De correctheidsbrigade!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:41

rien10 schreef:
Dorine92 schreef:
Lijkt me een goed begin ja. Maargoed dat mag dus schijnbaar wel. Op shein kopen mag niet. Kinderen is nog altijd het hoogste doel in het leven en je krijgt er zooooveeeeel voor terug :P

Mijn kinderen zijn 29 en 26. Wat zal ik met ze doen? Met terugwerkende kracht aborteren?

Neehoor je mag ze van mij houden :') Maar dan niet vingertje wijzen als iemand anders ook iets doet wat een impact heeft he? Je kunt niet én bij de correctheidsbrigade zitten, én kinderen hebben

rien10

Re: De correctheidsbrigade!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:43

Ik ben geen “vinger wijzer”.
Lees ik je goed; omdat ik twee (volwassen pre SHEIN tijdperk) kinderen heb mag ik niet een mening hebben over sommige zaken?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:43

Ach, wat maakt het uit, en waarom wordt het zo erg gevonden als je een beetje rekening met het milieu wil houden? Ik doe er niemand kwaad mee. Ik werk (fulltime ;) ) bij een bedrijf dat veel doet aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, het is leuk om daar aan mee te werken. Maar kennelijk roept dat bij sommige mensen hier een hoop weerstand op. So be it, ik ga er lekker mee door, mijn kleine eigen steentje bijdragen :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:45

prompter schreef:
Ach, wat maakt het uit, en waarom wordt het zo erg gevonden als je een beetje rekening met het milieu wil houden? Ik doe er niemand kwaad mee. Ik werk (fulltime ;) ) bij een bedrijf dat veel doet aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, het is leuk om daar aan mee te werken. Maar kennelijk roept dat bij sommige mensen hier een hoop weerstand op. So be it, ik ga er lekker mee door, mijn kleine eigen steentje bijdragen :)

Precies. Sommige dingen doe ik bewust niet. Sommige dingen doe ik wel, maar ben me bewust van de impact op de wereld en doe ik dan zo klein/min mogelijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:46

rien10 schreef:
Elisa2 schreef:

:D

Ontopic, denken jullie niet dat alle in en export sowieso slecht is voor het milieu?

Ja.
Onze manier van leven is gewoon rete slecht voor het milieu.

Dit is absoluut het grootste probleem. Goed gezegd ook. Het milieu.
Maar oplossen is imo onmogelijk. Dan moeten mensen echt alles wat ze hebben opgeven en vanaf 0 opnieuw beginnen. Dat gaan mensen niet accepteren. Tot die tijd is het links aanmodderen met zogenaamde oplossingen die maar 1% van het probleem oplossen en tegelijkertijd 6 nieuwe problemen veroorzaken, om ondertussen rechts nog 20 nieuwe problemen erbij te creëeren

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:51

rien10 schreef:
Lees ik je goed; omdat ik twee (volwassen pre SHEIN tijdperk) kinderen heb mag ik niet een mening hebben over sommige zaken?

Ik maakte een grapje :knuffel:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:55

Dorine92 schreef:
Neehoor je mag ze van mij houden :') Maar dan niet vingertje wijzen als iemand anders ook iets doet wat een impact heeft he? Je kunt niet én bij de correctheidsbrigade zitten, én kinderen hebben

Ik betwijfel of de wereld er beter van word als alleen mensen die geen fck om de wereld en de bewoners er van geven kinderen krijgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:56

Dorine92 schreef:
Elisa2 schreef:
Ontopic, denken jullie niet dat alle in en export sowieso slecht is voor het milieu?

Maar oplossen is imo onmogelijk. Dan moeten mensen echt alles wat ze hebben opgeven en vanaf 0 opnieuw beginnen. Dat gaan mensen niet accepteren. Tot die tijd is het links aanmodderen met zogenaamde oplossingen die maar 1% van het probleem oplossen en tegelijkertijd 6 nieuwe problemen veroorzaken, om ondertussen rechts nog 20 nieuwe problemen erbij te creëeren

Zo zie ik het ook, ik doe mijn best in mijn eentje op mijn manier zoals heel veel mensen. Maar structureel gaat er niks veranderen zolang dit model maatschappij/ economie niet gaat veranderen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:57

Het grote verschil is natuurlijk wel dat kinderen krijgen noodzakelijk is om de mensheid te behouden. En dat is Shein/Temu niet.

Dus dat vind ik wel weer een soort van selectieve verontwaardiging.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:59

Dorine92 schreef:
rien10 schreef:

Ik maakte een grapje :knuffel:

Pffff ;) gered!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:03

Azmay schreef:
Dorine92 schreef:

Ik betwijfel of de wereld er beter van word als alleen mensen die geen fck om de wereld en de bewoners er van geven kinderen krijgen.

Want als je niet bij de correctheidsbrigade zit, geef je niet om de wereld? En als je er wel bij zit, maakt het ineens niet meer uit dat je nog meer vervuilers op de wereld zet? Dat vergeten we voor het gemak even en dan gaan we wijzen naar mensen die de laatste vervuiler van hun lijntje zijn en daarna er dus mee stoppen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:05

Benzz schreef:
Het grote verschil is natuurlijk wel dat kinderen krijgen noodzakelijk is om de mensheid te behouden. En dat is Shein/Temu niet.

