Het gevecht van een alleenstaande moeder (schaduwaccount)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:33

Wat zijn mensen hier toch hard man bah. Zelf de perfecte ouder zeker met het perfecte gezin en liefste man ooit. Dan maar lekker iemand op internet afbranden die het enorm moeilijk heeft. Ik heb het heel erg met TS te doen. En dan krijg je ook nog zulke bak stront na. Lezen is ook een kunst. En je eigen verhaal er van maken is nog mooier. Bah :x

Volgens mij heeft TS nu meer dan genoeg tips en eigenlijk zegt iedereen hetzelfde. Laat hem links liggen en ga door. Is lastig door familie van vriendje. Maar dat moet je eigenlijk koud laten. Begin bij het geluk van jezelf en je dochter.
En begin niet met brieven , erkenningen, dna testen, advocaten en geld willen zien. Daar word niemand beter van
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 08-08-25 10:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Iamready

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-25 10:35

Ianrowan2009: ik kende de term niet, even gauw gekeken en inderdaad!
Interessant dit, ga ik ook mijn dochter laten lezen zodat zij hier ook meer inzicht in krijgt.
Dank je wel!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:39

Iamready schreef:
Interessant dit, ga ik ook mijn dochter laten lezen zodat zij hier ook meer inzicht in krijgt.
Dank je wel!

Is dit niet veel te zware materie voor een meisje van 15 jaar?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:40

Iamready schreef:
Dochter wil zwart op wit dat hij de biologische vader is zodat daar NOOIT meer twijfel over bestaat vanuit de kant van vader.
En er is geen twijfel, anders had hij haar niet opgezocht bij de G.I enz.
Maar telkens als er iets niet lekker loopt horen dat je zijn kind niet ben is echt niet oké.

Iamready, ga dit alsjeblieft eens compleet uitdiepen met je dochter, eventueel in samenspraak met de hulpverlening. En ga er als volwassene zelf ook eens heel scherp naar kijken.

Hoe ik het zie: jouw kind wordt op allerlei vreselijke manieren afgewezen door haar vader, dat is ontzettend pijnlijk en schadelijk voor haar. Zij denkt dat als ze met een papiertje kan wapperen straks dat hij haar niet meer kán afwijzen, daarom vindt ze dat papiertje zo belangrijk. Maar dat papiertje gaat zijn gedrag op geen enkele manier wijzigen, daar moet jij zelf inmiddels toch wel doordrongen van zijn? Ook met dat papiertje gaat hij haar blijven afwijzen als ze zich niet gedraagt naar zijn wensen, of als hem een scheet dwars zit. Datzelfde geldt voor die familie trouwens, die zijn hartstikke ziekelijk bezig en een papiertje gaat ook bij hen werkelijk niets veranderen.

Jouw dochter lijdt enorm onder het giftige gedrag van haar vader, dáár zal zij (en jij) mee aan de slag moeten, dat is een hele bittere pil. Jullie hebben de focus nu op de totaal verkeerde plek en zijn zo bezig met een afleidingsmanoeuvre om maar niet te hoeven dealen met de echte pijn: diepe afwijzing. Daardoor halen jullie je extra pijn op de hals (met de tegenreactie van vader en diens familie) en is het ook nog eens uitstel van het verwerken van de pijn die veel groter is: zijn afwijzing.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:40

Ik zou dat niet aan je dochter laten lezen, zo stimuleer je een loyaliteitsconflict. Jij moet de lead pakken qua communicatie en communicatie afblokken met mensen die er geen zaken mee hebben.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:42

TS, tegen de haatpraat hier valt niet op te schreeuwen, je doet het mijns inziens prima.

