Hoe warm is het bij jullie in huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 12:55

robbie88 schreef:
Ik heb ook alles dicht rolluiken buiten/ en waar geen rolluik zit gordijnen dicht. Denk dat dat het meeste doet..

Zodra de zon van de ramen weg is, gelijk alle gordijnen en rolluiken open, dan kan de warmte weer weg.

Ik denk dat ik uv-werende raamfolie op rol ga bestellen voor mijn eigen huis en de ramen van de staldeur. Er moet eigenlijk een airco komen, als we zulke zomers blijven houden.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:01

Hier het rolluik al een paar dagen naar beneden, dat ding is echt goud! Het is hier nu beneden 26 graden, eerst was het 25 en 25,5. Moet zeggen dat ik het hier echt niet warm heb! Ga nu wat huishouden doen, kijken of ik er straks anders over denk. :D

Zou 26 graden in het ene huis nog verschillen met 26 graden in het andere huis? :')

_Lorette_

Re: Hoe warm is het bij jullie in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:03

Luchtvochtigheid misschien? :P

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:06

Normaal gesproken 28-32 graden met dit soort dagen. Huis is goed geïsoleerd maar mijn raampartijen liggen precies op een oost/west oriëntatie zonder obstakels dus de hele dag staat de zon wel ergens op of in een raam van m’n woning te branden. In de winter ideaal want hoef tot ver in het najaar/winter niet te stoken maar in de zomer sterf ik echt af. Gekloot met mobiele airco’s maar dat is het ook net niet. Ramen tegenover elkaar open zetten kan maar omdat de warmte in het bouwwerk gaat zitten en de nachten in deze periode ook niet altijd even koel meer zijn doet dat veel te weinig.

Dus dit seizoen split unit airco’s laten installeren en wat een verademing. Stel het nu in zo rond de 22/23 graden, anders is het al weer te koud om in een shirt te zitten werken/slapen. Het is een forse investering maar ik heb het er voor over om dit seizoen normaal te kunnen leven, werken en slapen in m’n eigen huis.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:09

Hier alles pot dicht. In de woonkamer de mobiele airco aan (zon staat er al de hele dag vol op) en het blijft nu rond de 28 graden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 13:20

Hier nu alles potdicht en het blijft rond de 26 graden (zonder airco).
Vanmiddag rond 17:00 uur is de temperatuur het hoogste.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:22

denisesilver schreef:
Zodra de zon van de ramen weg is, gelijk alle gordijnen en rolluiken open, dan kan de warmte weer weg.
.

Dat werkt alleen als het buiten koeler is dan binnen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:27

Zou graag een airco willen maar geen zonnepanelen (mag niet van gemeente) en ik kan nergens de buitenunit kwijt ja misschien achter maar is allemaal vrij smal en de zon staat op de voorkant van m'n huis, het zuiden, waar ook onze slaapkamer is. Sunscreens mag niet van de gemeente, rolluiken mag niet van de gemeente, zonnescherm mag niet van de gemeente.

Fijne gemeente woon ik

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:30

Vanmorgen stond de temperatuur in de keuken (zonkant in de ochtend) op 25 graden. Direct de airco aangeslingerd en nu een heerlijke 21. De woonkamer is een klushol momenteel, die staat nu op 27 graden. De slaapkamer ligt nu nog in de schaduwkant, maar staat al op 24 en zal vanavond ook wel oplopen naar 27. Airco op standje vrieskist en slapen maar :=

Ik kon altijd wel best goed omgaan met de hitte en we hebben jarenlang alleen airco in de woonkamer gehad. Slapen deden we in dit soort weken dan in de kelder (hele huis is onderkelderd, met 5 'kamers') Nu met 6 maanden zwanger, vind ik het toch een heel stuk zwaarder :o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:36

maisonette in een oud schoolgebouw, slapen beneden met de airco aan, die koelt terug tot ong. 20 graden. Op het zuiden boven en beneden ramen over de hele breedte van 4 meter hoog. Boven is het nu zonder airco rond de 30 graden (er is wel airco maar die trekt het niet meer daar) en beneden in de slaapkamer met plisse gordijnen, dubbele stoffen gordijnen een graad of 18. Daar gaat de airco 's nachts aan tot een uurtje of 5.
Ik heb UV en warmtewerend folie op de ramen aan de zuidkant, boven en beneden, maar in mijn ogen doet dat niks. Zonde van het geld geweest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 14:42

In mijn voliere was het eerder vanmiddag 43 graden in het binnenverblijf en 29 graden buiten.
Je zou denken dat ze dan buiten gaan zitten, maar nee hoor.. Ze zaten uiteraard hijgend binnen :+
En net lag er eentje languit op de bodem, dus ik storm naar buiten maar niets aan de hand. Blijkbaar ligt het zeoliet lekker koel ofzo :=
Mijn hartslag en temperatuur heeft door dat grapje inmiddels wel het kookpunt bereikt :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-07-25 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:44

fjordjes schreef:
Zou graag een airco willen maar geen zonnepanelen (mag niet van gemeente) en ik kan nergens de buitenunit kwijt ja misschien achter maar is allemaal vrij smal en de zon staat op de voorkant van m'n huis, het zuiden, waar ook onze slaapkamer is. Sunscreens mag niet van de gemeente, rolluiken mag niet van de gemeente, zonnescherm mag niet van de gemeente.

Fijne gemeente woon ik

Mag niet van de gemeente? Maar daar gaat de gemeente toch helemaal niet over?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:44

Beneden 22,9 zonder airco! Hebben geen zon op ons huis. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:47

Jeetje Cayenne, dan schrik je je het apenzuur! Gekke dieren.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:50

25,5 nu binnen, het begint wel echt benauwd te worden. Buiten wel ietsje bewolkter gelukkig, dat vind ik dan wel weer fijner dan die brandende zon.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:52

Flying_Angel schreef:
Beneden 22,9 zonder airco! Hebben geen zon op ons huis. :D

Jij mag hier niet meerpraten. >;)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:54

fjordjes schreef:

Fijne gemeente woon ik

Mogen suneclipse ook niet? Die bevestig je zelf met zuignappen op de buitenkant van je raam.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:58

De woningbouw beslist dat toch?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:59

Afbeelding

Huilen dit... daarbij vergeleken is de 24 graden binnen bijna koud :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:59

Wat fijn dat jij het 24 hebt Marjo, ik heb het 28 waarschijnlijk als ik straks thuis kom...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:03

Bellatrix schreef:

bij mij de VVE.....je mag helemaal niets. Ik heb het geluk dat ik 3 jaar geleden nog volgens hun strenge regels airco heb laten installeren, maar dat hebben ze inmiddels ook al verboden

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:03

Beneden 24.
Boven graad of 20. Alle deuren zitten daar dicht dus de kou van de airco trekt door naar beneden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:04

Morrie schreef:
Bellatrix schreef:

bij mij de VVE.....je mag helemaal niets. Ik heb het geluk dat ik 3 jaar geleden nog volgens hun strenge regels airco heb laten installeren, maar dat hebben ze inmiddels ook al verboden

Zijn daar dan ook nog goede redenen voor waarom ze dat allemaal niet toestaan?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:15

Huilen

Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:16

Het is ondertussen 32 graden %)