Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:10

Wij moeten eens samen een avond weg, fohadie. Speciaalbier en Metallica en je hebt me.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:18

Roosch schreef:
Wij moeten eens samen een avond weg, fohadie. Speciaalbier en Metallica en je hebt me.

Gezellig!

marleen_88

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:31

Toffe dieren Sentir.

Ik ben een ochtendmens. Wekdagen de wekker om 6u en in het weekend niet meer kunnen uitslapen, helaas.
's Avonds op de bank met een kop thee en een kleedje vind ik heerlijk. Meteen een flop: Kamille thee.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:33

Leuk om iedereen steeds meer te leren kennen. Mooie dierenfoto's ook!

Citaat:
Weekvraag week 35
Ben jij een ochtend- of een avondmens?

Ik ben een ochtendmens geworden sinds onze zoon er is. := Heb hierdoor een biologische klok gekregen die altijd om 7uur afgaat, ook als Hidde bij opa en oma slaapt haha.
Lig eigenlijk altijd wel rond 22:00 op bed. (Of maakt dat me dan toch een avond mens?)

Zie al veel top en flop lijstjes, handig!
Ik vind het vooral heel leuk dat iemand straks voor mij gaat shoppen, dus ben al snel blij met wat ik krijg.
Ben wel fan van Disney, Harry Potter, Star Wars, Lord of the Rings/The Hobbit.
Lees ook graag, vooral romantische thrillers.
Verder gek op natuur, werk ook graag in onze eigen tuin. Heb daar vooral paarse bloemen en Japanse Esdoorns staan.
Ik drink koffie, thee, warme choco, wijn, bier, likeurtjes...:D
Ook hartig of zoet qua snacks heb ik geen voorkeur voor.

Echte flops heb ik niet, alleen misschien wel handig om te vermelden dat ik vegetarisch eet en een lichte allergie heb voor hazelnoten en walnoten. Wel alleen voor hele/stukjes pure noot, ik kan Kinder Bueno bijvoorbeeld wel eten.
Oh en snoepjes voor de kat is ook niet handig, die mag vanwege zijn diabetes alleen maar z'n dieet brokjes eten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:36

En oja, zelfgemaakte dingen vind ik een top. Nog steeds jaloers op creatieve mensen, ik heb wat dat betreft wel 3 linkerhanden. :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:53

Er schieten me steeds meer dingen te binnen na het lezen van andere reacties.

Fleece kleedjes zijn bij mij een flop.

Ik las iets over likeurtjes, daar ben ik ook dol op. Maar liever niet mer creme of room. Ik hou ook erg van streekproducten, dus mocht je een speciaalbier,likeur,worst of juist iets heel anders uit jou streek kennen, maak je me daar heel blij mee. (Ook leuk als hint.) :+

En spelletjes doe ik ook graag. Vooral spelletjes voor twee personen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:07

Citaat:
Weekvraag week 35

Hmm.. ik denk een ochtend mens. Ik neem sochtends altijd ruim de tijd. Uit bed meteen de koffie aan en dan even lekker buiten zitten. In de ochtend ruikt alles zó lekker.

Ik vind een zelfgemaakt cadeau ook hartstikke leuk, maar lieve toekomstige Santa voel je niet verplicht. Ik ben zelf zo creatief als een ei _O-

Ik ben geen thee drinker trouwens, al lijkt zon fles met zon ding erin voor losse thee nog wel wat. Op kantoor drink ik veel teveel koffie, maar water vind ik "saai" om te drinken. Ik klok nu gewoon 2x per dag een halve liter water naar binnen, maar ik zoek nog iets met een smaakje, en dan zonder calorieën.

Alcohol drink ik eigenlijk niet. Mijn man daarentegen wordt heel blij van een echt streekbiertje.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 27-08-25 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:08

Nu al de eerste weekvraag? Dat is snel.

