Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sky_As schreef:Doubtless schreef:
Dat is altijd een leuke uitspraak als je er zelf niet middenin zit.
Als je er wel middenin zit, en je baby/dreumes/peuter zit huilend beneden omdat er eng hard gebons klinkt op haar kamer, dan draait het voor jou wel even om je kind. En dan is het gewoon heel vervelend als je buren 's avonds aan het timmeren zijn.
Maar wanneer zouden ze volgens jou dan moeten klussen?
( Dan snap ik echt wel dat na half 10 savonds niet handig is. Maar mijn zoontje gaat om 7 uur naar bed, ik kan van mijn buren niet Eisen dat ze na 7 uur geen geluid meer maken tijdens een verbouwing)
In mijn ogen is het enige wat je dan kan doen vragen welke dagen/hoe veel ze gaan klussen en de kleine ergens anders onderbrengen of een paar dagen weg gaan tot ze klaar zijn.
En idd, klussen is over het algemeen paar dagen tot paar weken.
Een koter die iedere morgen om 6 uur loopt te huilen of spelen heb je veel langer "last" van.....
Doubtless schreef:Slim dat jij dan lekker ergens achteraf bent gaan wonen. Kan je gewoon je gang gaan

Wij hebben ook werkelijk nog nooit gedoe gehad met buren, ook niet toen we in de stad in een appartement woonden.Doubtless schreef:Als de buren klagen over overlast door mijn kinderen zou ik me ook rotschamen hoor. Je moet gewoon je best doen om elkaar niet in de weg te zitten. En wat dat inhoudt is voor iedereen anders. Als je weet dat je buurvrouw nachtdiensten draait ga je 's ochtends de radio niet hard aanzetten. En als de buren een keer een feestje geven ga je een nachtje uit logeren, zodat ze de boel op stelten kunnen zetten.
Ik word gelukkig wel gewaardeerd om die mentaliteitWij hebben ook werkelijk nog nooit gedoe gehad met buren, ook niet toen we in de stad in een appartement woonden.

DuoPenotti schreef:maar dan kom je inderdaad al weer uit op de 2 kanten
Maar zoals je eerder zei, zonder verdere info: jij hebt zeker geen kinderen.
Dan gaan mijn nekharen overeind staan.
uiteraard komt dat door die tokkies eerder naast ons.

Doubtless schreef:DuoPenotti schreef:@Doubtless
maar vanaf hoe laat mag dat dan niet meer?
Zeker bij de jongste kinderen dan ligt dat toch tot 7 uur in bed.
Mijn vriend komt vaak genoeg pas om 7 thuis en zal daarin niet de enige in de wereld zijn.
Die zou dan enkel alleen op zaterdag wat mogen doen?
Want als hij om half 8 iets doet houd hij geen rekening met?
Het is geen kwestie van mogen. Zoals mavantos al zei, die regels liggen vast. Dat betekent alleen niet dat die regels passend zijn voor de omgeving. Ik zou me rotschamen als ik 's avonds aan het klussen ben, wetende dat mijn buren daardoor met de gebakken peren zitten.
In de situatie die jij schetst zou ik vrij nemen om te klussen en de weekenden benutten.
Als je willens en wetens toch gaat klussen, dan houd je geen rekening met nee. Dan ga je, ondanks dat je weet dat je tot overlast bent, gewoon doen waar jij bij gebaat bent.
Doubtless schreef:Als je er illegaal woont moet je daar misschien niet te hoog op inzetten

Tiggs schreef:Ik vind ook niet dat je kunt verwachten dat een ander stil is na 19 uur omdat jij kinderen hebt. Natuurlijk houd je rekening met elkaar, maar soms is het niet anders. Tenzij je natuurlijk de vrije dagen voor je klussende buren 'koopt/betaalt'
Ik moest hierdoor wel aan mijn vader denken. Die schijnt vroeger heel vaak in de avonden geklust te hebben in ons huis. Ik denk dat wij daar dan gewoon doorheen sliepen?