[VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:47

Ik was heel nieuwsgierig maar nu niet meer! Jasses, een rattennest. Zijn ze al uitgeroeid inmiddels?

Bielsje

Re: [VOLG] Rust, ruimte en relatietest....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 17:49

Het was hartstikke leeg, of nou ja, ik moet het wel goed zeggen natuurlijk, er hoorden geen levende ratten meer bij _O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:52

Bielsje schreef:
deedee19 schreef:
OMG ik bewonder je moed hoor! :')

Moed of is het gewoon gebrek aan verstand? ;) _O-

Is toch net handig als je al vergeet waar je je eigen paaseieren verstopt hebt... dan kan je elke dag vol goede moed herbeginnen als je vergeet wat je de dag ervoor allemaal meegemaakt hebt in huis :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 18:34

Little_Gift schreef:
Bielsje schreef:

Moed of is het gewoon gebrek aan verstand? ;) _O-

Is toch net handig als je al vergeet waar je je eigen paaseieren verstopt hebt... dan kan je elke dag vol goede moed herbeginnen als je vergeet wat je de dag ervoor allemaal meegemaakt hebt in huis :')

Daarom leg ik alles maar vast, zo zonde als ik niets meer weet van ons harde werk :')

Ik weet komend jaar vast niet of ik mn paaseieren gewoon kwijt ben, of dat de ratten ze gejat hebben...

Oh, zijn ze dr toch nog :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 21:21

Ik heb echt al zo veel afleveringen van Grand designs gekeken en de gemene delers zijn:

Ramen/glas is altijd duurder dan ze denken
Fundering is altijd duurder dan ze denken

En

Als ik dit van tevoren geweten had, was ik er nooit aan begonnen :+

Ik denk dat je een beetje gek en onwetend moet zijn om een huis te gaan bouwen of compleet te renoveren :P

Ps, check mijn topic maar even over mijn huis in Frankrijk ;) staat vrij bovenaan mijn berichten nu ;)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 21:54

Prairy schreef:
Ik heb echt al zo veel afleveringen van Grand designs gekeken en de gemene delers zijn:

Ramen/glas is altijd duurder dan ze denken
Fundering is altijd duurder dan ze denken

En

Als ik dit van tevoren geweten had, was ik er nooit aan begonnen :+

Ik denk dat je een beetje gek en onwetend moet zijn om een huis te gaan bouwen of compleet te renoveren :P

Ps, check mijn topic maar even over mijn huis in Frankrijk ;) staat vrij bovenaan mijn berichten nu ;)

Dan plaats ik ons maar in de categorie gek _O-

Ik was project manager en ik had, voordat we het bod deden, al 5 offertes voor het bouwen van een nieuwe woning := . Ik heb tot nu toe 0 projecten gehad die over budget zijn gegaan, inclusief de mini verbouwingen thuis en de hele verbouwing van de zaak. Dat zou ik dus nog moeten kunnen, het is ook niet dat ik iets anders te doen heb :+

Maar nu mogen we lekker gek gaan, slopen en dan cheap ass weer opbouwen. Het huis staat al 50 jaar aan elkaar geplakt omhoog, dat zal de komende 5 jaar vast niet ineens veranderen :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 22:27

Alle muren zijn kaal in de woonkeuken, de bekisting naast de schouw is weg, het plateau onder de schouw is weg, de slaapkamermuren zijn kaal, ondertussen is het tapijt er ook uit, én we ontdekten nog een badkamer probleempje _O-

Manlief is namelijk vrij lang en zou klem staan onder de douchekop. Dus nu wordt het plafond verhoogd (sorry spinnenfamilie) en gaat het toilet ook maar meteen mee aangezien dat aan elkaar grenst en ventilatie deelt.

Enige nadeel is dat we nu opnieuw moeten gaan tegelen. Adresjes voor goedkope restpartijen zijn meer dan welkom! :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De slaapkamer is de enige plek waar de balken in het zicht blijven en ik heb iedereen gezegd er weg te blijven :'). De slaapkamer is mijn project, tot het mislukt dan tenminste :+

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 06:05

Wat een werk al!
Te grappig van die douche,zie t voor me. Wel balen dat t weer extra werk geeft.

