Polar schreef:Maar dan heb je het over mensen die de keuze hebben om voedsel van buiten het seizoen te eten.
Er zijn echt een heleboel mensen die het goedkoopste van het goedkoopste kopen en dan nog niet uitkomen aan het einde van de maand.
Ik vind goed eten, gezond eten, ook een recht, maar er zijn nog teveel mensen die niet van dat recht gebruik kunnen maken.
Daarnaast zijn er genoeg mensen met allergieën, die bijvoorbeeld geen producten met melk, soja, gluten, etc. kunnen nuttigen en het wordt nog leuker als het een combinatie van die dingen is.
Ik denk dat de meeste mensen geen idee hebben waar dit overal aan wordt toegevoegd, echt aan de meest onlogische producten, omdat het goedkoop is.
Dat is echt een drama, ik mag inmiddels zoveel niet meer hebben. Ik blijf lezen en dan is er weer zooi toegevoegd, ik heb dan wel stevige aftrek van de belasting ivm de allergieen maar ik red het daarmee gewoon niet. Als ik al iets mag hebben is het meteen het duurste van het duurste. Een voordeel de spotgoedkope afbakbroodjes zijn de enige die ik mag hebben. Maar ja 75/95 cent voor een of twee dagen eten. En stroom kosten ivm het afbakken. Zelf bakken heb ik uitgerekend maar is toch duurder.
Laat ik nu net de goedkope seizoensgroentes meestal niet mogen. Zeker de wintergroente is lastig. Zo kan ik maar doorgaan. Hartig broodbeleg is al nagenoeg onmogelijk en moet ik uitwijken naar speciaal winkels en bio winkels tegen 3/5 euro voor een verpakking hartig broodbeleg. Pindakaas mag ik alleen de 100% versie hebben. Die is ook veel duurder dan de goedkope met allerhande toevoegingen.
Mijn winkelwagen in nederland is altijd erg schaars gevuld met eigenlijk altijd alleen maar gezonde dingen en ben ik zeker 50 euro kwijt voor 1 persoon. En dan zit daar nog geen zeep of waspoeder of vlees bij.vlees haal ik bij de boer (in ieder geval geen toevoegingen want ja zelfs in rundvlees stoppen ze tegenwoordig vaak paprikapoeder of zo voor de kleur of aroma
) waardoor hoewel rechtstreeks gekocht toch flink duurder.
Ik ben blij dat ik regelmatig over de grens kan boodschappen doen. Waspoeder waar ik tegenkan zonder parfum op natuurzeep basis 2,75/3.00 euro per pak van 40 wasbeurten of zo. Ik zag laatst de prijs van waspoeder hier 
O ja bij ouders eten, die moet je wel hebben nog, en in de buurt wonen en het eten mogen hebben. Toogoodtogo. Helaas met mijn allergie niet mogelijk
zelfs de voedselbank zou eigenlijk geen optie zijn daardoor.