Wie heeft de verwarming aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:55

Popstra schreef:
Ik snap niet waarom er zo ingehakt word op mensen die het niet koud willen hebben thuis!
Is toch ons eigen keus en eigen geld!?

Bestaat daar ook een woord voor precies?? ,Stook schaamte, net als ,vlieg schaamte,
Wat een gezeik zeg!

:')

leintje_

Re: Wie heeft de verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Ik woon in een nieuwbouwappartement, met vloerverwarming, die ik op 21 graden heb ingesteld. 's Ochtends voel ik wel dat de verwarming aan staat, volgens mij schakelt hij overdag weer uit.
Ik zou mijn thermostaat wel lager willen instellen, maar merk dat ik het dan echt koud heb, ondanks het dragen van een trui en een wollen deken op de bank.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:00

Mijn opmerking over koukleumen was niet vervelend bedoeld, had er inderdaad geen rekening mee gehouden dat het soms geen keuze is.
Wij hebben het geluk sowieso in een vrij energiezuinige nieuwbouwwoning te wonen en dat maakt echt veel verschil.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:01

zonnebloem18 schreef:
Toevallig net op het nieuws: https://www.nu.nl/economie/6376461/een- ... eding.html

Citaat:
Huishoudens die in energiearmoede leven, geven 6,6 procent van hun inkomen uit aan gas en stroom, waar dat bij andere gezinnen slechts 3,7 procent is.

Wij geven zelfs maar 2% van ons uitkomen uit aan energiekosten.

Net berekend, ik meer als 8%. Zo lang het kan blijf ik dat ook doen, voor mij is het niet voor het comfort maar pijnbestrijding. Toeslag daarvoor heb ik aangevraagd, krijg ik niet, dus ik laat andere dingen varen om de stookkosten te kunnen betalen.

Eind dit jaar wordt mijn woning gerenoveerd en ik hoop heel hard dat dat meer comfort en lagere kosten voor mij gaat geven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:17

Popstra schreef:
Hier staat de vloer verwarming sinds een maand weer 24/7 op 20 graden. Lekker!
Badkamer 20.5 niks armoediger dan koude lijen.
Slaapkamers niet..
Huis is vrijstaand en 10 jaar oud.

Popstra schreef:
Kost ons anders ook een aardige duit aan gas en licht hoor elke maand. We zitten bijna aan 700€
Maar ik verdom het om me onbehagelijk te moeten voelen in mn eigen huis om een paar euro uit te sparen.

Popstra schreef:
Ik snap niet waarom er zo ingehakt word op mensen die het niet koud willen hebben thuis!
Is toch ons eigen keus en eigen geld!?

Bestaat daar ook een woord voor precies?? ,Stook schaamte, net als ,vlieg schaamte,
Wat een gezeik zeg!

ingehakt op dat je veel verbruik? Of ingehakt op de dingen die je erbij vermeldt?

Wij zitten gelukkig ook niet in de koude. Het lijkt me echt verschrikkelijk.
Maar er zijn mensen die niet kiezen voor die koude, maar niet meer te besteden hebben.

Dat als ze die 700 per maand te besteden hadden daarvoor dat ze ook niet in de koude zaten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:32

Even sommetje gemaakt, ik zit op bijna 10%. Wat meer zegt over mijn inkomen dan over mijn uitgave, overigens, want als ik het vergelijk betaal ik echt heel weinig voor g&l.....

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

De verwarming is hier al maanden aan. Ik woon in een (schaars geïsoleerde) oude stacaravan dus ik heb weinig keus.
Als ik niet stook is de binnentemperatuur hetzelde als de buitentemperatuur en heb je binnen no time alles onder de schimmel (daar ontkom je sowieso niet aan helaas, in alle kasten vormt schimmel).
Afgelopen week toen het kouder werd is de misère echt begonnen, dan is het niet warmer dan 15 graden te stoken :brr: en dat is echt dramatisch koud.
Gellukkig heb ik een elektrische deken, dus dan lig ik om 18.00-19.00 al in bed.
Maar ik kan niet wachten tot ik ooit een fatsoenlijk warm huis heb, en nooit meer kou hoef te lijden, wat een luxe zal dat zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

BarbaLala schreef:
De verwarming is hier al maanden aan. Ik woon in een (schaars geïsoleerde) oude stacaravan dus ik heb weinig keus.
Als ik niet stook is de binnentemperatuur hetzelde als de buitentemperatuur en heb je binnen no time alles onder de schimmel (daar ontkom je sowieso niet aan helaas, in alle kasten vormt schimmel).
Afgelopen week toen het kouder werd is de misère echt begonnen, dan is het niet warmer dan 15 graden te stoken :brr: en dat is echt dramatisch koud.
Gellukkig heb ik een elektrische deken, dus dan lig ik om 18.00-19.00 al in bed.
Maar ik kan niet wachten tot ik ooit een fatsoenlijk warm huis heb, en nooit meer kou hoef te lijden, wat een luxe zal dat zijn.

Laat je nu een huis bouwen dan? Of wordt je huidige huis verbouwd?
Lijkt mij echt geen pretje om nu in stacaravan te zitten. :(:)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:02

Wij hebben sinds een maand de verwarming weer aan. in de ochtend, rond een uur of 6 een uurtje en in de avond rond een uur 7 een uurtje. Beneden hebben we vloerverwarming, onze slaapkamer staat de verwarming uit, op zolder (kantoor van mijn vriend) staat de verwarming ook aan.

Ons huis is niet heel koud, zeker niet wanneer de zon schijnt. Maar 2 uurtjes per dag om de kou er uit te houden is wel fijn.