Heerlijk om zo'n eigen projectje te hebben. Heb je nog spannende plannen?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:38

Marktplaats staat vol met goedkope of gratis tegels, lekker mixen en matchen en je hebt ineens een hippe badkamer? :P

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:00

Jan Groen heeft vaak wel restpartijen voor nette prijs

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 09:24

JustMe8484 schreef:
Wat een werk al!
Te grappig van die douche,zie t voor me. Wel balen dat t weer extra werk geeft.

Heerlijk om zo'n eigen projectje te hebben. Heb je nog spannende plannen?

Het is niet veel extra werk, het is jammer dat het extra kosten geeft :Y)

Mijn spannende plannen zijn vooral de balken behouden en de betonnen muur _O-
Omwille van de kosten maken we de keuze alles mega strak te maken overal, gaat me niet gebeuren in de allerlaatste ruimte }:)
En ik ga er een badkamermeubel maken, aangezien de "badkamer" gewoon een douchecel is en waar zet je dan je electrische tandenborstel neer...
Of dat helemaal gaat lukken zoals ik wil weet ik nog niet, maar het idee zit in mijn hoofd :j

Prairy schreef:
Marktplaats staat vol met goedkope of gratis tegels, lekker mixen en matchen en je hebt ineens een hippe badkamer? :P

Ik mag niet mixen :(. Was ik van plan maar de douchecel badkamer is mijn man zijn happy place en dan wordt er daar niet gemixt schijnbaar O:). MP zag ik vooral heel veel misleiding en kon ik in 1 avond niet écht goedkope tegels vinden. Meerdere die aangaven "vanaf 1 euro pm2" en dan stuurde ik een bericht en was het toch echt pas vanaf 15e, de naaierts _-:(

pantarhei schreef:
Jan Groen heeft vaak wel restpartijen voor nette prijs

Ik ga kijken :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 09:36

Ik zou eens kijken of een Logus of Raab Karcher in je buurt geen restvoorraad van een uitlopende collectie heeft :j
Om hoeveel m2 gaat het, grofweg? Als je het douchecel noemt zal het niet veel zijn toch?

Mixen kan trouwens best okee zijn, twee witte muren aan weerszijden en dan de derde muur en de vloer in een andere kleur, grijs of zo. Dat zie je tegenwoordig veel.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 12:34

Tegels in Huis in Mijdrecht is ook een aanrader.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 12:51

Goed, ik denk dat ik er met tegels uit ga komen nu :j

Mochten hier mensen dol zijn op zoeken, normaal ben ik dat maar heb te weinig tijd... Ik zoek een kast met legplanken, liefst antiek(e look), mag opknapper zijn :Y)
Niet te tuttig, liefst geen slot maar gewoon te openen met knopjes/greepjes.

De maximale maten zouden enorm fijn zijn, maar iets minder mag....

Hoogte:1,37
Breedte: 1,20
Diepte 45cm

Voor weinig natuurlijk :+. Al gaat hij gewoon mee in het definitieve huis als hij mooi genoeg is *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:28

Een locatie helpt wel met zoeken, voor jij in Groningen woont en ik de perfecte kast in Brabant vind :+ mag ook via pb met een maximale straal. Ik heb een paar keer een Marktplaats verbod gekregen van mijn man dus zoeken kan ik wel :+ Alleen nog even niet dit weekend want eerst even op en neer naar Frankrijk.

Wel flauw dat je tegels niet mag mixen hoor... Zou toch ff Pinterest checken voor wat leuke voorbeelden :P

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 13:41

Prairy schreef:
Een locatie helpt wel met zoeken, voor jij in Groningen woont en ik de perfecte kast in Brabant vind :+ mag ook via pb met een maximale straal. Ik heb een paar keer een Marktplaats verbod gekregen van mijn man dus zoeken kan ik wel :+ Alleen nog even niet dit weekend want eerst even op en neer naar Frankrijk.

Wel flauw dat je tegels niet mag mixen hoor... Zou toch ff Pinterest checken voor wat leuke voorbeelden :P

Locatie is heel Nederland :Y)

Zie ik net tijdens de pauze een kast met de perfecte afmetingen... Met 3 sleutels en in België, maar als ik hem donkerder kan maken dan heb ik het er misschien nog wel voor over ook _O-

Dat is een soort barkast trouwens met bovenin een klep. Alles mag als ik er maar heel veel uhm, schoenendozen in kwijt kan :+. Ik heb zelfs aan een dekenkist gedacht maar dat lijkt me ingewikkeld als ik de onderste doos zoek....

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 13:55

In het weggeeftopic had iemand een kast geplaatst.