Ik ben een echt ochtendmens en haat nachtbraken. Ik kan prima om 10 uur op bed gaan en dan om 12 uur opstaan om vervolgens 1250km in de auto te gaan rijden. Maar als ik om 9 uur pas weg kan rijden voor dezelfde afstand, dan haal ik het niet.

Speciaalbiertjes lust ik wel en ook wel likeurtjes. Geen wodka of whisky.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:28

Ochtend- of avondmens?

Hmmmm kan ik ook voor in t midden kiezen?
Voorheen zou ik zeggen avondmens, het kon me niet te laat zijn. Maar tegenwoordig lig ik er tegen 11en echt af.
Ook was ik wel een ochtendmens, ogen open en ik stond aan. Maar nu… draai ik me graag nog 5x om.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:40

Ochtendmens denk ik
Snachts veel wakker maar ben in de ochtend dan ook op tijd wakker.

In de avond kan ik dan wel vroeger gaan slapen.

Wij zijn op dit moment op vakantie.
Ik vind het heerlijk vroeg in de ochtend broodjes te gaan halen.
Lekker een stukje wandelen en de rust buiten nog.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:42

mriek1990 schreef:
Leuk om iedereen steeds meer te leren kennen. Mooie dierenfoto's ook!

Citaat:
Weekvraag week 35

Ik ben een ochtendmens geworden sinds onze zoon er is. := Heb hierdoor een biologische klok gekregen die altijd om 7uur afgaat, ook als Hidde bij opa en oma slaapt haha.
Lig eigenlijk altijd wel rond 22:00 op bed. (Of maakt dat me dan toch een avond mens?)

Zie al veel top en flop lijstjes, handig!
Ik vind het vooral heel leuk dat iemand straks voor mij gaat shoppen, dus ben al snel blij met wat ik krijg.
Ben wel fan van Disney, Harry Potter, Star Wars, Lord of the Rings/The Hobbit.
Lees ook graag, vooral romantische thrillers.
Verder gek op natuur, werk ook graag in onze eigen tuin. Heb daar vooral paarse bloemen en Japanse Esdoorns staan.
Ik drink koffie, thee, warme choco, wijn, bier, likeurtjes...:D
Ook hartig of zoet qua snacks heb ik geen voorkeur voor.

Echte flops heb ik niet, alleen misschien wel handig om te vermelden dat ik vegetarisch eet en een lichte allergie heb voor hazelnoten en walnoten. Wel alleen voor hele/stukjes pure noot, ik kan Kinder Bueno bijvoorbeeld wel eten.
Oh en snoepjes voor de kat is ook niet handig, die mag vanwege zijn diabetes alleen maar z'n dieet brokjes eten.

Oh leuk Japanse esdooorns! Volgens mij als je ze lekker aan de gang hebt dan stralen ze voor je. Die van ons hebben het helaas zwaar. Ondanks de schaduwrijke plek lijken ze toch wat zonneschade te krijgen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 23:30

Ik heb me net aangemeld voor de 2025 editie.

Weekvraag: ik ben een ochtend mens geworden door de honden. Al heb ik wel 600 liter koffie nodig, dus of het echt telt…?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 23:34

Mijn echte tops zijn wel dingen met (brindle)Japanse akita’s erop, koffie, pepers en sinds kort de ah hamster knuffels. Ga er even voor het gemak van uit dat ik de nieuwe versies allemaal zelf ga kopen. Marktplaats en Facebook heeft ze ook tweedehands en dubbele zijn nul probleem!

Reden van de ah hamster liefde:

Afbeelding

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 07:24

Leuk dat er nu al een weekvraag is! Ik ben denk ik wel een ochtendmens, maar dat komt vooral door mijn werk. Als bijbaantje ben ik begonnen bij een bakker, waar ik altijd vroeg moest beginnen. En nu werk ik in de tuinbouw en ben ik elke dag om 07:00 op kantoor, waardoor ik in het weekend ook echt niet kan uitslapen.

