Zonnehoed schreef:Ik vraag me af hoeveel mensen op bokt niet correct kunnen communiceren zonder emoticons. Er zijn er een aantal die het nu aangeven, ik denk niet dat het procentueel heel hoog is.
Facebook is ook een goed voorbeeld van "in welke omgeving", zelf ken ik niet veel mensen die op Facebook zitten en ik zit er zelf ook niet op. Vind jij de manier waarop op Facebook wordt gecommuniceerd een goede afspiegeling? En denk je dat de meeste mensen emoticons gebruiken voor de leuk, of als noodzaak om een boodschap juist over de brengen?
Ik zit juist in een omgeving waarbij ook veel schriftelijke discussies plaatsvinden. Ook omdat jongere collega's niet meer snel bellen en liever schriftelijk communiceren, maar ook omdat sommige discussies voor de vastlegging per mail moeten plaatsvinden.
Maar in een omgeving waar iets zakelijk is gebruik je nooit emoticons.
Vroeger niet, nu niet. Dat lijkt me sowieso niet veranderd.
Dus dat soort vastlegging gaat het dus in deze discussie niet over.
En ja daar heb je een goed punt ja. dat bellen.
Je pakt gewoon de telefoon en het is veel sneller duidelijk.
Of je loopt er heen.
Ze stammen denk ik toch wel meer uit de tijd dat sms-en in opmars kwam. Daarna hyves, dat soort platforms.
Niet zakelijk en een bericht op meerdere manieren te interpreteren.
Juist ook omdat je niet in een vrienden of werksetting bent en zo wel duidelijk is hoe de context is.
En ze zullen niet bedacht zijn omdat het zo duidelijk was allemaal.
Maar het gaat inderdaad over wat Cer aangeeft.
Dat geschreven tekst anders opgevat kan worden.
Ik denk als ik dat lijstje zie door de jeugd nogal vaak negatiever...
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op Gisteren, 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt