Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:AppleSter schreef:[q
En of hij in het hele klimaat gedoe gelooft.
Alleen zijn de klimaatproblemen geen religie. Het is wetenschappelijk onderbouwt. En daarbij, we hebben zelf ook steeds extremer weer en geen koude winters meer. Dus met een beetje logisch verstand zie je het ook.
Tieneke schreef:Mijn oma had het dan weer over de dwangarbeid die haar vader moest verrichten in het kamp, en hoe mijn overgrootvader daar van gered werd maar wel met permanente trauma's terugkwam. Ik had ook een fijne oma.
Ninx schreef:AppleSter schreef:
Precies. En daarom bepaalt iedereen voor zich of hij / zij iets bij Ali of SHEIN of juist bij een winkel op de hoek koopt. En of hij/zij 3x per jaar op vliegvakantie gaat of in een tentje op een alternatieve camping gaat zitten.
En of hij in het hele klimaat gedoe gelooft.
Fijne oma had / heb jij!
Ik denk dat Mysa haar oma niet aanhaalt om jouw standpunt te ondersteunen…
AppleSter schreef:Benzz schreef:
Dus het interesseerd je geen ene zak dat er mensen onder zware omstandigheden moeten werken omdat jij zonodig goedkope oliebol moet kopen?
Eerlijk: Nee. Dat gebeurt helaas in meer takken van sport. Onze boeren worden uitgeknepen, plegen zelfmoord door alle overheidsbemoeienissen omdat ze geen gat meer zien. Kinderen moeten in Congo in mijnen werken onder zware omstandigheden om kobalt te krijgen voor onze elektrische auto’s en de Oeigoeren maken onder dwang 90% van onze zonnepanelen….
Waarom wel zonnepanelen met zo’n wetenschap op de daken moeten/mogen van onze overheid en de deugers, die elektrische auto’s ook nog aanbevelen ondanks kinderarbeid maar iets kopen op SHEIN zwaar veroordelen, daar begrijp ik nu niets van. En dat vind ik dan ook behoorlijk schijnheilig. Ieder z’n ding.
Ik ben heel hooggevoelig (vandaar ook heel jong al vegetarisch gaan eten) dus vroeger had ik de hele wereld op m’n schouders, zeker als ik zag hoe verschrikkelijk mager de kindjes in Ethiopië waren (waar bijzonder genoeg de sperziebonen uit de supermarkt regelmatig vandaan komen) en hoe ze leden. Ik wilde de hele wereld redden en verbeteren.
Maar inmiddels ben ik erachter dat dat niet lukt in je eentje, zo werkt dat niet.
En dat de allerrijksten en machtigste mensen, die ons vragen te doneren en van alles op te geven, rustig hun miljarden besteden aan vliegen, dikke huizen, dikke boten, auto’s, helikopters en allerlei dure hobby’s. Zij hebben met al dat geld en macht wel de kracht om dit soort zaken te veranderen, maar ze doen het niet.
Ninx schreef:AppleSter schreef:
Eerlijk: Nee. Dat gebeurt helaas in meer takken van sport. Onze boeren worden uitgeknepen, plegen zelfmoord door alle overheidsbemoeienissen omdat ze geen gat meer zien. Kinderen moeten in Congo in mijnen werken onder zware omstandigheden om kobalt te krijgen voor onze elektrische auto’s en de Oeigoeren maken onder dwang 90% van onze zonnepanelen….
Waarom wel zonnepanelen met zo’n wetenschap op de daken moeten/mogen van onze overheid en de deugers, die elektrische auto’s ook nog aanbevelen ondanks kinderarbeid maar iets kopen op SHEIN zwaar veroordelen, daar begrijp ik nu niets van. En dat vind ik dan ook behoorlijk schijnheilig. Ieder z’n ding.
Ik ben heel hooggevoelig (vandaar ook heel jong al vegetarisch gaan eten) dus vroeger had ik de hele wereld op m’n schouders, zeker als ik zag hoe verschrikkelijk mager de kindjes in Ethiopië waren (waar bijzonder genoeg de sperziebonen uit de supermarkt regelmatig vandaan komen) en hoe ze leden. Ik wilde de hele wereld redden en verbeteren.
Maar inmiddels ben ik erachter dat dat niet lukt in je eentje, zo werkt dat niet.
En dat de allerrijksten en machtigste mensen, die ons vragen te doneren en van alles op te geven, rustig hun miljarden besteden aan vliegen, dikke huizen, dikke boten, auto’s, helikopters en allerlei dure hobby’s. Zij hebben met al dat geld en macht wel de kracht om dit soort zaken te veranderen, maar ze doen het niet.
Jammer dat je je hooggevoeligheid hebt ingeruild voor onverschilligheid.
Dat eerste is juist een mooie kwaliteit en in de juiste banen geleid gezond.
Jouw onverschilligheid raakt ook de mensen waarvan je houdt uiteindelijk. Hopelijk vind je het midden daarin.
En ja. Ik denk ook echt dat links en rechts stemmenden vaak anders naar de wereld kijken.
Ninx schreef:@ Applester: iemand vroeg je enkele posts terug of je kinderarbeid, giftige stoffen in kleding en de milieubelasting niet zorgelijk vond.
Jij zei: nee.
Hoe zou jij zo iemand noemen?
Raineri schreef:Vind applestar niet persé onverschillig. Weliswaar totaal niet met haar eens, maar mis haar eigenlijk wel in het politiek discussietopichet risico wat je loopt als iemand 180 graden een andere mening heeft, is dat je soms negatiever denkt over iemand dan nodig is en daardoor vooroordelen maakt. Ik lees niet direct dat ze denkt dat ze denkt dat kinderarbeid helemaal toppie is. Meer twijfel over wat nu effectief invloed heeft.
Ninx schreef:Raineri schreef:Vind applestar niet persé onverschillig. Weliswaar totaal niet met haar eens, maar mis haar eigenlijk wel in het politiek discussietopichet risico wat je loopt als iemand 180 graden een andere mening heeft, is dat je soms negatiever denkt over iemand dan nodig is en daardoor vooroordelen maakt. Ik lees niet direct dat ze denkt dat ze denkt dat kinderarbeid helemaal toppie is. Meer twijfel over wat nu effectief invloed heeft.
Dat zou kunnen hoor.
Ik ken haar niet uit andere topics.
Wat werkelijk effect heeft is dat van bovenaf bepaalde zaken verboden worden en vervolgens gereguleerd. Maar dat zal niet snel gebeuren.
Het enige dat je dus inderdaad kunt doen is je eigen tuintje aanharken en links en rechts eens gesprekken voeren en kijken of je mensen kunt enthousiasmeren.
Enfin, het is in ieder geval heel duidelijk dat je hier niet uitkomt.