Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:56

Klopt, die 2 uur dat ik er niet ben merkt niemand wat van. :+
Ik zal dat eens voorleggen maar wij moeten eerst 6 maanden 40 uur maken en dan mogen we aangeven dat we minder willen werken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:57

Miss_Mii21 schreef:
Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.

Dan moet je wel de mogelijkheid hebben en krijgen om meer te werken.
Ik wil dolgraag meer uren werken, ook omdat het eigenlijk moet maar ik krijg met geen mogelijkheid de kans om meer uren te werken.

Het is niet altijd een kwestie van niet willen maar ook een kwestie van niet kunnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:57

Bellatrix schreef:
Hoe bedoel je dat?
Hetzelfde salaris voor 2 uur minder werken bedoel je?

Yes, zou ik ook zeker doen.
En dan beginnen met onderhandelen voor een halve dag minder werken voor hetzelfde salaris :=
Als je dan op 2 uur minder uitkomt ben je blij, en als je dan op een halve dag minder uitkomt nog blijer :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 08:58

Ik ben 32 en mijn huidige baan is 24 uur maar m’n nieuwe baan waar ik in november begin 32 uur. Ik woon samen met m’n vriend en 2 honden.
Ben verder qua hobbies lid van een muziekvereniging waar we op woensdagavond mee repeteren, en ik maak halsbanden en lijnen voor honden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:00

verootjoo schreef:
Bellatrix schreef:
Hoe bedoel je dat?
Hetzelfde salaris voor 2 uur minder werken bedoel je?

Yes, zou ik ook zeker doen.
En dan beginnen met onderhandelen voor een halve dag minder werken voor hetzelfde salaris :=
Als je dan op 2 uur minder uitkomt ben je blij, en als je dan op een halve dag minder uitkomt nog blijer :+

Ik denk niet dat ze daarmee akkoord gaan maar idd als ik dan op 2 uur uitkom ben ik blij.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:05

Amado7 schreef:
Wat werken sommige mensen lange dagen! Ik heb er bewondering voor. Wat ik me soms afvraag is (serieuze interesse vraag) hoe je je relatie met je partner zo goed houdt. Ik kan me voorstellen als je dagen van 8-19 hebt en dan ervoor en erna de paarden hebt en dat minstens vijf dagen in de week dat je geen tijd samen meer over hebt om eens een goed gesprek te voeren. Leef je dan niet langs elkaar heen?

Mijn man gaat om 04.45 zijn bed uit en om 05.20 de deur uit. Hij is rond 16.30 thuis. Veelal is hij met de avond in de loods aan het werk.
Ik ga pas om 10.30 de deur uit en rond 18.30 thuis.
Hij heeft dan gelukkig al gekookt. Eten altijd samen met onze kinderen ( 20 en 24). Onze kinderen zijn rond 18.00 thuis van werk.
Zoon gaat vaak met zijn vader mee, en onze dochter heeft ook een paard en wij samen naar stal.
Als wij klaar zijn op stal gaan we vaak nog langs de loods. Even gezellig een bakkie koffie met elkaar doen.
En soms gaat mijn man ff mee naar stal om te helpen ( als bv dochter en stalgenootje een keertje beide niet kunnen).

Voor ons werkt dit echt wel prima. We hechten beide waarde aan ons werk en hobby maar ook zeker aan elkaars gezelschap.

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 09:09

Sinds een week of 2 werk ik nog maar 20-25 uur. Ik ben begin 30 met klein kind, hond, man, en nog een bachelor studie.
Daarvoor minimaal 40 maar makkelijk 50 uur in de week. Het was niet ongewoon om van 6:45 tot 5:15 te werken, of nog langer.

Zou graag minimaal 32 uur werken ivm geld, maar ik voel me voor nu iig wel veel meer uitgerust. := Die rust is dan alleen wel weer weg wanneer ik mn salaris zie. :+

Marije112Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:52

Janinevv schreef:
Ben dan wel benieuwd wat voor jullie dan financieel nog dan oké is om minder te gaan / kunnen werken.

Afhankelijk natuurlijk van je hypotheek

Zolang ik alles kan blijven betalen + blijven doen wat ik normaal doe + op vakantie kan blijven gaan :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 10:55

Marije112 schreef:
Janinevv schreef:
Ben dan wel benieuwd wat voor jullie dan financieel nog dan oké is om minder te gaan / kunnen werken.