Ik zag ook iets over zelfgemaakte dingen, super leuk!! Vorige editie kreeg ik zelfgemaakte ovenwanten en een schort. Tot mijn grote verdriet heb ik de ovenwanten gisteren weggegooid aangezien ik niet oplette tijdens het koken van een heerlijke paella... de ovenwanten vlogen in de fik :(:)

Ik las ook iets over badspullen, dat is sowieso altijd welkom :+: ik spendeer (vooral in de winter) úren in bad **\O/** en ik ben ook gek op lekkere (zoete) thee smaakjes O:)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 07:42

Ochtend of avondmens was ik over na aan het denken, maar ik heb niet een sterke voorkeur. Op zich kan ik prima vroeg opstaan, maar als je me dan een half uur eerder wakker maakt blijf ik dat de rest van de dag voelen. Avond vind ik heerlijk om nog lekker bezig te zijn, meestal met paard. Ritme is nu wel heel erg aangepast op onze kleine, na haar avondvoeding wil ik zsm in slaap kunnen vallen en ‘s ochtends is ze op enig moment echt wakker en dan zal ik ook op moeten staan, ongeacht wanneer ik mijn wekker had willen zetten. De nachten doet ze super op het moment, dus daar ben ik heel blij mee, vaak maakt ze me maar 1x wakker omdat ze honger heeft.

Qua tops en flops is er in de andere jaren ook genoeg over mij te vinden, veel daarvan klopt nog wel (en zo niet dan komt deze editie wel voorbij wat t nu is).
Top is dingen voor in de keuken, recepten, creatieve ingrediënten, nuttige keukenhulpjes etc. Een kookboek met recepten voor (kleine) kinderen zou ik fantastisch vinden maar ik ben sowieso gek op kook- en bakboeken. Handig om te weten: ben al jaren vegetariër

Dit jaar hebben we een nieuwe badkamer gekregen en heb ik alle douchegels, bodylotion etc voorraad helemaal uitgezocht. Scrubs en dingen voor in bad heb ik nog voor de komende jaren, maar andere dingen zijn gewoon bijna op, dus die mogen zeker bij de tops.

Nieuwe flop is kaarsen, eigenlijk ben ik er gek op, maar met een kleine dame in huis vind ik het niet meer veilig zo’n klein vlammetje.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:33

Ik ben eigenlijk een ieder-moment-van-de-dag mens zolang er goede motivatie is :+
Om 8 uur opstaan voor mijn werk? Lastig. Om 6 uur opstaan voor een ochtendwandeling of een meeloopdag bekappen? (ik wil eventueel bekapper gaan worden naast mijn huidige baan)
Easy! Haha

Ik heb heel lang nagedacht over mijn deelname aan zowel deze als de dog secret santa, vooral vanuit een no-buy opzicht en een ontspullen-doel vind ik het lastig om bewust ergens aan mee te doen waarbij ik de gekregen cadeaus misschien niet ga gebruiken of al heb. Het klinkt nu heel verwend maar dat is juist absoluut niet zo bedoeld!

Daarom zou ik als grote TOP voor mij dit jaar een pakket willen vragen dat niet onnodig ingepakt is, en het liefst 100% opgebruikt kan worden :9 :9 :9

Ik eet 100% vegan en ben gek op chocolade melk, chocolade met sinaasappel, peperkoek/pepernoten, om maar een paar dingen te noemen. Er zullen vast nog heel veel snack gerelateerde weekvragen komen denk ik zo :D

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:40

Nala, wanneer is iets voor jou ‘onnodig ingepakt’?
Leuk dat je bezig bent bekapper te worden naast de huidige werk, vast heel afwisselend.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:44

Roulette_ schreef:
Nala, wanneer is iets voor jou ‘onnodig ingepakt’?
Leuk dat je bezig bent bekapper te worden naast de huidige werk, vast heel afwisselend.