Keer hem aub de rug toe en concentreer je op je dochter. Jullie hebben nog een lange weg te gaan, dit zal op mentaal moeilijke momenten nog wel terug komen. Zoals je zelf zegt, of je nou 15 of 35 bent, afwijzing doet wat met je. Er is niks mis met jou of je kind, alleen moeilijke omstandigheden, en daarvoor is er hulpverlening. Hopelijk gaat de zon weer snel 'vollenbak' voor jullie schijnen {:}

De gerechtelijke weg bewandelen gaat jullie nooit brengen wat je verlangt, nl het verleden uitwissen en de toekomst vastleggen. Mijnheer en aanhang gaan gedrag niet aanpassen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:45

Tieneke schreef:
Ik zou dat niet aan je dochter laten lezen, zo stimuleer je een loyaliteitsconflict. Jij moet de lead pakken qua communicatie en communicatie afblokken met mensen die er geen zaken mee hebben.

Ik zou vooral heel erg met de hulpverlening overleggen over dit soort zaken. Want dat TS de communicatie tussen haar en de vader heeft laten lezen aan dochter vind ik erg ongezond klinken. TS lijkt haar gelijk aan te willen tonen, te willen bewijzen aan dochter dat ze echt goede beslissingen gemaakt heeft en het niet aan haar lag maar aan vader. Ook daar creëer je een loyaliteitsconflict mee. Ik kan me zó niet voorstellen dat er een hulpverlener is die dat een goed idee vond.

TS, laat je alsjeblieft bijstaan door (zeer kundige) hulpverleners hierbij. Ik vind het nogal twijfelachtig dat de hulpverleners het een goed idee vonden dat jullie deze rechtszaak aan zouden spannen om DNA-onderzoek en erkenning af te dwingen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:00

Tieneke schreef:

Ach, ik weet niet of het lezen hiervan voor je dochter kwaad kan. Meer kwaad dan de vader en zijn omgeving in zijn ban kan doen, vast niet. Die loyaliteit bestaat, kennis helpt je daartegen te wapenen.
Hem blokken en uit je leven laten klinkt simpel, zou ook handig zijn. Helaas is de werkelijkheid zo door elkaar heen gevlochten, mede doordat het vriendje in de omgeving van de vader zit natuurlijk. Je hebt zelf maar heel beperkt stuur op de situatie helaas, zoals ik uit je verhaal opmaak. Afspraken maken als volwassen mensen klinkt ook mooi, maar je hebt er niets aan als de persoon niet betrouwbaar is. Het verleden is hierbij een goede voorspeller.
Volhouden, liefdevol voor je dochter blijven, iedere keer weer goed nadenken voor je in actie komt, lijkt het enige. En op een bepaald moment stopt de ellende weer, want bij weinig reactie en te weinig drama, wordt er wat nieuws gezocht om zich op te storten.. Blijf bij je basis en vertrouw op jezelf!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:01

Tieneke schreef:
Een lamzakvader die dan ook rechten krijgt en allicht niet voor meer stabiliteit zal zorgen in het leven van dochter... De beste voorspeller van de toekomst is het gedrag in het verleden.

Volgend mij is dochter al ouder dan 12 dus dan zal de vader niet veel kunnen met zijn " rechten " . Een kind van 12 mag zelf bepalen waar ze wonen wil . Daar kan vader zelfs met recht niets aan veranderen . Als ze jonger dan 12 had het wel een probleem kunnen zijn .

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:04

Dit is geen goed topic voor je TS.

Dit omdat het overgrote deel van bokt geen ervaring heeft met zo'n situatie. Mensen kunnen zich dit gewoonweg niet voorstellen, en dat merk je ook aan de enorm gebrekkige reacties hier.

Reacties die jou alleen maar meer stress bezorgen.
Ik zou dit even met een mod bespreken. Hulp ga je hier niet vinden.

Hulpverleners zijn jarenlang opgeleid om met dit soort situaties om te gaan. Bespreek dit met hen.

Of zoek mensen die in hetzelfde schuitje zitten met een (ex-)partner met verslavingsproblematiek, een licht crimineel verleden, een afwezige rol in de opvoeding van een gezamenlijk kind,...