Afhankelijk natuurlijk van je hypotheek

Zolang ik alles kan blijven betalen + blijven doen wat ik normaal doe + op vakantie kan blijven gaan :o

Ja dat klinkt logisch haha

Wat leuk zoveel dames die hier hebben gereageerd ! Veel die echt lange dagen maken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:59

Ik werk versnipperd, deels in loondienst en deels als ZZP'er in de muziek.
Vooral dat laatste is letterlijk versnipperd over een aantal avonden, losse projecten, eens een concert of repetitie in het weekend.
Ik werkte 32 uur in loondienst, maar nu nog 24. Even kijken of dat financieel uit kan. Als ZZP'er sta ik vast tussen de 7 en 10 uur per week als dirigent voor een orkest. En dan nog wat losse dingen. In totaal werk ik tussen de 31 en 45 uur per week. Ik heb 3 pony's in eigen beheer waar ik 1x per dag heen ga. En woon thuis met man en 3 katten.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:02

Ik begon ooit met 36 (was fulltime in die organisatie). Na de geboorte van de oudste naar 32 uur en wat uren OSV. Nu hebben we twee kinderen en werk ik nog 28 uur. Mijn man werkt er 32. We hebben op het juiste moment een hypotheek kunnen afsluiten (1,59% rente) en hebben daardoor relatief lage maandlasten. En geen dieren (behalve twee zebravinkjes). De kinderen zijn wel duur, maar nu ze allebei op school zitten, zijn de opvangkosten gelukkig flink gezakt. Het scheelt een hoop om geen dure hobby's te hebben.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:21

Ik ben 33 jaar, werk 36 uur (4 om 5) en heb ATV dagen als arbeidsvoorwaarde. In de praktijk betekent dat dat ik gemiddeld genomen een keer in de 4 weken, 5 dagen werk. Ofwel, ik gebruik een ATV dag in een week dat ik normaal 5 dagen zou moeten werken :)

Ik zou graag naar 32 uur gaan, maar dat is me op dit moment net te duur.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:30

40h per week (fulltime) waarvan 3 dagen ver van huis (50min enkele rit)

35 jaar, 1 (jong)kind, 2 honden en 3 paarden (Paarden in eigen beheer, niet aan huis maar wel vlakbij).

Ik verschiet dat zoveel mensen dit allemaal kunnen zonder fulltime te gaan werken. Al besef ik dat er een groot verschil is tussen NL en BE. Mijn NL collega's gingen er allemaal van uit dat wanneer ik mama werd, ik minder zou gaan werken. Maar dan krijg ik dat allemaal niet meer getrokken financieel... Je moet maar eens een tegenvaller hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:41

Aife schreef:
40h per week (fulltime) waarvan 3 dagen ver van huis (50min enkele rit)

35 jaar, 1 (jong)kind, 2 honden en 3 paarden (Paarden in eigen beheer, niet aan huis maar wel vlakbij).

Ik verschiet dat zoveel mensen dit allemaal kunnen zonder fulltime te gaan werken. Al besef ik dat er een groot verschil is tussen NL en BE. Mijn NL collega's gingen er allemaal van uit dat wanneer ik mama werd, ik minder zou gaan werken. Maar dan krijg ik dat allemaal niet meer getrokken financieel... Je moet maar eens een tegenvaller hebben.

Het is een keuze om 2 honden en 3 paarden te hebben :) het scheelt veel geld om ze niet te hebben :+ dus geen paarden hier.

Zijn in België de vaste lasten dan zo anders?
Ik dacht dat dat weinig verschilde. Het leven is gewoon duur.

En samen zijn met iemand is makkelijker dan alleen, dat scheelt ook een hoop.
En als je beiden 40u moet werken om rond te komen terwijl je kinderen hebt gaat er m.i. iets niet helemaal goed, maar dat is mijn persoonlijke mening. Dat zou ik niet willen.
Zou ook niet weten hoe je dat zou moeten doen :=

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:50

Ik ben 40, zelfstandige, 6 paarden, 2 katten, 3 kippen.
Ik ben gelukkig zonder kinderen, en zonder partner; ik geniet van de rust als ik thuis kom. Misschien als ik een heel stuk ouder ben.

Op de eerste plaats staan de paarden en alles wat daarbij hoort; ik ben meerdere uren per dag op stal en in het geval van wedstrijden, naar de kliniek, aanschaf nieuw paard, et cetera, ben ik de hele dag op stal.

