Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je je rijdgedrag aanpast. Goed afstand houden, niet plotseling hard remmen of gassen en langzaam in de bochten. Tot nu toe gaat het goed!
) verootjoo schreef:Je ziet het zo aan de remweg. En aan het glibberen.
Ik lig iig echt stabiel op de weg en voel de grip. En natuurlijk pas je idd je rijgedrag aan.
Mensen die denken dat er geen verschil in zomer-en winterbanden zit bij winterse omstandigheden; je kan het uittesten bij zo’n experience center. Slipcursus doen en het verschil ervaren.
Sowieso handig om te ervaren wat gladheid met je doet, maakt je zekerder als je wel een keer gaat glijden.
ikke schreef:verootjoo schreef:Je ziet het zo aan de remweg. En aan het glibberen.
Ik lig iig echt stabiel op de weg en voel de grip. En natuurlijk pas je idd je rijgedrag aan.
Mensen die denken dat er geen verschil in zomer-en winterbanden zit bij winterse omstandigheden; je kan het uittesten bij zo’n experience center. Slipcursus doen en het verschil ervaren.
Sowieso handig om te ervaren wat gladheid met je doet, maakt je zekerder als je wel een keer gaat glijden.
Maar wat ABS, traction control en 4x4 toevoegen, hoor je nooit iemand over.
Terwijl het daar begint. Tegen elektronica kun je niet rijden, NOOIT!
Ik heb het met eigen ogen mogen aanschouwen hoe een Defender een jishelling op reed. Waar je te voet geen vier stappen ver kwam zonder drie keer op je plaat te gaan, reed die Defender omhoog alsof het een geasfalteerde weg was.
verootjoo schreef:ikke schreef:Maar wat ABS, traction control en 4x4 toevoegen, hoor je nooit iemand over.
Ik heb het met eigen ogen mogen aanschouwen hoe een Defender een jishelling op reed. Waar je te voet geen vier stappen ver kwam zonder drie keer op je plaat te gaan, reed die Defender omhoog alsof het een geasfalteerde weg was.
Jawel hoor, daar hoor je me ook over. 4wiel aandrijving is top, maar niet voor iedereen weggelegd. Indien wel, zou ik altijd voor 4wiel aandrijving gaan, icm winterbanden.
TCS voegt ook veel toe.
ABS heeft denk ik inmiddels wel elke auto?
Enorme toevoegingen, maar winterbanden/all seasons zijn toch wel het minste in deze omstandigheden
verootjoo schreef:ikke schreef:
Maar wat ABS, traction control en 4x4 toevoegen, hoor je nooit iemand over.
Jawel hoor, daar hoor je me ook over. 4wiel aandrijving is top, maar niet voor iedereen weggelegd. Indien wel, zou ik altijd voor 4wiel aandrijving gaan, icm winterbanden.
TCS voegt ook veel toe.
ABS heeft denk ik inmiddels wel elke auto?
Enorme toevoegingen, maar winterbanden/all seasons zijn toch wel het minste in deze omstandigheden

prompter schreef:Het gaat mij bij die winterbanden helemaal niet om de remweg, maar om tegen die stomme bruggetjes op kunnen rijden als er een laag sneeuw op ligt en uit een parkeervak met sneeuwheuveltjes kunnen komen zonder dat er iemand hoeft te duwen of te scheppen
senna21 schreef:Fijn voor degenen die zo'n auto hebben en er ook nog handig mee zijn. Toch is dat niet direct een geruststellende gedachte voor medebestuurders. Hoe herken je deze tussen alles wat rondrijdt op de weg?
Nog steeds is snelheid aanpassen, dubbele afstand houden en rekening houden met je medeweggebruikers het allerbelangrijkste.