In die zin kan je in dit topic misschien vragen of er mensen zijn die hierover via PB willen praten / ervaringen delen.

Want heel veel mensen lezen mee, maar slechts weinigen schrijven een reactie. En de mensen die een reactie hebben geplaatst, zijn op een paar enkelingen na niet de juiste mensen.

Ik wil je veel sterkte wensen met deze hele situatie, ik weet één ding en dat is dat jij een enorm sterke en moedige vrouw bent.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:09

Absolem schreef:
Tieneke schreef:
Een lamzakvader die dan ook rechten krijgt en allicht niet voor meer stabiliteit zal zorgen in het leven van dochter... De beste voorspeller van de toekomst is het gedrag in het verleden.

Volgend mij is dochter al ouder dan 12 dus dan zal de vader niet veel kunnen met zijn " rechten " . Een kind van 12 mag zelf bepalen waar ze wonen wil . Daar kan vader zelfs met recht niets aan veranderen . Als ze jonger dan 12 had het wel een probleem kunnen zijn .

Dit is onjuist.

"Indien de rechtbank een beslissing over een kind moet nemen vraagt de rechtbank een kind van 12 jaar of ouder naar zijn/haar mening. De rechtbank mag ook kinderen jonger dan 12 jaar naar hun mening vragen, maar dat is niet verplicht.

De kinderen die hun mening mogen geven ontvangen een brief van de rechtbank met drie keuzes. Hij/zij kan ervoor kiezen om geen mening te geven, de mening schriftelijk te geven of de mening tijdens een gesprek met de rechter te geven. Deze laatste optie wordt ook wel het ‘kindgesprek’ genoemd. Bij dit gesprek zijn ouders niet aanwezig. Het kind vertelt aan de rechter zijn/haar mening. Bij het gesprek is naast de rechter en het kind alleen nog een griffier aanwezig die noteert wat er wordt gezegd.

Vermoedelijk leidt dit kindgesprek tot het misverstand dat kinderen vanaf 12 jaar zelf mogen kiezen waar zij wonen. Dit is niet juist. Er wordt dus naar de mening van het kind gevraagd, maar deze mening hoeft de rechtbank niet te volgen. De rechtbank neemt uiteindelijk een beslissing die zij het meest in het belang van het kind acht. De praktijk leert wel dat hoe ouder een kind is, hoe meer inspraak het kind krijgt in de uiteindelijke beslissing."

Bron: meerdere advocatenkantoren waaronder https://avdw.nl/actualiteiten/blog/vana ... -hij-woont

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:13

Wat ik lees en wat ik voor jou en je dochter vind, is dat ik het erg vind dat zo’n meisje al zoveel mee heeft moeten maken en nu dit ook nog eens te verwerken krijgt.

Ik heb hier geen ervaring in, maar mijn gevoel zegt dat de banden proberen aan te halen en vader een kans geven alleen maar voor meer problemen zal zorgen. Hoe vervelend het is voor je dochter, ik denk dat ze meer pijn krijgt door het wisselende contact en zijn gedrag dan positieve dingen.

Heb je aan haar gevraagd wat ze diep in haar hart wil en wat ze zelf vind van de situatie? Ze kan natuurlijk niet alles overzien maar goed daar kan je het dan met hulpverlening over hebben.

En ik zou niks doen zonder goede hulp van iemand die ervaring heeft en ook aanwezig is bij gesprekken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:14

Beemsterkaas schreef:
Dit is geen goed topic voor je TS.

Dit omdat het overgrote deel van bokt geen ervaring heeft met zo'n situatie. Mensen kunnen zich dit gewoonweg niet voorstellen, en dat merk je ook aan de enorm gebrekkige reacties hier.

Reacties die jou alleen maar meer stress bezorgen.
Ik zou dit even met een mod bespreken. Hulp ga je hier niet vinden.

Hulpverleners zijn jarenlang opgeleid om met dit soort situaties om te gaan. Bespreek dit met hen.