Werken komt daarnaast. Ik werk voor mezelf, doe alleen wat ik leuk vind, en niet meer dan nodig. Soms is dat 20 uur, soms 80.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:54

Ik ben 32 en werk 24 uur. Wel wisselende dagen en tijden.
Partner werkt wel fulltime.
Geen kinderen, geen paard, wel 2 katten en een huurhuis (gaan niet meer weg, want zitten nu nog goedkoop).

Zolang wij zonder zorgen kunnen genieten, op vakantie gaan en doen wat we willen, is dit prima zo. Ik weet van mijzelf dat ik het mentaal niet trek om veel meer te werken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:56

Wat het echt precies is weet ik niet. Ik heb thuis een hondenopvang. Dat begint om half 8 en stopt ‘s avonds na hun laatste ronde om half 10

M’n man werkt 40u

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:22

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:28

verootjoo schreef:
Het is een keuze om 2 honden en 3 paarden te hebben :) het scheelt veel geld om ze niet te hebben :+ dus geen paarden hier.

Zijn in België de vaste lasten dan zo anders?
Ik dacht dat dat weinig verschilde. Het leven is gewoon duur.

En samen zijn met iemand is makkelijker dan alleen, dat scheelt ook een hoop.
En als je beiden 40u moet werken om rond te komen terwijl je kinderen hebt gaat er m.i. iets niet helemaal goed, maar dat is mijn persoonlijke mening. Dat zou ik niet willen.
Zou ook niet weten hoe je dat zou moeten doen :=

Het is inderdaad een keuze. Maar een gezin met paarden tegenover een gezin zonder paarden is in mijn ogen niet te vergelijken.
Ik doelde hier op mensen die een gezin hebben én paarden. Dat lijkt me moeilijk combineerbaar met parttime te gaan werken.
Het lijkt mij dat in NL meer de nadruk wordt gelegd op de man als kostwinner waarbij de vrouw verwacht wordt om voor de kinderen te zorgen en dus ook minder gaat werken. (maar als je dat wel lukt, des te beter eh :D . Mocht ik het kunnen zou ik ook minder gaan werken)

Ik heb ooit kunnen kiezen tussen een contract in NL tegenover een contract in BE (zelfde werkgever, zelfde kosten voor de WG) en dat verschil is wel voelbaar. België wordt een stuk zwaarder belast.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:38

België is wat duurder (al zijn de kosten voor kinderopvang veel minder omdat je kinderen met 2,5 naar school kunnen). Ik werk nu dus 28 uur en mijn man 32, maar wij hebben respectievelijk een WO en HBO-functie en verdienen goed. We houden ruim geld over elke maand. Zou ik alleen zijn met de kinderen, had ik in een ander huis gewoond en meer uren gemaakt, vrees ik.

Overigens zie ik dat plaatje 'de man als kostwinner' niet hoor. Alle vaders die ik ken, werken ook max 4 dagen. Samen dan vaak 2 x 4 dagen of bijv 1 x 4 en de andere 3,5 ofzo. Mijn schoonvader uit weleens zijn verbazing dat mijn man niet fulltime werkt, maar die wijst dan op zijn beurt zijn vader erop dat die weliswaar vroeger fulltime werkte, maar dat zijn vrouw fulltime thuis was. Per week werken wij als koppel meer dan zij als koppel ooit gedaan hebben. De verdeling is alleen anders. Nog even in het midden gelaten dat ik veel meer verdien dan mijn man.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:20

Grappig, ik dacht altijd dat Belgie met alles goedkoper was.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:22

Lijkt mij heerlijk als je een partner hebt en beide niet fulltime hoeft te werken om normaal rond te komen. Dan heb je meer (vrije) tijd voor jezelf en elkaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:25

Bellatrix schreef:
Lijkt mij heerlijk als je een partner hebt en beide niet fulltime hoeft te werken om normaal rond te komen. Dan heb je meer (vrije) tijd voor jezelf en elkaar.

:j
Dat scheelt alles ja.
Mijn man werkt ook 4 dagen, net als ik dus. Meer tijd voor elkaar hebben we niet persé, mijn man is weer gaan studeren en daar is hij wel druk mee. Maar we kunnen wel samen uitslapen, ontbijten of lunchen ofzo. Dat is heel fijn.
Laatst bijgewerkt door Goof op 23-09-25 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:26

Nouja je hebt tijd voor andere dingen idd. :j Zoals je man dus studeert. Alleen maar fijn!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:32

Mijn vriend werkt 36 uur (onregelmatig) en ik 34 uur.
We hebben twee pony's en een hond, geen kinderen.