Ja want het voortbestaan van de mens is natuurlijk enorm in gevaar door het TEKORT aan mensen, en daarom is het absoluut noodzakelijk dat je meedoet aan het krijgen van kinderen? Ik ga stuk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:06

Het blijft heel vaag, die brigade :') Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat drijft hen?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:07

Ik voel me in ieder geval nergens bijhoren, ik ben gewoon mezelf. Misschien hetzelfde als die "elite", waarvan ik ook nog steeds niet weet wie dat zijn :D ?

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:07

Eens met de topicstarter. Vaak merk ik dat mensen die pro klimaatregels zijn, dat ook aan anderen willen opleggen. Ook hoor ik vaak een zeker oordeel als anderen dan keuzes maken die niet in dat pro klimaatregels-straatje passen. Dat vind ik echt een no go.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:08

Benzz schreef:

Het is maar net de vraag of we de grootste vervuiler van allemaal, de mens, wel moeten willen behouden en of dat wel zo noodzakelijk is dat die behouden wordt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:08

Dorine92 schreef:
Benzz schreef:

Ja want het voortbestaan van de mens is natuurlijk enorm in gevaar door het TEKORT aan mensen, en daarom is het absoluut noodzakelijk dat je meedoet aan het krijgen van kinderen? Ik ga stuk.

Als de hele wereld stopt met kinderen krijgen is het rap gebeurd ja.....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:09

prompter schreef:
Ik voel me in ieder geval nergens bijhoren, ik ben gewoon mezelf. Misschien hetzelfde als die "elite", waarvan ik ook nog steeds niet weet wie dat zijn :D ?

Ik sta er hetzelfde in.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:10

Benzz schreef:

Dan is het probleem van Shein en temu toch ook opgelost? Win win dus!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:15

Elisa2 schreef:
Dorine92 schreef:

Zo zie ik het ook, ik doe mijn best in mijn eentje op mijn manier zoals heel veel mensen. Maar structureel gaat er niks veranderen zolang dit model maatschappij/ economie niet gaat veranderen.

Klopt, daarom heb ik zelf besloten om te erkennen dat dit zo is, en dan maar gewoon zelf een leuk leven te leiden. Wat er gebeurt als ik dood ben is hoe dan ook niet positief. En hoe lang het duurt tot dat gebeurt is voor mij niet relevant als ik toch dood ben. Ik doe dingen goed en dingen fout, net als iedereen. Ik heb een tijdje geleden wel iemand van mn Facebook gegooid die op mijn leuke vakantiefoto's reageerde met dat ik me moest schamen dat ik geen vliegschaamte had. Zei mevrouw die elke dag in haar dikke vette zuipende auto(terwijl een kleintje ook prima zou voldoen) op en neer reed naar haar voedselbos die een uur verderop lag. En dat was al de tweede keer, ze was ook al helemaal verontwaardigingd dat ik mijn gras had gemaaid, want dat was niet goed voor de insecten. Terwijl er een walhalla aan onkruid om mijn terrein heen ligt, en er op mijn terrein het hele jaar bloei en voedsel is voor allerhande fauna. Daar heb ik dan geen zin in, die ging bij de tweede keer zo uit de vriendenlijst. Ik wens haar veel succes met haar vegaburger's gemaakt van soja uit verweggistan. Had eigenlijk nog even met mijn vinger moeten wijzen daarover, plus haar erop attenderen dat ik al vanaf mijn zevende geen vlees eet, en ook geen vegaburgers, dus dat ik daarin lekker puh beter bezig ben _O-
Kortom, je blijft bezig op die manier. Gewoon lekker zelf kiezen hoe je het doet, en voor de mensen met kinderen hoop ik het beste voor hun kinderen en de hele tak die daar weer achteraan komt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:17

Benzz schreef:
Dorine92 schreef:

En dus is het heel belangrijk dat precies jij degene bent die zich voortplant? Terwijl de wereldbevolking nog steeds aan het groeien is? Interessante gedachtegang.
Al zou je je druk maken om het voortbestaan van de mens, is punt 1 op de agenda toch echt dat de druk op de aarde omlaag moet, en zéker niet omhoog

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:18

Little_Gift schreef:
Benzz schreef:

Het is maar net de vraag of we de grootste vervuiler van allemaal, de mens, wel moeten willen behouden en of dat wel zo noodzakelijk is dat die behouden wordt

Hier ben ik het ontzettend mee eens. Het is echt de vraag

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:21

Ik denk dat een stukje bewustwording de laatste jaren wel echt belangrijk is geworden. En dat je daar zelf naar handelt naar kunnen. Ik zie bij de jeugd veel verontrusting over onze aarde en dat is niet gek. Europa is het continent welke het snelst opwarmt op het moment. Kun je er wat aan doen, probeer dat dan ook. En dat zijn hele kleine dingen die wel meehelpen in het grotere geheel.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:22

Dorine92 schreef:
En dus is het heel belangrijk dat precies jij degene bent die zich voortplant? Terwijl de wereldbevolking nog steeds aan het groeien is? Interessante gedachtegang.
Al zou je je druk maken om het voortbestaan van de mens, is punt 1 op de agenda toch echt dat de druk op de aarde omlaag moet, en zéker niet omhoog

Ik heb geen kinderen en ben 49 dus die gaan er ook niet komen. Maar ik zou het wel fijn vinden dat als ik straks bejaard ben dat er nog verpleegkundigen zijn die mensen kunnen helpen. En dat de generatie na mij ook een goed leven heeft.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:23

Het is een utopie te denken dat de mensheid maar moet stoppen omdat dat de grootste vervuilers zijn. Omdat het de grootste vervuilers zijn, moet die bewustwording er komen zodat mensen minder gaan vervuilen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.