Popstra schreef:Ik snap niet waarom er zo ingehakt word op mensen die het niet koud willen hebben thuis!
Is toch ons eigen keus en eigen geld!?
Bestaat daar ook een woord voor precies?? ,Stook schaamte, net als ,vlieg schaamte,
Wat een gezeik zeg!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Toevallig net op het nieuws: https://www.nu.nl/economie/6376461/een- ... eding.htmlCitaat:Huishoudens die in energiearmoede leven, geven 6,6 procent van hun inkomen uit aan gas en stroom, waar dat bij andere gezinnen slechts 3,7 procent is.
Wij geven zelfs maar 2% van ons uitkomen uit aan energiekosten.
Popstra schreef:Hier staat de vloer verwarming sinds een maand weer 24/7 op 20 graden. Lekker!
Badkamer 20.5 niks armoediger dan koude lijen.
Slaapkamers niet..
Huis is vrijstaand en 10 jaar oud.
Popstra schreef:Kost ons anders ook een aardige duit aan gas en licht hoor elke maand. We zitten bijna aan 700€
Maar ik verdom het om me onbehagelijk te moeten voelen in mn eigen huis om een paar euro uit te sparen.
Popstra schreef:Ik snap niet waarom er zo ingehakt word op mensen die het niet koud willen hebben thuis!
Is toch ons eigen keus en eigen geld!?
Bestaat daar ook een woord voor precies?? ,Stook schaamte, net als ,vlieg schaamte,
Wat een gezeik zeg!
en dat is echt dramatisch koud.BarbaLala schreef:De verwarming is hier al maanden aan. Ik woon in een (schaars geïsoleerde) oude stacaravan dus ik heb weinig keus.
Als ik niet stook is de binnentemperatuur hetzelde als de buitentemperatuur en heb je binnen no time alles onder de schimmel (daar ontkom je sowieso niet aan helaas, in alle kasten vormt schimmel).
Afgelopen week toen het kouder werd is de misère echt begonnen, dan is het niet warmer dan 15 graden te stokenen dat is echt dramatisch koud.
Gellukkig heb ik een elektrische deken, dus dan lig ik om 18.00-19.00 al in bed.
Maar ik kan niet wachten tot ik ooit een fatsoenlijk warm huis heb, en nooit meer kou hoef te lijden, wat een luxe zal dat zijn.
BarbaLala schreef:De verwarming is hier al maanden aan. Ik woon in een (schaars geïsoleerde) oude stacaravan dus ik heb weinig keus.
Als ik niet stook is de binnentemperatuur hetzelde als de buitentemperatuur en heb je binnen no time alles onder de schimmel (daar ontkom je sowieso niet aan helaas, in alle kasten vormt schimmel).
Afgelopen week toen het kouder werd is de misère echt begonnen, dan is het niet warmer dan 15 graden te stokenen dat is echt dramatisch koud.
Gellukkig heb ik een elektrische deken, dus dan lig ik om 18.00-19.00 al in bed.
Maar ik kan niet wachten tot ik ooit een fatsoenlijk warm huis heb, en nooit meer kou hoef te lijden, wat een luxe zal dat zijn.
Bellatrix schreef:BarbaLala schreef:De verwarming is hier al maanden aan. Ik woon in een (schaars geïsoleerde) oude stacaravan dus ik heb weinig keus.
Laat je nu een huis bouwen dan? Of wordt je huidige huis verbouwd?
Lijkt mij echt geen pretje om nu in stacaravan te zitten.

Telpeva schreef:Citaat:Huishoudens die in energiearmoede leven, geven 6,6 procent van hun inkomen uit aan gas en stroom, waar dat bij andere gezinnen slechts 3,7 procent is.
Net berekend, ik meer als 8%. Zo lang het kan blijf ik dat ook doen, voor mij is het niet voor het comfort maar pijnbestrijding. Toeslag daarvoor heb ik aangevraagd, krijg ik niet, dus ik laat andere dingen varen om de stookkosten te kunnen betalen.
Eind dit jaar wordt mijn woning gerenoveerd en ik hoop heel hard dat dat meer comfort en lagere kosten voor mij gaat geven.
Telpeva schreef:Ik stook tegenwoordig Mwm, hij staat nu ook op 20 graden. Ik ben ook wel benieuwd naar wat na de winter dan de schade is, financieel. Toeslag voor financiele steun heb ik aangevraagd omdat te koude temperaturen niet te doen zijn met mijn neuropathie, dit is afgewezen... inmiddels is er bij mij een soort knop omgegaan, ik ga stoken. De pijn als ik het niet doe is ziekelijk, ik hou dat niet meer vol.
met alweer extra medicatie die niet werkt helaas. Maar hoe ik het ook inricht, meer kan ik niet betalen aan energie. Ben wel bezig met die aanvraag, maar ben bij andere hulp ook al afgewezen djs heb er niet zoveel vertrouwen in.
Bellatrix schreef:BarbaLala schreef:De verwarming is hier al maanden aan. Ik woon in een (schaars geïsoleerde) oude stacaravan dus ik heb weinig keus.
Laat je nu een huis bouwen dan? Of wordt je huidige huis verbouwd?
Lijkt mij echt geen pretje om nu in stacaravan te zitten.
BarbaLala schreef:De verwarming is hier al maanden aan. Ik woon in een (schaars geïsoleerde) oude stacaravan dus ik heb weinig keus.