Of zoek mensen die in hetzelfde schuitje zitten met een (ex-)partner met verslavingsproblematiek, een licht crimineel verleden, een afwezige rol in de opvoeding van een gezamenlijk kind,...

In die zin kan je in dit topic misschien vragen of er mensen zijn die hierover via PB willen praten / ervaringen delen.

Want heel veel mensen lezen mee, maar slechts weinigen schrijven een reactie. En de mensen die een reactie hebben geplaatst, zijn op een paar enkelingen na niet de juiste mensen.

Ik wil je veel sterkte wensen met deze hele situatie, ik weet één ding en dat is dat jij een enorm sterke en moedige vrouw bent.

Eens, en daarbij denk ik dat zo veel informatie delen op het internet wat altijd terug te vinden is ook ten nadele is van de ts en haar dochter.

Ts: heb je mensen in je omgeving waarmee je goed kunt praten? En jou ook ondersteunen?

Fitzroy

Re: Het gevecht van een alleenstaande moeder (schaduwaccount)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:29

Wat reageren mensen heftig hier. En ik snap dat ook wel. De man lijkt een lamzak.

Maar als je puberende dochter denkt dat een erkenning haar kan helpen, kan ik me ook wel voorstellen dat haar moeder daarin meegaat. Juist omdat ze al zoveel heeft meegemaakt probeert TS het haar dochter naar de zin te maken. En dat is in dit geval die erkenning krijgen.
Het mooiste zou zijn om dit toch via DNA te kunnen bewerkstelligen zonder tussenkomst van een advocaat.

TS, ik wil je heel veel sterkte en succes wensen met het verdere proces.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:36

@Petpa: Er zijn zelfs kinderen die door een van de ouders naar het buitenland ontvoerd worden waardoor de andere ouder het nakijken heeft. Nou vermoed ik dat de dochter van ts al te oud is om dat gevaar te lopen. Maar een rotsituatie is dit wel, sterkte ts!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:44

anjali schreef:
@Petpa: Er zijn zelfs kinderen die door een van de ouders naar het buitenland ontvoerd worden waardoor de andere ouder het nakijken heeft. Nou vermoed ik dat de dochter van ts al te oud is om dat gevaar te lopen. Maar een rotsituatie is dit wel, sterkte ts!

Mijn antwoord was als reactie op een opmerking dat een kind van 12 jaar mag bepalen waar hij / zij woont.
Wat heeft dit met het ontvoeren van kinderen te maken?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:52

Iamready schreef:
Dank je wel!

Je zegt dat je hem niet zwart maakt bij je dochter.
Dat je je dochter er niet mee wil belasten.

Daar had ik mijn twijfels bij, omdat ik dat tig ouders heb horen zeggen.
Ze het zelf vaak niet eens door hebben.

Dit bericht geeft aan dat ik helaas goed zat.

Ik ben 45.
Van mijn achtste tot ongeveer 16e heb ik tussen vechtende ouders gezeten.
Gescheiden, maar echt elkaar haten. (Dat laatste is zelfs nu nog voelbaar bij beiden)

Dit gedrag van mijn ouders heeft mijn leven nogal beinvloed, en heeft tot de dag van vandaag serieuze negatieve gevolgen.

Ik wil graag 1 vraag stellen, waar je even eerlijk over na moet denken. Eerlijk naar jezelf, ook als het antwoord en de vraag je niet bevallen.

Haat je je ex meer dan dat je van je dochter houdt?
Ga dan door met vechten.

Houdt je meer van je dochter dan dat je je ex haat, maak dan vanaf nu alleen nog maar keuzes die 100% in haar belang zijn.
Óók als dat betekent een stuk trots en haat inslikken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:24

Even over de DNA test. Wil je dochter gewoon zeker weten dat haar vader écht haar vader is?

Zelf heb ik via My Heritage een test gedaan. Gewoon voor de lol. Daar kwam heel duidelijk naar voor dat ik het kind van mijn ouders ben uit de namen van mijn familieleden die ik te zien kreeg via de site nadat mijn uitslag binnen was.

