daffie1986 schreef:Edit:
@achterom: ik keur het niet goed dat bedreigingen plaatsvinden, maar ik snap wel degelijk de emotie waar het vandaan komt. En ik denk jij ook als je weet wat er allemaal gedaan is om de boeren zo ver te krijgen. Wij hebben door alles ervoor gekozen om het bedrijf niet over te nemen, ik ben blij toe. Burgers die gebruikt maakte van onze oprit die ook als wandelpad diende gaven ons elke dag een oor vol over dat we er niet mochten rijden met een auto/trekker. En ja dat zijn dus stedelingen die uit Amsterdam waren gekomen.
Overigens moeten ze nadat ze klaar zijn gewoon de modder op de weg schoonmaken.
Tja, je aanname klopt niet en heel eerlijk gezegd: jouw reactie is heel schetsend. Alles maar goed praten, je mag er geen kritische opmerkingen over maken want de boeren zijn echt heul sielug.
En dat is dus precies waarom ik me hier niet meer over uitspreek.
Overigens ken ik ook boeren die wél in staat zijn om er genuanceerd naar te kijken, en ook gewoon erkennen dat een deel van het leed ook zelf aangedaan is.
En over schoonmaken: ik weet dat het moet, maar ze doen het niet.
Net als die actie van de gemeente destijds, de boeren pikken al jaren stukken van de berm in. De gemeente was dat zat en is palen gaan plaatsen om de afscheiding aan te geven. De boeren trekken die palen er gewoon weer uit, en ploegen alsnog gewoon de berm mee en planten er mais in. En tja, niemand weet wie die palen er uit heeft getrokken, niemand die zijn mond open trekt. Dus de gemeente staat met lege handen, de boeren hebben hún grond in gebruik, en het gaat gewoon weer door.