Vraag omtrent ziekmelding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:29

Yootha schreef:
Ben je toen de eerste pijnklachten kwamen ook niet ziekgemeld?

Nee, tussentijds een keer gedurende 2 weken,omdat ik toen na een behandeling extra klachten had.
Daarna heb ik thuisgwerkt.

Exitium

Re: Vraag omtrent ziekmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:33

Hoeveel tijd heeft er gezeten tussen je betermelding en het moment dat je leidinggevende je ziekmeldde?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:33

3,5 maand ongeveer, in die periode heb ik ook een aantal weken vakantie gehad.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:57

Sta je sindsdien misschien nog een aantal % ziekgemeld?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:33

veneri schreef:
3,5 maand ongeveer, in die periode heb ik ook een aantal weken vakantie gehad.

Dat is alleen maar voordelig, want in de periode dat je ziek bent én verlof hebt gehad, moeten de verlofdagen vergoed worden door de werkgever. Tenzij daarover andere afspraken zijn gemaakt.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:59

Maar dat is juist het hele punt.
Ik ben niet ziek, heb mij niet ziekgemeld en heb volledig gewerkt.

En volgens mij mag je altijd gewoon verlof opnemen tijdens ziekte,en gaat het gewoon van je verloftegoeden af.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:07

Is het anders niet een idee om even naar de huisarts te gaan voor deze klachten die passen bij overspannenheid? Misschien voelt dat nu fijner dan de bedrijfsarts? Ik kom in mijn werk echt veel mensen tegen met deze klachten en de meesten zoeken in eerste instantie echt een optie voor hulp buiten werk om. Wellicht helpt dat jou ook?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:11

Ja misschien wel een idee.
Maar hier mijn verhaal kunnen doen maakt mij al wel wat rustiger gelukkig.
En een huisarts kan niet bepalen of ik wel of niet kan werken, daar is een BA dan weer voor.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:13

Maakt het gevoel van onrecht je dan nu misschien ziek? Dat je je er zo in vastbijt en daar nu spanning van krijgt?

Lijkt me dat je toch in gesprek met je leidinggevende helderheid zal moeten krijgen. Misschien kun je dat ook gewoon aangeven hè? Joh, ik wil een gesprek en wil nu een duidelijke reden waarom je mij hebt ziekgemeld.

En als die ziekmelding wel blijft staan en je overuren geen tvt zijn dan je contracturen gaan werken. Dan is het ene probleem wat je ervaart misschien al weg qua het voelen van onrecht.

Ik snap dat je het vervelend vind wat er gebeurd. Je geeft iets aan maar er word niet geluisterd wat weer een gevoel van onmacht geeft.
Maar als je er zo ziek van word dat je vakantie erdoor verpest is dan is dat imo een teken.

En dan gaat het niet om winnen of verliezen.

Ik heb jarenlang niet geluisterd naar mezelf en maar doorgeploeterd...

Niet doen hoor! Dat is het niet waard.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:14

Nee klopt een huisarts kan dat niet bepalen maar kan wel het advies geven. Of hulp bieden op een andere manier zoals hulp van de POH GGZ.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:15

Je klinkt echt overspannen. Ik zou de stekker er even uit halen en naar de huisarts en even goed op adem komen. Persé door willen werken met alle klachten die je hebt klinkt niet logisch.

En misschien echo van een vorige periode die je zo paniekerig maakt maar je gaat nooit meer terug naar het verleden, dit is een nieuwe situatie probeer er ook zo naar te kijken.

En wat is er zo erg aan ziek melden? De meeste mensen doen dat als ze pijnklachten hebben die hun functioneren beïnvloedt.

Sterkte en over een poosje kun je hier hopelijk relaxter op terug kijken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

veneri schreef:
En een huisarts kan niet bepalen of ik wel of niet kan werken, daar is een BA dan weer voor.

Nogmaals, nee!!
Die adviseert. Die bepaalt niet.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

Celebi schreef:
Nee klopt een huisarts kan dat niet bepalen maar kan wel het advies geven. Of hulp bieden op een andere manier zoals hulp van de POH GGZ.

Dit lijkt me ook een goeie idd TS!

Ik denk, door mijn eerdere reactie en jouw antwoord daarop, dat je het vooral heel eng vind of je nu weer in zo'n heel traject terecht gaat komen? Snap ik hoor, zou ik ook nooit meer willen, want zo makkelijk als mensen het hier voordoen is het nou eenmaal niet. Weet jij of je werkgever, door je vorige ziek zijn, een no risk polis heeft voor jou?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 46 min geleden

veneri schreef:

En volgens mij mag je altijd gewoon verlof opnemen tijdens ziekte,en gaat het gewoon van je verloftegoeden af.

Verlofdagen worden teruggegeven in geval van ziekmelding. Als je ziek wordt op vakantie bv mag je dat melden en krijg je je verlofdagen terug.

Je klinkt ook vooral bang voor de bedrijfarts en het proces van re-integratie enzo.
Meestal staan die er vrij nuchter in, als jij klachten hebt moet je eerst maar ns de tijd nemen om te herstellen, je therapie te doen. Kom over 3 maand maar eens terug. Vaak is het zoiets. De eerste 104 weken mag je ziek zijn zonder al teveel poeha.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 45 min geleden

Hutcherson schreef:
veneri schreef:

Verlofdagen worden teruggegeven in geval van ziekmelding. Als je ziek wordt op vakantie bv mag je dat melden en krijg je je verlofdagen terug.

Maar ik was niet ziek,(stond alleen voor paar % ziekgemeld en niet volledig) en heb me tijdens mijn verlof niet ziekgemeld.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 42 min geleden

Hutcherson schreef:
veneri schreef:

Je klinkt ook vooral bang voor de bedrijfarts en het proces van re-integratie enzo.
Meestal staan die er vrij nuchter in, als jij klachten hebt moet je eerst maar ns de tijd nemen om te herstellen, je therapie te doen. Kom over 3 maand maar eens terug. Vaak is het zoiets. De eerste 104 weken mag je ziek zijn zonder al teveel poeha.

En toch werd ik na deze % ziekmelding binnen 2 weken gebeld.en BA consulent hoorde mij aan, vond het niet nodig om mij te zien, aangezien ik volledig werk.
Gaf ook aan dat LG dit niet zo had mogen doen. Maar in het rapport van de consulent staat dat ik naar haar mening het gesprek moet aangaan met LG over het meningsverschil, en naar haar mening best 1x pw op kantoor kan komen.
Terwijl er geen medische info is verstrekt of opgevraagd door BA.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 42 min geleden

Bij ons niet. Je hebt nl. ook geen verplichtingen richting bedrijfsarts tijdens je vakantieverlof.
Als je op vakantie ziek wordt moet je een verklaring van een arts ter plekke inleveren. Been there, done that.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18 min geleden

Wat is je enkele reis reisafstand naar je werk Vereni?