Goede vraag! Voor mij is het niet nodig om ieder cadeautje in de doos apart in te pakken, bijvoorbeeld. Mocht mijn santa er echter super veel plezier aan beleven om (sommige van) de cadeautjes heel creatief in te pakken, dan vind ik dat ook absoluut niet erg! Ik weet echter ook dat er veel mensen zijn die inpakken niet bepaald geweldig vinden dus als een van die mensen mij als lootje heeft: doe het jezelf niet aan :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:49

Ik heb het inpakpapier van de vorige SS netjes opgevouwen en het hele jaar door gebruikt om andere cadeau's mee in te pakken :)) Ik ben ook niet zo van het weggooien inderdaad :Y)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:49

Betekent niet onnodig ingepakt voor jouw alle cadeautjes los in een doos gestort, zonder inpakpapier o.i.d.?

Want dan neem je de voorpret en los voor je SS om er iets leuks en moois en een verrassing van te maken, zonder bv saai in krantenpapier in te pakken wel weg.

Moet je zelf wel heel specifiek zijn in je hints wat je wel wilt, want wat jij wel nuttig en leuk vindt kan voor iemand anders weer heel anders zijn. Je legt wat dat betreft aardig druk bij je SS neer dat het ook niet goed gedaan kan worden, misschien niet voor iedereen zo maar zou mij wel een beetje de pret ontnemen als SS dat het ook niet duidelijk fout zou kunnen zijn.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:50

Ik ben denk ik meer iemand van midden op de dag. Niet te vroeg en niet te laat.
Meestal ga ik rond 22 uur naar bed om nog even een half uur te lezen. Te vroeg vindt ik meestal niet fijn, maar liever vroeg op dat pas diep in de nacht naar bed. Die tijd is geweest _O-

In de avond zit ik graag buiten bij de kachel met een lekker biertje, stukje kaas, worst en wat chips en ik ben helemaal happy!
Een borreltje lust ik ook wel, liefst iets zoete smaakjes. Ben nu zelf weer dropshot en rabarbershnaps aan het maken :9

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:54

Ik was er al een beetje bang voor inderdaad dat het zo over zou kunnen komen, terwijl het absoluut niet zo bedoeld is! Daarom ook het stukje over dat ik het zeker niet erg vind als mijn SS er heel veel waarde aan hecht, maar het dus niet erg vind als het niet (allemaal) ingepakt is.

Mocht er een grote meerderheid zijn van bokkers die liever geen lootje met mijn wensen zou willen hebben, dan vind ik het ook geen probleem om me terug te trekken en gewoon mee te genieten van de andere pakketten.

Het hergebruik idee van 8nnemiek vind ik ook een hele goede!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:56

Ik zou dolblij zijn als ik jou als lootje zou krijgen, Nala _/-\o_

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:58

Nee hoor Nala ik snap je ook helemaal!

Het is lastig, de een hecht waarde aan inpakken en/of inpakpapier en de ander (vanuit duurzaamheid of andere redenen) minder.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:04

100% opgebruiken betekent dat dan vooral eten? Ik vind het knap hoor, dat mensen zo in het leven staan, maar ik zou het zelf een opgave vinden om dan spulletjes te verzinnen denk ik. Al denk ik dat met de weekvragen, tops en flop echt wel een leuk pakket kan worden samengesteld voor je, en dat dat mij ook wel zou lukken! Zou mij iig niet tegenhouden m'n best te doen en een leuk pakket samen te stellen voor jou! Wat betreft inpakken kan ik dat ook begrijpen. Ik probeer ook altijd wel her te gebruiken :j

Zou verder 2e hands nog wat zijn?

Zelf vind ik 2de hands of zelf gemaakt helemaal prima! Leuk juist zon persoonlijke touch eraan <3 Zelf ben ik niet zo creatief, dus weet ik niet of ik iets zelfgemaakt in t pakket kan doen :o