Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoozen of niet?

Ja
314 (57%)
Nee
202 (36%)
Anders, namelijk...
32 (5%)

Totaal aantal stemmen: 548

_merel_

Re: Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:55

Minstens 3 keer

Boheme

Re: Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:22

Wekker gegaan meteen eruit. Mijn man zijn wekker gaat om kwart over 6 die gaat er ook meteen uit. Mijn wekker gaat om half 8 maar die is denk ik al 15 jaar niet meer afgegaan want ook ik ben wakker om kwart over 6. Meestal lees ik een boekje of zit ik met een kip koffie of thee nog wel in bed. Maar rond 7 ben ik er uit. Voordat ik ga werken kan ik dan nog het huishouden doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:25

Herfstblad schreef:
Bellatrix schreef:
Ik ben altijd een half uur voor mijn wekker wakker en ga dan op mijn telefoon tot de wekker gaat. Dan ga ik er direct uit.

Dat noem ik niet snoozen denk ik?

Ik vraag mij echt af hoe? Hoe dan? Dit lijkt mij heerlijk. Ik word altijd enkel door het geluid van de wekker wakker en snooze dan tot het echt niet meer kan. Moet rennen en vliegen en kom alsnog 5 min over al te laat. Ik haat het. Maar heb het nog niet kunnen oplossen..

Uur vroeger naar je bed gaan. Als je niet goed je bed uit kan komen, heeft je lijf onvoldoende slaap gehad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:30

Storm schreef:
Uur vroeger naar je bed gaan. Als je niet goed je bed uit kan komen, heeft je lijf onvoldoende slaap gehad.

Of je slaapt juist te lang. Dit is echt te kort door de bocht.

Zo simpel als “vroeger naar bed gaan” ligt het echt niet. Er kunnen zoveel problemen onderliggend zijn die niks te maken hebben met “te laat naar bed” gaan.

Ik kom nu ik 7 uur per nacht slaap makkelijker uit bed dan toen ik 8 á 9 uur sliep. :)

Dit was advies trouwens na professioneel slaaponderzoek bij een slaapcentrum.

Het enige wat voor mij helpt is heel strak een ritme aanhouden. Maar daar heb ik niet altijd zin in.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:36

Bij mij ligt het eraan.
Soms word ik een paar minuten voor mijn wekker wakker en ga ik eruit voordat die is afgegaan, zodat mijn man zeker niet wakker wordt van mijn wekker.
Soms lijkt het wel of ik in coma lig als de wekker gaat, dan snooze ik max 1x, dan gaat die in mijn geval na 5 minuten dus weer en dan ga ik er dan alsnog uit.
Maar eigenlijk het liefst direct als de wekker gaat of net voor mijn wekker gaat eruit.
@Storm: als ik om 9 uur in bed ga liggen val ik niet in slaap, dus dat helpt niet om niet half in coma wakker te worden als de wekker om 5.15 gaat.
Gelukkig gaat die meestal rond 6.00 uur of later en dat gaat prima met mijn standaard bedtijd.
Maar als je ritme voor werk heel erg afwijkt van je bioritme, krijg je dat niet zo simpel verschoven met een uur eerder naar bed gaan.
Een uur rondjes liggen draaien draagt niet bij aan een betere nachtrust of een langere slaap.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Herfstblad schreef:
Bellatrix schreef:
Ik ben altijd een half uur voor mijn wekker wakker en ga dan op mijn telefoon tot de wekker gaat. Dan ga ik er direct uit.

Ik vraag mij echt af hoe? Hoe dan? Dit lijkt mij heerlijk. Ik word altijd enkel door het geluid van de wekker wakker en snooze dan tot het echt niet meer kan. Moet rennen en vliegen en kom alsnog 5 min over al te laat. Ik haat het. Maar heb het nog niet kunnen oplossen..

Ik haat haasten :+
Wil s'ochtends alles op mijn gemak kunnen doen.
Maar ik ben inderdaad iemand die altijd voor de wekker wakker is.
Hij staat standaard op een uur of 8, maar ben meestal rond 6 wel wakker :')
Ik heb heel weinig uren slaap nodig.
Dat is heel erg persoons gebonden.
Ik functioneer op een uur of 4 a 5, naar heb daarin wel alle slaap die ik nodig heb (diepe en rem slaap heb ik volledig, ik heb alleen geen tussenfases of momenten dat je er iets uit komt etc, mijn effectieve slaap is in dat korte bestek net zo lang door SSS)

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:17

Herfstblad schreef:
Bellatrix schreef:

Uur vroeger naar je bed gaan. Als je niet goed je bed uit kan komen, heeft je lijf onvoldoende slaap gehad.[/quote]

Heel vaak denk ik dus ik ga lekker vroeg naar bed, maar geen verschil inderdaad.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Herfstblad schreef:
Bellatrix schreef:

Ik haat haasten :+
Wil s'ochtends alles op mijn gemak kunnen doen.
Maar ik ben inderdaad iemand die altijd voor de wekker wakker is.
Hij staat standaard op een uur of 8, maar ben meestal rond 6 wel wakker :')
Ik heb heel weinig uren slaap nodig.
Dat is heel erg persoons gebonden.
Ik functioneer op een uur of 4 a 5, naar heb daarin wel alle slaap die ik nodig heb (diepe en rem slaap heb ik volledig, ik heb alleen geen tussenfases of momenten dat je er iets uit komt etc, mijn effectieve slaap is in dat korte bestek net zo lang door SSS)[/quote]

Mijn wekker gaat afhankelijk van mijn reis tijd tussen de kwart over 6/half 7. Interessant die slaapfases. Ik heb het idee dat ik aan één stuk door slaap.