Misschien is dat al voldoende voor jouw dochter?

Verder doe je je uiterste best, trek je alle nare dingen die worden gezegd in dit topic niet aan. Zelf kom ik ook uit een toxische relatie en ik weet alles af van Flying Monkeys. 'Grey Rock' methode helpt hier het beste.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:28

Je schreef eerder dat ze veel op hem lijkt betreft uiterlijk, is dat niet genoeg voor haar.

En dat bewijsje gaat zijn gedrag niet veranderen. Dat is denk ik wel echt wat je haar duidelijk moet maken.
Dat dat is hoe hij is en altijd zal zijn.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:58

Petpa schreef:
Iamready schreef:
Dank je wel!

Is dit niet veel te zware materie voor een meisje van 15 jaar?

Ik denk dat dat wel meevalt aangezien er 0 emotionele band is maar wel een “vader” in het spel is die probeert het slachtoffer uit te hangen bij zijn eigen familie/vrienden en het absoluut niet schuwt zelfs zijn eigen dochter aan te vallen. En omdat die flying monkeys in zijn verhalen geloven is dit meisje van 15jaar de pineut. Dit meisje verdiend naast bescherming ook een uitleg hoe zich hierin te kunnen weren. Want als A het type is waarvan ik denk dat hij is, dan is dit geen gewone situatie en zal TS ook zichzelf in bescherming moeten gaan nemen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:03

Dat meisje kan hier beter via hulpverlening hulp in krijgen dan via artikels op het internet, aangereikt door TS. Dat maakt wel degelijk een verschil. En 0 emotionele band, daar zou ik echt niet zo zeker van zijn. Het is daarom geen gezonde band, maar als er geen enkele band was whatsoever zou ze haar vader zo veel jaar geleden niet gecontacteerd hebben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:25

Tieneke schreef:
Dat meisje kan hier beter via hulpverlening hulp in krijgen dan via artikels op het internet, aangereikt door TS. Dat maakt wel degelijk een verschil. En 0 emotionele band, daar zou ik echt niet zo zeker van zijn. Het is daarom geen gezonde band, maar als er geen enkele band was whatsoever zou ze haar vader zo veel jaar geleden niet gecontacteerd hebben.

Nou ja ik begrijp wel dat een meisje (die volgens ts niet haar vader herinnerde want hij was al uit beeld voor ze een jaar was) dus weet het meisje via ts zelf wie haar vader is, en hoe ze hem kon bereiken! Dat zo'n meisje met vragen zit over haar vader.
Een meisje van 11 want dat was ze 4 jaar geleden. Dat overspoelt wordt door gevoelens die de pubertijd met zich mee brengen die informatie krijgt waar ze zelf op dat moment niks mee kan en dat besluit dat ze die man wil ontmoeten en ook dat ze wil weten of het echt haar vader is. Als uit DNA onderzoek zou blijken dat het niet zo is dan wil ze misschien weten wie het wel is. Ik begrijp dat heel goed.

Inmiddels wordt er van alle kanten aan dat meisje met een verleden in een inrichting getrokken. Zowel door vader, door haar vriend,voor familie van vader en ook door moeder.

Maar een volwassen gesprek door de partijen in eerste instantie zonder het meisje erbij zit er tot nu toe niet in. Want dat houd moeder nu af. En zo blijft dit door razen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 08-08-25 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:38

TS, ik snap dat je van je af wilt schrijven, misschien ervaringen en meningen ophalen die je kunnen helpen in deze ellendige situatie. Maar ondanks dat dit een schaduwaccount is en je niet alle details deelt, deel je ongemerkt best wel heel veel informatie, waaruit jouw dochter (ik weet niet of zij van dit topic weet en/of dat de bedoeling is) maar ook de mensen rondom A echt wel voldoende aanknopingspunten hebben om de situatie te herkennen en weten dat het over A en B gaat. Die zullen zich niet bekend maken, want willen juist dat jij informatie blijft delen waar zij mogelijk hun voordeel mee kunnen doen door jouw worden zo te draaien dat jij in een slecht daglicht komt te staan. Let op, ook al zit niemand rond A in de paardenwereld, Bokt komt gewoon heel snel ophoog als je bepaalde zoektermen invoert die totaal niet paard gerelateerd zijn.

