Ik zal dat eens voorleggen maar wij moeten eerst 6 maanden 40 uur maken en dan mogen we aangeven dat we minder willen werken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss_Mii21 schreef:Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.
Bellatrix schreef:Hoe bedoel je dat?
Hetzelfde salaris voor 2 uur minder werken bedoel je?
verootjoo schreef:Bellatrix schreef:Hoe bedoel je dat?
Hetzelfde salaris voor 2 uur minder werken bedoel je?
Yes, zou ik ook zeker doen.
En dan beginnen met onderhandelen voor een halve dag minder werken voor hetzelfde salaris
Als je dan op 2 uur minder uitkomt ben je blij, en als je dan op een halve dag minder uitkomt nog blijer
Amado7 schreef:Wat werken sommige mensen lange dagen! Ik heb er bewondering voor. Wat ik me soms afvraag is (serieuze interesse vraag) hoe je je relatie met je partner zo goed houdt. Ik kan me voorstellen als je dagen van 8-19 hebt en dan ervoor en erna de paarden hebt en dat minstens vijf dagen in de week dat je geen tijd samen meer over hebt om eens een goed gesprek te voeren. Leef je dan niet langs elkaar heen?
Marije112 schreef:Janinevv schreef:Ben dan wel benieuwd wat voor jullie dan financieel nog dan oké is om minder te gaan / kunnen werken.
Afhankelijk natuurlijk van je hypotheek
Zolang ik alles kan blijven betalen + blijven doen wat ik normaal doe + op vakantie kan blijven gaan
Aife schreef:40h per week (fulltime) waarvan 3 dagen ver van huis (50min enkele rit)
35 jaar, 1 (jong)kind, 2 honden en 3 paarden (Paarden in eigen beheer, niet aan huis maar wel vlakbij).
Ik verschiet dat zoveel mensen dit allemaal kunnen zonder fulltime te gaan werken. Al besef ik dat er een groot verschil is tussen NL en BE. Mijn NL collega's gingen er allemaal van uit dat wanneer ik mama werd, ik minder zou gaan werken. Maar dan krijg ik dat allemaal niet meer getrokken financieel... Je moet maar eens een tegenvaller hebben.
verootjoo schreef:Zijn in België de vaste lasten dan zo anders?
Ik dacht dat dat weinig verschilde. Het leven is gewoon duur.
verootjoo schreef:Het is een keuze om 2 honden en 3 paarden te hebbenhet scheelt veel geld om ze niet te hebben
dus geen paarden hier.
Zijn in België de vaste lasten dan zo anders?
Ik dacht dat dat weinig verschilde. Het leven is gewoon duur.
En samen zijn met iemand is makkelijker dan alleen, dat scheelt ook een hoop.
En als je beiden 40u moet werken om rond te komen terwijl je kinderen hebt gaat er m.i. iets niet helemaal goed, maar dat is mijn persoonlijke mening. Dat zou ik niet willen.
Zou ook niet weten hoe je dat zou moeten doen
Bellatrix schreef:Lijkt mij heerlijk als je een partner hebt en beide niet fulltime hoeft te werken om normaal rond te komen. Dan heb je meer (vrije) tijd voor jezelf en elkaar.