden maar bij de meeste is het contact na jaren toch verwaterd.

Afgelopen jaar wel 2 collega's weggegaan waar ik goed mee kon. Met hun heb ik nog steeds wel regelmatig contact, en zie ze soms nog eventjes.