Ik bedoel dit niet slecht, ik wil je alleen waarschuwen. Waan je niet veilig omdat dit een schaduwaccount is en omdat je niet verwacht dat de mensen rond A niet op een paardenforum zullen kijken. Wees je heel bewust van wat je deelt, zodat dit niet tegen je gebruikt kan worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 13:38

BeFunny schreef:
Nou ja ik begrijp wel dat een meisje (die volgens ts niet haar vader herinnerde want hij was al uit beeld voor ze een jaar was) dus weet het meisje via ts zelf wie haar vader is, en hoe ze hem kon bereiken! Dat zo'n meisje met vragen zit over haar vader.
Een meisje van 11 want dat was ze 4 jaar geleden. Dat overspoelt wordt door gevoelens die de pubertijd met zich mee brengen die informatie krijgt waar ze zelf op dat moment niks mee kan en dat besluit dat ze die man wil ontmoeten en ook dat ze wil weten of het echt haar vader is. Als uit DNA onderzoek zou blijken dat het niet zo is dan wil ze misschien weten wie het wel is. Ik begrijp dat heel goed.

Inmiddels wordt er van alle kanten aan dat meisje met een verleden in een inrichting getrokken. Zowel door vader, door haar vriend,voor familie van vader en ook door moeder.

Maar een volwassen gesprek door de partijen in eerste instantie zonder het meisje erbij zit er tot nu toe niet in. Want dat houd moeder nu af. En zo blijft dit door razen.

Daarom vind ik de vraag van Femke_Tweety een hele belangrijke vraag voor TS.

Femke_Tweety schreef:
Iamready schreef:
Dank je wel!

Je zegt dat je hem niet zwart maakt bij je dochter.
Dat je je dochter er niet mee wil belasten.

Daar had ik mijn twijfels bij, omdat ik dat tig ouders heb horen zeggen.
Ze het zelf vaak niet eens door hebben.

Dit bericht geeft aan dat ik helaas goed zat.

Ik ben 45.
Van mijn achtste tot ongeveer 16e heb ik tussen vechtende ouders gezeten.
Gescheiden, maar echt elkaar haten. (Dat laatste is zelfs nu nog voelbaar bij beiden)

Dit gedrag van mijn ouders heeft mijn leven nogal beinvloed, en heeft tot de dag van vandaag serieuze negatieve gevolgen.

Ik wil graag 1 vraag stellen, waar je even eerlijk over na moet denken. Eerlijk naar jezelf, ook als het antwoord en de vraag je niet bevallen.

Haat je je ex meer dan dat je van je dochter houdt?
Ga dan door met vechten.

Houdt je meer van je dochter dan dat je je ex haat, maak dan vanaf nu alleen nog maar keuzes die 100% in haar belang zijn.
Óók als dat betekent een stuk trots en haat inslikken.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 15:04

Ik vindt het vooral voor je dochter heel vervelend Wel snap ik dat zij duidelijkheid wil doormiddel van een test .

Dat je over alimentatie begint begrijp ik dan weer niet staat los van je dochter en zijn eigenlijk “grote mensen “ problemen. Ik zou trouwens dus NIET EENS. Willen vragen

En ja ik heb mijn zoon ook alleen opgevoed. En geen erkenning en geen alimentatie van z’n vader. En ja ook mijn zoon zag z’n vader soms toen ie jonger was. Ja ik begrijp het is lastig als moeder maar ajb maak t voor dochter lief niet zo lastig

Ze hebben nu wel goed contact trouwens. M’n zoon is intussen volwassen