Kabayo schreef:Shiloh schreef:
Nee, paal de paal staat op eigen grond. Hij heeft in zijn eigen tuin zo’n halve meter vanaf de grens met het trottoir een soort houten pilaar gemaakt en daar hangt de laadpaal aan vast.
Andere vraag. Heeft hij ruimte de auto volledig op z’n eigen erf te zetten?
In theorie zou het denk ik net aan passen in zijn voortuin, als slechts de helft van de voortuin is toegestaan kan het niet. Maar er is ook geen vrije toegang vanaf de straat. Het is een huis in het midden van een blok van iets van 8 huizen. Tussen de stoep en de straat zit een groen perk van zeker 3 meter breed, over de hele lengte van het blok met 2 doorsteekt paadjes van 30cm breed. Om bij zijn tuin te komen moet hij zeker zo’n 30 meter over het trottoir rijden. (Een rolstoeler had dus ook die afstand helemaal terug gemoeten en over moeten steken.)
Dat is overigens iets wat ik zelf ook nog overwogen heb. In Nijmegen mag je volgens de APV zonder vergunning de helft van je voortuin gebruiken voor parkeren. Echter, moet je je voortuin wel legaal kunnen bereiken, dus als je om je tuin te bereiken een stoep moet oversteken, dan moet je wel een vergunning vragen voor een schuine stoeprand en ben je ook verantwoordelijk voor de kosten van de aanleg daarvan. Mijn huis zat toen rechtstreeks aan een woonerf zonder stoep, dus ik kon dat daar gewoon doen zonder problemen.
Maar in Eindhoven geldt volgens mij niet zoiets. En zelfs als het wel was, staat er een gemeente boom in de weg
. Waardoor er voor mij dus ook niet een vrije toegang mogelijk is.
. Hij heeft in zijn eigen tuin zo’n halve meter vanaf de grens met het trottoir een soort houten pilaar gemaakt en daar hangt de laadpaal aan vast.