Ik heb in 2023 mijn huis laten slopen voor nieuwbouw. Ik woon nu bijna 2 jaar in het nieuwe huis. Had gerekend op een jaar, maar heb (maar) 9 mnd in een stacaravan gewoond (precies in de herfst- en winterperiode natuurlijk :Y) ).
Grootste verschil met jullie: ik woonde al 20 jaar op deze kavel.

Het is, nog steeds, een heel avontuur. Ook financieel. Oprit, terras, tuin. Als ze klaar zijn met bouwen staat er wel een mooi nieuw huis, maar is de rest een chaos geworden :') .

Paar sfeerbeelden om je voor te bereiden:
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 21:25

Roodvos schreef:
In het weggeeftopic had iemand een kast geplaatst.

Ik heb in 2023 mijn huis laten slopen voor nieuwbouw. Ik woon nu bijna 2 jaar in het nieuwe huis. Had gerekend op een jaar, maar heb (maar) 9 mnd in een stacaravan gewoond (precies in de herfst- en winterperiode natuurlijk :Y) ).
Grootste verschil met jullie: ik woonde al 20 jaar op deze kavel.

Het is, nog steeds, een heel avontuur. Ook financieel. Oprit, terras, tuin. Als ze klaar zijn met bouwen staat er wel een mooi nieuw huis, maar is de rest een chaos geworden :') .

Paar sfeerbeelden om je voor te bereiden:
[ Afbeelding ]

Ohhh, ik hou ook van die tijdens fotos :j. Ik ga er goed op als de chaos om me heen groter is als die in mn hoofd denk ik _O-
Wat een fijn eindresultaat nu al, en 9 maanden is echt snel!

We hebben de woonkeuken helemaal klaar en schoon *\%/*. Voor de opbouw dan tenminste, maar wat fijn al zo!
De vloer bevat wel wat "heuveltjes", de vraag is of we voor een wipwap keuken gaan of toch nog met egaline gaan spelen :Y)
De kant van de keuken is 8cm lager als de andere kant, dus het rechtmaken moeten we niet willen :evaw:

En, ik heb een kast! Wordt zondagochtend bezorgd vanuit België, echt ik lach me slap :D

Schijnbaar werkt het als ik hier iets roep, dus, kledingkast 1 meter tot 1,05 breed, 35cm diep en zo hoog mogelijk met legplanken :=
Graag zon ribbel look :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 22:55

Ikea Pax zijn 50, 75 en 100 breed te krijgen en 35 diep, 236 hoog. In de koopjes hoek is nog wel eens die ribbeldeur te krijgen en planken zijn niet heel duur ervoor.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 05-12-25 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 23:01

Hoge kast met 5 schappen - 2.26m
Gratis
https://link.marktplaats.nl/m2340449976 ... ialbuttons

PAX kast ikea - licht roze geverfd
€ 50,00
https://link.marktplaats.nl/m2340098466 ... ialbuttons

Nieuwe Ikea Pax kast 100x236 - compleet in doos
€ 50,00
https://link.marktplaats.nl/m2340542895 ... ialbuttons

Pax kast 100x35x235
€ 131,00
https://link.marktplaats.nl/m2340544134 ... ialbuttons

En speciaal voor schoenen :P
2x Pax kledingkast met 18 komplement schoenenplanken
€ 175,00
https://link.marktplaats.nl/m2340499858 ... ialbuttons

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 23:32

Prairy schreef:
Hoge kast met 5 schappen - 2.26m
Gratis
https://link.marktplaats.nl/m2340449976 ... ialbuttons

PAX kast ikea - licht roze geverfd
€ 50,00
https://link.marktplaats.nl/m2340098466 ... ialbuttons

Nieuwe Ikea Pax kast 100x236 - compleet in doos
€ 50,00
https://link.marktplaats.nl/m2340542895 ... ialbuttons

Pax kast 100x35x235
€ 131,00
https://link.marktplaats.nl/m2340544134 ... ialbuttons

En speciaal voor schoenen :P
2x Pax kledingkast met 18 komplement schoenenplanken
€ 175,00
https://link.marktplaats.nl/m2340499858 ... ialbuttons

Held _/-\o_

Nu zit ik me wel af te vragen wie in hemelsnaam 100 euro gaat bieden op een element dat bij de Ikea 95 euro kost... Kun je daar gebanned worden ofzo? :+

Ik had nooit verwacht een Ikea slaapkamer te hebben na mijn 40ste... :x