Laadkabel over de stoep…

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Een buurt bewoner legt een laadkabel los over de stoep, wat doe jij?

Niets, leven en laten leven
122 (33%)
Niets, maar ik vind het wel super brutaal
56 (15%)
Ik spreek de bewoner erop aan
32 (8%)
Ik maak een melding bij de gemeente/politie
155 (42%)

Totaal aantal stemmen: 365

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:40

Kabayo schreef:
Shiloh schreef:

Nee, paal de paal staat op eigen grond :). Hij heeft in zijn eigen tuin zo’n halve meter vanaf de grens met het trottoir een soort houten pilaar gemaakt en daar hangt de laadpaal aan vast.

Andere vraag. Heeft hij ruimte de auto volledig op z’n eigen erf te zetten?

In theorie zou het denk ik net aan passen in zijn voortuin, als slechts de helft van de voortuin is toegestaan kan het niet. Maar er is ook geen vrije toegang vanaf de straat. Het is een huis in het midden van een blok van iets van 8 huizen. Tussen de stoep en de straat zit een groen perk van zeker 3 meter breed, over de hele lengte van het blok met 2 doorsteekt paadjes van 30cm breed. Om bij zijn tuin te komen moet hij zeker zo’n 30 meter over het trottoir rijden. (Een rolstoeler had dus ook die afstand helemaal terug gemoeten en over moeten steken.)

Dat is overigens iets wat ik zelf ook nog overwogen heb. In Nijmegen mag je volgens de APV zonder vergunning de helft van je voortuin gebruiken voor parkeren. Echter, moet je je voortuin wel legaal kunnen bereiken, dus als je om je tuin te bereiken een stoep moet oversteken, dan moet je wel een vergunning vragen voor een schuine stoeprand en ben je ook verantwoordelijk voor de kosten van de aanleg daarvan. Mijn huis zat toen rechtstreeks aan een woonerf zonder stoep, dus ik kon dat daar gewoon doen zonder problemen.

Maar in Eindhoven geldt volgens mij niet zoiets. En zelfs als het wel was, staat er een gemeente boom in de weg :7 . Waardoor er voor mij dus ook niet een vrije toegang mogelijk is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:43

En dat is het enige wat er toe doet. :j
De kabel mag er niet liggen. Niet in een goot, niet met een mat. Althans in Eindhoven.
De rest is bijzaak en niet relevant.

En dan kom je bij de poll uit wat doe je er mee.
Leven en laten leven,
de buurman aanspreken en hem attenderen dat het niet mag,
of het melden.

BrankaZ schreef:
Die kabel hoort daar niet te liggen want dat is dus niet toegestaan. Dus ongeacht of meneer dat doet omdat hij niet in de gelegenheid is om zijn auto op eigen terrein te parkeren of niet: het is niet toegestaan.
Dus of hij weet dat het niet is toegestaan en doet het ondanks dat wel omdat hij persé zijn auto goedkoop wil laden. Of hij weet niet het niet mag en dan mag je concluderen dat hij zich niet heeft verdiept in wat binnen zijn gemeente is toegestaan.

Maar of hij er een begrijpelijke reden voor heeft of niet maakt niet uit wat betreft het feit dat het niet is toegestaan om kabels over de stoep te leggen in de gemeente waar hij woont.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:45

BrankaZ schreef:
Dus ongeacht of meneer dat doet omdat hij niet in de gelegenheid is om zijn auto op eigen terrein te parkeren of niet: het is niet toegestaan.

Nee, maar als het mogelijk zou zijn de auto op eigen terrein te parkeren dan mag het uiteraard wel. Echter is dat hier geen optie.