Ons huis is overigens ook volledig gasloos, maar of dit echt veel verschil maakt in de kosten weet ik eigenlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Rienn op Vandaag, 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:04

BarbaLala schreef:

Was jij niet degene met dat topic over dat vochtige oude schimmelig huis waar je toen door familie uit moest maar niet wou?
Met de Chihuahuatjes?

Pff je zit dus nog steeds in de ellende en de schimmel als ik het zo lees...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

Bellatrix schreef:
BarbaLala schreef:

Mijn woning wordt gerenoveerd inderdaad.
Vorig jaar had de laatste winter in de misère moeten zijn maar het is één groot drama allemaal, dus ik ga er vanuit dat het nog wel een poos gaat duren, helaas.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:18

Ach wat verrot zeg. :\
Je kan er dus helemaal niet wonen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:36

Telpeva schreef:
Citaat:
Huishoudens die in energiearmoede leven, geven 6,6 procent van hun inkomen uit aan gas en stroom, waar dat bij andere gezinnen slechts 3,7 procent is.

Net berekend, ik meer als 8%. Zo lang het kan blijf ik dat ook doen, voor mij is het niet voor het comfort maar pijnbestrijding. Toeslag daarvoor heb ik aangevraagd, krijg ik niet, dus ik laat andere dingen varen om de stookkosten te kunnen betalen.

Eind dit jaar wordt mijn woning gerenoveerd en ik hoop heel hard dat dat meer comfort en lagere kosten voor mij gaat geven.

Bij mij rond de 8% maar dan wel met thermostaat op 15 idd.

Bizarre is dat ik nu meer betaal als jaren geleden toen er wel elke dag tot 21 gestookt werd en elke dag minimaal 3 kwartier gedouched. 2 persoons huishouden toen nog en minder per maand kwijt als nu met 1 persoon, beperkt douchen en amper tot niet stoken. Vattenfall roept nu dat ik geld terug krijg, wel 50 euro, maar jaar loopt tot februari en laatste keer dat ze zeiden dat ik terug kreeg moest ik uiteindelijk bij betalen. Dus die hele berekening kan je ook niet vertrouwen. Maar hoger maandbedrag kan ik niet betalen.

Denk dat wij beide op het dubbele percentage uit zouden komen als we wel zouden stoken :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:40

Boven ventilator op verwarmen aan. Beneden airco op verwarmen. Heb 2x even kort cv aangehad op 19. Airco staat veel warmer

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:56

Een vrijstaand huis van 30 plus jaar oud.
Hier staat de verwarming af en toe aan. De houtkachel en pallet kachel des te meer. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:02

Ja, als t binnen onder de 19 graden komt, springt de verwarming aan. Dus nu staat hij bijvoorbeeld aan, maar vorige week een paar keer niet.

Onze radiatoren hebben tado knoppen, echt ideaal.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:03

Ik stook tegenwoordig Mwm, hij staat nu ook op 20 graden. Ik ben ook wel benieuwd naar wat na de winter dan de schade is, financieel. Toeslag voor financiele steun heb ik aangevraagd omdat te koude temperaturen niet te doen zijn met mijn neuropathie, dit is afgewezen... inmiddels is er bij mij een soort knop omgegaan, ik ga stoken. De pijn als ik het niet doe is ziekelijk, ik hou dat niet meer vol.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:04

Hier 2,83%. Dus dat valt mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:07

Telpeva schreef:
Ik stook tegenwoordig Mwm, hij staat nu ook op 20 graden. Ik ben ook wel benieuwd naar wat na de winter dan de schade is, financieel. Toeslag voor financiele steun heb ik aangevraagd omdat te koude temperaturen niet te doen zijn met mijn neuropathie, dit is afgewezen... inmiddels is er bij mij een soort knop omgegaan, ik ga stoken. De pijn als ik het niet doe is ziekelijk, ik hou dat niet meer vol.

Oh ik zit zonder stoken net onder die 8 := met alweer extra medicatie die niet werkt helaas. Maar hoe ik het ook inricht, meer kan ik niet betalen aan energie. Ben wel bezig met die aanvraag, maar ben bij andere hulp ook al afgewezen djs heb er niet zoveel vertrouwen in.

Rot voor je ook, gewoon niet eerlijk :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

Ik vind het voor jullie beide echt poedersuiker, en ik kan volgens mij weinig doen om te helpen..zo oneerlijk!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

Hij zal bij mij waarschijnlijk wel hoger dan 8% uitkomen volgend jaar, dat percentage is namelijk van afgelopen jaar, dus inclusief afgelopen winter. We gaan het zien.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:11

Bellatrix schreef:
BarbaLala schreef:

Mijn woning wordt gerenoveerd inderdaad.
Vorig jaar had de laatste winter in de misère moeten zijn maar het is één groot drama allemaal, dus ik ga er vanuit dat het nog wel een poos gaat duren, helaas.[/quote]

Ik kan dat topic nog wel herinneren, is dat nog actief? Wat vervelend om te horen dat je nog niet in een fijne warme woning kan zitten. Begrijp ik hieruit dat je dus wel terug gaat naar de woning als die is opgeknapt? Dat schept wel hoop

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:13

Deze winter ben ik voor het eerst ook bewapend met verwarmde dekens, eentje voor over de stoel en eentje voor over mij heen, daar kan ik nog op terug vallen als het financieel de spuigaten uit loopt :D We houden de moed er in :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:14

Eerder al doen joh! Het is zo lekker! Dat is enige waardoor ik overleef en nog beetje kan lopen. Ding staat bijna de hele dag volgas aan :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 36 min geleden

BarbaLala schreef:

Gets dat is gewoon zwaar kl*te :\
:(:)